Milli Güç Grubu (UTKU) Projesi

Başlatan SKYWOLF, 13 Aralık 2018, 16:56:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

"Tülomsaş o motorları yaptı. Gayet güzel çalışıyor. 2200HP gücünde 4 adet motor her feribotta. Tek "

askeri gemilere olmuyor mu onlar?
niye Ukrayna'dan gemi motoru arıyoruz?

bu motorlara uygun askeri gemi yapılamıyor mu? Mesajı Paylaş

Ada korvetlerindeki ABD malı LM2500 gaz türbinli motor gücü: 42.430 hp
Tülomsaş gemi motoru : 2200 hp.

Fark bu... Mesajı Paylaş

#82
karakol gemilerine de yetmez mi?
ABD küçük gemi motorlarını ambargodan muhaf mı tutuyor acaba?

yukarıdaki haberde bahsedilen gemi çekici motorları kaç beygir?
Tümosan motoru üretecek mi?  yoksa tedarik mi edecekmiş?

bizim tersaneler vızır vızır bot ihracatı yapıyor,  bu motorların erişimine engel olmuyorlar mı?
Mesajı Paylaş

SSCB tüm fabrikaları farklı noktalara serpiştirmiş, motor sanayisini niye hep Ukrayna'ya kurmuş?
Mesajı Paylaş

#84
Alıntı yapılan: korsan - 18 Kasım 2021, 12:25:22
"Tülomsaş o motorları yaptı. Gayet güzel çalışıyor. 2200HP gücünde 4 adet motor her feribotta. Tek "

askeri gemilere olmuyor mu onlar?
niye Ukrayna'dan gemi motoru arıyoruz?

bu motorlara uygun askeri gemi yapılamıyor mu?
Askeri gemilerdeki dizel motorlar çok daha güçlü.
Ada sınıfında tahrik,CODAG; yani hem dizel hem gaz türbini, hem beraber hemde birbirinden bağlmsız güç verebiliyor.
GE LM2500 Gaz türbini 30844HP güç veriyor. Tanesi 5793HP lik iki adet dizel güç gurubu da buna eklenirse toplam güç 42000+ HP oluyor. Ada korveti ekonomik seyir halinde sadece dizel ile tahrik oluyor.
Tülomsaş 4 adet 2500HP lik dizel motorla MTU'dan alınan dizel motorların gücüne ulaşabilir. Uğraşarak 5000+ HP lik motor yapması da mümkün.
Ancak savaş hızı istendiğinde, ani ivme ihtiyacında hiçbir dizel, gaz türbini motorun yanına yaklaşamaz. Ukrayna ile, Zorya Mashproekt'ten gaz türbini almak için görüşülüyordu.
Ukraynalı firmanın isteksiz ve gayri profesyonel yaklaşımı sonucunda, TEİ de GE ile MOU imzalayıp LM2500 ve LM500 gaz türbinlerinde ortak üretim ve bakım için bir kapı açtı.

https://www.seaforces.org/marint/Turkish-Navy/Frigates/Ada-class.htm
Mesajı Paylaş

#85
Alıntı yapılan: korsan - 18 Kasım 2021, 13:02:24
karakol gemilerine de yetmez mi?
ABD küçük gemi motorlarını ambargodan muhaf mı tutuyor acaba?

yukarıdaki haberde bahsedilen gemi çekici motorları kaç beygir?
Tümosan motoru üretecek mi?  yoksa tedarik mi edecekmiş?

bizim tersaneler vızır vızır bot ihracatı yapıyor,  bu motorların erişimine engel olmuyorlar mı?
Karakol gemilerinin bir kısmı (MRTP33 gibi) , 60-70 knot hıza çıkıyorlar. Bunlar CODAG airjet motorlu özel motorlar.
YTKB gibi Tuzla Sınıfı gemilerde ise 2 adet MTU 7300 HP lik dizel motor var. Bu motorları yapabilecek durumdamıdır Tülomsaş? O soru işareti!
ABD olsun Almanya olsun deniz tipi motorlarda bir sıkıntı çıkarmıyorlar henüz. Gemilerde yer bol olduğundan , üreticisi de çok olduğundan dizel motor bulmak bir uçak ya da tank motoru bulmak kadar zor değil. Mesajı Paylaş

İlginç bir bilgi. "Gemide yer çok olduğu için farklı üreticilerden bu motorlardan bulmak kolaylaşıyor"
Yer ne kadar daralıyorsa motor teknolojisi de o kadar zorlaşıyor , üretici sayısı azalıyor. Naz yapmaları kolaylaşıyor... Mesajı Paylaş

Hep Tümosan'ı duyup duruyorduk hatta Avusturya lılarla Altay motoru yapacaklardı...  Bu yazılanlara müteakip benden Tülomsaş'a +1.... Mesajı Paylaş

#88
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Kasım 2021, 18:51:21
İlginç bir bilgi. "Gemide yer çok olduğu için farklı üreticilerden bu motorlardan bulmak kolaylaşıyor"
Yer ne kadar daralıyorsa motor teknolojisi de o kadar zorlaşıyor , üretici sayısı azalıyor. Naz yapmaları kolaylaşıyor...

Çok doğru! O yüzden ikinci bir MTU yok. Ve yine aynı nedenle, gerçek 5. nesil turbofan motorunu yapabilen sadece 2, bilemedin 3 üretici var. Mesajı Paylaş

Tülomsaş biraz yatırımla biraz üniversite-arge işbirliği ile MTU gibi , Caterpillar gibi güç sistemleri üreten bir şirkete evrilebilir mi...
Bayraktar 2 projesinde gördük , "bağlantısız" diyebileceğimiz Afrika,Asya,İslam,Türki ülkelere büyük bir satış potansiyeli var...

Bunların güç sistemleri ihtiyaçlarını karşılayarak hem Tülomsaş para kazanır kazandığı parayı arge'ye yatırarak MTU vb. Bir şirkete dönüşebilir...

Ukrayna'dan dizel,türbin motor arayıp duruyoruz. Havacılık motorlarını geçtim ;ama  dizel,türbin motor ihtiyacımızı hâlâ dışarıdan gidermeye çalışmak utanç verici...
Yaşananlar gösteriyor ki Türkiye gibi sömurge olmak istemeyen, kendi dış politika hedefleri olan ülkelerin mutlaka güç sistemleri üretme kapasitesi olmalı...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz