BARBAROS SINIFI FIRKATEYN YARI ÖMÜR MODERNİZASYONU PROJESİ

Başlatan カメせ, 11 Ocak 2020, 23:17:13

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Gerçekten görünüş çok güzel.

Gökdemirin üzerinde başlangıçta MAR-D yok. İlk defa Ocak 2022' de çıkıyor sanıyorum. Bu noktada aklıma çok spesifik birkaç soru geliyor.

1) Gökdemir mutlaka kendi üzerindeki MAR-D ile mi çalışması gerekiyor?

2) Ya da SMART Mk2 ve arkada ki MAR-D' yi desteklemek için ikinci bir MAR-D ihtiyacı mı var? (Dönmeden kaynaklanan gecikmeyi önlemek için önde veya arkada MAR-D radarlarından birini durdururken SMART Mk2' nin dönmeye devam edebilmesi sağlamak için). Öyle ise ikinci MAR-D kaptan köşkü üzerine konamaz mıydı?    Mesajı Paylaş

Þimdi aklıma geldi. Acaba önde Gökdemir' in üzerinde bulunan MAR-D kaptan köşkü nedeni ile arka tarafı göremeyeceğinden tam rotasyon yapmayacaktır. +135 ile -135 arasında dönebilecek şekilde ayarlanmış olabilir mi? Böylece personel radyasyondan korunacaktır diye düşündüm. Mesajı Paylaş

Gökdeniz Planax gibi sistemler geminin ceyranları söndüğünde son ayakta kalan kendini koruma silahıdır askerin tabancası. Bu silah gemi ile enerjisi komutası tabiki ortak ama aynı zamanda kendi jeneratörü kendi komuta sistemi radarı bir paket olarak gemiden ayrı çalışabilecek şekilde olacak. Gemide tüm ışıklar söndüğünde ne VLS çalışacak ne savaş yönetim sistemi ne radar ne bişey sadece bu silah çalışacak ışıkları açık tek silah bu kalacak.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Evet bu açıdan bakıldığında haklısınız.

Gökdenizin üzerinde kısıtlı dönüşlü bir MAR-D büyük bir sakınca yaratmayacak hatta SMART Mk2'yi ön ve yan taraftan gelecek tehditlere karşı destekleyecektir.

Bu dizayn ilk gemide denenecek sakıncalı bulunur ise sonraki gemilerde revize edilecektir. Mesajı Paylaş

Kanaatim, SMART Mk2 ve arka MAR-D NATO konfigürasyonu, Gökdeniz'deki ise hem otonom hem de GENESIS Advent sistemine entegre. Mesajı Paylaş

Gökdeniz ile arkadaki phalanx yer değiştirse nasıl olur acaba? Mesajı Paylaş

Öndeki gökdenizin ve ona ait Mar-d'nin olmasının bir avantajı da; kule arkasındaki mar-d radarının ister istemez önündeki mast ve köprüden dolayı 12 istikametinde belli bir ölü bölge mevcut gibi. Öndeki mar-d  oluşan ölü bölgeyi kapatıyor ve böylece tepedeki s band (smart) ile beraber 360 derece x-band katmanı oluşturuyor.

Kıçtaki Phalanx sayesinde de olabildiğince çepeçevre ku band taranabilir.. ayrıca atış kontrol radarları da  ku band arama modunda phalax radarının ölü bölgelerini kapatabilir. Bu sayede gemide 3 farklı bantta 360 derece yarı küre şeklinde radar katmanı sağlanmış oluyor. İlaveten 2 x atış kontrol ve smart-s ile aynı anda en az 3+ füzeyi de eş zamanlı güdebilir sanki.  Advent eğer tüm bu koordinasyonu sağlayabiliyorsa ; yapanları ayrıca tebrik ederim.

Hangara gökdeniz olmayabilir. Hem mar-d'den ön tarafta faydalanmak için; hem de yapısal olarak meko hangarına gökfeniz ağır gelebilir. İstifler gökdenize göre tasarlanmıştır doğal olarak, ancak mekolar tasarlanırken hangar üstünde en fazla ram veya phalanx düşünülmüştür. O zamanlar da gökdeniz daha yoktu.

Bu modernizasyon bana göre çok kafa patlatılmış ve güzel bir kombinasyon. Belki tek eksiği sınıftaki 2 gemide sadece 8'er hücre mk-41 olması. Sahsi fikrim; vls''li gabyalar envanterden çıkarken 2 tanesinden sökülecek mk-41'ler ile bu eksikliğin giderilmesi. Bu gemilere şimdiden modernizasyon esnasında yer ve kablaj olarak bu iş için hazırlık yapılabilir. (Diğer 2 mk-41 de tcg anadoluya takılsa ne güzel olur. Ondaki sensör ve radarlar da müsait, yer sorunu da yok ve bence ihtiyaç da var. )


Dışardan bir göz olarak yorumum böyle.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 16 Ocak 2024, 22:08:55
Öndeki gökdenizin ve ona ait Mar-d'nin olmasının bir avantajı da; kule arkasındaki mar-d radarının ister istemez önündeki mast ve köprüden dolayı 12 istikametinde belli bir ölü bölge mevcut gibi. Öndeki mar-d  oluşan ölü bölgeyi kapatıyor ve böylece tepedeki s band (smart) ile beraber 360 derece x-band katmanı oluşturuyor.

Kıçtaki Phalanx sayesinde de olabildiğince çepeçevre ku band taranabilir.. ayrıca atış kontrol radarları da  ku band arama modunda phalax radarının ölü bölgelerini kapatabilir. Bu sayede gemide 3 farklı bantta 360 derece yarı küre şeklinde radar katmanı sağlanmış oluyor. İlaveten 2 x atış kontrol ve smart-s ile aynı anda en az 3+ füzeyi de eş zamanlı güdebilir sanki.  Advent eğer tüm bu koordinasyonu sağlayabiliyorsa ; yapanları ayrıca tebrik ederim.

Hangara gökdeniz olmayabilir. Hem mar-d'den ön tarafta faydalanmak için; hem de yapısal olarak meko hangarına gökfeniz ağır gelebilir. İstifler gökdenize göre tasarlanmıştır doğal olarak, ancak mekolar tasarlanırken hangar üstünde en fazla ram veya phalanx düşünülmüştür. O zamanlar da gökdeniz daha yoktu.

Bu modernizasyon bana göre çok kafa patlatılmış ve güzel bir kombinasyon. Belki tek eksiği sınıftaki 2 gemide sadece 8'er hücre mk-41 olması. Sahsi fikrim; vls''li gabyalar envanterden çıkarken 2 tanesinden sökülecek mk-41'ler ile bu eksikliğin giderilmesi. Bu gemilere şimdiden modernizasyon esnasında yer ve kablaj olarak bu iş için hazırlık yapılabilir. (Diğer 2 mk-41 de tcg anadoluya takılsa ne güzel olur. Ondaki sensör ve radarlar da müsait, yer sorunu da yok ve bence ihtiyaç da var. )


Dışardan bir göz olarak yorumum böyle.
Bu yazının en altındaki parantez içindeki yorum için
+1
TCG Anadolu ya yan sepet yapılıp çok güzel bir adaptasyon olusturulabilir. Mesajı Paylaş

Sadece küçük bir öneri ve beyin fırtınası



Madem 2 adet mar-d olacak gemide o kadar servo motoru ve gemi vasatındaki mar-d platformu yerine 1 adet daha mar-d ekleyip 4 olmasa da constellationdaki gibi 3 yüzlü sabit aesa radar gibi kullanılabilirdi. Sonuçta mar-d 'de 100 km etkinlik menzili olan x band bir arama radarı plakası.



Bence gemi vurulmasından sonra ciws'in hala faal olmasındansa s bant radara x bant aesa sabit dizinli bir kabiliyet kazandırıp hava savunma sistemlerini daha etkin kullanmak daha mantıklı gibi. Böylece siper de daha etkin kullanılabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz