ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#550
Error 404 (Not Found)!!1


Detaylı olarak herşey anlatılmış...Benim en dikkatimi çeken noktalar; 7.dakikadan itibaren söylediği " bu prototipten sonra diğer prototiplerde dizayn üzerinde durup düzeltmeler yapacağız"  denmesiydi...Ayrıca DIRCM sistemi de olacak dedi...
6 silah istasyonu ve 30 mm top dedi...


Bir de Apache helikopteri elektronik aksam , bilgisayar vb. gövdenin 2 yanındaki bölmelere depolanmış...T-929'UN BÖYLE BÖLMELERİ YOK DAHA İNCE AMA BU EKİPMAN GÖVDE ALTINA KONULMUÞ olduğu için GÖVDE YÜKSEK OLABİLİR... Mesajı Paylaş

Merhaba,

Öncelikle içiniz rahat olsun bu P1 modeli deneysel model yani uçuş testleri ve yapısal testlerden sonra P2 modeli oluşturulucak daha sonrasında pilotların geri bildirimleri ve testlerden sonra P3 modeli ortaya çıkıcak ve TSK ya test için teslim edilicek.Testler sonrasında yine geri bildirimler ışığında helikopterin yapısal bütünlüğünü bozmayacak şekilde yeni geliştirmeler planlanarak seri üretim modeli üretilicek.

Sonuç olarak P3 ve sonrası önem arz etmekte.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

#552
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Nisan 2023, 15:11:11Çünkü hükümet tüm tuşlara aynı anda basıyor... "Adukeeeet" hesabı...

O hareketin adı: 波動拳, Hadōken  8)  ↓, ↘, → ve sonra "yumruk"

Tüm tuşlara basmakla olmuyor maalesef! Ahh ah, Kadıköyde sahafların yukarısında bir atarici vardı. Sene 1993, kızların peşinde koşmadığım zamanlarda, az vakit öldürmedim orada. Mesajı Paylaş

Bu helikopterin tasarımının daha çok değişeceğini düşünüyorum mildar gelecek belki ileriki modellerde çok hassas küçük füzeleri görmeye yarayan yanlarda radarlar olabilir felan ....Yani her anlamda çok yeni nesil otonom sistemleri çok gelişmiş iyi haberleşen güçlü mühimmatlar taşıyan  hava hava füzesi atan bir helikopter geleceğini düşünüyorum.İlk modelleri olmasada daha sonraki modellerde çok net Apache'nin bugünki en üst seviye modeli yada  ondan bile daha helikopter geliyor bir şey hariç o da motor.Bu kadar yeni nesil güzel bir helikopterin bu kadar dandik bir motor ile üretilmesi hem TSK'yı hem satışları çok etkiler.Ben şuna inanıyorum bu proje Ukrayna motorları ile ilerlesin her türlü elektronik sistemleri testleri yapılsın Gökbey'de ki gibi ama üretim modeli yerli ya da Avrupa standartlarında motor ile olsun.Ferrari motorlu araca CVT şanzıman koymak gibi bir şey bu.Zaten saldırı helikopterinde çok iyi seviyedeyiz.Mesela aynı şeyi bu helikopterden türetilecek T925 için diyemem.O helikopter bir şekilde hızlıca sivil ve nakliyede kullanılmalı özelikle deniz sistemlerinde çok çok acil bir ihtiyaç var  ama bence bu helikopter yerli bir motor için bir  gerekirse 2030'a kadar bile beklemeli.Çünkü acil ihtiyaç diyemeyiz bence.O arada her anlamda çok iyi gelişmeler olur.Mesela belki 360 derece Akkor'a benzeyen bir helikopter koruma sistemi bile çalışılır.Çok gelişmiş yapay zekalı sensör füzyonu sensörler gelir.Özel hassas Aesa radarlar gelir vs. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

   Zamanı geldiğinde Meteksan ın Mildar ı da entegre edilecektir herhalde. Mesajı Paylaş

Bu sadece uçuş için yapılmış bir prototipmis ben mock up zannediyordum ama bir prototip için oldukça kalitesiz duruyor belki ana tasarımı pilotların gelen geri bildirim ve testlerden sonra sekillenecektir.
Yalniz prototip olmasına rağmen makinali top flirla çakışıyor top flirin görüşünü kapatıyor flir görüntü alamaz bu tasarımda umarım bunu düzeltirler. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Top ve FLIR konusunda iyileştirme olacaktır diye düşünüyorum, zira helikopterler ciddi şekilde burun aşağıda uçarlar, özellikle hızlanıp taaruz esnasında. Aşağıda proje başmühendisi ile bir röportaj var.

Mesajı Paylaş

Hiç bir taarruz helikopterinde topla flir çakismaz ayrıca atışlar çoğunlukla top asagida yapılmaz 20 30 derecelik açıyla atılan atışlar sık görülür burun topunu asagi indirmesi için helinin hedefin tam üstünde uçması gerekir ki bu da sık rastlanan bir atis türü değildir.
Not gördüğümü yazdım eleştirmek için yazmadım Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Öğrendiğim kadarıyla seri üretime girecek helikopter bu değil. Bu sadece bir ön gösterim, motor çalıştırma, testler, seçim muhabbeti nedeniyle hazırlanan helikopter.

MMU ve Hürjet TUSAÞ'ın ciddi zamanını almakta ve ATAK II şu an için hemen lazım bir helikopter olmadığı için dış tasarım nihai değil. MMU ve Hürjet daha öncelikli olduğu için, yine Gökbey'e yoğunlaşıldığı için ATAK II biraz arka planda kalmış durumda.

Söylendiği gibi diğer prototiplerde değişiklikler olacak. Nihai tasarım da 2025 gibi ortaya çıkar.
Mesajı Paylaş

Temel Kotil, Atak 2'nin ilk uçuşunu 18Mart'ta yapacağını söylemişti. Ama öyle görülüyor ki Ukrayna'dan motorun gelişindeki gecikmeler ve iş yoğunluğu vs gibi nedenlerle bu epeyi bir ötelenmiş durumda.
Bu helikopterin denize uyumlu olacak ilk versiyonu oldukça acil. TCG Anadolu için çok önemli bir güç çarpanı olacak. Hem koruma hem de saldırı amaçlı Anadolu'ya büyük katkısı olacak bir platform. Eski Kobra helikopterleri (pat pat palli) bu gemiye yakışmıyor.
Tabii bir Hürjet ve bir MMU ve hatta bir Altay gibi sosyal medyada ses getirmediğinden gecikmesi diğerleri kadar seçim açısından etkin değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz