Bayraktar Taktik İHA

Başlatan AVCI, 17 Mart 2013, 13:48:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

]

Letonya Savunma Bakanı Artis Pabriks​​​​​​​, SİHA'ları inceledi
Baykar Milli S/İHA Ar-Ge ve Üretim Tesisleri'ni ziyaret eden Pabriks, Türk sanayisinin Ar-Ge'si en yüksek dünya standartlarına sahip olduğunu söyledi.


Letonya Başbakan Yardımcısı ve Savunma Bakanı Artis Pabriks​​​​​​​, "Baykar Milli S/İHA Ar-Ge ve Üretim Tesisleri"ne ziyaret gerçekleştirdi.

Baykar'ın Twitter hesabından yapılan açıklamada, "Letonya Savunma Bakanı Sayın Artis Pabriks ve beraberindeki heyet, Baykar Milli S/İHA Ar-Ge ve Üretim Tesisleri'ni ziyaret etti. Kendilerini ağırlamaktan memnuniyet duyduk." ifadelerine yer verildi.

SİHA'LAR YAKINDAN İNCELENDİ
Ziyarette Bakan Pabriks'e, Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar eşlik etti. Bayraktar, Bakan ve beraberindeki heyete Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen S/İHA sistemleri ile ilgili bilgi verdi.


ÇOK YAKINDA" CEVABI
Bir Twitter kullanıcısı, Pabriks'e "Bayraktar TB2'nin 'Ben Letonya'dayım' demesini ne zaman bekleyebiliriz?" sorusunu yöneltti.

Pabriks, "Umarım çok geçmeden" yanıtıyla, Türkiye'den SİHA satın alacak bir sonraki ülke olabileceklerinin sinyalini verdi.

https://www.ensonhaber.com/dunya/letonya-savunma-bakani-artis-pabriks-sihalari-inceledi Mesajı Paylaş

İnşAllah bu siha sattığımız ülkelere ileri de Siper ler, tfx ler de satarız. Mesajı Paylaş

Bayraktar çok güzel vs ancak artık şu pervane işinden bir çıksak. Þu jet motorlu İHA'lara mı geçsek yoksa treni kaçıracağız gibi. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

tfx felan değil de,  bu  harekat  şemasının  uçak üstündeki tamamlayıcısı  mam  iken  yerdeki tamamlayıcısı ise trlg230  sistemi.
yani iha  pazarlarken  trlg  sistemini de broşürün  bir yerine  koymak faydalı olur.



Mesajı Paylaş

#555
Alıntı yapılan: Commander - 08 Haziran 2021, 11:49:05
Bayraktar çok güzel vs ancak artık şu pervane işinden bir çıksak. Þu jet motorlu İHA'lara mı geçsek yoksa treni kaçıracağız gibi.

Bizim aksimize motor sorunu olmayan Rusya bile ilk kez 2019'da uçan Okhotnik'in seri üretimine başlayamadı Jet İHA üretimi pervaneli İHA üretmine benzemiyor. Daha sıkıntılı ve zor bir süreç. Mesajı Paylaş

Sn Fırtına06 haklı.
Jet iha deyince düşünülmesi gereken bu uçağın normal bir savaş jeti gibi hareket edeceğidir. Yani aerodinamik olarak dengesiz ve normal planör uçuşu imkansız bir uçak olması gerekiyor.
Jet uçağı ne kadar dengesiz olursa o kadar üstün manevra kabiliyetine sahiptir. Bu uçağı subsonik uçuracak olsanız dahi dengesiz üretmeniz gerekecektir. Dengesiz jet uçağının sert dönüşler yapabilmesi ve havada kalabilmesi için gereken çok kısa süreli yön düzeltme işlemlerini uçuş bilgisayarı yapar. Pilotun bu kadar hassas ve çabuk reaksiyonla yön düzeltme yapması mümkün olmadığı için, pilotun verdiği komutların ince ayarını uçuş bilgisayarı tamamlar.
Uzaktan kumanda ile 150-250 km/saat hızla belli bir rotada fazla manevra yapmadan uçurulan ihalar gibi olmayacaktır jet iha.
LOS (Line of Sight - görüş mesafesi içinde) olarak uçuşlarda problem olmayacaktır. Ancak görüş mesafesi dışındaki uçuşlarda Satcom haberleşmedeki 2 saniyeye varan gecikme bu uçakların menzilini kısıtlayacaktır. Uçan diğer ihalar ile ya da yerden yüksek irtifada "röle" istasyonu kullanarak, ya da uçar birimlerde kontrol istasyonu kullanımı ile bu sıkıntı aşılabilir.
Kısacası haydi yapalım demek kolay. Ama fiiliyatı zor. Uygun motor geliştirmeye hiç girmiyorum! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2021, 13:28:59
Sn Fırtına06 haklı.
Jet iha deyince düşünülmesi gereken bu uçağın normal bir savaş jeti gibi hareket edeceğidir. Yani aerodinamik olarak dengesiz ve normal planör uçuşu imkansız bir uçak olması gerekiyor.
Jet uçağı ne kadar dengesiz olursa o kadar üstün manevra kabiliyetine sahiptir. Bu uçağı subsonik uçuracak olsanız dahi dengesiz üretmeniz gerekecektir. Dengesiz jet uçağının sert dönüşler yapabilmesi ve havada kalabilmesi için gereken çok kısa süreli yön düzeltme işlemlerini uçuş bilgisayarı yapar. Pilotun bu kadar hassas ve çabuk reaksiyonla yön düzeltme yapması mümkün olmadığı için, pilotun verdiği komutların ince ayarını uçuş bilgisayarı tamamlar.
Uzaktan kumanda ile 150-250 km/saat hızla belli bir rotada fazla manevra yapmadan uçurulan ihalar gibi olmayacaktır jet iha.
LOS (Line of Sight - görüş mesafesi içinde) olarak uçuşlarda problem olmayacaktır. Ancak görüş mesafesi dışındaki uçuşlarda Satcom haberleşmedeki 2 saniyeye varan gecikme bu uçakların menzilini kısıtlayacaktır. Uçan diğer ihalar ile ya da yerden yüksek irtifada "röle" istasyonu kullanarak, ya da uçar birimlerde kontrol istasyonu kullanımı ile bu sıkıntı aşılabilir.
Kısacası haydi yapalım demek kolay. Ama fiiliyatı zor. Uygun motor geliştirmeye hiç girmiyorum!

Bunca senedir bir proje olması gerekiyordu zaten. Aksungur, akıncı veya bayraktar derken bir yandan da bu işe yavaş yavaş başlanması gerektiğini düşünüyorum. Evet zor bir iş ancak yapılamayacak değil tabiki de Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Pervane cikar turbofan tak  sor bir is degil
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 08 Haziran 2021, 13:42:35
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2021, 13:28:59
Sn Fırtına06 haklı.
Jet iha deyince düşünülmesi gereken bu uçağın normal bir savaş jeti gibi hareket edeceğidir. Yani aerodinamik olarak dengesiz ve normal planör uçuşu imkansız bir uçak olması gerekiyor.
Jet uçağı ne kadar dengesiz olursa o kadar üstün manevra kabiliyetine sahiptir. Bu uçağı subsonik uçuracak olsanız dahi dengesiz üretmeniz gerekecektir. Dengesiz jet uçağının sert dönüşler yapabilmesi ve havada kalabilmesi için gereken çok kısa süreli yön düzeltme işlemlerini uçuş bilgisayarı yapar. Pilotun bu kadar hassas ve çabuk reaksiyonla yön düzeltme yapması mümkün olmadığı için, pilotun verdiği komutların ince ayarını uçuş bilgisayarı tamamlar.
Uzaktan kumanda ile 150-250 km/saat hızla belli bir rotada fazla manevra yapmadan uçurulan ihalar gibi olmayacaktır jet iha.
LOS (Line of Sight - görüş mesafesi içinde) olarak uçuşlarda problem olmayacaktır. Ancak görüş mesafesi dışındaki uçuşlarda Satcom haberleşmedeki 2 saniyeye varan gecikme bu uçakların menzilini kısıtlayacaktır. Uçan diğer ihalar ile ya da yerden yüksek irtifada "röle" istasyonu kullanarak, ya da uçar birimlerde kontrol istasyonu kullanımı ile bu sıkıntı aşılabilir.
Kısacası haydi yapalım demek kolay. Ama fiiliyatı zor. Uygun motor geliştirmeye hiç girmiyorum!

Bunca senedir bir proje olması gerekiyordu zaten. Aksungur, akıncı veya bayraktar derken bir yandan da bu işe yavaş yavaş başlanması gerektiğini düşünüyorum. Evet zor bir iş ancak yapılamayacak değil tabiki de
Doğru. Ben de aynı fikirdeyim. Bir ucundan başlanması gerekiyordu. Bu tip işlerde püf noktasını bulup uygulayabilmek önemli. TB2'de bu yapıldı.
Motor Ukrayna'dan olur veya TF6000 türbofan olur. Ama bir şekilde motor bulunur. Geriside mühendislerimizin becerisine kalmış.
Batı olsun Rusya olsun hala tam işlevsel bir jet iha yapabilmiş değil. Ana savaş jetinin kontrolünde uçaklardan bahsediliyor. Bu bana biraz ters geliyor. Pilot kendi uçağınımı uçuracak, yoksa jet ihayı mı? Çift pilotlu uçaklarda belki bu uygulama mümkün.
ABD hala uydu haberleşmedeki "latency" (gecikme) problemini çözebilmiş değil. Onun için ana savaş jetinden kontrollü jet ihalar üzerine odaklanıyorlar. Elon Musk'ın "Starlink"  projesi hayata geçtikten sonra latency problemi de ortadan kalkacak. Her 300km de 1 milisaniyelik gecikme demek, fiber iletişimden bile hızlı olacak demek.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz