10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan SKYWOLF, 23 Ekim 2018, 22:03:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#180
Bu 10 Tonluk helikopterin hikayesi gerçekten "dayaklık". Her şeyden önce, garanti alabileceğimiz bir motora karar verecektiniz. Hatta, o motoru peşin peşin sipariş edip, depoya kaldıracaktınız...

İkincisi, yolun ortasında tasarım değişmez. Vaktimizin çok olduğunu sanıyorlar herhalde.

Elde ne var şimdi? Olmayan bir motorla (Ukrayna'nın, motor teslim edecek halinin kaldığını hiç sanmıyorum.) tasarlanmış ve o tasarımı dahi sürekli değişen bir helikopter var!

Bir de Gökbey olayı var. Ağırlık isterlerini son anda değiştirmek de nereden çıktı? Dalga mı geçiyorsunuz siz? Mesajı Paylaş

Amarikan helikopterine benzer tasarımın kalbimizi neden kırdığını anlıyorum ortaya çakma S70 yaptık gibi bir tablo çıkacak ama bence gerekiyordu. Bu Amarikan helikopteri öyle güzel ki taklit etmeden o optimum faydayı elde etmek çok yaratıcılık istiyor olabilir. İniş takımını bile hadi benzemesin ayıp oluyor çok ikonik bir tasarımı var tekerlerin desek orasını bari özgün yapmaya kalksak yapacak bir şey bulamayız yine de benzer olmak zorunda kalır. Çin bile benzerini yaptı helikopter mi tasarlayamayacak adamlar. Benzetmeyenlerin hepsi de çuvallıyor. Çok hissiyatla konuşuyorum uzaktan uzaktan bu kadar iddialı konuşmamak gerek ama ben gerçekten istiyorum bu yeni S70 benzeri tasarımı. Hatta 10 tonu görünce çok beğensemde keşke Amerikan helikopteri gibi utanmayıp yapsalardı dedim duamı gördü Allah. Kopya çekti diyecekler adımız kopyacıya çıkacak ama olsun iyi olacak.

Amarika RAH-66 Comanche yi uçar durumdayken yanlış iş yaptık dedi projeyi çöpe attı olur böyle şeyler biz daha yolun başındayız ziyan emek yok bence Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Ekim 2024, 19:29:26
Alıntı yapılan: HKY - 03 Ekim 2024, 19:22:49
Hedef yerli t70 ise 2500 beygirlik çift motora ihtiyaç yok. 3 tane ts1400 koysunlar bitsin bu iş.

3 motorlu olsun demek yepyeni tasarım gerekli demek...

Hürjet'e 1 motor daha ekleyelim demek gibi birşey bu...Keşke o kadar kolay olsa  :D

Ben kolay olacak demedim ki . Ama elde ts1400 varsa olacak olan budur. Başkasından motor dileneceğime elimdekini kullanırım.  3 motorlu transmisyon konusunda Leonardo dan teknik destek alınabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: HKY - 03 Ekim 2024, 23:01:53
Ben kolay olacak demedim ki . Ama elde ts1400 varsa olacak olan budur. Başkasından motor dileneceğime elimdekini kullanırım.  3 motorlu transmisyon konusunda Leonardo dan teknik destek alınabilir.

3 motorlu helikopter yapacağına, Gökbey yap. 10 ton sınıfı helikopter olmadan bu kadar zaman yaşadık. Biraz daha yaşarız ama Gökbey'in eksikliğini kaldıramayız. Mesajı Paylaş

ts 3000 çalışılıyor dedi genel müdür. 3:02

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ocelot - 04 Ekim 2024, 00:37:27
ts 3000 çalışılıyor dedi genel müdür. 3:02



Demedi demeyin, en az 10 yıllık iş. Mesajı Paylaş

#186
Alıntı yapılan: kabardey - 04 Ekim 2024, 00:42:12
Alıntı yapılan: ocelot - 04 Ekim 2024, 00:37:27
ts 3000 çalışılıyor dedi genel müdür. 3:02



Demedi demeyin, en az 10 yıllık iş.

+1. Aynen öyle. Fazlası olur, eksiği olmaz.

3'Lü transmisyon sistemi, TS-1400 ile beraber tasarlanmaya başlasaydı, ağır sınıf için bir şans olabilirdi. Saçma bir powertrain tercihi olurdu, evet bu doğrudur. Ama en azından ete kemiğe bürünebilecek bir seçim olurdu.

Ukrayna motoru tercih edildi ve Ukrayna savaşa girince de ağır sınıf helikopter projesi kadük oldu. Bunları bildikleri halde, T-925 için neden hala teslim tarihi veriyorlar, anlamış değilim. Mesajı Paylaş

Teknoloji kazanma yolculuğu ile ürün geliştirme aynı şey değil onu da dikkate alalım. Hisarları yapana kadar göbeğimiz çatladı ama şimdi takip edemiyoruz füze ailelerini. Jet motorunda bu kadar olmaz bende kabul ediyorum Amarika için bile yeni model motor kolay ortaya çıkmıyor ama geriye dönük zaman çizelgemize bakarak da ileriyi hayal etmeyelim. Bir kritik eşikten sonra işler çok değişir. Birde barışın motivasyonu ile başka ülkeleri de örnek almamak lazım aynı ülkeler savaş şartlarında üç ayda bile yeni motor yapabilirler buna inanın. Türkiye'ninde motivasyonları savaş değil ama üretkenliği teşvik edecek şekilde çok gergin yine de. Maharet birikmeyince gerginlik motivasyon para etmez ama bir noktadan sonra maharet eşiği aşınca projeler yağar inşallah görürsünüz. Kale nin motoru mesela çıkmadı da çıkmadı ama bir çıktı şimdi küçüğü büyüğü seyir füzesi yağıyo maşallah. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 04 Ekim 2024, 01:08:33
Ukrayna motoru tercih edildi ve Ukrayna savaşa girince de ağır sınıf helikopter projesi kadük oldu. Bunları bildikleri halde, T-925 için neden hala teslim tarihi veriyorlar, anlamış değilim.

Buram buram siyaset. Mesajı Paylaş

Benim de merak ettigim seyler var, belki sizlerden birisi cevap verebilir.

Biz TS1400 motorunu yaptik. Sivil tarafta sertifikasyon icin devam ediyor. Bunu gelistiren arkadaslar su anda ne yapiyorlar? Yani demek istedigim muhakkak bir projeye kaymis olsalar gerek. TS1400 motorunu kim tasarladiysa su anda coktan ise koyulmus olmali TS3000 icin. Ben mi yanlis dusunuyorum bilmiyorum ama bence bu projede de ilerlemisizdir. Kaldi ki Mehmet Bey daha once Genel Mudur Yardimcisi iken Helikopter Birimi'nde gorev aliyordu. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz