Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 127298 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #720 : 25 Ekim 2024, 02:52:01 »
Kime ve nasıl gerçekten inanalım anlamış değilim

T925 e ilkbaş s92 benzeri bir tasarım ile başladılar arka tarafında kargo kapağı olan daha sonra tasarımı değiştiriyoruz dediler ve T70 e benzer gövde tasarımına geçtiler ve arka kapağı iptal edip daha küçük tasarıma geçtik dediler...

Aynı şekil Atak iki iptal dediler...

Şimdi ikisi için turboshaft çalışması var diyorlar...

Kime inanacağımızı şaşırdık.

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1158
  • 68
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #721 : 25 Ekim 2024, 03:59:51 »
ATAK 2 iptal edilse daha yararlı olacağını düşünüyorum. Saldırı helikopterlerin modern savaşlarda etkisi sınırlı. ATAK light olabilir 1-1.2ton silah taşıyor, gayet yeterli modern güdümlü tanksavarları taşıması için, ağır sınıf olsun 2 ton taşısın demekle etkisi 2 kat artmaz. Sonuçta seyir füzesi veya GBU serisi gibi bombaları taşımayacak.

Bunun yerine doğru seçilen strateji doğrultusunda ANKA 2/3 bunun yaptığını fazlasıyla yapar ve mürettebat insan kaybı olmadan. Kızılelma, KAAN gibi modern savaşın taleplerine cevap verebilecek projelerin ilerlemesi önemli.

G.Kore'nin 36 adetlik Apache alımını iptal ederek İHA/dron projesine parayı harcamak istediğini paylaşmıştım.

 

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3011
  • 292
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #722 : 25 Ekim 2024, 04:04:27 »
Kime ve nasıl gerçekten inanalım anlamış değilim

İkisi için aynı motor kullanılacak. Bir şeye inanmak gerekmiyor bu noktada.

Ama ben TS-3000 projesinin henüz daha fizibilite aşamasında olduğunu düşünüyorum. "Neyin fizibilitesi, ticari proje değil ki" diyebilirsiniz, haklısınız.

Şöyle oldu bence: Bunu GE T700'ü kabaca kopyalayarak mı, yoksa TF-6000 çekirdeği üzerinden geliştirilecek yeni bir tasarımla mı yapacaklarına karar vermeye çalışıyorlar. Hangi seçenek daha ucuz ve daha hızlı olur?

------------------------------------------------------------------------------------------------

@marmara;

Bence, Altay ve Atak-2 garip bir şekilde aynı kaderi paylaşıyorlar. Daha üretilmeden, gerçek bir savaşta, maliyetlerine kıyasla etkisiz olacakları ortaya çıktı. Her ikisi de bence günün sonunda taşıyıcı araçlara evrilecekler. Atak-2, T925 olarak kalacak. Altay ise yeni nesil ağır zırhlı muharebe aracı olarak serüvenini sonlandıracak.

Benim için gelinen durumda, onların kendileri değil ama ihtiva ettikleri çeşitli teknolojiler daha önemli oldu. Özellikle de motorları.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2024, 04:22:14 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1158
  • 68
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #723 : 25 Ekim 2024, 04:34:04 »
Şu anda millet diyebilir birisinde Apache, diğerinde Ka-52 var, radarlı ve daha fazla faydalı yük taşıma kapasitesi var, neden bizim olmasın gibi.
Ancak şu anda modern savaşlarda etkisi sınırlı olduğu apaçık ortada, bunun tartışmasını bile yapmak yersiz. Hazır, seri üretimde olsaydı tamam derdik ama iş o noktaya gelmedi. Parayı daha etkili sistemlere günümüz muhabere taleplerini karşılayabilecek projelere harcanması lazım.

Yemen'de, Lübnan'da çatır çatır vuruyorlar İHA'ları, bunun yerinde saldırı helikopteri olsaydı vuramazmıydı, Ukrayna savaşında durumlar milyon kat berbat, İHA uçurmak bile imkansız, dronu karıştırmayalım. İnsan kaybı olmadığı için kimsenin umurunda bile değil, 2 pilot kaybı olsa durum farklı olurdu...
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2024, 04:35:29 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2363
  • 209
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #724 : 25 Ekim 2024, 08:15:49 »
zeytindalı Ve barış pınarı harekatında kaç tane atak helikopteri düşürüldü?

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #725 : 25 Ekim 2024, 08:19:40 »
zeytindalı Ve barış pınarı harekatında kaç tane atak helikopteri düşürüldü?

Galiba bir tane namlulu silah ile düsürülen oldu

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8160
  • 476
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #726 : 25 Ekim 2024, 10:02:49 »
Merzifonlu hocama katılıyorum ATAK-2 ve ALTAY ; modern çağın savaş araçları İHA - Drone teknolojisi ile tarihin tozlu raflarına gömüldü...

Elde kalan tek şey bu araçların güç sistemleri
olacaktır...

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1586
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #727 : 25 Ekim 2024, 13:08:50 »
Bence hem Altay hem Atak 2 yapilmali...

1. Yaparken kazanacagimiz kaabiliyetler için
2. Kullanilabilecekleri durumlar olabileceği için
3. Az da olsa ihracat imkanı olabileceği için
4. Özellikle Altayda geri dönüş noktası çoktan asıldığı için (yapılan yatırım ve zaman açısından)
5. Temel bir arac ortaya çıktıktan sonra Zamanla her ikisininde değişen şartlara göre uyarlanabilecegi için

Hele bir yapıp envantere alalım da, sonra atıyorum 1000 tane Altay değilde 500 tane yaparsın o ayri...
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 657
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #728 : 25 Ekim 2024, 14:36:48 »
Filipinler ve Nijerya örneklerinden şu sıralar iyice anlıyoruz ki, İtalya ya telif bedeli ödüyor olsakta ATAK (T-129) hala satıyor ve müşterisi var, ha keza hiç bir Mi-24 müşterisi pozisyonu gereği hem fiyat hemde birileri tarafından kendisine uygun görülmemesi nedeniyle Ağır siklet şampiyonlarla filosunu yenileyemeyecek (Örneğin Türkiye nin öyle veya böyle AH-1Z alamamış olması durumu) ... Bu fiyat performans ürünü satacakta...

O manada ATAK- II (T-929) yerine TS-1400 motorlu T-629 (ATAK 1,2 veya Plus) teliften bağımsız projesi hem ticari manada hemde teknolojik kabiliyet korunması açısından 
ATAK-II'den daha faydalı ve optimum bir seçenek olacaktır...

Motorun var, aviyoniğin var, cephanen var, bu hareketle telif ve lisanslardan kurtulur sanayi...

Tüm Mi-24 müşterileri, tüm A/t-129 müşterileri, ve benzeri ayrıca yeni filo kurma niyetindekiler potansiyel müşteri haline gelebilirler.

Motoru olmayan ATAK-II bir nevi satamadığımız Fırtına obüsü, ATAK (Pakistan vakası), SOM(Motoru yerleştirlebildiğinde satış ürünü haline gelebildi) ayrıca üretemediğimiz; Altay, Hürjet, Kaan dır satış vitrine dahi gelememe ihtimali olan.

Motor var! Motoru olan ürün en kısa sürede satış raflarına gelebilecek üründür.

O nedenle T-629...

Ne dersiniz?
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2024, 14:43:34 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı MINUTEMAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 50
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #729 : 25 Ekim 2024, 14:38:58 »
Tümosan ve BMC 600 pslik askeri arac motoru üretiyor ama bir modern az yakit kullanan Oto motor üretmiyor. Burda teknoloji israfi söz konusu. Maximum derecede teknolojiden yararlanamiyoruz cünkü sivil sektöre ve üretime odakli iz. SSB Bürokratlari büyük kepceyle vergi paralarini dagitiyor sadece. Herseyi halktan bekliyorlar. Ama dolar kuruyla halk perisan. Millet ay sonunu getiremiyor ama sanayimizde dolarla ithal ediyoruz en basit parcalari ve teknolojileri. Japonyada ise milli sanayide üretilebilen parcayi ithal etmek kanunen yasaktir!!!