Ukrayna motorunun randımansız oluşu ve bu kadar modern bir helikoptere o kadar eski teknoloji motoru uydurmak zorunluluğu herhalde bizimkileri T700 motoruna yöneltti. Bu da helikopterin tasarımında oynama gerektiriyor olabilir.
Madalyonun öbür yüzünden bakıldığında da; Ukrayna motoru, bizim tasarladığımız koca helikoptere yetersiz kalınca mecburen helikopterin tasarımını değiştirmek zoruında kaldılar olabilir.
Sn.Yasar
Ukrayna motoru dediğiniz TV2-117 serisinden bahsediyorsunuz, peki randımanlı motorlarla kıyaslama yapabilirmisiniz.
Motor ömrü, şu ana kadar kaç adet üretilmiş, bu motlarlar kaç saat uçmuş, hangi coğrafyada görev yapmış, yakıt tasarrufu vs gibi net veriler ile dediğiniz randımanlı motorlarla kıyaslama yaparsanız iyi olur, yoksa teyzemin öğlu kahvehanede maç seyrderken söyle demişti gibi dedikodudan ibarettir.
10 ton sınıfı helikopter projesinde seçilen Ukrayna motoru 11-13 ton kalkış apırlığı olan helikopterleri milyonlarca saat uçarak 50-60 enedir uçuruyor. Bu motorun bir çok modeli var.