Bayraktar Taktik İHA

Başlatan AVCI, 17 Mart 2013, 13:48:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: merzifonlu - 29 Ekim 2020, 22:09:31
TB-3'te motor ve FLIR yerlileşir, buz çözücü sistem ve belki SATCOM veya radar eklenir. Umarım boyutlardaki artış maliyete fazla yansımaz.

Taktik kullanımı da değişecektir. Eskisinden daha yüksek irtifada uçacaktır. Buna mukabil sadece MAM-L/C değil, aynı zamanda Kargu/Alpagu gibi kamikaze dronlar da taşımasını beklerim.

ölçülerde değişim, irtifada değişim derken tb2 nin hava savunma sistemleri karşısında avantajları/dezavantajları konusunda ne gibi farklılıklar olur. Mesajı Paylaş

#371
Çok bir şey değişmez. Riskler ve avantajlar açısından ortalama değer aşağı yukarı aynı kalır. Benim endişem maliyet avantajının yitirilmesi olur sadece.

Hedefe yakın uçamaz ama çoklu hedefe aynı anda saldırabilir (radar eklenirse) ve hem de Kargu/Alpagu gibi kamikaze ihalar ile saldırabilir.

Kamikaze İHA'ları YZ ile yönetebilen SİHA fikrinin kendisi başlı başına bir devrim! Taktik esneklikler sunuyor. Mesajı Paylaş

#372
Selamlar,
HSS'ye karşı dezavantajından ziyade ekstraları olmuş şöyle ki,

TB2'de Rtx 912  motoru 70 kg, 100 hp ile max çıkardığı operasyonel irtifa 16500ft (5000m) ve hız 100knt,  itki/faydalı yük 165 kg iken,
TB3 ile Pd170 motoru 162 kg, standart 190 hp (kalkış 220hp), maxımum operasyon test irtifası 35.000ft. (11.000 metre),  hız 170knt ve 10.000m. de 130knt. itki/faydalı yükü bu verilere göre tahmini hesaplamak mümkün..


Motor, kazanılan güç 90-100hp (2 katı) faydalı yük 330kg civarı, yalnız motorun ağırlığı Rtx 912'ye göre 90kg - yazdığından buda faydalı yükü 250kg civarına çekecektir..

Þimdi bu sonuç flir değişimi hariç, flir'de hesaplarsak tahmini TB3'ü görmek mümkün,
MX-15D ağırlığı 49 kg (48.7), Aselsan Flir400 ise 62 kg. buradan da 10 kg civarı - yazdığımızda Faydalı yük 240kg civarı,

Sonuç olarak,
TB2= MX-15D - Rtx912 100hp - Max. oprs. irtifa 5000m - faydalı yük 165 kg (flir dahil 120kg)
TB3=  Flir400    PD170  190hp - Max. oprs. irtifa 11.000m. - faydalı yük flir hariç 240 kg (flir dahil 175kg)

Ve asıl kelam,
Artan cüzi ağırlığa karşılık, gerek itki gerekse faydalı yük ve 2 katı operasyon irtifa olarak, yine turnayı gözünden vurmuşuz..

Bunun üzerine, Yurtdışına ödenen paranın Ülkede kalmasını ve Devletin 2 kurumuna ödenmesini eklersek ; Teşekkürler Kanada ....





Mesajı Paylaş

Kötü komşu mal sahibi yapmaya devam ediyor... Mesajı Paylaş

#374
Mesajı Paylaş

#375
Paylaşım için teşekkürler.
Bu tb3'ün ayak izleri artık!
+1
Kuyruk ta farklı görünüyor. Mesajı Paylaş

Yanyana bir görebilseydik iyi olurdu? Ne kadar büyümüş...
Çok büyümesi iyi değil bence... O büyüklükte zaten iha var elimizde... Mesajı Paylaş

Ben açıkçası bir değişiklik göremedim boyut olarak belkide yanılıyorsunuzdur çünkü platformun yan kısmında tb2 yazıyor dikkatinizi çektimi bilmem sistemde flır yok birde bantlı bir kısım var ne için olduğu belli olmayan Mesajı Paylaş

Selamlar,
flir altta ancak siyah maskeleme yapılmış dikkatli bakınca görünmekte. Kuyruk çubuğu fonksiyonu eşdeğer ise, seri üretimden temini olabilir orasını bende merak ettim. Sonuçta flire, motor çapına ve kanat hücumuna bakınca test prototipi gibi..

Gördüğüm farklılıklar, Burun çapı yatay ve dikey büyümüş gibi keza motor kovan çapları da farklı. Motor kovanından gövde bağlantısında yükseltme vede kanat hücum açılarıyla iniş takımlarının açılarında farklılıklar var.. Bu resimi Tb3 paylaşımıyla birlikte Selçuk Bayraktar'ın  servis ettiğini de düşününce neden olmasın?
zira kanat ve iniş takımı açı değişikliği aynı zamanda ağırlık dengesinin değişimi demek. Burunun yan tarafında ki yer ne için onu çözemedim.. Ekstradan burun yanlarında küçük hava alıkları var gibi, üstteki çıkıntıya bir elektronik ekipman düşündüyse hava soğutma alığıda olabilir, zaten 2 katı büyük bir iha HSS karşısında avantajını yitirebileceğinden, olacaksa böyle bir şey olması daha olası. Mesajı Paylaş

BAYRAKTAR TB2 SİHA'NIN ASELSAN CATS İLE İLK 4 x Mam L ATIÞ TESTİ


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz