Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#190
Umarım başarılı olur ama ilk model aşağıdaki şekilde olsaydı bence başarı şansı daha yüksek olurdu:

1.  Arabası olmayanları araba sahibi yapmayı amaçlayan
2.  Bunun için hem fiyatı hem işletmesi ucuza gelen
3.  Ucuz olması için küçük motorlu dizel ya da hibrit olan
4. Asgari şekilde donatılmış bir hatchback ya da sedan

Araba işine sıfırdan başlayan bütün firmalar böyle başladı..Japonya,  Çin, Kore...

Halkin en iyi ihtimalle yüzde 80nin almakta zorlanacagi,  şarj altyapısı tam kurulmamış bir model ile niye yola başlandı kafam basmıyor..

İhracat yapacaklar eyvallah..dünyada kaç ülkede doğrudan elektrikli bir araba için bütün ülkeyi kapsayan şarj altyapısı var acaba? Bu bile bir engel teşkil eder..o seviyede olan ülkelerde de 100 yıllık 5er 6 sar araba markası var nasıl piyasa payı alınacak? Kafam basmıyor...

Hayirlisi.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: korsan2 - 31 Ekim 2022, 13:57:06
en son ne zaman bir galeriye gittiniz?
piyasadaki sıfır araç fiyatlarına baktığımızda,  yeni üretime başlamış bir araç için pek şaşırtıcı değil bu maliyetler.
fakat,  ithal  donanımlar nedeniyle de,  kur dalgalanmalarından olumsuz etkileneceği tahmin edilebilir malesef.

önceden de yazmıştım,  ben bu işin sahibi olsam,  Türkiye'de  satış az olsun diye elimden geleni yapıp,  Avrupa'ya satışı  öncelikli hedef olarak benimserdim.
bizim sanlar için de,  hem donanım alanında,  hem yazılım alanında,  ciddi bir sivil pazara giriş kapısı olabilir.
sanların  bu araç üzerinde donanım  ihracatına başlaması, ,  "bakın biz de araba yaptık"  ötesinde,  ülke ekonomisine ciddi katma değer yaratacaktır.
bu katma değer,  yerli otomobilin kendisinden daha kıymetli belki de.
O iş öyle olmuyor maalesef otomotiv sektörünü yakından takip eden birisi olarak yazıyorum.
Hatcbach yari suv ve staion wagon sinifi modayken ısrarla gösteriş merakından dolayı sedan ve jeep sınıfında takılı kalmıs
Turkiye'de satamazsan ki hem pr hem maliyetleri düşürme açısından firma eksik kalır.

Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.


"Hatcbach yari suv ve staion wagon sinifi modayken ısrarla gösteriş merakından dolayı sedan ve jeep sınıfında takılı kalmıs
Turkiye'de satamazsan ki hem pr hem maliyetleri düşürme açısından firma eksik kalır."

aslında,  farkında olmadan  çözmüşsünüz konuyu.

"Hatcbach yari suv ve staion wagon sinifi modayken ısrarla gösteriş merakından dolayı sedan ve jeep sınıfında takılı kalmıs"

gösteriş merakı yüzünden mi?
yoksa hedeflenen müşteri  profili yüzünden mi bu modeller seçilmiş acaba?

Mesajı Paylaş

Hedef musteri kitlesine göre bu tip sınıflar secildiyse o zaman daha vahim gidip en az tutulan sınıftan piyasaya girildiyse bu arabanın tutması oldukça zor özellikle otomativ sektörü gibi oldukça kaygan bir piyasa da.
Ayrıca aracın tasarımı iç yapısı eğreti olarak fazla gösterişli duruyor. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#194


arabaya değil,  donanımlara dikkat kesilin.
ben geçen yıl benzinli arabamın   en boş modelini alabilmiştim.
ful donanım paketiyle dizel veya benzinliye de gücüm yetmiyordu zaten.
eğer bu en boş  başlangıç donanım paketiyse,  ben bu donanımları benzinlide de alamıyorum,  yani bir fark yok benim açımdan.

benzinlide ve dizelde de işleyen bir konu bu donanım paketi.
parası olan benzinlide de ful donanım alıyordu,  kesesine uymayan  o paketleri almıyordu.
bu kadar donanım standart ise,  aslında ucuz bile denilebilir.
ben alamam da,  Avrupa'daki bir vatandaş alır bunu.
Mesajı Paylaş

#195
Alıntı yapılan: korsan2 - 31 Ekim 2022, 13:57:06
en son ne zaman bir galeriye gittiniz?
piyasadaki sıfır araç fiyatlarına baktığımızda,  yeni üretime başlamış bir araç için pek şaşırtıcı değil bu maliyetler.
fakat,  ithal  donanımlar nedeniyle de,  kur dalgalanmalarından olumsuz etkileneceği tahmin edilebilir malesef.

önceden de yazmıştım,  ben bu işin sahibi olsam,  Türkiye'de  satış az olsun diye elimden geleni yapıp,  Avrupa'ya satışı  öncelikli hedef olarak benimserdim.
bizim sanlar için de,  hem donanım alanında,  hem yazılım alanında,  ciddi bir sivil pazara giriş kapısı olabilir.
sanların  bu araç üzerinde donanım  ihracatına başlaması, ,  "bakın biz de araba yaptık"  ötesinde,  ülke ekonomisine ciddi katma değer yaratacaktır.
bu katma değer,  yerli otomobilin kendisinden daha kıymetli belki de.

Benim asla alamayacağım ama devlet Yerli - milli otomobil yapıyoruz diye pompalanan arabanın yarattığı katma değerin canı cehenneme... Sizler kimsiniz veya ne iş yapıyorsusuz bilmiyorum ama biz karı-koca 1.0  B segmenti arabaya bakamıyoruz bile...

Devlet olarak yerli otomobil yapıyor ama vatandaşlarımızın %95'i bu arabayı alamiyorsa oradaki DEVLET yapıyor söylemini değiştirecek Semirttiğiniz Sakallılardan birine yerli otomobil yaptiracaktınız... Mesajı Paylaş

#196
Olayın sınıfsal farklılık değil ticari, bu aracın tutulmasının ve firmanın para kazanması için yukarıda saydığım türde olması gerekir ki biraz ucuz olsun ucuz olursa musteri portföyü genişler ve firma kazanmaya başlar. Yoksa sadece elit kesme hitaben yaptığın yaptığın araba için bütün masrafları devlete itelemek zorunda kalırsın.
Ayrıca Arabayı devlet yapıyor derken devlette yapmıyor devlet teşvik ve yönlendirme yapıyor ama yalnis yapıyorlar.
Ayrıca aracta tahmini maliyeti hesaplanırken donanimdan ziyade pil ve ana kullanım parçaları hesaba katılarak tahmin yapılmıştı. Jip modelinden istediğin kadar donanım parçası eksilt maliyeti öyle pek düşüremezsin. O ısıtmalı koltuk Led ekranlarin öyle çok maliyeti yok. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

laf aramızda bok gibi arabalar, hiç şehir içi şartları düşünülmemiş Mesajı Paylaş

#198
ikinci el elektrikli araba satan sitelere şöyle bir göz gezdirirseniz,  hiç değilse  piyasayı anlamak adına faydalı olabilir.
Mesajı Paylaş

İsteyen beğensin iztemeyen beğenmesin. Ancak bu araba fiyatı ne olursa olsun çok satacaktır. Herkes parasızlıktan ağlıyor. Her gün herşeye zam geliyor. Yollar vızır vızır araç dolu. Oysa yakıt fiyatları kaça katlandı. Araç fiyatları uçtu, ancak sokaklar yepyeni araçlarla dolu. Alışveriş merkezlerinda adım atmaya yer yok haftasonları. Müthiş bir alışveriş çılgınlığı... Ama sorsan kimsede para yok.

Bu araba peynir ekmek gibi satar. Hem içeride, hem dışarıda... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz