SİPER: Milli Uzun Menzilli Bölgesel Hava Savunma Sistemi

Başlatan Cetin, 31 Ekim 2018, 16:15:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#510
Alıntı yapılan: DelKu - 27 Haziran 2023, 21:50:51
Dronların avcısı dronlar olmalı, başka türlüsü zor iş

+1 Aynen öyle. Sırf o iş için ayrı bir DSS (Dron Savunma Sistemi) mimarisi çalışılmalı. DSS hava savunmasının en alt katmanı olacaktır. (DSS'den sonrası AKKOR ve CİWS oluyor.)

Bence bu sistemin de başlıca 4 adet önleyicisi olmalı.

1- 40/35/30 mm atom mühimmatı ailesi,
2- Cirit ve/veya Sungur temelli ucuz yollu füze ailesi,
3- Lazer ve mikrodalga silahları,
4- Anti kamikaze dronlar.

Bunların tümüne sahibiz veya sahip olmak üzereyiz ama DSS için bütünlükçü bir yaklaşım şart. Siper biter bitmez bu projeye başlamalıyız. Mesajı Paylaş

#511
Alıntı yapılan: Heartbang - 28 Haziran 2023, 05:51:36
Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Haziran 2023, 22:39:06
Alıntı yapılan: tumucin - 27 Haziran 2023, 22:10:52
#SİPER 2 'nin ÖZELLİKLERİ

💢Önleme Menzili : 1️⃣5️⃣0️⃣ KM

💢Önleme irtifası : 3️⃣0️⃣ KM

💢Yanca Kapsama : 3️⃣6️⃣0️⃣ °

💢Takip Edebilecek Hedef Sayısı : 1️⃣0️⃣0️⃣

💢Batarya Seviyesi Angaje Olabilecek Hedef Sayısı : 1️⃣0️⃣

💢Batarya Seviyesi Güdülebilecek Hedef Sayısı : 2️⃣0️⃣





https://twitter.com/Keremhok/

Umarım bu füzden uçaklar için interception füzesi üretiriz yada deneriz F16 ile 200-250 km'den rafale'ye atış yapıp düşürdüğümüzü düşünsenize...

Aslında murad radarını f4'e takıcan
gövde altına datalink podu
kanatlara siper blok2 füzesi ve yakıt tankı
Sparrow yerlerine gökdoğan
Topu söküp ew podu takıcan(gerçi aesa radarı da ew yapıyor ama...)

Alsana ucuz yollu interception uçağı....g.Kore yada Japonların uçuştan çekecekleri uçaklar için...

Hem ara dönem uçağı olmuş olur .....

Aslında ülke olarak biz böyle çözümler üretmeyi severiz..
E Kızılelma var?!

Sn.heartbag kızılelma'nın motoru Al25  bu murad radarı için gerekli olan elektriği yada gücü bir F16 yada Bir F4 gibi gerekli miktarda murad radarına veremez... yada f16'ya göre düşük sürüm olur Kızılelma radarı....

Birde interception uçağı diyoruz şöyle mach2 gibi hızda lazım... Mesajı Paylaş

Yukarıda yazılanlardan anladığım Siper gibi stratejik HHS'ni karadan ve havadan gelecek asimetrik ve konvansiyonel tehditlere karşı korumak zorundayız. Aselsan geçenlerde hibrit Panstir tarzı mobil kamyon üzeri Alçak irtifa nokta savunma sistemi tanıttı. Namlulu ana silah ile beraber iki tip füze taşıyordu. lazer ve anti dron sistemleri eklenerek etkin bir yapı kazanılabilir.

Siper dağınık mimariye sahip. Komuta, radar ve lancerler birbirinden kilometrelerce uzağa konuşlanacaktır. Her biri için ayrı ayrı savunma sistemi kullanmakta maliyetli arttırır. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Alıntı yapılan: カメせ - 01 Haziran 2023, 19:28:48
Alıntı YapSİPER Ürün-1 Entegre Sistem Seviyesi Atışı.



https://twitter.com/Catfishtheblues

Arkadaşlar biz siper ile hava soluyan ve seyir füzeleri ile birlikte havadan karaya atılan mühimmatları vurucaz...

Doğru mu?

Evet doğru..

Peki dünyada pek eşi benzeri olmayan bir sistem geliştirsek özellikle "seyir füzelerine karşı....

Uzun menzilli bir sistem; süpersonic ve subsonic hatta düşünülen hypersonic seyir füzeleri için..

Bunun için ihtiyacımız olan sistem bir balon yada diğer adı aerostaddı galiba...

Bu sisteme mecburi entegre etmemiz gereken sistem bir radar seyir füzelerini rcs'si 0.01 m2 olan füzeleri 150-200 km den yakalayan bir radar... ki 0.1 m2 bile yeterli...

Yerden 1000-5000 metre yükseklikteki bu balona bağlı radarlar ile seyir füzelerini tıpkı aewc uçağı gibi uzaklardan farkedebilmek amaç...

Fakat bu sisteme mümkünse taşıma veya kaldırması füzelerde eklenecek yani füze menzili uzasın diye füzelerde balondan taşınacak ve ateşlenecek...

Bunun için nazi almanyasından kalan 40-50 metrelik hatta daha büyük balonlara ihtiyaç var...

Not:balonun dolaşması için motora ihtiyaç yok havada sabit duracak...

Radar için gereken elektriği yerden kablo ile alıcak....

Mesala hacim ve ağırlık problem ise murad radarından dört yüzlü bir radar yapılabilir en fazla 400 kg olur...

Amacımız ilk saldırıyı biz alıcaz gibi yunan-rus vb. Benzeri ülkelerden gelecek seyir füze saldırılarını uzun menzilden bertaraf etmek ...

Özellikle Ege Akdeniz Trakya Karadeniz ve Ermenistan ile Gürcistan tarafından gelecek seyir füzelerini uzun menzilden bertaraf etmek amacımız olmalı...

Ülkemizde Doruk diye bir firma vardı galiba balon teknolojisi üstüne...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Haziran 2023, 09:17:06
Alıntı yapılan: Heartbang - 28 Haziran 2023, 05:51:36
Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Haziran 2023, 22:39:06
Alıntı yapılan: tumucin - 27 Haziran 2023, 22:10:52
#SİPER 2 'nin ÖZELLİKLERİ

💢Önleme Menzili : 1️⃣5️⃣0️⃣ KM

💢Önleme irtifası : 3️⃣0️⃣ KM

💢Yanca Kapsama : 3️⃣6️⃣0️⃣ °

💢Takip Edebilecek Hedef Sayısı : 1️⃣0️⃣0️⃣

💢Batarya Seviyesi Angaje Olabilecek Hedef Sayısı : 1️⃣0️⃣

💢Batarya Seviyesi Güdülebilecek Hedef Sayısı : 2️⃣0️⃣





https://twitter.com/Keremhok/

Umarım bu füzden uçaklar için interception füzesi üretiriz yada deneriz F16 ile 200-250 km'den rafale'ye atış yapıp düşürdüğümüzü düşünsenize...

Aslında murad radarını f4'e takıcan
gövde altına datalink podu
kanatlara siper blok2 füzesi ve yakıt tankı
Sparrow yerlerine gökdoğan
Topu söküp ew podu takıcan(gerçi aesa radarı da ew yapıyor ama...)

Alsana ucuz yollu interception uçağı....g.Kore yada Japonların uçuştan çekecekleri uçaklar için...

Hem ara dönem uçağı olmuş olur .....

Aslında ülke olarak biz böyle çözümler üretmeyi severiz..
E Kızılelma var?!

Sn.heartbag kızılelma'nın motoru Al25  bu murad radarı için gerekli olan elektriği yada gücü bir F16 yada Bir F4 gibi gerekli miktarda murad radarına veremez... yada f16'ya göre düşük sürüm olur Kızılelma radarı....

Birde interception uçağı diyoruz şöyle mach2 gibi hızda lazım...
çift TF-10K motorlu versiyonu tarif ettiğiniz açıkları kapatır. Mesajı Paylaş

Alıntı Yapçift TF-10K motorlu versiyonu tarif ettiğiniz açıkları kapatır.
Sn heartbang,
Ben 1 adet TF6000'e de razıyım. Tabii 1 adet TF10000 KE'ye süpersonik kabiliyet verecektir.
F16 uçağı 2mach hıza sahip. Acaba genel savaş sırasında ne kadar sık süpersonik uçar?
2 x TF10K, KE için "overkill" (aşırı yükleme) olacaktır. Ayrıca uçağı çok pahalı hale getirir. Ama ileride kesinlikle düşünülebilecek bir opsiyon. Mesajı Paylaş

Bir F16 maksimum hız ile ki bu hız mach 1.9-mach2 arası 40000 feet'te yaklaşık 360 deniz mili yani 600 km uçar...

Buda 300 km lik muharebe yarıçapı demek... Mesajı Paylaş

#517
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Haziran 2023, 18:44:47
Alıntı Yapçift TF-10K motorlu versiyonu tarif ettiğiniz açıkları kapatır.
Sn heartbang,
Ben 1 adet TF6000'e de razıyım. Tabii 1 adet TF10000 KE'ye süpersonik kabiliyet verecektir.
F16 uçağı 2mach hıza sahip. Acaba genel savaş sırasında ne kadar sık süpersonik uçar?
2 x TF10K, KE için "overkill" (aşırı yükleme) olacaktır. Ayrıca uçağı çok pahalı hale getirir. Ama ileride kesinlikle düşünülebilecek bir opsiyon.
Kızılelmaya 2 TF-10K ve Siper füzeleri taktığınız zaman elde ettiğiniz şey halis muhlis yerli ve milli Mig-31 Foxhound olur. Olay yerine Mach 2,5-3'le varıp 250-300 km menzilli hava-hava füzeleriyle mevzuyu bitirirsiniz.

Sayın Denizci16 kardeşimiz f-4 üzerinden bu uçağı yapacaktı, o kadar eski platformlarla uğraşmadan elimizin altındaki çözümlerle işi bağladım :D

Not: Foxhound'da kullanılan Soloviev d30 motorlarının kuru itkisi 21 bin libre, ıslak itkisi 34 bin libre. Gerisini sizin hayal gücünüze bırakıyorum ;) Mesajı Paylaş

F16 pilotunun yazdıklarından alıntıdır:

Quote:

The F-16 at full military power and low altitudes burns about 8000 pounds of fuel an hour, which with a full droptank configuration gives it about 2 hours' flight time. Cruising at higher altitudes, that flight time can be further extended as both the higher altitude and the lower throttle setting (about 80%) reduce fuel flow rate by up to 40% versus low-altitude flight.

In full afterburner at low altitudes, the F-16 can burn in excess of 64,000 pounds an hour. At full throttle, a U.S.-variant F-16 with maximum external fuel stores has about 20 minutes until it's on emergency reserves (which would only last an extra minute or so at full afterburner). The speed gain is minimal; the F-16 cruises at between 450-550 knots, while full afterburner only increases that to about 700-800 knots with a typical underwing loadout. So, burning 8 times the fuel, you get around a 50% speed boost.

Unquote.

Tercümesi:

"Tam gaz Kuru itki ile f16 alçak irtifalarda saatte 8000libre yakıt harcar. Bu yedek tanklı konfigürasyon bir f16 için 2 saatlık uçuş demektir. Yüksek irtifada bu konfigürasyondaki bir f16 %80 gaz ayarı ile (%20 daha az gaz ile) %40 yakıt tasarrufu sağlar.

Alçak irtifada aynı f16, tam artyakıcı ile saatte 64000libre yakıt harcar. ABD versiyonu F16'nın bu durumda 20 dakikalık yakıtı vardır. Akabinde acil yakıt rezervi konumuna girecektir f16; ki bu da bir kaç dakikalık daha yakıt sağlar pilota. Hız avantajı ise minimaldir. F16, 450-550 knot arası seyir hızı olan bir uçaktır. Kanat altı tanklı bir uçakta tam gaz artyakıcı bu hızı 700-800 knot'a kadar yükseltse de, 8 kat yakıt harcama karşılığı alınan hız avantajı %50'yi geçemez."

Yani yüksek irtifada tam gaz artyakıcılı olarak 30 dakika, alçak irtifada tam gaz artyakıcılı olarak 20 dakika uçabiliyor bu uçaklar. Zaten F16'da 2 Mach hızı yüksek irtifada yakalayabiliyor.
Artyakıcı, ani kalkış, it dalaşında hasımdan kaçma ve de hava hava ya da hava savunma roketlerinden kaçınma için kullanılacak bir sistem. Yoksa ne f16 ne de modern jet savaş uçaklarının hiçbiri devamlı 2 Mach yapabilecek bir uçak değildir. Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz