ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#470
Sn Tumucin dediğiniz şeylerin akla uyar bir tarafı yok.Öncelikle 3 tane uçak gemisini ister misin isterim buradaki herkes ister ama tek başına uçak gemisi hiç bir işe yaramaz.Öncelikle kraliyet donanması bile zar zor 2 tane uçak gemisi kullanıyor.Çok maliyetli sistem.Winston Churcill'in sözünü hatırlatalım:" Bir ülkenin ekonomisini batırmak istiyor iseniz ona uçak gemisi verin."Türkiye gibi daha önce bırakın uçak gemisini daha ilk defa TCG Anadolu ile çok maksatlı amfibi gemi kullanacağız.3 tane gemiyi ne Türkiye'nin ekonomisi ne eğitim yapısı ne de doktrini kaldırır.Haa 1 tane uçak gemimiz olmalı mı evet olmalı.Ama siz 8 tane 50 yaşında gabya gemisi kullanan ülke olarak elinizde bulgur yok pirinç alalım diyorsunuz.Ayrıca tüm dünya donanmaları uçak gemisini bir filo şeklinde gezdirir.Yani uçak gemisi operasyonel olması için en az 1 tane daha Anadolu büyüklüğünde yada daha küçük amfibi gemisi 1 tane dimdeg 2 tane hava savunma muhribi 2 tane denizaltı harbi ağır fırkateyni yada muhribi 2 tane denizaltı 1 tane oşinografi ve ya araştırma gemisi 1 tane Ağır Okyanus römorkörü gerekir bu gemi sayısını 3 gemi için 3 ile çarpın ve daha sonra normal zamanda kullanıdığımız 16 fırkateyn 14 denizaltı 1 dimdeg 1 tcg Anadolu vs. Hani şunu diyebilirsiniz zaten bu kadar gemi denizaltı yaptık niye bunlar lazım ortak kullanım olur mu ? O da mümkün değil sizin ekstra olarak bu kadar gemiye ihtiyacınız olacak madem 3 gemi oldu.Bu lükse kaçar derseniz eğer 3 uçak geminiz varsa lüks değil çünkü batı Akdeniz'de uçak gemisi filonuz varken 1 filonuz Hint okyanusunda iken diğer gemileriniz Doğu Akdeniz'de, bakımda, Karadeniz'de dolaşacak yani uçak gemisi yaptım hooop yanına şu korveti şu denizaltıyı attım diyemezsiniz.Ki bunu bile yapsanız 2 tane daha dimdeg 3 tane araştırma gemisi 3 tane ağır okyanus römorkörü gerekir.Ki Buda yetmez sizin bu gemileri dünyanın her yerinde adalarınız ve ya deniz üsleriniz olacak ki bakımlarını ikmallerini yapıp ani bir ihtiyaçta dediğiniz ülkelerde etkili olsun.Bu yüzden İngilizlerin Kıbrıs'tan tutun Pasifik'e kadar adaları ve deniz üsleri var. Bunu nasıl halledeceğiz.Üstüne uçağı nasıl kocayacağız.MMU yu devşirdik katapult sistemi var daha.
2.si İstif sınıfı gemiler ile Okyanus'a  çıkarsanız geçmiş olsun derim.Her ne kadar Milgem'lerin denizciliği kötü olmasada İstif sınıfı da  Ada sınıfı da tasarlanırken Akdeniz ve deniz şartlarına uygun tasarlandı.Bu demek değil ki okyanusta kullanılmaz kullanılır ama gemiler çok çabuk omurgaları ve gövdesi eskir hatta çok ekstrem okyanus koşullarında gövde burulması veya kırılmaları bile olur.Ben okyanusta gemi bulunduracağım derseniz 3000 ton deplasmanda gemi olmaz.Teknik olarakta olmaz.Siz bu görev grubunuzu Çafrad gibi hava savunma sistemi ile korumanız gerekir.Deniz Kuvvetlerinin kullandığından çok daha büyük çok daha iyi ve tamamen Denizaltı su harbi gemileri gerekir bunu da İstif ile yapamazsınız.
3.sü 2000 ton deplasmanında denizaltılar ile de etkili verimli bir seyir yapamazsınız.Türkiye'nin denizaltıları her ne kadar Alman yapımı olup denizciliği iyi olsa da kıyılarda ve iç denizlerde kullanılan konvansiyonel  denizaltılardır.Sizin bu iş için 6-7 bin tonluk olursa nükleer olmaz ise ( ki oldurtmazlar ) havadan bağımsız tahrik sistemi bulunduran  çok daha büyük çok daha kapasiteli büyük  sınıf denizaltılara ihtiyacınız var.Daha bir sürü küçük teknik detaylar var.Bu gemilerin Türkiye'de bakım idamesi için tersane revizyonları hint denizinde Pasifik'te kullanmak için bir sürü uydu haberleşme sistemleri.Hatta madem böyle bir gemi inşa sanayimiz ve teknolojimiz var Küresel Konumlama Sistemi ,O bölgelerde Türkiye'ye ait üsler vs.kısacası hadi gemi yapalım deyince olacak iş değil bu. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Tumucin'i yeni tanıyanlar kendini belli ediyor 😁 Mesajı Paylaş

#472
Tumuçin'in dediği buraları korumalıyız sözü hem doğru hem yanlış bir söz.Þöyle doğru bugün Mavi Vatan dedikleri tanım doğru bir tanım mı ? Ben forumdakilere soruyorum.Türkiye eğer yeşil su donanması olacağız kendi münhasır ekonomik bölgemizi koruyayım diyorsa yanlış bir yaklaşım ama ben bir imparatorluk varisiyim benim amacım güçlü kudretli bir devlet olabilmek dünyadaki mazlum devletlerin abisi olmak ise çok çok yanlış bir Mavi Vatan.Benim ve büyük ihtimalle ile sizin hayal ettiğiniz bir donanma yapısı be devlet ise Antarktika'da Kuzey buz denizinde buzkıran Oşinografik  araştırmalar yapan dünyada üsleri ve etkisi , siyaseti hatta dili,  kültürü olan bir ülke ve buna uygun bir donanma hayal ediyorum , ve etmeliyiz.O zaman geleceğimiz ve kudretli devlet olmak için Tumucin'in dediği gibi oralarda hem o ülkeleri korumak ama asıl amaç stratejik geçişleri ticaret gemilerini ortaklarımızı korumak ve düşmanlarımıza karşı gövde gösterisinde bulunmak gerekir.Bunun için uçak gemisi biraz lüks kaçar şimdilik ama en azından 1 adet Kızıldeniz  ve Babülmendep Boğaz'ında Somali konuşlu Açık deniz karakol gemisi  ve 1 adet araştırma eğitim test gemisi  olursa 1 adet denizaltı 1 adet Pakistan ve hint denizi civarında  aynı şekilde 1 tane Güney Amerika'da aynı şekilde , 1 tanede  Antarktika da araştırma oşinografi ve bilimsel araştırma ve personel barındırma konaklama amaçlı bir gemi ve hatta üs gerekiyor.Atatürk'ün aşağıdaki sözleri bu ülkenin denizcilik vizyonu için dedikleri bizim için referans olmalı.
Ayrıca bu sadece donanma değil ticaret ,eğitim,üniversiteler,deniz araştırma vs alanlarda da böyle. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: ACE - 22 Mart 2023, 20:01:31
Tumucin'i yeni tanıyanlar kendini belli ediyor 😁
🤔🤔😃😃 Yeni yeni tanıyorum sizleri.Neyi kasteddiğini düzgün anlayamadım demek. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Tumucin arkadaşımızın otomobili bile nükleer güçle çalışır ve bize ters bakan her ülkeye nükleer saldırı yapalım der ...  :D :D :D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Mart 2023, 13:57:27
Atak-2 ağır sınıf  helikopterden 10 tane satiyorsan AW249 gibi orta sınıftan 30 tane satarsın. Her ülke ağır sınıf helikopter idame ettiremez...Biz neden Apache işine bulaşmadık , pahalı-idamesi külfetli...

Bizim pazarımız belli ; ABD ve Avrupa'nın satış yapmadığı veya bütçesi kısıtlı T-129 sattığımız Filipinler,Nijerya,Pakistan vb ülkeler hedefimizde.. 

Bu Atak-2 motoru yerli ABD ve Avrupa ile rekabet ederiz ile olmaz bu iş... Adamlar  Batılı-zengin ülkelere helikopter ihalesi kaptırmaz en kötü uygun kredi çıkarıverir ihaleyi kapar...

Biz uygun fiyatlı  , Ecnebilerin giremeyeceği piyasalara yönelelim...Bu piyasalarda orta-hafif taarruz helikopteri idame edebilir...

Apache işine bulaşmadığımızı kim söyledi?

90'larda ve 2000'lerde açılan ihalede kuvvetin tek istediği helikopter Apache AH64'tü. Kuvvet en başından beri  alınacak helikopter Apache olsun istedi. Olmamasının sebebi maliyeti, bakım masrafları vs değil. Biz dedik ki helikopter Türkiye'de üretilecek, teknoloji transferi yapılacak. Þartlarımız bunlar. Boeing dedi ki öyle bir dünya yok. Helikopter bu, parası şu. Alacaksak al, parasını öde biz size ABD'de üretip göndeririz. Biz de dedik ki bu şartları kabul etmeyiz.

A129'un tercih edilmesinin sebebi İtalyanların teklifimizi kabul etmesi, teknoloji transferine razı olmasıdır. Yoksa dün de yazdım Kuvvet A129'u hiç istemedi. Gerçek bir atak helikopteri bile değildi A129. Makineli topu sonradan eklendi, mühimmat kapasitesi sınırlı. A129 seçildi çünkü teknoloji transferine ve Türkiye'de üretilmesine razı olan sadece İtalyanlardı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 22 Mart 2023, 20:27:10

Apache işine bulaşmadığımızı kim söyledi?

90'larda ve 2000'lerde açılan ihalede kuvvetin tek istediği helikopter Apache AH64'tü. Kuvvet en başından beri  alınacak helikopter Apache olsun istedi. Olmamasının sebebi maliyeti, bakım masrafları vs değil. Biz dedik ki helikopter Türkiye'de üretilecek, teknoloji transferi yapılacak. Þartlarımız bunlar. Boeing dedi ki öyle bir dünya yok. Helikopter bu, parası şu. Alacaksak al, parasını öde biz size ABD'de üretip göndeririz. Biz de dedik ki bu şartları kabul etmeyiz.

A129'un tercih edilmesinin sebebi İtalyanların teklifimizi kabul etmesi, teknoloji transferine razı olmasıdır. Yoksa dün de yazdım Kuvvet A129'u hiç istemedi. Gerçek bir atak helikopteri bile değildi A129. Makineli topu sonradan eklendi, mühimmat kapasitesi sınırlı. A129 seçildi çünkü teknoloji transferine ve Türkiye'de üretilmesine razı olan sadece İtalyanlardı.

Güney Afrikalılar vardı bir de hocam.Ama yanlış hatırlamıyorsam sivil fransız motoru kullanıyor diye seçilmedi. Mesajı Paylaş

Sizin dediğinizi Türkiye'de üretilecek yerli taarruz helikopteri ihalesi....Benim söylediğim terörle mücadele sırasında açılan ACİL ihtiyaç olan ihale...Apache istenildiğinde bu işin olmamasının nedeni Apache'lerin pahalı olmasıydı...Ayrıca sıfır üretilmesi uzun sürecekti...Adamların elinde hazır olsa ve parası da uygun olsa Apache tercih edilirdi...

Ocak 1990'da SSİK, ABD'den acil olarak 5 adet AH-1W Super Cobra sipariş etti ve helikopterlerin tamamı ABD Deniz Piyade Kolordusu (USMC) envanterinden transfer edildi. Temmuz ayında ilk iki adet Super Cobra (Esasen AH-1T Improved Sea Cobra olarak üretilen helikopterler fabrikada AH-1W Super Cobra'ya çevrilmiştir.) Türkiye'ye ulaşmıştır.


ABD, Mayıs 1992'da Güney Askeri Yardımı çerçevesinde 28 adet AH-1P Cobra, 12 AH-1S Cobra ve 4 adet TAH-1P Cobra'yı bedelsiz olarak Türkiye'ye vermeyi teklif etti ve teklif kabul edildi. 44 adet helikopter, 1993 ile 1995 yılları arasında teslim edilmiştir. 44 helikoptere ek olarak ABD durumu pek de iyi olmayan 27 adet AH-1S Cobra'yı hibe etmek istemişse de teklif kabul görmemiştir.



Görev bilgisayarı vs Türk olsun diye ısrar ettiği yerli taarruz helikopteri ihalesine dediğiniz gibi Apache teklif bile vermedi...G.Africa Denel şirketi helikopteri vs hep sonra olan işler...


Yani 2 ihale var ortada...
1.Terör için 90'da açılan ilk helikopterlerin 24 Mart 1991'de göreve başladığı acil dış tedarik ihalesi...(Kuvvet Apache istedi , pahalı ve elde hazır yoktu olmadı...Süperobra+40 cobra  alındı
2.1995 Ekim taarruz ve keşif helikopterinin her şeyi ile Türkiye'de üretilmesi için açılan sonucunda T-129'un alındığı ihale... Mesajı Paylaş

Cobra acil ihtiyaçtan alındı. Yoksa kuvvetin tek istediği helikopter Apache'ydi.

Hayır ben anlatamıyorum galiba. İhtiyaç ve en iyisi aynı olmayabiliyor. Biz acil ihtiyaç talep edince Cobra aldık. Yoksa Kuvvetin talep ettiği ve çok sayıda envanterine almak istediği helikopter Apache'ydi. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar Kuvvet saldırı helikopteri felan istemedi.  Saldırı helikopterini teşkilat istedi,  yani Jandarma. Öyle ki, bu konu üzerinde özellikle dönemin Jandarma genel Komutanı rahmetli Eşref Bitlis Paşa  ısrar etti. Süper Cobra ve Skorskyler, Jandarma'nın bastırması ile Jandarma bütçesinden ödenme şeklinde alındı. Sonrasında ağır silahlı araç olmasından dolayı Süper Cobraların devir ve kullanımı kuvvete bırakıldı.

Kuvvetin saldırı helikopterleri ile tanışması, benimsemesi ve geliştirme çabaları  ise bundan sonrasıdır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz