ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#600
Mehmet hocam teşekkürler  , soruma güzel resimlerle yanıt vermişsiniz...




Prof. Dr. Temel Kotil: "Siz ATAK-2'yi, Pazartesi bir de üzerinde silahlarıyla görün ."

Yarın T-929 kanatları silah yüklü de uçabilir...Yalnızca silahlı sergilemede olabilir...

Acaba ilk uçuşta açık kalan motor ve rotor kısmıyla LAZ burnunu ne şekilde kapatacaklar....?

Mesajı Paylaş

#601


Küçük biraderim törene girmiş ilk resim benden....Motor ve rotor-kuyruk koruması takılmış ama emanet gibi... Mesajı Paylaş

#602
Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Mayıs 2023, 13:04:01


Küçük biraderim törene girmiş ilk resim benden....Motor ve rotor-kuyruk koruması takılmış ama emanet gibi...
Önemli olan iskelet, mekanizmalar v.b.

Giydirilmesi emanet gibi, baya kötü, boya falanda. Seçim kampanyası için böyle yapıldı, yapacak bir şey yok. Daha tamamen helikopter gibi görünmesi ve her şeyi ile onaylanması için baya zaman gerekiyor. Mesajı Paylaş

T929 ATAK II helikopterlerinde kullanılan motorların yurtici uretimi konusunda daha önce gündeme getirdiğimiz çalışmalarda olumlu ilerleme sağlanmış. Her şey yolunda giderse TV-3117VMA-SBM1V Turboşaft Motorlarının parça uretimi ve nihai montajı Türkiye'de yapılacak.

https://twitter.com/BRAHMSNNETC1/status/1653067526484512776?s=20 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 01 Mayıs 2023, 19:10:50
T929 ATAK II helikopterlerinde kullanılan motorların yurtici uretimi konusunda daha önce gündeme getirdiğimiz çalışmalarda olumlu ilerleme sağlanmış. Her şey yolunda giderse TV-3117VMA-SBM1V Turboşaft Motorlarının parça uretimi ve nihai montajı Türkiye'de yapılacak.

https://twitter.com/BRAHMSNNETC1/status/1653067526484512776?s=20


Þu habere sevinsem mi üzülsem mi bilemiyorum.Evet çok fazla motor projemiz var kapasitemize göre.Tek başına MMU yeter.Ama bu kadar yeni nesil iyi bir helikopter adayına  böyle bir motor takıp kullanmak bu motorun yakıt,ısı, hacim, bakım gibi kötü özelliklerine katlanmak açıkçası bana uygun gelmiyor.Bu helikopter bu motorla geliştirilsin çok mantıklı hatta aynı motorlar ile T925 de geliştirilsin.Prototipleri üretilsin saatlerce uçsun.Su üstü modelleri çıksın, deniz koşulları denensin, farklı mühimmatlar denensin, farklı konseptler denensin hatta insansız uçuş testleri yapılsın ama seri üretime bu motorla girmesin diyor insan. Bu arada keşke yeterli mühendisimiz olsada 2027-2028'e kadar yerli TS3000 motorunu çıkarıp seri üretime sokacak hale getirebilsek. Þu helikoptere yeni nesil yerli TS3000 motoru ile çıkartsak kendi çapında çok satacağını düşünüyorum.Avrupa'nın bazı ülkeleri bile dönüp bakacaktır gibi geliyor, geçtim Türk Cumhuriyetlerini Asya-Pasifik pazarını. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#605
Çekirdek Motor ARGE'si fazla maliyetli bir iş galiba. Diğer taraftan TEİ'nin yaptığı işlere bakarsak karlılığı diğer kurumlara göre biraz düşük mü ? Acaba biraz ucuza iş yapıp sonra ARGE'ye yeterli bütçe ve mühendis, iş gücü ayıramıyor mu acaba ? Akşit Hoca çok fazla sayıda projeyi bir arada yürütemeyiz diyordu. Ama  3000 BG bize en az 1400 BG kadar lazım. Yine Turbofan'da +35.000 lb ve 6.000-10.000 lb  dışında 16.000 ila 23.000 lb arası ayrıca güç üreten motor ihtiyacı olduğu da açık.  Mesajı Paylaş

#606
Alıntı yapılan: mehmet05 - 02 Mayıs 2023, 01:43:05
Çekirdek Motor ARGE'si fazla maliyetli bir iş galiba. Diğer taraftan TEİ'nin yaptığı işlere bakarsak karlılığı diğer kurumlara göre biraz düşük mü ? Acaba biraz ucuza iş yapıp sonra ARGE'ye yeterli bütçe ve mühendis, iş gücü ayıramıyor mu acaba ? Akşit Hoca çok fazla sayıda projeyi bir arada yürütemeyiz diyordu. Ama  3000 BG bize en az 1400 BG kadar lazım. Yine Turbofan'da +35.000 lb ve 6.000-10.000 lb  dışında 16.000 ila 23.000 kg arası ayrıca güç üreten motor ihtiyacı olduğu da açık.
TS1400 radyal akışlı bir turboşaft. TEİ, kendine güven için eksenel akışlı TJ300 motorunu geliştirdi. Buradan TS3000'e geçiş düşünülüyordu büyük ihtimalle. Aslında 2000HP sınıfı olan T700-TEI701D motoru, büyük oranda, eksenel akışlı bir motor (5 eksenel 1 radyal kompresör fan kademesi var). Bu motorun %65+ parçasını, bilhassa sıcak kesimlerini TEİ üretiyor. Bu konuda da tecrübeli sayılır. Yeterli kaynak bulunsa TS3000 motorunun ateşlemesi, TS1400'den çok daha kısada gerçekleşebilir. Mesajı Paylaş

T-929 , T-925 ve donanma versiyonu tüm helikopterler 2500-3000 hp arası güç ihtiyacında olan platformlar...

Mutlaka böyle bir motora ihtiyaç var...

Ben bu noktada TF-6000'in bir milad olduğunu düşünüyorum. TF-6000 başarılırsa alt-üst güç ihtiyacına göre motor tasarım-üretimi hızla gelişecektir. Mesajı Paylaş

Dün aksam Kozan selçuk erkan  hocam birsey dedi, oder bana mantikli geldi. Biz Ukrayna Motoren ile olan Atak 2 su ansa Ruslarin pazar payina dirmis olacagiz. RUS helikopteri kullanan ülkelere Nato standarti bir Helikopter sunacagiz.Ayni zamansa zarten tanidiklar bir Motor olan Ukrayna motoru bakim yönünden aliskin olduklari bir Motor. Avyonikler Nato Standarte olup biz destek verecegiz. Böylelik daha kolay satis yapilabilir. Hele beide Ruß Ukrayna savasinda olan Rus kalite problemlerinden dolayi hazir bir pazar olmus olacak yeni modern bir Helikopter ile. Saygilarimla Mesajı Paylaş

Sn uzasem06
Dediklerin mantıklı olabilir.Ama Türkiye için ve batı ülkelerine satmak için Türkiye'nin TS3000 motoruna ihtiyaç var bence şöyle bile olabilir.Tüm gelişmeleri yaptıktan sonra önce TSK'ya bile almadan doğu bloku ülkelerine ihraç edilebilir.Bu arada TS3000 motoru ya 0 dan ya da T70'in motorundan izin alınırsa geliştirilebilir.Tabi bunu yapmak için Türkiye'de bu Ukrayna motorunu yapmak çok önemli yoksa savaştan sonra full+full Amerikan eksenine kayacak Ukrayna'ya ne olur bilemiyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz