Bayraktar Taktik İHA

Başlatan AVCI, 17 Mart 2013, 13:48:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35B neyse de Harrier ile Rafale/F-16V/Mirage-2000 başedilmez ki... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 18 Ocak 2023, 00:12:47
Biz Ege de tek taraflı hava sahası ilanına meydan okumak için Yunan adalarının yakınına gidiyoruz. Bunu da Girit gibi uzak adalara kadar yapıyoruz. Tabi mesafeler çok aleyhimizde oluyor. Biz Anadolu'dan ana karamızdan havalanıp Ege ye gidene kadar on kere tespit ediliyoruz bol bol karşıdakine hazırlanma fırsatı veriyoruz yakıt sorunu yaşıyoruz. Biz 500 km gidiyoruz onlar tepelerine gelecek olan uçak için havalanıyorlar. Ege de adamız olmadığına göre bu adaletsizlik hep sürecek. Ama bir uçak gemimiz adanın dibinde olursa onların adadan havalanma konforunu bizde yakalamış olacağız. Bir anlamda ana karamız olan Anadolu yu adanın dibine getirmiş oluyoruz. Bu yüzden gemiye Anadolu dendi artık kara Anadolu'dan değil denizdeki Anadolu dan havalanacağız it dalaşı görevi için.
1.Anadolu gibi kocaman bir gemiyi Adalar denizine sokarsanız Yunan da torpidoyu o gemiye sokar. bin türlü pusu atacak yer, bin türlü altına bakacak taş var.
2.adalar üzerinde it dalaşı yapılmasının sebebi güç gösterisi yapıldığı için. aklı başında hiçbir kurmay ben gerçek savaşta itdalaşı yapacağım diye planlama yapmaz. adamı tımarhaneye kapatırlar.

TCG Anadolu'nun görev alanı Adalar denizi değil. Doğu ve Orta Akdeniz. TCG Anadolu da çıkarma gemisi, uçak gemisi değil. Mesajı Paylaş

Okumadan mı yazdın merak ettim Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#883
Benim kafamı uzun zamandır kurcalayan TB3 ile ilgili bir soru var,

Bu TB3 nasıl kanca atacak halata? Bu kanca eksenel merkezde olmazsa; kanca halata takıldığı an uçak döner ve sonucunda kırıma uğrar... TB3 ün merkezde Pervane var, kuyruk desen 2 tane onlarda merkezde değil,

Sanırım Karayel de bunu çözmek daha kolay olacaktır. Çok merak ediyorum kancalı olacaksa nasıl olacak???? Mesajı Paylaş

Kurtarma/durdurma ağı olacağı için "STOBAR" deniyor. Aklınıza direk kanca gelmesin. Bu da STOBAR'dır. Zaten hiçbir zaman açıkça, TB-3 kanca ile duracak, diye açıklma yapmadılar. Hatta hidrolik frenleme ile ağa çarpmadan duracağını söylüyorlar. Bu sene ilk uçuş, yine bu sene seri üretim olacak. Öyleyse yine bu sene TCG Anadolu'dan iniş kalkış yaptığını görürüz.
Mesajı Paylaş

Tamam , bu aklıma yattı...umarım tabi her ağa yakalandığında; Bipot tur , cats tir onu bunu kırmaz umarım... Çok bir karamsar yaklaştım konuya neyse... Mesajı Paylaş

#886
Alıntı yapılan: Heartbang - 17 Ocak 2023, 20:33:03
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Ocak 2023, 20:23:33
TB3'ün ilk uçuş testlerini 4 gözle bekleyenlerdenim.
Yukarıdaki yazıya göre STOBAR (Short Take Off But Arrested Recovery) yani kendi gücü altında kalkıp, kanca ve halat sistemi ile iniş yapacağı belirtilmiş. Dz Kuvvetleri acaba bu geminin yüzeyinin kanca halat ile bozulmasına izin verecek mi?
Yoksa, TB3 kısa bir piste nasıl inecek? Bunun cevabını bu sene alacağız.
Dz Kuvvetleri F35B için hala ümitli olabilir. Bu durumda yüzeyi bozdurmazlar. Hatta Nato müttefiklerinin F35B'lerinin de inip kalkabileceği bir gemi bu. O bakımdan soru işaretleri var!!!
sıkıntı yüzeyde değil de yüzeyin altında diye duymuştum ben. kızılelmanın STOBAR ile kullanılabilmesi için pistin altının yapısal olarak güçlendirilmesi gerekiyormuş.
TB3'ün 1450 kg max ağırlığı kızılelmanın 6 tonuna nazaran daha rahat olacak demek ki.
10-12 tonluk ağır sınıf S60 Seahawk gibi hatta 23 tonluk chinook gibi koca helikopterler inecek o piste. Pistin ağırlık açısından güçlendirilmesi gerekli değil. Kancayı yakalayacak kablonun bağlı olduğu hidrolik sistem genelde pistin altındaki tavana yerleştiriliyor. Hem bu sistemin ağırlığını taşıyabilmesi için hem de asıl iniş sırasında hidrolik frenlemenin yaratacağı stresleri kaldıracak yapısal güçlendirmeden bahsediliyor. Tabii kanca/kablo sistemi portatif sistem olarakta kullanılabilir. Ama gene de pistin kenarlarına bu sistemi mıhlamak gerekecektir.
Pistin yüzeyi f35B uçaklarının motorlarının inişi sırasında oluşturduğu yüksek ısıya dayanıklı pahalı bir malzemeyle kaplı. Bunu bozmaları gerekecek. Asıl sorun bu.


Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
BAYKAR @BaykarTech


2019 Temmuz ayında başlayan Kuveyt SİHA projesinde Türkiye'nin milli SİHA'sı #BayraktarTB2 ile Amerika, Avrupa ve Çin'den firmaları rekabette geride bıraktık.

Kuveyt Savunma Bakanlığı ile imzaladığımız 370 milyon dolarlık ihracat sözleşmesi hayırlı ve uğurlu olsun... 🇹🇷🇰🇼
Mesajı Paylaş
]

Kuveyt'in Bayraktar TB2 SİHA tedariki, BAYKAR tarafından resmen açıklandı. Kuveyt, Bayraktar TB2 SİHA'lara 370 milyon dolar bütçe ayırdı.

BAYKAR, geçtiğimiz gün yaptığı açıklama ile Kuveyt'in Bayraktar TB2 SİHA tedarik ettiğini resmen duyurdu. Esasında bu bilgiyi, 22 Eylül 2022 tarihli haberimizde sizlerle paylaşmıştık. Peki Kuveyt kaç adet SİHA tedarik edecek?



SavunmaSanayiST.com tarafından edinilen bilgiye göre Kuveyt; 18 adet Bayraktar TB2 SİHA, 1800 adet Mini Akıllı Mühimmat, 3 adet Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) ve simülatör tedariki gerçekleştirecek. 370 milyon dolarlık bütçenin 90 milyon dolarlık kısmını, 18 adet hava aracı oluşturuyor. Geriye kalan 280 milyon dolarlık bütçenin ise yarısından fazlası, Roketsan üretimi MAM-L mühimmatı için harcanacak.

Kuveyt, Bayraktar TB2 SİHA'ların yanında mühimmata ilaveten 3 adet YKİ ve simülatör tedarik ediyor. Buna ilaveten büyük çaplı birer eğitim ve lojistik hizmet paketi, BAYKAR tarafından Kuveyt'e sunulacak. Böylelikle Kuveyt, uzun bir süre boyunca Bayraktar TB2 SİHA'ları operasyonel halde tutabilecek.

BAYKAR tarafından Kuveyt'e yönelik teslimatların ne zaman gerçekleştirileceği ise henüz belirsizliğini koruyor. Ancak şu ana kadar yaklaşık 30 ülkeye Bayraktar TB2 SİHA ihracatı gerçekleştiren BAYKAR'ın üretim hatlarının, uzun bir müddet için dolu olduğu biliniyor. Bu sebepten ötürü ilk teslimatların Kuveyt'e gerçekleştirilmesi, 2025'i bulabilir.

https://www.savunmasanayist.com/kuveyt-kac-adet-bayraktar-tb2-siha-aldi/ Mesajı Paylaş

#889
Montaj hattında TB-3 prototipi görülmüş. Hayırlı olsun
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz