ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Belliki bu motor geliştirme sürecimizdeki geçiş dönemi sancılı olacak. Mahmut Bey zaman kazanmaya çalışıyor ama 2-3 sene daha temiz beklememiz gerekecek. 6K, 10K, 35K itkili motorların gelmesi bunlardan helikopter motorlarının oluşması vs. epeyce zaman alacak. Belki teknik bir zorluğu kalmamıştır ama sürecin kendisi çok uzun. Allah yardımcımız olsun. Mesajı Paylaş

Daha önce de yazmıştım. T700TEI701D motoru 2000HP sınıfı bir motor.

https://www.tei.com.tr/en/projects/ait-mro/t700-tei-701d-2584

Bu motorun 3000HP olan versiyonu da var. (CT7-8 versiyonu gibi)

TEİ Blackhawk projesi için bu motoru lisans altında üretiyor. Lisans anlaşmasının bir maddesinde Sikorsky'e bilgi verilerek motor üzerinde geliştirme yapabilme serbestiside var TEİ'nin.
Atak-t129 projesindeki lisans altı Honeywell CT800 motorunu Gökbey'de kullandığımız gibi T700 motorunu da geliştirip Atak-2'ye kullanabilmemiz mümkün. Ancak bu yola başvurmak, motor konusunda ABD'den ihracat izni sorununu da yanında getiriyor. Sonra T700 lisans anlaşması yakında bitiyor ve yenilenmesi gerekecek. Motorda bu yenilenmeye tabi ise, sorunlu demektir.

Mantıklı çözüm TEİ'nin özgün bir TS3000 motoru üretmeseydi. Ancak aciliyet TF6000 ve MMU motorunda. TEİ şu anda tüm kaynaklarını bu projeye yöneltmiş durumda. Hem insan kaynağı hemde finansal açıdan ticari getiri geleceği zayıf projelere kaynak ayırmak ta mantıklı değil. Öyle görünüyor ki, Atak-2 projesi düşünüldüğü kadar öncelikli bir proje değil. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 20 Haziran 2023, 11:07:16
Skorksy motorları olmuyor muydu ?

Oluyordu ama olmuyor. ABD, "Nayır, nolamaz Nalannn!" dedi. Motorun sahibi izin vermezse takamazsın, bu kadar basit.

Ve evet; "Ceterum censeo, habemus ad tollendum Ucraina engine."  ;D Mesajı Paylaş

Öncelik  turbofan motor ihtiyacı bu da anlaşılabilir birşey... TEİ de iş yükü fazla keşke TEİ ' Yİ ASKERİ-SİVİL-DENİZ şeklinde örgütleyebileceğimiz maddi ve insan kaynağına sahip olabilsek... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Haziran 2023, 08:25:53

Paris Air Show 2023
Üreteceğimiz helikopter bu değilse neden fuarlarda sergiliyoruz.

Bu T-629 dedikleri olmasın sonra çokta güzel duruyor! Mesajı Paylaş

#675
 

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


ATAK-2'de kullanılan pervane pallerinin her birinin ağırlığı yaklaşık 150 kilogram.

▪️ATAK-2 döner kanatları dünyadaki en büyük 4 kompozit üretim tesislerinden birine sahip durumdaki TUSAÞ'ta üretiliyor.

▪️TUSAÞ Üretim Operasyonları Direktörü Fatih Uysal: ATAK-2 helikopterinde 5 tane ana rotor blade'imiz, 4 tane de kuyruk rotor blade'imiz var. Otomatik tape serme tezgahlarımız var. Pallerimizi helikopterimizin hub'ına bağlayan parçalar için robotik serim teknolojisi kullanıyoruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Kasım 2023, 18:22:16
ATAK-2'de kullanılan pervane pallerinin her birinin ağırlığı yaklaşık 150 kilogram.

▪️ATAK-2 döner kanatları dünyadaki en büyük 4 kompozit üretim tesislerinden birine sahip durumdaki TUSAÞ'ta üretiliyor.

▪️TUSAÞ Üretim Operasyonları Direktörü Fatih Uysal: ATAK-2 helikopterinde 5 tane ana rotor blade'imiz, 4 tane de kuyruk rotor blade'imiz var. Otomatik tape serme tezgahlarımız var. Pallerimizi helikopterimizin hub'ına bağlayan parçalar için robotik serim teknolojisi kullanıyoruz.

Paller tamam eyvallah. Ama motordan haber versinler asıl. T925 ve T929'Da seri imalatta kullanılacak 2500-3000 HP'lik motorlar nereden gelecek? Mesajı Paylaş

#679
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 29 Kasım 2023, 19:05:15
Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Kasım 2023, 18:22:16
ATAK-2'de kullanılan pervane pallerinin her birinin ağırlığı yaklaşık 150 kilogram.

▪ATAK-2 döner kanatları dünyadaki en büyük 4 kompozit üretim tesislerinden birine sahip durumdaki TUSAÞ'ta üretiliyor.

▪TUSAÞ Üretim Operasyonları Direktörü Fatih Uysal: ATAK-2 helikopterinde 5 tane ana rotor blade'imiz, 4 tane de kuyruk rotor blade'imiz var. Otomatik tape serme tezgahlarımız var. Pallerimizi helikopterimizin hub'ına bağlayan parçalar için robotik serim teknolojisi kullanıyoruz.

Paller tamam eyvallah. Ama motordan haber versinler asıl. T925 ve T929'Da seri imalatta kullanılacak 2500-3000 HP'lik motorlar nereden gelecek?
Genel Maksatlara  ihtiyacından pek bir şey demem ama Atak 2 de dandik Ukrayna motorları ile olacaksa olmasın diyebilirim. Yani bir şekilde Rolls Royce Turbomeca motorlarını üretim lisansını almasak bile ihraç yoluyla almamız lazım. Bu kadar güzel yeni nesil, çok güçlü elektroniklere sahip helikopter yapıyoruz. İçinde ne olduğu belirsiz her an motor arızası verip asker şehit vereceğimiz dandik Sovyet motorları var. Mercedes S Class alıp içinde 1.6 HDI Peugeot motoru olması gibi bir şey. Zorunda kalırsak eyvallah ama İngiltere'yi sonuna kadar zorlamalıyız. En azından GMH için. Atak 2'ler aşırı aşırı önemli değil olmazsa bekletilebilir.  Tabi Turbomeca motorlarında Fransızlar da söz sahibi,  onlar ne der bilmiyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz