Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri

Başlatan yakusha, 27 Aralık 2018, 20:59:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tümosan ;

4 PİSTONLU 115 HP TURBODİZEL ;



6 PİSTONLU 185 HP TURBODİZEL ;



5.5 Litre 4 silindir 360 hp TURBODİZEL ;



Alp M-113 modifikasyon motoru projesi 360 Hp



7.5 Litre 6 Silindir 530 HP Turbodizel ;



V8 - 750 hp ve V-10 1000 Hp



Dura Mt Mekanik Þansızman 800 hp 3300 Nm tork



Dura Mt otomatik şanzıman 650 hp'ye kadar ;



Dura Full Otomatik Þanzıman ;



4x4, 6x6, 8x8 araçlar için transfer kutusu 8600 nm 3500 rpm



Difransiyel kilidi 5600nm tork :



Portör Tekerleği ;






Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Tümosan motor konusunda hangi motorda ne durumda bilgisi olan var mı? En son ULAQ SİDA'larda kullanılacağı belirtilmişti.Hatta yapılan testlerde krank mili kırdığı hakkında bilgiler var. Mutlaka  çözülecektir de şu an 750 ve 1000 beygirlik motorlarda ne durumdalar acaba.FNSS ZMAlarında kullanmak için bu motorların testlerinin başlaması gerekiyordu.İnşallah yapabilirler.Yaptıkları motorları marin versiyonu eğer kaliteli ve sağlamsa sivil pazarda çok satar.Uygun fiyatlı motoryat teknelerde MAN gibi Volvo Penta motorların ufacık parçasına Euro cinsinden çok yüksek fiyat çekiyorlar. İnsansız Deniz araçlarında Sahil güvenlik teknelerinde ve İleride kullanılacak büyük gemilerde Jeneratör ihtiyacı içinde gerekli.
BMC Power inşallah bu yaptığı motorları marine versiyonunu yapar hem jeneratör hem dizel motor olarak.Türkiye'nin deniz kuvvetleri geleceği için BMC'nin 2500-3000 beygirlik dizel bir de 5500-6000 beygir gücünde deniz motoru yapması hem hücumbot projemizde hem gelecek lojistik gemisi vb. yardımcı gemilerde hem de yetiştirilse TF2000 Muhbribinde bile kullanılarak Alman bağımlılığı bitirilmiş olur.İnşallah TEİ'de TS1400 TS3000 motorlarının jeneratör modeli üzerine çalışıyordur. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Kaptanı derya bir beğeni ateşledim

Piyade tüfeğinde ne oldu hatırlayın. Bir asır başkalarının tasarladığı tüfekleri kullandık sonra bir duyduk MKE hayret bir şey Mehmetcik diye milli piyade tüfeği yapacakmış. Bekle allah bekle tüfek ortada yok en sonunda çıktı havalara uçtuk sevinçten bizimde milli tüfeğimiz oldu diye. Aradan bir sene geçti tabanca üreticileri kendi tüfeklerini ürettiler şimdi kaç tane milli tüfek var sayamayız. Motorda böyle olacak debelene debelene biri üretecek dünyanın en zor işi sanacağız sonra bir bakacağız on tane motor üreticisi çıkmış bir iki senede Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn re bence de öyle olacak inşallah üretenler de verimli, kaliteli, sağlam, hibrit sistemlerle çalışan motorlar yapar da çok satar özellikle sivil motoryat gibi sektörde Batılılar çok pahalı fiyatlar çekiyor saçma sapan basit malzemelere Euro cinsinden çok büyük paralar istiyorlar.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 02 Şubat 2023, 19:14:22
Sn re bence de öyle olacak inşallah üretenler de verimli, kaliteli, sağlam, hibrit sistemlerle çalışan motorlar yapar da çok satar özellikle sivil motoryat gibi sektörde Batılılar çok pahalı fiyatlar çekiyor saçma sapan basit malzemelere Euro cinsinden çok büyük paralar istiyorlar.
Deniz motorlarında doğru adres aslında Tülomsaş'tır. Van Gölü feribotlarının 2400HP lik motorlarını Tülomsaş %85 yerlilik oranıyla imal etmiştir.

https://rayhaber.com/2013/01/van-golu-ferilerine-tulomsas-motorlari/

Tülomsaş ayrıca GE ile bir ortaklık kurduğundan (Joint Venture) lokomotif üretim teknolojilerinde bu şirketin engin dizel motor teknolojisi bilgi birikimini de kullanmaktadır.

https://www.railjournal.com/locomotives/ge-and-tlomsa-extend-locomotive-partnership/

https://www.ge.com/news/press-releases/ge-invest-us900-million-turkey-over-next-three-years-focus-infrastructure Mesajı Paylaş

Arabalar elektrikliye geçti diye içten yanmalı motorlar devri kapanıyor diye bir yanılgıya düşmemek gerek. Þu an itibarı ile içten yanmalı motor teknolojisi bir çok alan için alternatifsizdir. Belki kamyonlar otobüsler bile elektrikliye geçecek ama askeri araçlar gemiler iş makineleri için böyle bir seçenek şimdilik pek görünmüyor. Hepsi geçse jeneratörler en son dimdik ayakta kalır onu da elektrikli yapacak halleri yok. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

TS-1400'den haber var mı?

İlk yapıldığında yapılan haberleri hatırladınız mı?

Gökbey'e güç verecek (Bu gerçekleşecek , az kaldı )
Bu motorlar ATAK helikoptere takılıp ihracat engelleri ortadan kalkacak
Bu motordan Hürkuş için turboprop uçak motoru geliştirilecek
Bu motordan 3000 hp ATAK-2 için turboşaft motor geliştirilecek
Bu motordan gemiler için gaz türbin motor yapılacak




Mesajı Paylaş

Bir ülkenin kalkınmışlığının bir ibaresi de demiryollarının miktarı , modernliği ve işlerliğidir.
Bunu çok iyi bilen yüce Atatürk, 15 yıllık bir süre içerisinde demiryollarımızı geliştirmemizi sağlayacak adımları atmıştı. Ancak daha sonraki yönetimler ABD'nin bizi geri kalmış olarak görmek istemesi ve otomotiv endüstrisi bazlı politikalara bizi itmesi ile demiryolu yerine otomotiv yolu yapımına odaklanmışızdır.
Hızlı tren projesi doğru yolda atılmış bir projedir. Ama yetersizdir. Yalnız yolcu taşıması değil ülkenin en ücra köşelerine kadar yük taşımacılığının da demiryolu ile yapılması gerekir. Yolcu taşımacılığı asıl büyük işin (yük taşımacılığı) göz boyama tarafıdır. Mutlaka gereklidir ama ülke ekonomisine en büyük katkıyı yapacak olan yük taşımacılığıdır.
Bu konuda tecrübeli ve yetkin Tülomsaş gibi kurumlarımıza büyük destek çıkıp yatırım için özendirici her adımın devletçe atılması gerekir. Lokomotif ve elektrodizel motor üretebilecek kapasitede olan bu şirketimizin ve orada çalışan elemanların elinden tutmak ve destek olmak şarttır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 02 Şubat 2023, 22:37:23
Bir ülkenin kalkınmışlığının bir ibaresi de demiryollarının miktarı , modernliği ve işlerliğidir.
Bunu çok iyi bilen yüce Atatürk, 15 yıllık bir süre içerisinde demiryollarımızı geliştirmemizi sağlayacak adımları atmıştı. Ancak daha sonraki yönetimler ABD'nin bizi geri kalmış olarak görmek istemesi ve otomotiv endüstrisi bazlı politikalara bizi itmesi ile demiryolu yerine otomotiv yolu yapımına odaklanmışızdır.
Hızlı tren projesi doğru yolda atılmış bir projedir. Ama yetersizdir. Yalnız yolcu taşıması değil ülkenin en ücra köşelerine kadar yük taşımacılığının da demiryolu ile yapılması gerekir. Yolcu taşımacılığı asıl büyük işin (yük taşımacılığı) göz boyama tarafıdır. Mutlaka gereklidir ama ülke ekonomisine en büyük katkıyı yapacak olan yük taşımacılığıdır.
Bu konuda tecrübeli ve yetkin Tülomsaş gibi kurumlarımıza büyük destek çıkıp yatırım için özendirici her adımın devletçe atılması gerekir. Lokomotif ve elektrodizel motor üretebilecek kapasitede olan bu şirketimizin ve orada çalışan elemanların elinden tutmak ve destek olmak şarttır.

+1 Beğeni... Çok isabetli bir analiz yapmışsınız. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz