SİPER: Milli Uzun Menzilli Bölgesel Hava Savunma Sistemi

Başlatan Cetin, 31 Ekim 2018, 16:15:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Büyük füzeleri iha/sihalara koymak bana pek sıcak gelmiyor. Küçük, hızlı ve kompakt füzeler konulmalı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 12 Ekim 2022, 09:38:19
Kısacası elma ile armutu karıştırmaya gerek yok Siper ayrı bir kulvar olabilecek bir şey olsaydı asker bunu çoktan düşünmüştü zaten Atmacayı karadan atmak gibi mesela bunu düşündüler.

Atmaca envantere girdikten sonra düşündüler. Ortada envantere alınmış bir anti balistik kabiliyetli Siper var mı? Yok. Envantere girince duruma bakarlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Ekim 2022, 09:14:15
Ramjet füzesi bu kadar iyiyse ABD neden ramjetli hava-hava füzesi üretmedi hiç?
Dezavantajı ne ramjet'li füzenin?
ABD, Ramjet üzerine fazla geliştirme çalışması yapmıyordu. Ramjet, bilhassa Meteor tipi katı yakıtlı Ramjet üretmesi çok zor bir füze.
Meteor füzelerinde hızı kısıp arttırabilme özelliği var. Ramjet'in devreye girebilmesi için ilk olarak bir booster ile 1.5-2 mach hıza ulaşması gerekiyor. Ramjet'in kullanacağı katı yakıtı ise özel bir yöntemle yanma odasının çeperlerine yapıştırıyorlar. Booster'da kullanılacak katı yakıtı da yanma odasına depoluyorlar. Booster bu yakıtı kullanıp füzeyi istenilen Ramjet çalışma hızına getirdikten sonra özel hava jetleriyle kademe kademe çepere yapışık yakıtı istenilen miktarda. sıyırarak yakıp Ramjet'te kullanıyorlar. Çok zor bir teknoloji.
Bizim Gökhan'da ayrı bir yakıt tankında Jel bazlı sıvı yakıt var. Buradan istenilen miktarda yakıt yanma odasına püskürtülerek yakılıyor. Sıvı yakıt jel bazlı olduğundan depolama problemi olmuyor. Ama ayrı bir depo için yer gerekiyor.

ABD , Norveç'le ortak olarak THOR-ER katı yakıtlı ramjet füzesini geliştiriyor.

https://www.thedefensepost.com/2022/10/11/us-norway-test-thor-ramjet-missile/ Mesajı Paylaş

Balistik füze önlemesi en zor iş, HSS teknolojisinde.
Balistik füzeyi 3 ayrı pozisyonda önleyebilirsiniz;
1. Yükselme konumunda - füzenin en rahat önlenebilmesi konumudur. Hız almaktadır. Yakıtını yakmakta olduğundan çok rahat sensörlerle takip edilebilir. Ama vuruş penceresi, çok kısıtlı zamandan ötürü dardır.
2. Orta uçuş konumunda - füze çok yüksekte hatta uzayda bile olabilir. Yalancı ve yanıltıcı hedef dağıtımı yapabilir. Roket motoru çalışmadığından izlemesi zordur. Ama uzun bir zaman aralığı mevcuttur.
3. Hedefe doğru uçuş - vurulması mümkün son safhadır. Yanında sahte hedefler olabilir. Nükleer başlıklı ise, vurulduğunda nükleer malzemeler geniş bir alanı kirletecektir.

SRBM (1000km'ye kadar menzilli) vurabilmek daha kolay bir iş sayılabilir. Þu anki Aster30NT 1500km menzilli füzeleri vurabiliyor .
MRBM (3000km'ye kadar menzilli) daha yüksek orta uçuş kademesi olan bu füzeleri vurabilmek biraz daha zor. Aster 30 BMD bu tip füzeleri vurabilecek kabiliyette olacak.
ICBM (kıtalararası) vurması en zor füzelerdir. Yere çarpış hızı 10 mach'a ulaşan bu füzeleri vurmak için neredeyse kendileri kadar büyük ve uzun menzilli füzeler gerekir.

Biz bu yukardakilerden ilkini 2027'ye kadar hazır edebilirsek, amacımıza ulaşmışız diyebiliriz. Mesajı Paylaş

#364
THAAD ICBM leri orta ucus ve hedefe dogru ucarken vurmak icin tasarlanmis bir sistem diye anladim, dogru mu? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

"Kalkıp koca 600kg'lık Hisar füzesini Akıncı için devşireceğimize, (ki havada kısıtlı süre düşük hızda kalabilecek bir platformdan medet umacağımıza) , menzili 200+ km olan a2a füzesi üretsek daha kullanışlı olur. 200kglık bir Gökhan Ramjet füzesi bize bu isterleri fazlasıyla verir. "


sizin dediğiniz en  ideal yol;  ama Gökhan ramjet füze tahminen ne tarihte hazır olacak?
benim dediğim "koyunun olmadığı yerde keçiye çelebi denilir"  yolu.
Akıncı NEB-84  ile 13 buçuk saat uçmuş ve 30000ft  yüksekliğe ulaşmış.
bu uçuşta 1300kg  üzerinde yük var.
irtifa 30000ft değil de 25000ft olur,  yarım ton daha az yakıtla uçuş süresi 9 veya 8 saate düşer.
gerekirse  kanatlarda veya gövdede güçlendirme yapılabilir.
yakıt  azaltma yöntemiyle çok çok imkansız gelmiyor bana,  kaldı ki,  yanlış hatırlıyorsam düzeltin,  o uçuşta NEB takılı halde piste iniş yapmamış mıydı uçak?
NEB 800kg üzeri bir şey,  kırmadan dökmeden uçmuş ve aynı yükle de inmiş zaten.
şu nokta var,  bir uçağa her şeyi takmak istersek yakıt azaltmayla da olmaz tabi.
bunlarda sadece füze takılı olacak,  başka hiçbir şey olmayacak.  "bir AESA taşıyan uçak,  iki adet sadece füze taşıyan uçak, bir adet te arada bir yerde  iletişim menzilini uzatmak için uçacak olan röle   Anka veya Aksungur gibi bir takım uçuşu"
kıyı şeridimiz üzerinde ve aşağıda Siper sisteminin koruma menzili  içinde  8 saatlik devriye uçuşları  yapılacak ve  fırsat hedeflerine 200km uzaktan füzeyi atıp dönecek.
örneğin Mersin Anamur  civarında bir Siper sistemi olacak,  bu takım,  mümkün mertebe  aşağıdaki Siper sisteminin  etrafında 20km  bir yarı çapta  uçuş yapacak.  uçaklara ateşlenen füzeleri  aşağıdaki Siper sistemi vuracak ve bu esnada uçak yukarıda kendi füzesini ateşleyecek.
İsrail Akdeniz üzerinde Suriye s200  füzesini vurmuştu,  onun gibi.
tabi bunlar teorik,  Yaşar beyin  söylediklerinde  birçok doğru nokta var;  ama işte onun söyledikleri en ideali.
bizim ideal ortam hayal edecek bir  gündemimiz yok şu an.

bir de şu hususu belirtmek istiyorum,  benim Siper füzesini bir hava aracına takma fikrimin temelinde savaş  kazanma gibi bir hedef yok,  yanlış anlaşılmasın.
tamamen  "koyunun olmadığı yerde"  pozisyonundayım.
bizde yeni uçak almayla veya modernizasyonla,  gökyüzünde dengelerin tekrar kurulacağı düşüncesi hakim;  ama ben buna katılmıyorum.
şöyle ki,  bizim  başımızı ağrıtanlar,  aldıkları yeni uçaklara güvenerek baş ağrıtmıyor zannımca.
bu pervasızlığın ana kaynağı uçaklar değil, Meteor  füzesinin olası menzil avantajıdır.
bu  durumun anlaşılamamasını da doğal karşılıyorum.
bazen  sorunun cevabı o kadar basit ve ortadadır ki, insan cevabın bu kadar basit olamayacağını düşünür.
bizde "cevabı sorunun içinde olan sorular"  vardır ya,  böyle bir durum.
uçaklara değil,  Meteor füzesine güveniyorlar.
biz yüz tane de yeni uçak alsak,  onların bu güvenini kıramayız.
onlara göre,  gökyüzünde  bize yaklaşmadan bizi  yenebilecekleri düşüncesi oluşuyor.
şu an itibariyle  bizim uçaklarımıza takılı olan hava hava füzelerinin menzili belli,  bunu biliyorlar.
hesap bu kadar basit.

ben amatör kafamla diyorum ki, gökyüzünde işlerin umdukları gibi gitmeyebileceği şüphesini  akıllarına düşürürsek,  tansiyon ancak o zaman düşer.
bunu sağlamak için  ilk akla gelenler:
1.  bu adamlara Meteor füzesi verilmesini engellemek.
2.  İngiltere üzerinden  EF ile birlikte Meteor füzesi de tedarik etmek.
3.  yerli bir çözüm.

bu üçünden birisi olursa,  birileri savaşa bu kadar hevesli görünmeyecektir.
eğer üç numaralı çözüme mecbur kalıyorsak,  bu günden yarına hazır edebileceğimiz çok fazla bir seçenek yok zaten.
ya Akıncı-a,;  ya da Akıncı-b.

Siper füzesini bir hava aracına entegre etme fikrim,  savaşmak  için  düşündüğüm bir şey değil, savaşmamak için düşündüğüm bir şey.
akıllarına şüphe düşüremezsek,  bu gerilim kolay kolay bitmez.
istenmeyen hadiselere gebe bir konu,  kışkırtmalara ve çılgınlıklara çok müsait bir zemin var şu an.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 12 Ekim 2022, 13:28:41
THAAD ICBM leri orta ucus ve hedefe dogru ucarken vurmak icin tasarlanmis bir sistem diye anladim, dogru mu?
Evet doğru. Hem orta seviye uçuş hem de hedefe inerken vuruş için tasarlanmış bir sistem. Ancak, ICBM leri orta seviye uçuşta ve inişte vuramaz. Kısa ve orta menzilli balistik füzeler için geliştirilmiş bir sistem. ICBM'ler hem çok yukarıdan uçuyor hemde çok çok hızlı. Thaad irtifa sınırı 150km. Menzili de 200km. Mesajı Paylaş

Siz böyle yazınca İran'ın Hawk füzelerini yokluktan hava-hava füzesi olarak kullandığı aklıma geldi. Gerçi Hawk orta menzilli bir füze. Mesajı Paylaş

Sn korsan2,
Gökhan çok uzakta değil. Sizin "keçi" den daha önce envantere girecek. Merak etmeyin. Gürcan Okumuş, Ramjet ile değil, artık Scramjet ile uğraşıyoruz demişti son konuşmasında. Hatta Gökhan'dan önce 160km lik menzilli bir Gökdoğan füzesi de yakında endamını gösterir.

Akıncı tek bir 870kg lık NEB ile uçtu ve iniş yaptı. Kanatları güçlendirilirse ve Kanada motorlarıyla 2 adette gövdeye yakın taşıyabilir. Bunlarla inişte yapar. Ama devamlı tam yüklü olarak iniş, uçağın yapısal düzenini ters yönde etkileyeceğinden kullanım ömründen yer. Yoksa olmaz değil.

Haklısınız Meteor var diye bir yerleri kalktı Yunan'ın. Aynı menzilde füzeyle ama daha uzun menzilli radar sistemiyle Rafale'leri, bizim uçağı göremeden vuracak duruma gelmemiz için, üzerinde hibrit radarı olan ikinci el  Typhoon'lardan meteor füzeleriyle birlikte acil olarak alıp dengeyi kendi tarafımıza çevirmemiz lazım.


Mesajı Paylaş

GÖKDOĞAN Hava Hava Füzesini  Uzun Menzilli Bölgesel Hava Savunma Sistemi

uyarlanacak gibi  duruyor

2- barak er  gibi booster  büyük olabilir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz