Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#130
iki farklı araç var, en azından birisi ya benzinli;  ya da hibrit olmalıydı.
saf duygular ve iyi niyet  ata sözlerine dayanarak ilerliyor gibi;  ama bu iş ticaret işi, öyle saf duygularla yürümez.

bazı soruların cevabı net olmalı.

*kısa ve orta vadede kaç araç üretim kapasitesi var ve bu kapasite en fazla  hangi seviyeye çıkabilir?
*önümüzdeki on yıl içinde ülke içinde ne kadar elektrikli oto satılabileceği ön görülüyor?
*taban ve tavan satış  adetleri belirlendi mi??
*satış ve pazarlama yöntemi nasıl olacak?  örneğin önce belirli bir bölge tanımlanıp burada tüm alt ve üst yapı yatırımları tamamlanıp ilk satış faliyetleri bu bölgede mi başlayacak? yoksa tüm ülkede aynı anda mı satış yapılacak?
*tek şarjla  gidebileceği mesafe hangi ölçütle anlatılacak?
ben mesela, -10 derecede, tek şarjla,   Hendek'ten Osmancık'a kadar gidebilecek bir araç tercih ederdim.
Osmancık'ta hızlı şarj edip en azından  Reşadiye'ye kadar gidebilmem gerek;  ama bunu eksi hava sıcaklığında bile garanti etmeli yani.
bakın, bu aracı öyle kurumlara felan satarak yaşatamayız, halka satılmalı bu araç;  bizim millet bu aracı alırken şu yukarıda yazdığım hesabı yaparak alıp almamaya karar verecek.
herkesin kafasında fiyat ölçütü var; ama beyler, iki sene sonra bu ülkede iki yüz bin altı araba almak isteyen gidip el arabası alsın.
pahalı olan mallar ucuzlamaz,  aksine ucuz olan mallar pahalılaşır,  piyasa böyle işler.  kalitenin bir bedeli var.
yirmi Lira'ya aldığım kulaklık, bir buçuk ayda bozuldu,  şimdi gözümü  150 Lira'lık kablosuz kulaklıklara diktim.
sürekli bozuluyor ucuzu, her iki ayda yirmi Lira verip kulaklık alırsam  yılda 120 TL ediyor zaten,  aynı parayı yine veriyorum,  niye uğraşayım?
bu mikro hesap,  makrosu da bu şekilde oluyor.


sıfırdan yüze kaç saniyede çıktığını da pek  önemsemeyiz bence,  şu anki arabam 14 saniyede çıkıyor, oturup saniye mi tutuyorum sanki?

*batarya ömrü dolduğunda  müşteriye nasıl bir öneri sunulacak?
*ülkede ortalama bir vatandaşın bir arabayı kaç yıl kullandığıyla ilgili bir araştırma yapıldı mı?
batarya ömrüyle bu araştırma ne kadar örtüşüyor?

*hızlı şarj istasyonlarının hangi güzergahlarda kurulacağıyla ilgili bir çalışma yapıldı mı?


sorular çok,  bu yıl on bin araba satıldı, seneye on bir bin satılırsa yürür gider işte diyemiyorum ben bu elektrikli araba işine.

Mesajı Paylaş

Neden sadece ülkemizde satışını düşünüyorsunuz? Sadece iç pazar için üretilecekse hiç şansı yok! Üretip dışarıya satmadıkça bize fazla fayda sağlamaz! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

SKYWOLF,
zaten, dışarı satılması bir zorunluluk gibi;  ama sizin  kastettiğiniz şekilde genel ticaret anlamında olmayacak sanırım,  epeyi epeyi zorunluluktan kaynaklanan bir durum olma ihtimali vardır belki de.
yani bence, "dışarıya araba satayım da, döviz kazanayım"  söylevinden ziyade,  ticari açıdan daha olumlu bir alanda ticaretin ağırlık kazanması önem kazanabilir.

mantık, önce fabrikaya yakın yerde ticaret başlar, bu sayede nakliye  masrafları düşer; ama burada işin püf noktası bence halen doğru anlaşılamadı ve anlatılamadı.

tamamen yanlış da olabilir; ama   şahsi  saçmalamamı anlatayım.
şöyle bir  hayal kurayım,  bu fabrika benim olsun,  kendime İçanadolu'yu başlangıç noktası olarak seçeyim ve kendi galerilerimi Ankara merkez olmak üzere açıp işe başlayayım.
kamyoncu ve otobüsçülerle anlaşıp bir güzergah haritası ile genel bir tüketici kullanım verisi elde etmem ilk şart bence;  çünkü  klasik araçların hangi güzergahta yoğunlaştığını ve nerelerde yakıt alma ihtiyacı duyduğunu anlarsam,  buna uygun noktaları görüp, buralarda hızlı şarj istasyonları kurarım.
örneğin Tesla  şarj istasyonu için bir dönem Hendek adı geçiyordu,  peki niye Hendek?
İstanbul ve Ankara güzergahında çünkü,  ilk istasyonu atıyorum gidip de başka bir yere kurmaz,  güzergahı bilmek gerek.
kara yolları haritasını açıp bakmayla olmaz bu iş, tüketici eyilimlerini ciddiyetle incelemek gerek.

başlangıç bölgemde, belirlediğim  harita üzerinde atıyorum 20 adet hızlı şarj istasyonu kurmam gerekiyor, gerekiyor da, arabayı alanlar da sürekli şehirler arası yolculuk etmez, belki %70 oranında evden şarj ederek kullanacak normal hayatta;  yani kurduğum istasyonlardan belki 15 tanesi ilk 3 yıl zararına çalışacak,  belki sadece Ankara ve Konya merkezdeki istasyonlar zarar etmeyecek.
peki,  bu zararı kim üslenecek?
fabrika sahibi olarak ben bu zararı üslenmek istemem açıkçası,  devlet de derki "ben sana ucuz elektrik verdim, arazi verdim, destek verdim,  daha ne yapayım"
eee,  bu istasyonların arazi satın alması para,  çalışacak personelin maaşı sigortası para,   bunlara muhtemelen yurt dışından getirilecek alet edevat para...
kim üslenecek bu masrafları?
şunu da unutmamak gerek,
Tesla ilk defa 2019 yılında kar  açıklayabilmişti.


"Tesla ilk kez yıllık kâr açıkladı"

https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51308077


burada sorunlu bir manzara var bence.
şimdi,  ben bu fabrikanın sahibi olsam bu sorunu nasıl çözerim?
eğer çok zenginsem, tıpkı yabancı örneklerde olduğu gibi,  bir süre zararı kabullenip, diğer sektörlerden yaptığım karla bu fabrikayı zararına döndürürüm;  ama ya  böyle bir imkanım yoksa?
oluşabilecek zararı devletle üleşmeye çalışırım; ama ya bu da olmuyorsa ne olacak?

yapabileceğim tek bir şey kalıyor bence, satış politikamı bu duruma uygun oluştururum.
iç pazara yapılan satışları mümkün mertebe sınırlı tutarım ki,  sıfırdan alt yapı kurma sorunuyla ilk dakikadan yüzleşmeyeyim.
zaten belirli bir alt yapı kurulabilmiş  ülkelerde satış yapmaya gayret ederim.

tabi bunlar benim düşüncem,  iş nasıl yürütülecek?
zaman içinde yaşayarak göreceğiz.
doğmamış çocuğa don biçmek benimki, fikir egzersizi. Mesajı Paylaş

Aracın her şeyini biz yapamayız. Yapacağız diye bir kaide yok.
Geçmişten günümüze pek çok otomobil firması başka ülkelerde başka firmalardan destek parça alarak üretim yapıyor.
Meşhur Japon Toyata ve Honda firmaları Alman Zf8hp sanziman kullanıyor.
Sağlamlığıyla ve güvenliğiyle bilinen Volvo, Forddan
Powershift sanziman alıyor.
Ha keza motor dahil pek çok parça dışarıdan alınarak ithal edilerek araçlara monte ediliyor.
Meşhur Tesla bile Turkiyeden parça alıp araçlarını üretiyor.
Bizim için önemli olan bir yerden başlayıp zamana uygun araba üretmek. Tüketici arabaya bakarken kalitesine verdiği paraya bakar.

Belki diğer ünlü araba firmalari gibi bir pazarımız olmaz ama hiç değilse 80.000 milyonluk ülkemizin ihtiyacını görecek araba olur. Buda az bir pazar değil.
Eminimki dogmalara takılmadan güzel bir araba uretirsek dış pazarı da olur


Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 05 Kasım 2021, 17:27:52
Aracın her şeyini biz yapamayız. Yapacağız diye bir kaide yok.
Geçmişten günümüze pek çok otomobil firması başka ülkelerde başka firmalardan destek parça alarak üretim yapıyor.
Meşhur Japon Toyata ve Honda firmaları Alman Zf8hp sanziman kullanıyor.
Sağlamlığıyla ve güvenliğiyle bilinen Volvo, Forddan
Powershift sanziman alıyor.
Ha keza motor dahil pek çok parça dışarıdan alınarak ithal edilerek araçlara monte ediliyor.
Meşhur Tesla bile Turkiyeden parça alıp araçlarını üretiyor.
Bizim için önemli olan bir yerden başlayıp zamana uygun araba üretmek. Tüketici arabaya bakarken kalitesine verdiği paraya bakar.

Belki diğer ünlü araba firmalari gibi bir pazarımız olmaz ama hiç değilse 80.000 milyonluk ülkemizin ihtiyacını görecek araba olur. Buda az bir pazar değil.
Eminimki dogmalara takılmadan güzel bir araba uretirsek dış pazarı da olur

Değeri arkadaşım,

Buda'yı bilmem ama biz bu kalitede bir araç üreteceksek bu sadece iç pazar için olmamalı. Gelişmiş ülkeler, ekonomisi güçlü ülkeler bu nedenle güçlü! Bu araç güncel teknolojileri içeriyor ve dünya pazarlarında rakipleriyle rahatlıkla rekabet edebilir. Amaçlanan da bu. Ülkemizin ihtiyacı esasen bir araba değil, arabadan çok ne var! İhtiyacımız güçlü ekonomi, daha fazla refah seviyesi. Bu da üreterek ve ürettiklerimizi dışarıya pazarlayarak olabilir. Yoksa İran da araba üretiyor, Rusya da... Ancak kaliteli üreten güçlü oluyor! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

]

Araç gerçekten güzel görünüyor. Umarım seri üretime geçene kadar modeli eskimez. Sanıyorum arkadakiler montaj hattında kullanılacak robot kollar. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

]

]

Alıntı YapOğuzhan Uygun @ogzhn_uyg
TOGG CEO Gürcan KARAKAÞ:

2022 sonunda bataryamız yerli olacak.
Tesisimizde toplamda 250 robot olacak.
2022 sonunda  ilk seri üretim araç  banttan inecek.
Fiyatlar içten yanmalı C segment SUV ile rekabetçi olacak.
Blok zincir ve yapay zeka sistem merkezinde yer alacak.



AA
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz