ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: merzifonlu - 12 Şubat 2022, 16:06:11
T629 donduruldu mu? :) Siz onu iptal edildi olarak okuyun! Bunu bekliyordum.

Ayrıca, T929 için, 2025 yılı teslim tarihi anlamında çok iyimser bir tarih bence. Daha onun altyapısal kardeşi olan ağır sınıf nakliye helikopteri ilk uçuşunu yapmadı; T929 2025 yılında nasıl teslim edilecek?

Önce T929 tamamlanacak desek, yine de 3 yıl tüm testleri tamamlayıp seri üretime başlamak için çok kısa bir zaman. Umarım yanılırım.

Ben daha önce söylemiştim T-629 asla üretilmeyecek , daha önce TF-100 fırkateyni için de aynı şekilde asla üretilmeyecek dediğim gibi...

TUSAÞ hedefi belirledi...Aşağıdaki helikopter platformları üretilecek güncellemelerle öncelikle güç sistemleri yerlileştirilmeye çalışılacak...

T-129 ( TS-1400 askeri versiyonu güncelleştirmesi)
T-625 Gökbey genel maksat helikopteri (Mutlaka TS-1400 motoruyla)
T-929 ATAK-2 ağır taarruz helikopteri( 3000 HP yerli özgün motor güncellemesiyle + deniz versiyonu)
T-925 Genel Maksat Helikopteri (3000 HP yerli özgün motor +deniz versiyonu)

Bunun dışında T-629 , Elektrikli helikopter , Koaksiyel rotorlu helikopter vs projeler güzel ama öncelikli olmayan projeler hele ki şu ekonomik krizde....
Mesajı Paylaş

TUSAÞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, T929 yani ATAK II ağır sınıf taarruz helikopterinin motorunun Türkiye'de üretileceğini açıkladı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Şubat 2022, 18:31:00
TUSAÞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, T929 yani ATAK II ağır sınıf taarruz helikopterinin motorunun Türkiye'de üretileceğini açıkladı.

İşte bu çok güzel bir haber. Daha önce de yazmıştım madem Ukrayna'ya bir SİHA fabrikası kuruyoruz, karşılığında da jet motoru teknolojisini almamız lazımdı. Bereket versin bu hamleyi yapmışız. Zaten motoru direkt ithal etseydik Rusya'nın Ukrayna hamlelerine bağlı olarak elimiz bomboş kalabilirdik. İşgal olursa bu motorların üretildiği yer Rusya tarafından işgal edilebilir ve motorsuz kalabilirdik. Ama motoru Türkiye'de üretirsek Ukrayna-Rusya krizinden bağımsız olarak motorsuz kalma riskimiz olmaz. Bu gerçekten oldukça önemli bir hamle. MİUS'un motorunu da Türkiye'de üretmemiz lazım. Mesajı Paylaş

Demekki devlette bu işlerle ilgilenenler o kadarda düşüncesiz değillermiş. Her zaman için bir planları varmış ve zamanı gelince ortaya çıkıyormuş. Daha önce bu motorların Türkiye'de üretileceğine dair açıklama yapılmışmıydı , yok.. Herkes Rusya'nın işgali olduğunda motorosuz kalacağız diye eleştiriyordu. Kim bilir daha neler planlanmıştır... Mesajı Paylaş

Atak 2 ve 11 Tonluk genel maksat Helikopteri Motorlarının Lisans altında Türkiye'de üretimi ve geliştirme hakları alınmış durumda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Şubat 2022, 17:26:47
Atak 2 ve 11 Tonluk genel maksat Helikopteri Motorlarının Lisans altında Türkiye'de üretimi ve geliştirme hakları alınmış durumda.

O tamam da, motorları üretmek için gereken teknik eleman ve ekipman dizildi mi? Mesajı Paylaş

Hocam benim aldığım bilgi, Üretim lisansı alındığı ve Atak 2 motorunda sorun olmayacağı yönünde. Alınan lisansın ihraçta geçerliliği var mı veya "geliştirme hakkı" ibaresi, motor üzerinde inceleme-geliştirme sonucunda onun yerli muadilinin yapılmasını kapsıyor mu bunları zaman gösterecek. Mesajı Paylaş

#317
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Şubat 2022, 19:45:26
Hocam benim aldığım bilgi, Üretim lisansı alındığı ve Atak 2 motorunda sorun olmayacağı yönünde. Alınan lisansın ihraçta geçerliliği var mı veya "geliştirme hakkı" ibaresi, motor üzerinde inceleme-geliştirme sonucunda onun yerli muadilinin yapılmasını kapsıyor mu bunları zaman gösterecek.

Yerli muadiline izin vermez Ukrayna, kimse vermez.

Ha şu olabilir: "Ar-Ge emeğini ve masrafını biz karşılayacağız, siz de motorun mevcut teknik paketini vereceksiniz ve ortaya çıkacak gelişmiş/güncellenmiş üründe, bazı müşterek IP haklarımız olacak." demişizdir ve Ukraynalılar da bunu onaylamışlardır. İki ülkenin birden onay verdiği müşterilere satış yapılır yine.

Ama sorduğum konu işin hukuki tarafı değildi zaten. O motorları üretecek fabrika ve ar-ge ile bakımda görev yapacak Ukraynalı uzmanlar burada hazır mı? Onu sordum. Yarın Ruslar Ukrayna'daki fabrikayı bastıklarında, olanı biteni melül melül izlemeyelim de!

Gerçi Ukrayna olmasa da biz o motorların işini yapacak motorları eninde sonunda geliştiririz. Ancak hazır EASA tarafından sertifiye edilmiş ve çalışır durumdaki Ukrayna motorunu üretmek ve geliştirmek çok büyük zaman ve para tasarrufu sağlar. Mesajı Paylaş

#318
O iş bitti. Türkiye bir bardak soğuk su içsin...
Ukrayna'dan artık ne siha ne jet ne de turbofan motor gelmez...
Parasını verip Ruslardan satın alırsınız artık Ukrayna motorlarını . Tabi yerse ... Batı ile papaz olmak isterseniz hodri meydan...

Yazık Türkiye en büyük stratejik ortaklıklardan birini Dostum Putin diye diye kaybetti...

Hep söylüyordum Putin Sscb'yi yeniden ideolojik bakımdan olmasa da kurmak istiyor diye... Aynı düşünceyi Biden, AB de söyledi.

Yine bu savaşın sırasıyla 3 büyük kaybedeni olur demiştim;
1-Ukrayna
2-Rusya
3-Türkiye Mesajı Paylaş

Yaw hemen ölüyü yıkadın, gömdün. Bi bekle bakalım noluyor, ne gelişmeler oluyor.. Sen bunu düşünüyosunda koskoca devletin aklı seyrediyo !... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz