SİPER: Milli Uzun Menzilli Bölgesel Hava Savunma Sistemi

Başlatan Cetin, 31 Ekim 2018, 16:15:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Musti19 - 20 Eylül 2022, 18:58:10
Boosterlar füzenin menzilini ne kadar arttırıyor?

Aster 15 e booster takınca Aster 30 SAMP/T oldu,menzili 4 kat,irtifası 2 kat arttı.

Tabii boosterın tipi de önemli burada ama SM-1/2 ER de benzer bir artış var. Bizim booster nasıl olacak acaba?
Sn musti19,
Bir düzeltme yapayım; hem Aster-15 hemde Aster-30 booster ile uçuyor.
Booster'ın ebadı ve gücü farklı.
Aster-15 bilhassa denizi yalayan mühimmatlara ve alçak hedeflere angaje olacak şekilde geliştirilmiş bir füze.
Aster-30 ise yüksek irtifa ve balistik füze önleme kabiliyetli.

Boosterla ilgili sorunuza gelince; menzil, taktığınız booster'ın büyüklüğüne bağlı. Ancak tüm SAM füzelerde, roket motoru en fazla yakıtı yerçekimini yenmek için kullanır. Booster, füzenin kendi yakıtını hedefi yakalama için kullanmasını sağlar. Füze hedefi yakalamak için ne kadar çok manevra yaparsa o kadar menzili kısalır. Onun için kesin rakamlar vermek oldukça zordur.

Siper füzesinde kullanılan booster, atmaca füzesinin booster'ını anımsatıyor. Ama bu füzeyi son hali ile görmedik henüz. Gemilere quad-pack (4'lü yerleşim) olacak ise, Siper'in booster ebadının da biraz değişmesi gerekebilir. Mesajı Paylaş

"Bizim derdimiz menzilden çok irtifa değil mi?"

Hisar A ve Hisar O  özelinde değerlendirdiğimizde evet,  karacıların özel ihtiyacına binayen geliştirme çalışmaları başlayan bu iki sistemde öncelikli konu irtifaydı.
ancak,   bilhassa  atış görüntüleri olan  ilk Siper füzesi  için  öncelikli konu irtifa değil
tabi yine önemli bir başlık irtifa;  ama projenin gelişim çizgisine baktığımızda durum açık zaten.
Hisar, 2010 öncesi,  karacıların özel ihtiyacı için geliştirilen  iki sistemden oluşan bir projeydi,   bir süre sonra s400 ve CAATSA  ile  bu tür savunma sistemlerine erişme imkanları iyice kısıtlandı,  bu durum  ister istemez diğer kuvvetlerin de yerli çözümlere yönelmesine neden oldu.
proje diğer kuvvetlerin ihtiyacını da karşılayacak şekilde genişlemek zorunda kalınca,  ilk olarak "orta menzil"  ihtiyacı oluştu.
burada orta menzil için o+ ve asıl Hisar-rf gibi çözümlere gidilirken,  yine mümkün mertebe aile bütünlüğünü bozmadan RF füzeye booster eklenerek "uzun menzil"  ihtiyacı giderilmeye çalışılıyor.
gelinen noktada "RF ve Siper"  füzelerinde,  en öncelikli başlık irtifa değil;  çünkü RF ve Siper sistemlerinin   öncelikli kullanıcısı karacılar değil.


Akıncı NEB ile 13 saat uçmuş,  bu demektir ki,  Siper füzeleriyle de uçabilir teorik olarak.
en olmadı,  uçağın yakıtı azaltılır,  NEB  ile 13 saat uçmuşsa,  Siper yüklü halde 10 veya 9 saat  uçacak yakıt  yüklenebilir.
Siper füzesi,  zaten radar arayıcılı bir füze,  tek gereken ara safha güdüm  olur ki,  bunu da hali hazırda  Barış Kartalı  ile havadan,  Çafrad ile denizden ve hatta diğer sistemlerle karadan yapmak  mümkündür.
son test atışında 90km gibi menziller  konuşuluyor,  havadan atıldığında 9x3=270km gibi bir menzil.
burada Akıncı savaş uçağı kadar hızlı uçmuyor ve başka şeyler de işin içine girdi dersek belki tam 270km  menzil olmaz; ama  yine de 250km  veya buna yakın bir angajman  imkanı doğabilir teorik olarak.
elimizdeki havadan havaya füzelerin sunduğu menzillere bakın,  bir de 220km veya 230km gibi menzillere bakın.
bizim için muhteşem bir  kuvvet sıçraması olur,  üstelik  dışarıya bağımlı olmadan,  eldeki sistemleri söküp takarak  yapacağız bunu.
ülkeler bu Meteor füzelerini güçlükle alıyor, ,  biz  birden bire ortaya  bu  sistemle çıkıp, Meteor kadar olmasa da,  buna yakın menzilleri  kapsama alanımıza alıyoruz.
ben olsam kanser olurdum resmen.
hiçbir şey olmazsa,  ellerindeki Meteor stoklarının en az yarısını  bu insansız uçakları vurmak için harcamaları gerekir,  ortalıkta uçan ve 250km  uzaktaki hedefleri vurabilecek füze taşıyan bir uçak var, bunu boş verecek  adamın aklı yoktur bence.
Meteor ile değil de,  klasik füze taşıyan uçaklarla bunları vurmak bir alternatif olabilir;  ama burada da  Akıncı'yı vurmak için 100km kadar yaklaşman gerekir ki,  sen bu mesafeye gelmeden  Akıncı  ilk Siper füzesini ateşlemiş olur teorik olarak.
uygun menzile yaklaşamadan, Akıncı tarafından atılan füzeyle yüzleşmiş olursun ki,  bu açıkça intihardır yani.

ileride bir gün,  nasılsa bizim kendi ramjet füzelerimiz de gelecek;  ama o güne kadar da,  çok iyi bir ara çözüm olabilir bence.

gözünü sevdiğimin ağ merkezli harbi. Mesajı Paylaş

#352
Akıncı'ya Siper entegrasyonu muhakkak olması gereken bir şey. Eminim ki radar entegrasyonundan hemen sonra, çabucak ele alınıp sonuçlandırılacaktır. Zamanında demiştim, biz bu Akıncı'nın etinden ve sütünden çok faydalanacağız diye. O günler geldi.

Bu arada, Siper taşıyan Akıncı bir ara çözüm değildir. Hava savunma sistemimizin önemli bir dişlisidir. Çünkü, ramjetli hava-hava füzesi Gökhan ile, ileride anti balistik nitelik de kazanacak olan hava savunma füzesi Siper, farklı yeteneklerdeki füzelerdir. Gökhan taşıyan Akıncı başka şeydir; anti balistik kabiliyetli Siper'i taşıyan Akıncı başka şey. Mesajı Paylaş

Akıncı'ya a2a füzesi yerine aynı işi görmek üzere Siper yüklemek iyi de; bu füze booster'sız 600kg, ve 4.3m boyunda. Amraam 120 Sınıfı füzeler 160kg ve 3.65m boyunda. Meteor füzesi 190kg ve 3.65m boyunda.
Acaba bu güne kadar ABD, UK, Rusya, Fransa, Çin, Hindistan, İsrail gibi a2a füze teknolojisi olan ülkeler neden hava araçlarından böyle bir füze kullanma yöntemini seçmemişler? Hiç düşündünüz mü?
a2a füzelerinin hedefini bulabilmesi ve hedeflerini kaçırmaması için çifter çifter atıldığını biliyorsunuzdur. Typhoon uçağı "beast-mode" 'da 14 tane meteor taşıyor. F18 ise 12 tane amraam taşıyor. F16 ise 6 adet amraam taşıyor.
Bu arada kanat yük taşıma limitleri var bu uçakların. Bu limitlerle kısıtlı taşınabilecek füze adedi.
600kg lık füzelerden ikisini Akıncı kanatlarında taşımak imkansız. Gövde altında tek bir füze mümkün. Sonra Siperin havadan atılabilmesi için yeniden yapılandırılması lazım. (Hem fiziksel hem de elektronik olarak)
İsrail 570kg'lık trg300 muadili topçu roketinden 4 adedini (Rampage) F16'dan atabiliyor. Ama benzer işi hava hava angajmanı için düşünmüyor. Acaba neden? Onu bırakın, İsrail a2a füzeleri ile kendisine atılan AD füzesi vurabiliyor.
Tam yüklü kalkış yapmış bir savaş uçağı aynı yükle inmeye kalkarsa uçağa çok zarar verebilir. (Uçak gemisine iniyorsa zaten bombalarını atması gerekir). Dışarıda salanlardaki bireysel çok ağır yükle iniş tavsiye edilmez. (Uçağın ömründen yer böyle ağır inişler) . Mümkünse bir kısmını atması gerekir pilotun. Hafif a2a füzeleri için bu şart yoktur.

https://www.defenceturkey.com/en/content/hisar-rf-sgtm-firing-test-and-the-differences-between-the-siper-b1-missile-4986
Mesajı Paylaş

#354
Sayın Yaşar;

Anti balistik özelliklerde olacaksa o Siper (veya adı her neyse) füzesi, icabında kanat güçlendirilir ve füze de değişir. Çünkü yerden atmaya kıyasla, anti balistik kabiliyetli Siper'i 8-10 km'lik irtifadan ateşlemek, ölümle yaşam arasındaki farkı tayin edecektir!

Havadan havaya kullanımda dediğinize katılırım, Gökhan'ı beklemek daha mantıklı o konuda. Yukarıda yazmıştım: Gökhan taşıyan Akıncı ile anti balistik kabiliyetli Siper taşıyan Akıncı farklı şeyler.

NOT: Başkalarına baksaydık, TB2 ile yaptığımız işlere hiç kalkışmamamız gerekirdi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Ekim 2022, 14:22:31
Akıncı'ya a2a füzesi yerine aynı işi görmek üzere Siper yüklemek iyi de; bu füze booster'sız 600kg, ve 4.3m boyunda. Amraam 120 Sınıfı füzeler 160kg ve 3.65m boyunda. Meteor füzesi 190kg ve 3.65m boyunda.
Acaba bu güne kadar ABD, UK, Rusya, Fransa, Çin, Hindistan, İsrail gibi a2a füze teknolojisi olan ülkeler neden hava araçlarından böyle bir füze kullanma yöntemini seçmemişler? Hiç düşündünüz mü?
a2a füzelerinin hedefini bulabilmesi ve hedeflerini kaçırmaması için çifter çifter atıldığını biliyorsunuzdur. Typhoon uçağı "beast-mode" 'da 14 tane meteor taşıyor. F18 ise 12 tane amraam taşıyor. F16 ise 6 adet amraam taşıyor.
Bu arada kanat yük taşıma limitleri var bu uçakların. Bu limitlerle kısıtlı taşınabilecek füze adedi.
600kg lık füzelerden ikisini Akıncı kanatlarında taşımak imkansız. Gövde altında tek bir füze mümkün. Sonra Siperin havadan atılabilmesi için yeniden yapılandırılması lazım. (Hem fiziksel hem de elektronik olarak)
İsrail 570kg'lık trg300 muadili topçu roketinden 4 adedini (Rampage) F16'dan atabiliyor. Ama benzer işi hava hava angajmanı için düşünmüyor. Acaba neden? Onu bırakın, İsrail a2a füzeleri ile kendisine atılan AD füzesi vurabiliyor.
Tam yüklü kalkış yapmış bir savaş uçağı aynı yükle inmeye kalkarsa uçağa çok zarar verebilir. (Uçak gemisine iniyorsa zaten bombalarını atması gerekir). Dışarıda salanlardaki bireysel çok ağır yükle iniş tavsiye edilmez. (Uçağın ömründen yer böyle ağır inişler) . Mümkünse bir kısmını atması gerekir pilotun. Hafif a2a füzeleri için bu şart yoktur.

https://www.defenceturkey.com/en/content/hisar-rf-sgtm-firing-test-and-the-differences-between-the-siper-b1-missile-4986


+1
Ancak fikir yine de güzel. Belirttiğiniz olumsuzlukları gidererek yeni bir sistem geliştirilebilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Genelde 200-250 km ve bir uçağın vurulması düşünülüyor gibi ama ben hava platformunun öz savunma kabiliyetini merak ediyorum. Yani kendine gelen bir füzeyi tespit edip vurabilme ihtimalini...

Bir AA füzeyi 10 km içinde vursak yeter. Bir meteor veya amraam füzesini havada vurabilir miyiz? Bu konuda bizi en iyi Sayın Yaşar aydınlatacak gibi :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 11 Ekim 2022, 20:13:05
Genelde 200-250 km ve bir uçağın vurulması düşünülüyor gibi ama ben hava platformunun öz savunma kabiliyetini merak ediyorum. Yani kendine gelen bir füzeyi tespit edip vurabilme ihtimalini...

Bir AA füzeyi 10 km içinde vursak yeter. Bir meteor veya amraam füzesini havada vurabilir miyiz? Bu konuda bizi en iyi Sayın Yaşar aydınlatacak gibi :)
Teori olarak Amraam füzesi bir başka a2a füzesini vurabilir. Ama uygulamada oldukça zor bir iş bu. Þartların da uygun olması gerekir. a2a füzeleri, uçağın genelde önündeki alanda bulunan hava araçlarını/diğer uçakları vurmak için tasarlanmış füzelerdir.
Meteor gibi Ramjet füzeleri hariç tüm modern uzun menzilli a2a füzeleri ya Amraam gibi Dual-Thrust motorlu ya da Çin'in PL-15 füzesi gibi Dual-Pulse motorludur.
Dual-Thrust motorda yakıt tankı içinde iki farklı yakıt bulunur. Hızlı yanan bir yakıt ve yavaş yanan bir yakıt. Motor hızlı yanan yakıtla çabucak istenilen hıza ulaşır. Yavaş yanan yakıtla da bu hızı belli bir süre korumaya çalışır. 4-4.5 mach hızdaki Amraam yakıtı bittikten sonra hız kaybetse de hedefini bulup imha eder. Hedefe vardığında max hizının yarısını kaybetmiş olabilir.
Dual-Pulse motorda yakıt tankı iki kısımdır. Motor önce ilk kısımdaki yakıtı yakar ve 3.5-4 mach  hıza ulaşır. Yakıt bitince hızı düşmeye başlar. Bu arada hedefi yakalamak için deponun ikinci kısmındaki yakıtı kullanır ve tekrar hızlanıp 4.5 mach'a ulaşır. Hedefin kaçmasını bu yüksek hızla engeller.
Ama her iki çeşit füze de hedefe doğru son uçuşlarını yaparken, bilhassa çok uzun menzillerde, motor itkileri olmadan hazır kazanmış oldukları hızı kullanarak ve devamlı hız kaybederek hedeflerine uçarlar.
Meteor füzesi ise atıldıktan sonra uzun süre 2.5-3 mach hızla ekonomik yakıt kullanımıyla uçar. Hedefe yaklaşınca motorun yakıt kullanımını arttırarak hız kazanıp 4.5 mach'a ulaşır ve hedefi vuruncaya kadar max hızda uçuşunu devam ettirir. Hedefin kaçma şansını çok azaltır.

Yeni denenen Amraam 260-JATM füzesi büyük ihtimalle Dual-Pulse motorlu olarak tasarlanmış bir füze ve 200+km menzilli. Çinli 200-300km arası menzili olduğu düşünülen PL-15 füzesine ABD'nin cevabı.

Kalkıp koca 600kg'lık Hisar füzesini Akıncı için devşireceğimize, (ki havada kısıtlı süre düşük hızda kalabilecek bir platformdan medet umacağımıza) , menzili 200+ km olan a2a füzesi üretsek daha kullanışlı olur. 200kglık bir Gökhan Ramjet füzesi bize bu isterleri fazlasıyla verir.

Kullandığımız ileri teknoloji roket motoru ile de üreteceğimiz Siper Block 2 sistemi bize Aster Block 2 BMD balistik füze engelleme menzilini verecektir.
Mesajı Paylaş

Ramjet füzesi bu kadar iyiyse ABD neden ramjetli hava-hava füzesi üretmedi hiç?
Dezavantajı ne ramjet'li füzenin? Mesajı Paylaş

Kısacası elma ile armutu karıştırmaya gerek yok Siper ayrı bir kulvar olabilecek bir şey olsaydı asker bunu çoktan düşünmüştü zaten Atmacayı karadan atmak gibi mesela bunu düşündüler. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz