Filipinler ve Nijerya örneklerinden şu sıralar iyice anlıyoruz ki, İtalya ya telif bedeli ödüyor olsakta ATAK (T-129) hala satıyor ve müşterisi var, ha keza hiç bir Mi-24 müşterisi pozisyonu gereği hem fiyat hemde birileri tarafından kendisine uygun görülmemesi nedeniyle Ağır siklet şampiyonlarla filosunu yenileyemeyecek (Örneğin Türkiye nin öyle veya böyle AH-1Z alamamış olması durumu) ... Bu fiyat performans ürünü satacakta...
O manada ATAK- II (T-929) yerine TS-1400 motorlu T-629 (ATAK 1,2 veya Plus) teliften bağımsız projesi hem ticari manada hemde teknolojik kabiliyet korunması açısından
ATAK-II'den daha faydalı ve optimum bir seçenek olacaktır...
Motorun var, aviyoniğin var, cephanen var, bu hareketle telif ve lisanslardan kurtulur sanayi...
Tüm Mi-24 müşterileri, tüm A/t-129 müşterileri, ve benzeri ayrıca yeni filo kurma niyetindekiler potansiyel müşteri haline gelebilirler.
Motoru olmayan ATAK-II bir nevi satamadığımız Fırtına obüsü, ATAK (Pakistan vakası), SOM(Motoru yerleştirlebildiğinde satış ürünü haline gelebildi) ayrıca üretemediğimiz; Altay, Hürjet, Kaan dır satış vitrine dahi gelememe ihtimali olan.
Motor var! Motoru olan ürün en kısa sürede satış raflarına gelebilecek üründür.
O nedenle T-629...
Ne dersiniz?