Bayraktar Taktik İHA

Başlatan AVCI, 17 Mart 2013, 13:48:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Artık şu pervane işinden çıkıp jet motorlu iha işine girsek daha mantıklı olmaz mı ? Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Alıntı yapılan: Commander - 08 Aralık 2020, 22:35:13
Artık şu pervane işinden çıkıp jet motorlu iha işine girsek daha mantıklı olmaz mı ?
++++++111111 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 05 Aralık 2020, 17:05:09
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Aralık 2020, 13:40:26
Benim şöyle bir fikrim var...

Örneğin , Yuanistan özelinden konuşursak;
Yunanistan hava üslerinin konumları,hangarları,sabit radar tesisleri,askeri limanları vs. sabit olar belli.

Herhangi bir savaşta hedef bilgileri , gps olarak bu konumlar iha ve dron'lara yüklenirse otomatik bir şekilde sürü saldırısı yapılabilir mi?

Yunanistan özelinden konuşursak bize yakın adalarındaki sabit radar tesisleri aşırtma atışlarla vurulabilir ama alpagu kargu için uzak kaçar. Ancak; o adaya casus olarak sızıp görünmeyen bir mesafeden bu tesisler kullanılmaz hale getirilebilir. SİHA'lar da irtibat kurulmaksızın basit bir görev tanımıyla bunları yapabilir. Harita alımı için kullanılan İHA'lar bile belli bir uçuş planı ile hem uçuş hem çekim yaparak bu görevi yerine getirip geri gelebiliyor.
Bunların hiç birine gerek kalmaz. Yunan anakarasında ne kadar hedef varsa (radar sistemleri, uçak hangarları, uçak pistleri, hava savunma sistemleri) SOM füzeleri ve Bora füzeleri ile imha edilir. Bora füzeleri atıldıktan en geç 2 dakika içerisinde hedeflerini bulur. SOM füzeleri Stealth yapılarıyla daha yavaş ama gene de en geç 12-15 dakika da hedeflerini bulur.
Adalara gelince; trgl122, trgl230 ve trgl300 ile adalardaki tüm hedefler 1 dakika içerisinde imha edilirler.
Tüm Yunan hedeflerinin koordinatları hem uydu ile belirlenmiş durumdadır, hem de hava ve yer unsurlarınca lazer aydınlatmasıyla şu an dahi vurulmaya hazırdırlar.
Mesajı Paylaş

#413
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Aralık 2020, 21:41:16
Bu iş İran geçit törenlerine benzedi iyice...
Motosikletli askerler de geçişe katılırsa tam Acem işi olur...
İnceliği kaçırmayalım lütfen!
Normal TB2 motoru Kanada Rotax , 2 palli.
Bakü deki resmî geçitteki motor 3 palli.

Kim takar Kanada motorunu! Mesajı Paylaş

Baykar Savunma Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, Baykar Savunma tarafından geliştirilen Bayraktar TB2 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA)'nın toplam teslimat adedini açıkladı.



Bayraktar TB2'nin herhangi bir ihracat kısıtlamasının bulunmadığını vurgulayan Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB2 SİHA'dan şu ana kadar toplam 154 adet teslim edildiğini ve dört ülke envanterinde bulunduğunu açıkladı. Ayrıca Selçuk Bayraktar; ilk uçuşunu 2014 yılında gerçekleştiren TB2 İHA'nın, şu ana kadar 280.000+ uçuş saatini geride bıraktığı bilgisini paylaştı.

Baykar Savunma tarafından geliştirilen Bayraktar TB2 İHA; Türk Silahlı Kuvvetleri, Katar Silahlı Kuvvetleri, Ukrayna Silahlı Kuvvetleri ve Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri envanterinde başarıyla görev yapıyor. Bayraktar TB2, özellikle Libya ve Karabağ muharebe sahalarında elde ettiği başarılılarla uluslararası arenada adından söz ettiriyor.

Ayrıca Baykar Savunma, Uydu İletişimi (SATCOM) faydalı yüküyle donatılan Bayraktar TB2/S tipi SİHA'ların da seri üretimine başlamış durumda.

https://www.savunmasanayist.com/bayraktar-tb2-teslimat-adedi/ Mesajı Paylaş

Þu pervanli şeyleri artık üretmeyi bıraksak jet motorlu ihalar var artık ülkeler bunlara ağırlık verdi bizimde yavaş ama napalım. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

O da olacak hocam inşallah o da olacak...Selçuk Bayraktar çok eleştiriliyor damat diye ama boş verin biraz desteklensin de zaman kaybından kurtulalım artık...

İnşallah Selçuk Bayraktar MMU projesinin de başına geçer de MMU 3-4 sene erken envantere girer... :D :D :D
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 18 Aralık 2020, 21:06:08
Þu pervanli şeyleri artık üretmeyi bıraksak jet motorlu ihalar var artık ülkeler bunlara ağırlık verdi bizimde yavaş ama napalım.
Jet motorlu MİUS üretildiği zaman da bu pervaneli uçakları üretmeye devam edeceğiz. Çünkü bunlardan biri diğerinin yerine geçmez. Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İngiltere merkezli Andair şirketi, geçtiğimiz günlerde Bayraktar TB2 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA)'nın üreticisi Baykar Savunma için ambargo kararı almıştı. Peki İngiliz ambargosu, Baykar Savunma'yı ne denli etkiler?



Konuyla ilgili Andair şirketi tarafından yapılan açıklamada ise söz konusu ambargonun, Ermenistan Büyükelçiliği'nin talebine istinaden gerçekleştirildiği ve ANDAIR ürünlerinin SİHA'larda kullanılmasının temel sebep olduğu vurgulandı.

Peki İngiliz ambargosu, Baykar Savunma'yı ne denli etkiler?

İngiltere'nin Havant şehrinde bulunan ANDAIR şirketi, hava araçları için alt sistem tedarik ediyor. Þirketin tedarik ettiği alt sistemler, genellikle yakıt sistemine ilişkin parçalar ile valflerden oluşuyor. Edindiğimiz bilgiye göre; Andair tarafından üretilen çek valfi (tek yönlü valf) ve su tutucu olmak üzere iki farklı ürün, Bayraktar TB2 SİHA'larda kullanılıyor. Ancak tasarım ve üretimi oldukça kolay bu ürünler, internet üzerinden bile isteyen kişi tarafından sipariş edilebiliyor.



Çek valfi, akan yakıtın tek yönlü geçmesini sağlıyor. Su tutucu ise yakıta su karıştığı durumlarda suyun çöktüğü bir hazne. Bir kase gibi düşünülür ise yakıttan ağır olan su, geçiş sırasında bu kaseye dolarak orada kalıyor.

İkisi de oldukça ucuz olan bu ürünler için herhangi bir son kullanıcı belgesi istenilmiyor yani ürünler askeri statüde değiller. Pazarda oldukça yerli/yabancı alternatifi olan bu ürünüler için Baykar Savunma tarafından yürütülen yerlileştirme çalışmaları da mevcut. Hatta edindiğimiz bilgiye göre Baykar Savunma, AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı için çek valfin daha gelişmişini kendi mühendislik gücüyle tasarladı.

Dolayısı ile söz konusu şirket tarafından gerçekleştirilen ambargonun, Bayraktar TB2 veyahut Baykar Savunma tarafından geliştirilen herhangi bir S/İHA'nın üretimini engellemesi ihtimal dahilinde bir durum değil.

BAYRAKTAR TB2 VE ERMENİSTAN

Azerbaycan, işgal altındaki Dağlık Karabağ'daki topraklarını kurtarmak için 27 Eylül 2020 tarihinde bir askeri harekat başlatılmış, 10 Kasım 2020 tarihi ile sona eren harekatın sonucunda ise Dağlık Karabağ toprakları yeniden Azerbaycan'ın kontrolüne geçmiştir.

Ermenistan'a yönelik harekat esnasında Azerbaycan, Baykar Savunma tarafından geliştirilen Bayraktar TB2 tipi Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA)'nı da aktif olarak kullanmış ve Ermeni Ordusu'na ait birçok hava savunma sistemi, radar sistemi, tank, zırhlı araç, kamyon, cephanelik, mevzi ve birlik imha edilmiştir.

Karabağ yenilgisini sindiremeyen Ermeniler, Bayraktar TB2'ye parça tedariki sağlayan yabancı firmaları baskı/rüşvet yoluyla Türkiye'ye ambargo uygulamaları için teşvik ediyor. Ermenistan, ambargoların SİHA üretimini durduramayacağını bilse de bu durumu tamamen propaganda amaçlı kullanmakta.

https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3056725-ingiliz-sirketin-ambargosu-bayraktar-tb2yi-ne-kadar-etkiler Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz