Bayraktar Taktik İHA

Başlatan AVCI, 17 Mart 2013, 13:48:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Þimdi onlar düşünsün Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Bozuk'un önceki mühimmattan farkı nedir sadece menzil mi? Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: mavi1991 - 28 Temmuz 2018, 19:30:19
Bozuk'un önceki mühimmattan farkı nedir sadece menzil mi?
Evet mam l den farkı nedir bilen var mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 01 Ekim 2016, 17:07:10



MAM-L: UMTAS'ın itkisiz modifiye versiyonu;
22.5kg,
10kg Harp Başlığı,
160mm çap,
1000mm boy.
Menzil 8+ km

MAM-C: Cirit'in itkisiz versiyonu;
70mm çap,
8.5kg ağırlık,
2.5kg harp başlığı,
800mm boy.
Menzil 8km

MSI


Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bozok; Ataletsel güdüm ve son safhada yarı aktif lazer arayıcı başlığa sahip olup fırsat hedeflerine karşı ve anti personel amaçlı kullanılabilmekte.

Mam-L: 10 kg harp başlığı, 22 kg toplam ağırlık, 8 km üstü menzil.
Bozok: 5 kg harp başlığı, 16 kg toplam ağırlık, 6 km civarı menzil.
Mam-C: 2.5 kg harp başlığı, 8,5 kg toplam ağırlık, 8 km kadar menzil.

Daha detaylı bir menzil: (@ 20000 ft /9 km) olarak belirtilmiş. (http://www.millisavunma.com/bozok-lazer-gudumlu-minyatur-iha-muhimmati/)

İlaveten elimizde tüm sistemlerin hangi irtifadan hangi menzile ulaşabildikleri ve kaç km hızdaki araçlara karşı etkili olduklarına dair detaylı bir tablo da yok. Mesajı Paylaş

Türkiye'nin yapması gereken Ucav bence alttaki uzun gereksinimleri taşıyabilir... Bakın taşır demiyorum taşıyabilir diyorum.. Hissiyat ;

+ Stealth delta gövde formu

+ Gövde içi silah taşıma kabiliyeti (Som,Bozdoğan, Gökdoğan, Hgk, Kgk)

+ Bölgesel Zamanlama ve Konum Sistemi BZKS,glonass,beidou ve gps ile eş güdümlü çalışabilme (Uzun vadeli- FazII)

+ 1x F-404 (veya Hürjet'in motoru- Faz I), 1x TF-X motorundan teki (Faz-II) 'ni kullanma.

+ Tf-x'den önce aselsanın f-16 ve hürjette kullanmak için geliştireceği daha kısıtlı Aesa radarını taşıma

+ Tf-x için geliştirilecek dahili elektro-optik sensör veya daha kısıtlı bir Faz-I versiyonunu taşıma


benim kişisel beklentim bu . Orta vadede böyle bir uçak çıkarabilirsek heik veya otonom radar güdümlü bvr hava-hava savaşında ve sessiz derin darbe (deepstrike) görevlerinde çok iyi bir öncü uçağımız olur gibi. 

Gövde formu olarak çok güzel ve başarılı bir örnek var. Hiç bozmadan revize edip izinden gitmek lazım ;

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


SAHA EXPO 2018 BAYRAKTAR FİRMASI İLE RÖPORTAJ
Raptor44: Akıncı platformunda bazı söyletinlere göre ilk önce PD-170 motorları kullanılacağı, ilk uçşlardan sonra turboprop motorlara geçileceği söyleniyor. Bu konuda bir bilgi verebilir misiniz? Akıncı ne zaman uçacak?

Bayraktar Yetkilisi: Bu konuda aslında resmi olabilecek bir bilgi vermek istemeyiz. Süreci yürüten arkadaşlar da burada. İlk önce biz 2019 başında prototipi tamamlayıp uçuşlarımızı gerçekleştirmek istiyoruz. Baykar Makine için bir önceki platformda da aynı şey söz konusuydu. Motor, evet, hava aracı için önemli. Ancak bizim için bir detay. Hangi marka, hangi model kullanıldığı, açıkçası platformun ana amacı için çok da önemli değil. Bu dönem için uyun olan bir motor seçilecek ve görevine başlayacaktır. Þu an bizim firma olarak ilk hedefimiz, 2019'da ilk uçuşu gerçekleştirmektir.

Raptor44: Takvime göre ne zaman aktif kullanıma geçecek?

Baykar Yetkilisi:  Bu sadece firmayla alakalı bir durum değil. TSK'nın, Savunma Sanayi Müsteşarlığının ve firmanın birlikte yürüttüğü takvim söz konusu. Bizim üzerimize düşen ilk görev prototipi tamamlamak.

Raptor44: TB-1 insansız hava aracınızda bildiğim kadarıyla yabancı menşeili bir motor kullanılıyor. Gelecekte TEI'nin üreteceği yerli motorun kullanılması düşünülüyor mu? Bu konuda çalışmalar var mı?

Baykar Yetkilisi: Kesinlikle! Çalışmalar da var. Bununla ilgili ortak çalışamalar yürütülüyor. Öyle bir arzumuz mevcut.

Raptor44: Boeing'in yakıt ikmali için geliştirdiği MQ-25 insansız hava aracını duymuşsunuzdur. Gelecekte gerek F-35'lerin ülkemize gelmesiyle, gerekse TFX uçaklarımızın kullanıma girmesiyle beraber muharip uçak filomuzun tamamı stealth özelliklere sahip olacak. Stealh özelliğe sahip insansız bir yakıt ikmal uçağı düşünüyor musunuz?

Baykar Yetkilisi: 2023 hedefimizi muhtemelen biliyorsunuzdur. İlk yapmak istediğimiz şey, tekrar söylüyorum ama, Akıncının prototipini tamamlamak. Ondan sonra 2023'deki insansız muharip uçağı yapmak. Bunların ardından yardımcı sistemlerin, işte yakıt ikmal uçakları vs gibi sistemler düşünülmektedir. Ama asıl bunun uç noktası olan havadan havaya savaşabilecek bir hava aracı yapmak. Bu daha önemli bir konu.

Raptor44: Daha yeni duyurulan insansız hava aracınız hakkında çalışmalar ne durumda? Hangi özelliklere sahip olması planlanıyor?

Baykar Yetkilisi: Þu an Akıncı imalatta. Sosyal medyada bulunan henüz gövdesi tamamlanmamış hava aracıyla çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Kısa süre içerisinde entegrasyon hattına sokmak istiyoruz. 2019 için çalışıyoruz.

Raptor44: Stealth, yani görünmezlik yeteneğine sahip insansız hava araçları üzerinde çalışmalarınız var mı?

Baykar Yetkilisi: Mesela TB-2'nin her türlü görevi icra etmesi bekleniyor. Biz de bunun için uğraşıyoruz ama TB-2 gerçek bir sınır savunma, sınır gözetleme hava aracı. Onun görünmezliğe sahip olup olmaması aslında çok kritik bir özellik değil. Orada başka isterler var. Þu anki teknolojide görünmezliğin tanımı da değişiyor. Görünmeyen ama GPS ile kontrol edilemeyen bir uçağın da manası yok. Siber savaş bir yandan bir yerlerde devam ediyor. Havada ve karada da bunun uzantıları var. O yüzden görünmezlik tek kritik özellik diyemeyiz. Ama tabi ki havadan havaya savaşan bir savaş uçağının bu özelliklere sahip olması bekleniyor.

Raptor44: 6 nesil savaş uçaklarının insanı veya insasız olacakları konusunda ön görüler var. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Baykar Yetkilisi: Mevcut uçakların insansız hale getirilmesi de bir opsiyon. Ama Baykarın vizyonunda olan tamamen insansız olan bir havadan havaya savaşabilen savaş uçağı.

Raptor44: Platformlarınızda elektronik harbe karşı hazırlık durumu nedir? Özellikle yurtdışı operasyonlarda görebiliyoruz, farklı ülke veya terör örgütlerinin elektronik karıştırma yaptıklarını. Platformlarınız bunlara ne kadar dayanıklı?

Baykar Yetkilisi: Afrin operasyonu bunu kanıtlar nitelikteydi. Taktik Blok-2 aslında az önce söylediğim gibi sınır görevini gerçekleştirecek bir hava aracıydı. Ancak sınır ötesi operasyonda fiili olarak kullanıldı. Bu da aslında onun gücünü gösteriyor. Çünkü orada siber savaş da vardı ve aracımız buna rağmen görevini icra etti. Bunların önlemleriyle igili tabiki kişisel olarak hem benim bir şey söylemem mümkün değil, hem de firma olarak açıklama yapmamız mümkün değil. Ancak görevini icra etmesi bence kanıtıdır.

Raptor44: Çok teşekkür ederim.

Raptor44: Akıncı insansız hava aracında satcom'u Aselsan mı üretecek? Yoksa başka bir firmayla mı çalışılması bekleniyor?

Baykar Yetkilisi: Aselsan ile açlışmayı bekliyoruz.

Raptor44: Akıncı ile TAI'nın yüksek faydalı yük kapasitesine sahip insanız hava aracı aynı sınıfta mı? Yoksa farklı amaçlara mı sahipler?

Baykar Yetkilisi: Taktik Blok için de MALE sınıfı dendi. Aslında onun biraz daha üzerinde kabiliyetleri vardı. Muhtemelen Akıncı da biraz daha sınıfsız bir uçak olacak.

Raptor44: Þu anda TSK'nın insansız hava aracı filosunun büyük çoğunluğu Baykar firması tarafından üretilmiş durumda. Firma olarak bu durumdan gurur duyuyor musunuz?

Baykar Yekilisi: Tabi ki. Çalışan bir mühendis olarak bu projenin bir parçası olmaktan gurur duyuyorum. Birlikte çlaıştığım ekip arkadaşlarımın da benimle aynı hissi paylaştığını biliyorum.

Raptor44: TAI'de işlerin biraz yavaş ilerlerdiği görülüyor. Özellikle ANKA'da. ANKA projesine Bayraktar'dan önce başlandı. Ama sizin firmanız çok daha hızlı bir şekilde üretime soktu. Akıncı projesinde yine böyle mi olacak? TAI geride mi kalacak? TSK bu sınıftaki insansız hava araçlarının büyük çoğunluğunu  Baykar'dan mı karşılayacak?

Baykar Yetkilisi: Firma adına böyle bir şey söylemem güç olur. Ancak biz böyle bir rakip anlayışı içerisinde değiliz. Türkiye'de daha fazla bu platformların üretilmesini istiyoruz.  Þu an ekibin en büyük gayreti de Akıncı prototipinin üretilip hizmete alınması. Bizimle birlikte başka firmalar da bunu gerçekleştirebiliyorsa bundan mutlu oluruz.

Raptor44: Önceki röportajda sormuştum, terar soruyorum. Akıncı insansız hava aracında PD-170 motoru mu kullanılacak? Yoksa farklı bir platform u kullanılacak.

Baykar Yetkilisi: İki motor üzerinde düşüncemiz var. Ancak bununla ilgili bilgi vermem mümkün değil. Çünkü bu konuyla ilgili ticari anlaşmalar söz konusuç Böyle bir araçta kullanılabilecek motoru üretebilecek dünyadaki firmalar belli. Þu an halihazırda takabileceğimiz bitmiş bir yerli motor yok. Biz yerli bir motor kullanmak istiyoruz. Ama biz hava aracını yaptığımız zaman motorsuz kalmayacağımız aşikar. en uygun motoru seçip kullanacağız. Durum budur. Mümkün olduğunca modifikasyona ihtiyacı olmayan, sınırlama gelmeyecek bir motor seçmeye çalışacağız. Taktik Blok'ta da olan buydu. Þu an halihazırda bir yabancı motor kullanılıyor. Ama biz o motoru değiştirip başka bir motorla uçurabiliriz aracı.

Raptor44: ABDile bazı ilişkilerimiz kötü durumda. Þu an Bayraktar'da ABD menşeili parça kullanıldığı yapı var.

Baykar Yetkilisi: Baykar'ın anlayışı gereği, rafta hazır olmayan, satıcısının iznin gerektiren hiç bir ürünü kullanmıyoruz. Bu durumda da siyasi gerilimlerden etkilenmek mümkün olmuyor.

Raptor44: Gelecekte Baykar'ı jet motorlu insansız hava araçlarıya görebilecek miyiz?

Baykar Yetkilisi: Bu zaten 2023 hedefinde konuştuğumuz şeyin ön koşulu.

Raptor44: Tekrar teşekkürler. Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Söyleşi için teşekkürler. İHA üzerinde elektronik harp kabiliyeti herhalde ANKA üzerinden yürüyecek gibi. Baykar yetkilisinin Bayraktar ve Akıncı İHA için ''sınıfsız uçak'' demesi enteresan. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Güzel bir söyleşi, keşke jet motorlu iha'da  hangi veya hangi güç sınıfında bir motor kullanılacağını da sorsaymışsınız. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz