ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı

Başlatan SKYWOLF, 16 Ekim 2018, 11:11:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 09 Şubat 2019, 15:10:40
Alıntı yapılan: TR-Militarist - 09 Şubat 2019, 13:32:09
Yeni faydalı yük ağırlığı ne olacak acaba? Umarım artık sadece mam-l mam-c değil umtas yada 250 lik lgk yada hgk lı genel maksat bombası da takılabilir.Böylece basit görevler için F16 ların uçmasına gerek kalmaz.Belki stingerla basit hava hava görevlerinin denemeleri bile yapılabilir.

2 adet mk-82'yi rahat taşıyor.
--------------------------------------------------------------
Bu proje aslında önemli bir proje arkadaşlar.

İlk olarak bu proje kesinlikle akıncı ile karıştırılmaması gereken bir proje. İki projenin farkı anka ile bayraktar tb-2 gibi ama bu sefer Anka II'yi bayraktar tb-2 klasmanında akıncıyıda anka gibi görün.

Þimdi bu iki projenin amacını çok basitize edersek amaç uçaktan bomba atmak.  Benim fikrim şu terörist hedefler genelde intikal halinde mağaradan çıktıklarından ve intikal ederken sizin bizim gibi kolkola gitmeyip aralarında belirli bir mesafe bırakıp gittiklerinden Mam-l ve mam-c yediklerinde hepsi imha edilemiyor ve bazıları dağılıp kaçıyor, saklanıyor hepsini öldürmek zorlaşabiliyor olabilir.Ana Anka-2 ve Akıncı burada farklılaşıyor. Kendi içlerinde de farklı şöyle . Aslına bakarsak ikiside ana amaç olarak Kgk atmak için istenilen platformlar. Ama bir farkları var .

Anka- 2 2 adet mark-82 li kgk ve bir miktar mam serisi taşımak üzere ve 25 bin feet irtifalarda görev yapmak amaçlı dizayn edilmiş yerli motorlara sahip daha lowcost bir iha .

Akıncı ise 2 adet mark-83'lü kgk (2 kat daha ağır mark-82 den) veya 4 adet mark-82'li kgk ve bir miktarda mam serisi mühimmatı 40 bin feet yüksekliklerde  dolaştırması için tasarlanan bir iha .

Þimdi burada irtifa önemli bir done. Neden ?  Kgk muhimmatını alçak irtifadan atarsanız 40 km yüksek irtifadan atarsanız 120 km menzile çıkıyor. 120 km bir iha için havaa savunma sistemleri menziline girmeden çok güzel bir angajman mesafesi. Gerçi 40 km bile büyük bir kabiliyet artışı. Bunu geçtim taşıyacakları mühimmatlardan Mark-82 li kgk bir mam-l'nin 9-10 katı , mark-83'lü kgk 20 katı fazla harp başlığı taşıyor. Etkiyi varın siz düşünün.

Ha diyorlar ki akıncı pd-220 ile felan uçacak belki uçağın test amaçlı kullanabilir. Ama o kadar büyük bir ihayı o menzillere o performanslara çıkarmak için kendilerinin de belirttiği gibi en az 2x550 hp bir motordan aşağısı kurtarmaz. Tei'nin büyük ihtimal projesi vardır ancak o gelene kadar dışardan motor kullanacaklardır ve bundanda baykar çekinmez bakış açıları müsait.

Toparlarsak Anka-2 KGK kullanabilecek tamamen milli ve yerli bir stratejik iha (taktik değil), Akıncı ise çok daha büyük silah yüküyle çok daha uzak menzillere saldırı yapabilecek milli ve büyük oranda yerli stratejik bir iha. Ayrıca bir bonus olarakta akıncı 450 kg ayreten dahili ekipman kapasitesiyle makul bir aesa radarın takılıp hava hava muharebeleri yapmaya da uygun ve müsaitlik veren  bir iha.


Umarım iki iha'nında önemi ve farklarını anlatabilmişimdir. Bence ikiside büyük oranda satış yapacak ihalar.


Not : Kgk kadar LGK'da kulanılacaktır bu arada.
Güzel olayı ozetlemişsiniz evet önemli atılımlar lakin iha teknolojimiz için devrime daha var X47B, Sharp sword, taranis türevi ihalar yapınca gerçekten çok büyük bir atılım olacak birde bunları hava hava görevleri için kullanacak düzeye getirip bir avcı haline getirdikten sonra sürü İHA kabiliyeti kazandırdığını zaten vakit ciddi bir saldırı ve savunma kabiliyeti kazanabiliriz Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Alıntı yapılan: Raptor44 - 09 Şubat 2019, 15:43:59
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 09 Şubat 2019, 15:10:40
Alıntı yapılan: TR-Militarist - 09 Şubat 2019, 13:32:09
Yeni faydalı yük ağırlığı ne olacak acaba? Umarım artık sadece mam-l mam-c değil umtas yada 250 lik lgk yada hgk lı genel maksat bombası da takılabilir.Böylece basit görevler için F16 ların uçmasına gerek kalmaz.Belki stingerla basit hava hava görevlerinin denemeleri bile yapılabilir.

2 adet mk-82'yi rahat taşıyor.
--------------------------------------------------------------
Bu proje aslında önemli bir proje arkadaşlar.

İlk olarak bu proje kesinlikle akıncı ile karıştırılmaması gereken bir proje. İki projenin farkı anka ile bayraktar tb-2 gibi ama bu sefer Anka II'yi bayraktar tb-2 klasmanında akıncıyıda anka gibi görün.

Þimdi bu iki projenin amacını çok basitize edersek amaç uçaktan bomba atmak.  Benim fikrim şu terörist hedefler genelde intikal halinde mağaradan çıktıklarından ve intikal ederken sizin bizim gibi kolkola gitmeyip aralarında belirli bir mesafe bırakıp gittiklerinden Mam-l ve mam-c yediklerinde hepsi imha edilemiyor ve bazıları dağılıp kaçıyor, saklanıyor hepsini öldürmek zorlaşabiliyor olabilir.Ana Anka-2 ve Akıncı burada farklılaşıyor. Kendi içlerinde de farklı şöyle . Aslına bakarsak ikiside ana amaç olarak Kgk atmak için istenilen platformlar. Ama bir farkları var .

Anka- 2 2 adet mark-82 li kgk ve bir miktar mam serisi taşımak üzere ve 25 bin feet irtifalarda görev yapmak amaçlı dizayn edilmiş yerli motorlara sahip daha lowcost bir iha .

Akıncı ise 2 adet mark-83'lü kgk (2 kat daha ağır mark-82 den) veya 4 adet mark-82'li kgk ve bir miktarda mam serisi mühimmatı 40 bin feet yüksekliklerde  dolaştırması için tasarlanan bir iha .

Þimdi burada irtifa önemli bir done. Neden ?  Kgk muhimmatını alçak irtifadan atarsanız 40 km yüksek irtifadan atarsanız 120 km menzile çıkıyor. 120 km bir iha için havaa savunma sistemleri menziline girmeden çok güzel bir angajman mesafesi. Gerçi 40 km bile büyük bir kabiliyet artışı. Bunu geçtim taşıyacakları mühimmatlardan Mark-82 li kgk bir mam-l'nin 9-10 katı , mark-83'lü kgk 20 katı fazla harp başlığı taşıyor. Etkiyi varın siz düşünün.

Ha diyorlar ki akıncı pd-220 ile felan uçacak belki uçağın test amaçlı kullanabilir. Ama o kadar büyük bir ihayı o menzillere o performanslara çıkarmak için kendilerinin de belirttiği gibi en az 2x550 hp bir motordan aşağısı kurtarmaz. Tei'nin büyük ihtimal projesi vardır ancak o gelene kadar dışardan motor kullanacaklardır ve bundanda baykar çekinmez bakış açıları müsait.

Toparlarsak Anka-2 KGK kullanabilecek tamamen milli ve yerli bir stratejik iha (taktik değil), Akıncı ise çok daha büyük silah yüküyle çok daha uzak menzillere saldırı yapabilecek milli ve büyük oranda yerli stratejik bir iha. Ayrıca bir bonus olarakta akıncı 450 kg ayreten dahili ekipman kapasitesiyle makul bir aesa radarın takılıp hava hava muharebeleri yapmaya da uygun ve müsaitlik veren  bir iha.


Umarım iki iha'nında önemi ve farklarını anlatabilmişimdir. Bence ikiside büyük oranda satış yapacak ihalar.


Not : Kgk kadar LGK'da kulanılacaktır bu arada.
Güzel olayı ozetlemişsiniz evet önemli atılımlar lakin iha teknolojimiz için devrime daha var X47B, Sharp sword, taranis türevi ihalar yapınca gerçekten çok büyük bir atılım olacak birde bunları hava hava görevleri için kullanacak düzeye getirip bir avcı haline getirdikten sonra sürü İHA kabiliyeti kazandırdığını zaten vakit ciddi bir saldırı ve savunma kabiliyeti kazanabiliriz

Bu geliştirilen ihalar Reaper seviyesinde . Amerikadan bu alanda bir 10 sene gerideyiz. Tabi Turbofan motorlu alanda dahada gerideyiz ama emin ol akıncı ve anka II artık son turboprop uçaklar . Bunun bir üst seviyesi Turbofan. Zaten inancım tai acelece bu anka II'yi çıkarıp turbofan motorlu bir iha üzerine çalışacaktır. Bir üst segmenti baykar akıncı'ya bırakacaklardır. Ha turbofan segmentte işler nasıl olacaktır bilemiyorum. Acaba global hawk gibi klasik bir tasarıma mı gidilir ilk yoksa barracuda,avenger gibi daha muharip yarı stealth'mi olur yoksa direk delta gövde stealth neuron taranis vb. gibi bir iha mı olur bilemiyorum. Ama hissiyatım tai direk delta stealth baykar ise miusla eads barracudanın silahlı bir versiyonuna benzer bir iha çıkartacaklar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Turbofan motoru dışarıdan alamayız MTCR ye takılır kendimiz yapmak zorundayız. Buda 1000 BG ne yakın bir motor demektir nerede ise üzerinde çalışılan helikopter motoru gibi ciddi iş. Helikopter motoru bittiğinde bunlar konuşuluyor olur. Dışarıdan motor alıp bu iha yı yapamayız. MTCR ciddi bir mevzu varsa Ukrayna dan yada Çin den bile alamayız o motoru. Güzel olan bu yeteneğe ulaşacağız çok geçmeden. Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 09 Şubat 2019, 20:31:30
Turbofan motoru dışarıdan alamayız MTCR ye takılır kendimiz yapmak zorundayız. Buda 1000 BG ne yakın bir motor demektir nerede ise üzerinde çalışılan helikopter motoru gibi ciddi iş. Helikopter motoru bittiğinde bunlar konuşuluyor olur. Dışarıdan motor alıp bu iha yı yapamayız. MTCR ciddi bir mevzu varsa Ukrayna dan yada Çin den bile alamayız o motoru. Güzel olan bu yeteneğe ulaşacağız çok geçmeden.

Valla mtcr o kadarda iplenen birşey değil serkan. Fransa cayır cayır bırak motoru 300 km+ menzilli microturba tri60 motorlu scalp-eg/storm shadow satıyor millete. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Gayet ipleniyor sanılanın çok aksine çok ciddiyetle Rusya da Çin de ve hatta biz de ipliyoruz. Silahlı Anka S neden kimse satın almıyor soruyorum size. Çünkü satmıyoruz o yüzden kimse alamıyor. Çünkü 300 km nin ötesine bomba atabiliyor bizim ANKA S ler Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 09 Şubat 2019, 22:31:24
Gayet ipleniyor sanılanın çok aksine çok ciddiyetle Rusya da Çin de ve hatta biz de ipliyoruz. Silahlı Anka S neden kimse satın almıyor soruyorum size. Çünkü satmıyoruz o yüzden kimse alamıyor. Çünkü 300 km nin ötesine bomba atabiliyor bizim ANKA S ler

Çin nasıl ipliyor ya df-31'leri vererek mi iplediler suudilere mesela.

Bak MTCR hakkında üstüne bastıra bastıra diyor ki "The MTCR is not a treaty and does not impose any legally binding obligations on Partners (members). Rather, it is an informal political understanding among states that seek to limit the proliferation of missiles and missile technology"

Çeviri ;
Mtcr bir antlaşma değildir.Kabul eden ülkeler üzerine yaptırım ve sorumluluk yüklemez. Aksine, füzelerin ve füze teknolojisinin çoğalmasını sınırlamak isteyen devletler arasındaki gayrı resmi bir siyasi anlayıştır."

Yani fransa bile Microturbo tri 60'ı geçtim direk 560+ km scalp-eg yi cayır cayır yunana, mısırlıya, katara satarken kimse bu kadar hayatiyken MTCR felan dinlemez. Füze taşır diye uçak motoru kısıtlamak nedir. O zaman rotaxları nasıl aldık hürjetlere nasıl motor alıcaz. Onlarda bomba taşır b-61 bile taşır. Saçma oldu olacak satcom satışını da yasaklasınlar anka-s dediğin menzilleri satcom sayesinde yapıyor ya hani.

Kısaca bence bu kadar abartma bunu. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#16
Bir tane DF 21 örneği var dönüp dolanıp herkes onu söylüyor haklı çıkmak için.
Fransa da 300 km menzilli modelleri satıyor menzili kısıtlanmış olarak.

Ben söylüyorum sana gezgin motoru istediğinde kimse sana satmayacak Fransa da satmaz Ukrayna da satmaz Çin de Rusya da. Bir tek Amerika uymuyor yani sandığımız gibi bu kuralalra hepsi uyuyor. Özel durumlar olabilir ama pek olmuyor. ABD İngiltere ye Avustralya ya tomahawk verdi mesela. Dediğin gibi ülkelerin ahlağına kalmış bu konu ama bu demek değilki kimse ahlaklı davranmıyor. Her kes uyuyor bu sözleşmeye. Hatta bizde uyuyoruz Mesajı Paylaş
beğen

#17
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 10 Şubat 2019, 02:24:14
Alıntı yapılan: serkan - 09 Şubat 2019, 22:31:24
Gayet ipleniyor sanılanın çok aksine çok ciddiyetle Rusya da Çin de ve hatta biz de ipliyoruz. Silahlı Anka S neden kimse satın almıyor soruyorum size. Çünkü satmıyoruz o yüzden kimse alamıyor. Çünkü 300 km nin ötesine bomba atabiliyor bizim ANKA S ler

Çin nasıl ipliyor ya df-31'leri vererek mi iplediler suudilere mesela.

Bak MTCR hakkında üstüne bastıra bastıra diyor ki "The MTCR is not a treaty and does not impose any legally binding obligations on Partners (members). Rather, it is an informal political understanding among states that seek to limit the proliferation of missiles and missile technology"

Çeviri ;
Mtcr bir antlaşma değildir.Kabul eden ülkeler üzerine yaptırım ve sorumluluk yüklemez. Aksine, füzelerin ve füze teknolojisinin çoğalmasını sınırlamak isteyen devletler arasındaki gayrı resmi bir siyasi anlayıştır."

Yani fransa bile Microturbo tri 60'ı geçtim direk 560+ km scalp-eg yi cayır cayır yunana, mısırlıya, katara satarken kimse bu kadar hayatiyken MTCR felan dinlemez. Füze taşır diye uçak motoru kısıtlamak nedir. O zaman rotaxları nasıl aldık hürjetlere nasıl motor alıcaz. Onlarda bomba taşır b-61 bile taşır. Saçma oldu olacak satcom satışını da yasaklasınlar anka-s dediğin menzilleri satcom sayesinde yapıyor ya hani.

Kısaca bence bu kadar abartma bunu.

Anlattıkların baştan sonuna kadar doğru. Evet füze kontrol rejim metini imzalayan ülkeler antlaşmaya bağlı kalma ve zorlayıcı dayanağı yok. Bu konu burada kaç kez tartışıldı. Ama bu uzaylıya bir şey anlatamazsın ve inandıramazsın. Boşuna kendini yorma. Mesajı Paylaş

#18
Fransa neden o motoru vermesin ki ? Savunma sanayi belli bir eşiğe geldi zaten. Her türlü biz o motoru üreteceğiz. Vermezse kendisi kaybeder. Savunma sanayi şuan ki durumda olmasaydı ve Fransa ile ciddi çıkar çatışması yaşasaydık o zaman anlardım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 10 Şubat 2019, 12:39:38
Fransa neden o motoru vermesin ki ? Savunma sanayi belli bir eşiğe geldi zaten. Her türlü biz o motoru üreteceğiz. Vermezse kendisi kaybeder. Savunma sanayi şuan ki durumda olmasaydı ve Fransa ile ciddi çıkar çatışması yaşasaydık o zaman anlardım.

Þimdi onlar dusunsun diyorsun yani.

Üret o zaman neyi bekliyorsun? Üret de kimsenin kapisinda yatma. Herkes de seni alkişlasin. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz