ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#610
Alıntı yapılan: uzasem06 - 02 Mayıs 2023, 09:52:58
Dün aksam Kozan selçuk erkan  hocam birsey dedi, oder bana mantikli geldi. Biz Ukrayna Motoren ile olan Atak 2 su ansa Ruslarin pazar payina dirmis olacagiz. RUS helikopteri kullanan ülkelere Nato standarti bir Helikopter sunacagiz.Ayni zamansa zarten tanidiklar bir Motor olan Ukrayna motoru bakim yönünden aliskin olduklari bir Motor. Avyonikler Nato Standarte olup biz destek verecegiz. Böylelik daha kolay satis yapilabilir. Hele beide Ruß Ukrayna savasinda olan Rus kalite problemlerinden dolayi hazir bir pazar olmus olacak yeni modern bir Helikopter ile. Saygilarimla

Öyle olmaz o iş. Motorun bağlantıları aynen kalmak şartıyla, tüm motorun da yeniden tasarlanıp üretilmesi gerekecek. O topa girilmez.

Ukrayna motoru aslında modern ordulara uygun bir motor değil. Isıl izi çok fazla ve bu iz neredeyse bastırılamıyor. Ayrıca, çok tuhaf bir şekilde transmisyon arka tarafa konuşlanmış. Isıl izin bastırılamıyor olmasının bir nedeni de bu olabilir. Motorları biz neden güncellemiyoruz diye düşünüyordum ama bu transmisyon yerleşimini öğrenince bizimkilere hak verdim. Transmisyonu o şekilde yerleştirmek için insanın aklından zorunun olması gerek, o kadar garip bir iş yapmışlar.

Siz bakmayın, ABD motor vermediği için mecburen onu kullandık. Yoksa kullanılacak motor değil bunlar. Sovyetler Birliği tarihten silindi, ürünleri de silinecek. Ölüleri diriltmenin alemi yok, bırakın mezarlarında huzur içinde yatsınlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 02 Mayıs 2023, 01:43:05
Çekirdek Motor ARGE'si fazla maliyetli bir iş galiba. Diğer taraftan TEİ'nin yaptığı işlere bakarsak karlılığı diğer kurumlara göre biraz düşük mü ? Acaba biraz ucuza iş yapıp sonra ARGE'ye yeterli bütçe ve mühendis, iş gücü ayıramıyor mu acaba ? Akşit Hoca çok fazla sayıda projeyi bir arada yürütemeyiz diyordu. Ama  3000 BG bize en az 1400 BG kadar lazım. Yine Turbofan'da +35.000 lb ve 6.000-10.000 lb  dışında 16.000 ila 23.000 lb arası ayrıca güç üreten motor ihtiyacı olduğu da açık.

TEİ'nin insan kaynağına ihtiyacı var bence.F119 ayarında bir motor istiyorsunuz bir yandan t901 sınıfı bir motor istiyorsunuz.Yapılabilirse  Hürjet'in motorunu da "yapıversin" istiyorsunuz.Bir ton gemi projemiz var ve onlar için bir yandan marinize gaz türbinli motorlar üretsin istiyorsunuz.Kısacası TEİ den 50k çalışanlı GE perfomansı bekliyoruz ama 2500 çalışanı var sadece. Mesajı Paylaş

İşin kötüsü senede 1000 kişi artıyor sadece. Ülkenin kapasitesi de belli. Bizim ancak 10 sene sonra falan kendimize yeten bir noktaya gelebileceğiz gibi.

Bu motor projeleri beka meselesidir. Bunun yanında diğer beka meselesi olan konular belli. Elektronik ve Enerji. Bu ikisini de çözdük mü artık gerçek bir bölgesel süper güç olmuş olacağız. Mesajı Paylaş

#613
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 02 Mayıs 2023, 10:55:14
Alıntı yapılan: uzasem06 - 02 Mayıs 2023, 09:52:58
Dün aksam Kozan selçuk erkan  hocam birsey dedi, oder bana mantikli geldi. Biz Ukrayna Motoren ile olan Atak 2 su ansa Ruslarin pazar payina dirmis olacagiz. RUS helikopteri kullanan ülkelere Nato standarti bir Helikopter sunacagiz.Ayni zamansa zarten tanidiklar bir Motor olan Ukrayna motoru bakim yönünden aliskin olduklari bir Motor. Avyonikler Nato Standarte olup biz destek verecegiz. Böylelik daha kolay satis yapilabilir. Hele beide Ruß Ukrayna savasinda olan Rus kalite problemlerinden dolayi hazir bir pazar olmus olacak yeni modern bir Helikopter ile. Saygilarimla

Öyle olmaz o iş. Motorun bağlantıları aynen kalmak şartıyla, tüm motorun da yeniden tasarlanıp üretilmesi gerekecek. O topa girilmez.

Ukrayna motoru aslında modern ordulara uygun bir motor değil. Isıl izi çok fazla ve bu iz neredeyse bastırılamıyor. Ayrıca, çok tuhaf bir şekilde transmisyon arka tarafa konuşlanmış. Isıl izin bastırılamıyor olmasının bir nedeni de bu olabilir. Motorları biz neden güncellemiyoruz diye düşünüyordum ama bu transmisyon yerleşimini öğrenince bizimkilere hak verdim. Transmisyonu o şekilde yerleştirmek için insanın aklından zorunun olması gerek, o kadar garip bir iş yapmışlar.

Siz bakmayın, ABD motor vermediği için mecburen onu kullandık. Yoksa kullanılacak motor değil bunlar. Sovyetler Birliği tarihten silindi, ürünleri de silinecek. Ölüleri diriltmenin alemi yok, bırakın mezarlarında huzur içinde yatsınlar.

+1  Kozan Hoca bardağın dolu tarafından bakmaya çalışmış gibi biraz.Þahsen T929 için bu kadar aceleye gerek olduğunu düşünmüyorum.Envanterde 80-90 kadar çok güçlü Atak var o yüzden ordu için bir aciliyeti yok.Sırf daha erkenden ihraç edebilmek için de acele etmeye gerek yok.İlk başta yabancı motor kullanalım bir süre ardından yerlisini kullanalım taktiğini kritik olan/ olmayan her projede uygulamak bize zarar vericek orta-uzun vadede.Zaten çok sayıda platform üretiyoruz.Ve her platform için seri üretimde başta yabancı sonradan yerli motor kullanmak demek bakım çeşitliliği ve lojistik zorluk demek.En güçlü olduğumuz konuda kendi kendimizi zehirler duruma düşebiliriz.Alay ettiğimiz Mısır hava kuvvetleri durumuna düşebiliriz!! Mesajı Paylaş

T-929'da kullanılan Rus motorun ısıl izi yapısı gereği   " bastırılamayacak" kadar fazla ise biz bu motoru neden seçtik...?

Motor yok! ,  probleminden bağımsız olarak bu ısıl iz problemini çözecek bir yol mu bulduk? Mesajı Paylaş

#615
Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Mayıs 2023, 11:21:48
T-929'da kullanılan Rus motorun ısıl izi yapısı gereği   " bastırılamayacak" kadar fazla ise biz bu motoru neden seçtik...?

Motor yok! ,  probleminden bağımsız olarak bu ısıl iz problemini çözecek bir yol mu bulduk?

Eh, kısmen. Helikopter hem hızlı, hem de taşıma kapasitesi fazla olduğundan, üzerindeki silahları, çok uzun menzilli olacak şekilde seçebiliyoruz. Yerli mühimmatlar konusunda o lükse sahibiz çünkü.

Manpads menzilinin dışında kalacak T-929, en azından plan bu. Mesajı Paylaş

Yani füzelerden vurulmama planımız ; Manpads füze menziline girmemeye çalışmak mı? Yük katırı gibi füze yükleyip uzaktan atmak   :D :D :D

Isıl iz bastırma gibi bir teknoloji planımız yok galiba... Mesajı Paylaş

#617
Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Mayıs 2023, 13:27:55
Yani füzelerden vurulmama planımız ; Manpads füze menziline girmemeye çalışmak mı? Yük katırı gibi füze yükleyip uzaktan atmak   :D :D :D

Isıl iz bastırma gibi bir teknoloji planımız yok galiba...

Aynen öyle, menzile girmemeye çalışacağız... Bir de DIRCM vs gibi modern karşı tedbirler var tabii, ama asıl plan menzile girmeden vurmak.

Isıl izi bastırmak için ona uygun motor lazım. O iş için deeee evvela TF6000 seri üretime hazır olacak. Sonraaaa, onun çekirdeğinden TS-3000 türetilecek. Temizinden 10 senesi var. O daaaa TF-35000 motoru çok acilen gerekmeseydi...  ;D

TS-3000'in işi, TF-35000 envantere girdikten sonraya kaldı yani. Bir diğer deyişle, "Ölme eşeğim ölme!"  ;D Mesajı Paylaş

Başta çirkin filan dedik ama karakuş oldukça yakışıklıymış kerata  :)

Þaka bir yana bu helikopterin ilk görsellerdeki Atak II'ye benzemeyeceği artık kesin gibi. Galiba Temel Kotil söylüyordu; TSK'dan gelen isterler doğrultusunda başta 9 tona karşılık gelirken, şimdi 11,5 tona ulaşmış toplamda. E halince helikopterin şekli şemali neredeyse tamamen değişmiş.  "Apache 8 km'den hedefe angaje olurken, biz bununla yaklaşık 20 km'den angaje olacağız" demişti.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 02 Mayıs 2023, 13:36:43
Başta çirkin filan dedik ama karakuş oldukça yakışıklıymış kerata  :)

Þaka bir yana bu helikopterin ilk görsellerdeki Atak II'ye benzemeyeceği artık kesin gibi. Galiba Temel Kotil söylüyordu; TSK'dan gelen isterler doğrultusunda başta 9 tona karşılık gelirken, şimdi 11,5 tona ulaşmış toplamda. E halince helikopterin şekli şemali neredeyse tamamen değişmiş.  "Apache 8 km'den hedefe angaje olurken, biz bununla yaklaşık 20 km'den angaje olacağız" demişti.




Bence bu haliyle de çok çirkin.  ;D
Seri üretime hazır hale gelinceye kadar toparlarlar umarım.  ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz