ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan Raptor44, 09 Şubat 2018, 17:58:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TF-6000 Çekirdeğinden motor geliştirilecekse, bu motorun kompresörü eksenel olur. TS-1400 Ve T700 ile alakası olmayan, tümüyle bambaşka bir motor olur bu. Aslında iyi de olur, ileride rahat ederiz.

Yetişmiş eleman sıkıntısı hariç, sorun göremiyorum. Parayı istersek buluruz. Ne boş beleş işlere para var, buna mı bulunmayacak... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 30 Kasım 2023, 15:27:24
Alıntı Yap6000'den 2.000 Bypass farkını düşersek kalır 4.000 lb, bu da yaklaşık 4.000 BG değil mi, bize lazım olan optimum güç 3.000 BG.
Sn mehmet05,
Bypass'ı devredışı bıraktığınızda, o koca fan ve kompresörlerin içeri verdiği hava miktarına göre yaktığınız extra yakıtla ve yüksek TIT (türbine-inlet-temperature : türbin giriş ısısı) değerleri ile 6000lbf'den bile yüksek itki alabilirsiniz. (F404 motoru ebatlarını ve ürettiği itkiyi bir inceleyin)
Motoru küçültmeniz ve fan/kompresör ebatlarını değiştirmeniz; dolayısıyla esaslı bir geliştirme uygulamanız gerekecektir. İş gücü ve finans sorununu halletmeden bunlar olmaz.

Haklısınız aslında ben fan kısmından gelen havanın çevrelediği kısmın hariç tutulduğu daha dar ve küçük bir motor düşünmüştüm. Diğer taraftan ABD, Rusya hariç 3500-4000 bg üstü motor kullanan helikopter üreticisi yok galiba ama bilgim eskide kalmış da olabilir. Belki böyle bir gücü aktarmada diğer üreticiler sorunlar yaşıyordur. Mesajı Paylaş

Sahi motorsich ile tvs317 motorlarının parça üretimi ve nihai montajı tei de olacak şekilde haberler çıkmıştı.

Burda okuduğum yazılara göre o iş muallakta.

Peki mi17 jandarmanın helikopterleri de de kullanılan bu motorlar arkadan şaftlı.

Ts1400 ise önden şaftlı

Sorularım şunlar.

Olurda ilk üretim t929 lar arkadan şaftlı tvs317 ile üretildi.

Diyelim bu esnada bizde ts3000 yapmaya karar verdik peki bu tasarım tvs317 gibi arkadan şaftlı mı olur yoksa ts1400 gibi önden şaftlı mı olur.

Benim görüşüm tşk önden şaftlı motor ister.

Peki bu tekrar T929 da modifikasyon gerektirir mi?

Önden ve arkadan şaftlı olmanın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Sorularım bunlar.

Özellikle sn yaşar yada Merzifonlu dan cevabı bekliyorum.

Diğer bilen Arkadaşlarda elbette cevaplayabilirler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Kasım 2023, 20:29:47
Sahi motorsich ile tvs317 motorlarının parça üretimi ve nihai montajı tei de olacak şekilde haberler çıkmıştı.

Burda okuduğum yazılara göre o iş muallakta.

Peki mi17 jandarmanın helikopterleri de de kullanılan bu motorlar arkadan şaftlı.

Ts1400 ise önden şaftlı

Sorularım şunlar.

Olurda ilk üretim t929 lar arkadan şaftlı tvs317 ile üretildi.

Diyelim bu esnada bizde ts3000 yapmaya karar verdik peki bu tasarım tvs317 gibi arkadan şaftlı mı olur yoksa ts1400 gibi önden şaftlı mı olur.

Benim görüşüm tşk önden şaftlı motor ister.

Peki bu tekrar T929 da modifikasyon gerektirir mi?

Önden ve arkadan şaftlı olmanın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Sorularım bunlar.

Özellikle sn yaşar yada Merzifonlu dan cevabı bekliyorum.

Diğer bilen Arkadaşlarda elbette cevaplayabilirler.

Tam ben yazacaktım az önce Kaner Kurt-İbrahim Sünnetçi videosunu izlediniz benim gibi galiba...Sorumuz aynı....

Bu arkadan şaftlı motor teknolojisinin olumlu-olumsuz yönleri neler? Eski teknoloji demek mi arkadan şaftlı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Kasım 2023, 20:38:22
Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Kasım 2023, 20:29:47
Sahi motorsich ile tvs317 motorlarının parça üretimi ve nihai montajı tei de olacak şekilde haberler çıkmıştı.

Burda okuduğum yazılara göre o iş muallakta.

Peki mi17 jandarmanın helikopterleri de de kullanılan bu motorlar arkadan şaftlı.

Ts1400 ise önden şaftlı

Sorularım şunlar.

Olurda ilk üretim t929 lar arkadan şaftlı tvs317 ile üretildi.

Diyelim bu esnada bizde ts3000 yapmaya karar verdik peki bu tasarım tvs317 gibi arkadan şaftlı mı olur yoksa ts1400 gibi önden şaftlı mı olur.

Benim görüşüm tşk önden şaftlı motor ister.

Peki bu tekrar T929 da modifikasyon gerektirir mi?

Önden ve arkadan şaftlı olmanın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Sorularım bunlar.

Özellikle sn yaşar yada Merzifonlu dan cevabı bekliyorum.

Diğer bilen Arkadaşlarda elbette cevaplayabilirler.

Tam ben yazacaktım az önce Kaner Kurt-İbrahim Sünnetçi videosunu izlediniz benim gibi galiba...Sorumuz aynı....

Bu arkadan şaftlı motor teknolojisinin olumlu-olumsuz yönleri neler? Eski teknoloji demek mi arkadan şaftlı?

Aynen aynı video'yu izlemişiz. Mesajı Paylaş

#705
Bildiğim kadarıyla, arkadan şaftlı sistemlerde, aktarmanın zarar görmesi ihtimali daha fazla.

"Bu sistemde aktarma elemanı egzoza yakın konumlandığından, termal yüke daha fazla maruz kalıyor. O nedenle zarar görme ihtimali artıyordur", diye tahmin yürütüyorum.

Sovyetler bu riskin farkında oldukları halde, neden bu sistemi tercih etmişler? Muhtemelen imalatı daha kolay olduğundandır.
--------------------------------------------------------------------------------

TS-3000'de hangisi tercih edilir, benim için onu kestirmek güç. Yüksek olasılıkla Batı ekolündeki gibi olur. Yani güç aktarmaya önden alınır. Mesajı Paylaş

SSB, tamda bu nedenle Atak-2 projesini geri plana çekti. TSK'nın ise zaten önceliği değildi. Mesajı Paylaş

#707


Yukarıdaki motora bakarsanız; sol taraftaki hava giriş kanallarından sona 2 adet radyal kompresör var. Aradaki yanma odasından sonra sağ tarafta iki adet gaz türbini var. Bunlar öndeki kompresörleri sürüyorlar. Ondan sonra sağda en sonda 2 adet güç türbini var ki, bunlar motorun herhangi bir yerini sürmüyor ve boşta. Gaz türbinin ürettiği hava ile dönen bu iki güç türbini , işte asıl helikopterin rotorlarını çevirirler . 

Bu motor bizim TS1400. Ama t700'de de bu aynı.
Rotor sürücü transmisyonu motorun önüne doğru yerleştiriliyor ise; Bu güç üretim noktasından uzaklaşılmış olunuyor demek.
Klimov motorunda bu transmisyon güç üretim noktasına konmuş.
Hatta Kore için üretilen T700GE701K motorunda da transmisyon arkada.
Bu tamamen Renault motorun önden çekişli olup, BMW'nin arkadan çekişli olduğu gibi bir şey.
Heriki sisteminde eksisi, artısı var.

T700GE701K motoru:
Mesajı Paylaş

#708
Alıntı yapılan: DoganTuran - 01 Aralık 2023, 17:09:27
SSB, tamda bu nedenle Atak-2 projesini geri plana çekti. TSK'nın ise zaten önceliği değildi.
Sn DoganTuran,
Benim duyumum asıl, ctf800 ve t700 motorunun verdiği gücü ve kaldırma kabiliyetini gördükten sonra, Ukrayna motorunun çok hantal kalması karşısında yaşanılan hayal kırıklığı nedeniyle proje arka plana itilmiş idi. Mesajı Paylaş

+1
Evet , sırf güç değil önemli değil motorların bir de tork eğrileri var, ve eski ukrayna motorlarında devirlenmede hantallık söz konusu, mübala etmek gerekirse T129 sirk akrobatı pozundayken Atak-2 karpuz kamyonu halinde takılınca , bir duralım şurada denmiş olmalı , zaten çok büyük bir pazara hitap etmeyecekti , o pazarda sıkı pazulu rakipler de olunca.

Þu aşağıdakini haziranda yazmıştım tekrarlayayım bari:

Alıntı yapılan: DelKu - 18 Haziran 2023, 20:09:43
10 ton genel maksat için Nh-90 taklidi bekliyordum , yanılmışım S-92 ile NH90 nın kötü taraflarını harmanlayıp taklit etmişler, kiloyu da tuturamayıp şişmanlattılarsa o düdük ukrayna motoru yetersiz kalacaktır.

Bundan sonra Roma senatörü Marcus Porcius Cato gibi yapacağım,
"Ukrayna motorlarından kurtulmalıyız" - Ceterum censeo !
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz