ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı

Başlatan SKYWOLF, 16 Ekim 2018, 11:11:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu sefer TAI elini çabuk tutarak Baykar dan önce Aksungur'u uçurup durumu 1-1 yaptı. İlk gördüğümde aklıma İsrail HERON UAV  geldi. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Aksungur isminin verilmesi ayrıca hoşuma gitti. Malumu olduğu üzere Türk mitolojisinde avcı kuşların kutsiyeti vardır. Ve her boy' un bir ongunu vardır. Buradan hareketle silah sistemlerini adlandırmak icap ettiğinde, engin Tük mitolojisinden yararlanılabilir. Kültürel mirasa sahip çıkmak açısından doğru bir yaklaşım oluyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: OKÇULAR - 21 Mart 2019, 15:48:51
Bu sefer TAI elini çabuk tutarak Baykar dan önce Aksungur'u uçurup durumu 1-1 yaptı. İlk gördüğümde aklıma İsrail HERON UAV  geldi.

Bugün yarın büyük baluk ile ilgilide bir görüntü gelir diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 21 Mart 2019, 17:36:04
Alıntı yapılan: OKÇULAR - 21 Mart 2019, 15:48:51
Bu sefer TAI elini çabuk tutarak Baykar dan önce Aksungur'u uçurup durumu 1-1 yaptı. İlk gördüğümde aklıma İsrail HERON UAV  geldi.

Bugün yarın büyük baluk ile ilgilide bir görüntü gelir diye düşünüyorum.

Hocam bu proje kesinlikle akıncı ile karıştırılmaması gereken bir proje. İki projenin farkı anka ile bayraktar tb-2 gibi ama bu sefer Anka II'yi bayraktar tb-2 klasmanında akıncıyıda anka gibi görün.

Þimdi bu iki projenin amacını çok basitize edersek amaç uçaktan bomba atmak.  Benim fikrim şu terörist hedefler genelde intikal halinde mağaradan çıktıklarından ve intikal ederken sizin bizim gibi kolkola gitmeyip aralarında belirli bir mesafe bırakıp gittiklerinden Mam-l ve mam-c yediklerinde hepsi imha edilemiyor ve bazıları dağılıp kaçıyor, saklanıyor hepsini öldürmek zorlaşabiliyor olabilir.Ana Anka-2 ve Akıncı burada farklılaşıyor. Kendi içlerinde de farklı şöyle . Aslına bakarsak ikiside ana amaç olarak Kgk atmak için istenilen platformlar. Ama bir farkları var .

Anka- 2 2 adet mark-82 li kgk ve bir miktar mam serisi taşımak üzere ve 25 bin feet irtifalarda görev yapmak amaçlı dizayn edilmiş yerli motorlara sahip daha lowcost bir iha .

Akıncı ise 2 adet mark-83'lü kgk (2 kat daha ağır mark-82 den) veya 4 adet mark-82'li kgk ve bir miktarda mam serisi mühimmatı 40 bin feet yüksekliklerde  dolaştırması için tasarlanan bir iha .

Þimdi burada irtifa önemli bir done. Neden ?  Kgk muhimmatını alçak irtifadan atarsanız 40 km yüksek irtifadan atarsanız 120 km menzile çıkıyor. 120 km bir iha için havaa savunma sistemleri menziline girmeden çok güzel bir angajman mesafesi. Gerçi 40 km bile büyük bir kabiliyet artışı. Bunu geçtim taşıyacakları mühimmatlardan Mark-82 li kgk bir mam-l'nin 9-10 katı , mark-83'lü kgk 20 katı fazla harp başlığı taşıyor. Etkiyi varın siz düşünün.

Ha diyorlar ki akıncı pd-220 ile felan uçacak belki uçağın test amaçlı kullanabilir. Ama o kadar büyük bir ihayı o menzillere o performanslara çıkarmak için kendilerinin de belirttiği gibi en az 2x550 hp bir motordan aşağısı kurtarmaz. Tei'nin büyük ihtimal projesi vardır ancak o gelene kadar dışardan motor kullanacaklardır ve bundanda baykar çekinmez bakış açıları müsait.

Toparlarsak Anka-2 KGK kullanabilecek tamamen milli ve yerli bir stratejik iha (taktik değil), Akıncı ise çok daha büyük silah yüküyle çok daha uzak menzillere saldırı yapabilecek milli ve büyük oranda yerli stratejik bir iha. Ayrıca bir bonus olarakta akıncı 450 kg ayreten dahili ekipman kapasitesiyle makul bir aesa radarın takılıp hava hava muharebeleri yapmaya da uygun ve müsaitlik veren  bir iha.


Umarım iki iha'nında önemi ve farklarını anlatabilmişimdir. Bence ikiside büyük oranda satış yapacak ihalar.


Not : Kgk kadar LGK'da kulanılacaktır bu arada.  Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


MSI kaynakları "Akıncı İHA'da kullanılacak 220 hp gucundeki PD-220 motorunun  Akıncı IHA'yı çok rahatlıkla 40 bin feete çıkaracak." diye bir yazı görmüştüm Kokpit aero sitesinde... Hatta 222 hp güce ulaştığı için motorun adı ; Eskişehir kodu da olan PD-222 olarak değişecek deniyor....

Bu yazıya istinaden 2x550 hp. bile Akıncı İHA'yı kurtaramaz düşüncesini anlayamadım... Acaba niye böyle yazdınız... ?


Bir de Akıncı İHA bilgilerinde " Faydalı yük taşıma kapasitesi ;  900 kg. harici ;  450 kg. dahili " yazılmış... Bu ne demek ki? Biri açıklayabilir mi?
Yani kanatlarının altına 900 kg. bomba  ; içine de (yakıt , elektronik ekipman vb.) 450 kg. yük ile 40.000 feet yüksekliğe çıkabilir mi? demek...
Yoksa Akıncı İHA sadece boş iken mi 40.000 feet yüksekliğe çıkabiliyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2019, 19:28:09
MSI kaynakları "Akıncı İHA'da kullanılacak 220 hp gucundeki PD-220 motorunun  Akıncı IHA'yı çok rahatlıkla 40 bin feete çıkaracak." diye bir yazı görmüştüm Kokpit aero sitesinde... Hatta 222 hp güce ulaştığı için motorun adı ; Eskişehir kodu da olan PD-222 olarak değişecek deniyor....

Bu yazıya istinaden 2x550 hp. bile Akıncı İHA'yı kurtaramaz düşüncesini anlayamadım... Acaba niye böyle yazdınız... ?


Bir de Akıncı İHA bilgilerinde " Faydalı yük taşıma kapasitesi ;  900 kg. harici ;  450 kg. dahili " yazılmış... Bu ne demek ki? Biri açıklayabilir mi?
Yani kanatlarının altına 900 kg. bomba  ; içine de (yakıt , elektronik ekipman vb.) 450 kg. yük ile 40.000 feet yüksekliğe çıkabilir mi? demek...
Yoksa Akıncı İHA sadece boş iken mi 40.000 feet yüksekliğe çıkabiliyor?

Anka-2 750 kg faydalı yükü 2x 170 hp motorla 20.000 feet'e çıkıyor. Aynı yükü 2 katı irtifaya çıkarmak için kafadan 2x340 hp motor lazım. Ancak Akıncı 900 harici+ 450 kg dahili  yük taşıyor. Nerdeyse iki katı buda ek motor gücü demek yani iş 550 hp ye kadar varıyor. Ha testler için pd-222 kaldırır belirli feetlere ama nihai hali 550 hp isteyecektir akıncı için.


-----------------------------------------------------

450 kg dahili : E/O optik, satcom, et podu, mini aesa radar vs.
900 kg harici : mühimmat Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


  Akıncı İHA nın muadili MQ-9 Reapera bakacak olursak 1500 kg faydalı yükü 900 HP motorla taşıyor.O yüzden PD222 motoru bu yükü taşımak için yeterli gelmeyecektir PD222 lerin test amaçlı takılacağını düşünüyorum Akıncıya Mesajı Paylaş

PD 222 test amacli degil.

Akinci blk I (2x PD222) ve
Akinci blk II (2x 550hp turboprop) olacak


Blk I tahmin ettiginiz gibi ayni yukleri tasiyamiyacak, tahminen silahsiz ve kesif yukleri (FLIR, radar) ile ucacak

Blk II burun radari ve silah yuklu olacak
Mesajı Paylaş

Bu ABD ne menem bir ülke...
Hadi sanayi devrimi-bilim-teknoloji-rönesans- vs kaçırdık  turbofan uçak motoru yapamıyoruz tamam onu anladık ....

Biz turboprop motordan 222 bg güç aldık diye neredeyse Mars'a mekik gönderdik diye seviniyoruz adamlar turboprop motordan 1000 bg. güç alıyor.... Arkadaşlar şu motor işini bir şekilde mutlaka çözmeliyiz...... ??? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 26 Mart 2019, 19:08:10
PD 222 test amacli degil.

Akinci blk I (2x PD222) ve
Akinci blk II (2x 550hp turboprop) olacak


Blk I tahmin ettiginiz gibi ayni yukleri tasiyamiyacak, tahminen silahsiz ve kesif yukleri (FLIR, radar) ile ucacak

Blk II burun radari ve silah yuklu olacak

  Akıncı TİHA da Block1 ve Block2 diye bir tanımlama duymadım şahsen ama varsa asıl silah yüklü Block2 modeli için uygun 550 HP motor bulunamazsa uzun süre bekleriz herhalde.Yine de hafif mühimmatları taşıyabilir herhalde PD222 motoruyla.550 HP motor daha çok MK-82 gibi ağır bombalar için gerekli Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz