ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Ocak 2023, 15:39:46
Alıntı yapılan: Bürküt - 12 Ocak 2023, 15:24:39
Genelde motor konusu konuşulduğunda ıslak itki değerleri üzerinden konuşuluyor ama kuru itki üzerinde durulmuyor. Benim merak ettiğim F-110'la aynı çapta ve boyda yapılacak yerli bir motordan elimizdeki imkanlarla kaç bin lb'lik kuru itki elde edebiliriz.
F135, F110, F119
Bunların hepsi çap olarak aynı deliğe girebilecek motorlar. Ancak içlerinde kullanılan parça ebatları farklı. En kısası f110 (~465cm) . En uzunu f135 (~550cm)
F135 motoru 28000lbf kuru itki üretiyor. F135 türbin giriş ısısı 1980 santigrat derecedir. (Onun için problemli zaten. GE onun için Adaptive Cycle XA100 motorunu yapıyor)

Bizim yapacağımız özgün MMU motorundan alabileceğimiz kuru itki 24000lbf üzeri olmalı. Zaman içerisinde bu daha yukarılara çekilecektir. (tS1400 anlık olarak 1660HP güç üretiyor artık)

5.nesil motor için bize kuru itkisi yüksek motor lazım kısaca ... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 12 Ocak 2023, 15:50:05
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Ocak 2023, 15:39:46
Alıntı yapılan: Bürküt - 12 Ocak 2023, 15:24:39
Genelde motor konusu konuşulduğunda ıslak itki değerleri üzerinden konuşuluyor ama kuru itki üzerinde durulmuyor. Benim merak ettiğim F-110'la aynı çapta ve boyda yapılacak yerli bir motordan elimizdeki imkanlarla kaç bin lb'lik kuru itki elde edebiliriz.
F135, F110, F119
Bunların hepsi çap olarak aynı deliğe girebilecek motorlar. Ancak içlerinde kullanılan parça ebatları farklı. En kısası f110 (~465cm) . En uzunu f135 (~550cm)
F135 motoru 28000lbf kuru itki üretiyor. F135 türbin giriş ısısı 1980 santigrat derecedir. (Onun için problemli zaten. GE onun için Adaptive Cycle XA100 motorunu yapıyor)

Bizim yapacağımız özgün MMU motorundan alabileceğimiz kuru itki 24000lbf üzeri olmalı. Zaman içerisinde bu daha yukarılara çekilecektir. (tS1400 anlık olarak 1660HP güç üretiyor artık)

Yani o ebatta 24 bin lbf mümkün olabilir mi diyorsunuz  :D . Kubilay Yıldırım bir programda F135'in F119'dan türetildiğini, motorun çalışırken kendini parçaladığını hatta çok fazla da gürültü yaptığını söylemişti. Başka bir gönderinizde F110-129 ve F110-132 ile söylediğinize geliyor gibi. Bir motordan bir yere kadar birşeyler türetebiliyorsunuz sanırım.
Motor devri, parça ebatları, sıkıştırma oranları, yakıt püskürtme/soğutucu ekleme, by-pass oranı, türbin hava girişi ısısı gibi değişkenlerle oynayarak kuru itki değeri yükseltilebilir. Bunların hepsi birbirine bağlı değişkenlerdir.
Sn Akşit, son beyanatlarından birinde, TF6000 motorunun ilk çalışmasında 3500lbf itki üretebileceğini övünerek anlatmıştı. 6000lbf ve daha yukarısına, daha sonraki prototip kademelerinde ulaşılacağını söylemişti.
F110 motorunun ilk uçak uçuran modeli f110ge100 modeli 28000lbf itki üretiyordu. F14'leri uçuran modeli 27600lbf itki üretiyordu. Þimdi 34-35000lbf itki üreten f120'dan bahsediliyor.

F110 ebadında belki biraz daha uzun bir motorla 34-35000lbf artyakıcılı ve 24000+ lbf kuru itkiye ulaşabileceğimize inanıyorum ben. Mesajı Paylaş

MMU için 24.000 ıbf kuru itkiden aşağısı olmaz öyle mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Ocak 2023, 20:59:27
MMU için 24.000 ıbf kuru itkiden aşağısı olmaz öyle mi?
Aşağısı olmaz demek yanlış olabilir. Ama ne kadar aşağısı olabilir ona bakmak lazım. F22 ebadında neredeyse bizim TFX. MMU için TEİ ve SSB yetkililerinin söyledikleri 35000lbf itkiye sahip bir motor olması gerekliliği. F22 motoru da 35000lbf lik bir motor.
Nerede söylediğini anımsamıyorum ama Sn Akşit bir yerde 24-26bin pound itkili motor ile supercruise yapar diye konuşmuştu. Yüksek bir supercruise kabiliyeti (1.5+mach) için bu güçte bir motor şart.

F119 : 26000lbf kuru 35000lbf yaş itki
F135 : 28000lbf kuru 41000-43000lbf yaş itki

Buradan bir hesap yaparsanız art yakıcılı itkinin %65-75'i arası bir kuru itki değeri ortaya çıkıyor. Unutmayalım; f135 motoru, f35 uçağını ancak 1.2mach supercruise hızına çıkarabiliyor kuru itkisiyle.

Mesajı Paylaş

Alıntı YapIsmail Demir.

ATAK-2,

🔷11 tonluk bir helikopter.

🔷O da gün sayıyor.

🔷Transmisyon bağlandı, motor bağlanıyor.

🔷Yakın zamanda bu da uçacak.


@gdhdefence
Mesajı Paylaş
]

F22 yaptık motor yok sadece demek çok iyimser bir bakış arkadaşlar. F22 denen uçak sesten iki kat hızlı okyanusu aşıyor boyu muhtemelen yarım karış uzuyor sürtünmeden doğan ısıdan dolayı. Titanyumlar filan kullanılıyor bununla baş etmek için. SR71 sesten üç kat hızlı idi uçak 30 cm havada genleşip uzuyordu kolay değil o işler öyle o kadar onlarca yılın bilgisi üst üste ekleniyor super cruise olmak için sadece motor değil mevzu. Binanızın şimdi iki karış uzadığını düşünün binada ne cam kalır ne çerçeve ne tesisat ne merdiven Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Temel Kotil açıkladı... Jandarma'ya TUSAÞ'tan 100 adet GÖKBEY Helikopteri

— İlk teslimatlar yakında başlıyor Mesajı Paylaş

#437
Atak 2 geç kaldı. Savaş sebebiyle Ukrayna motoru geç verdiği için olabilir. Veya yapım aşaması ile ilgili, normal olur böyle şeyler.

Nisan'da uçtuğunu görelim yeter. Canavar gibi olacaktır Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 21 Mart 2023, 19:25:44
Atak 2 geç kaldı. Savaş sebebiyle Ukrayna motoru geç verdiği için olabilir. Veya yapım aşaması ile ilgili, normal olur böyle şeyler.

Nisan'da uçtuğunu görelim yeter. Canavar gibi olacaktır

Tartışma olsun istemiyorum ama ATAK-2'ye ihtiyaç var mıydı acaba? Mesajı Paylaş

Modern Savaşta hava üstünlüğün var ve karşı tarafta manpads yoksa kullanımı var. Keza düşük yoğunluklu çatışma bölgelerinin de halen en etkili aktörlerinden saldırı helikopterleri. Ama Hava K  veya Hava savunması  güçlü eşit güçlerin savaşında veya zayıfın elinde çok etkili olacağını düşünmüyorum.

Diğer taraftan elimizdeki ATAK menzil ve taşıdığı mühimmat, zırh koruması bakımından biraz yetersiz kalabiliyor. Çok olmasa da 30 adet Kara Kuvvetleri, 15-30 adet Deniz Kuvvetleri için fena olmayabilir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz