Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

'Þakkadanak' diyaloğu ile tanınan yandaş ekonomi yazarı Necmettin Batırel tepki çeken bir çıkışta daha bulundu.

Türkiye Gazetesi köşesinde ekonomiye yönelik tuhaf değerlendirmelerini sürdüren Batırel, Türkiye'de asla bir kriz olmadığını savundu.

Necmettin Batırel, "Türkiye asla krizde değil. Hele açlık çekiliyor palavranın babası. Niye mi? Yahu etrafınıza bakın, kadın - erkek herkes göbekli. İnsanlar şişmanlıktan yürüyemiyor" diye yazdı. Mesajı Paylaş

#201
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Ekim 2022, 20:17:08
İsteyen beğensin iztemeyen beğenmesin. Ancak bu araba fiyatı ne olursa olsun çok satacaktır. Herkes parasızlıktan ağlıyor. Her gün herşeye zam geliyor. Yollar vızır vızır araç dolu. Oysa yakıt fiyatları kaça katlandı. Araç fiyatları uçtu, ancak sokaklar yepyeni araçlarla dolu. Alışveriş merkezlerinda adım atmaya yer yok haftasonları. Müthiş bir alışveriş çılgınlığı... Ama sorsan kimsede para yok.

Bu araba peynir ekmek gibi satar. Hem içeride, hem dışarıda...
İroni olarak yazdığınızı bilerek Turkiyede sıfır otomobil satışları yıldan yıla yüzde 20 30 40 gibi büyük ölçülerde daralıyor. O gördüğünüz Mercedes bmwler audilerin sifiarina ancak ülkenin üst tabaka kısmı binebiliyor. Bizim gibi orta direk insanlar için Türkçe açılımı Wolswagen bile lüks artık ona da zenginler biniyor. 2009 modeli bende var yerine araba alamam diye satamiyorum.
Ayrıca yakıt fiyatları katlaninca otomatikman diğer otobüs metrobus gibi ulaşım araçlarına da zam geliyor.
Gecen benim araçla 3 kişi şehir dışı git gel hesabı yaptık sırf otobüs parası daha pahalıya geliyor. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Araba güzel iyi de, yerlilik oranı %50 civarında galiba. Bataryasını bir ara Aspilsan yapacak dendi, Farasis çıktı. Hadi Farasis Türkiye'de fabrika kuracak. Çiğli organizede bir firma var dünyanın en verimli elektrik motorlarını ben üretiyorum diyor, ASELSAN vs var. Ama biz Bosch motor kullanıyoruz. Eee tamam marka yerli de parça vs çoğu değil. Oysa Devrim arabaları, motor, kaporta, parçalar ötesinde, motor, kaporta ve parçaların üretildiği kalıplarda bile yerli el emeği göz nuru, yaratıcılık vardı. Yine de hayırlı uğurlu olsun, muhtemelen ilk bir kaç  yıl yok satacaktir, sırf kamu siparişleri ilk birkaç yılı taşıyacaktır Mesajı Paylaş

Ama şehir içi için özellikle A veya B segmentinde yerli elektrikli arabalar gerekiyor. Vatandaş için maliyetin çoğu ÖTV ise devlet bu konuda da birşeyler yapmalı madem Paris vs de imzalandı Mesajı Paylaş

Oncelikle tebrikler emegi gecenlere.

Ancak TOGG un sunmus oldugu tum araclar ust segmente hitap etmekte , yani bu modellerin hic birinin  halk arabasi olabilecegini sanmiyorum her ne kadar da fiyati halen aciklanmamis olsa da.

Aracin kendisinin birkac video paylasimini oylesine izledim. Oncelikle aracin gosterge panel ,bilgilendirme panellli vs hepsi digital dokunmatik evet gayet modern ancak bence bu arabayi kullanacak olan sahisin gece karaginliginda gozunu alir her ne kadar da dim yapilmis olursa olsun. Ayrietten bu tip sistemler hassas olduklarindan ariza oranlari daha yuksek olur . Bu da demektir ki degismesi gerekecek olan olasi LCD displayler cep yakacak. Arac gayet modern ancak direksiyonu pek hosuma gitmedi yine de hayirli olsun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 31 Ekim 2022, 21:18:12
Oncelikle tebrikler emegi gecenlere.

Ancak TOGG un sunmus oldugu tum araclar ust segmente hitap etmekte , yani bu modellerin hic birinin  halk arabasi olabilecegini sanmiyorum her ne kadar da fiyati halen aciklanmamis olsa da.

Aracin kendisinin birkac video paylasimini oylesine izledim. Oncelikle aracin gosterge panel ,bilgilendirme panellli vs hepsi digital dokunmatik evet gayet modern ancak bence bu arabayi kullanacak olan sahisin gece karaginliginda gozunu alir her ne kadar da dim yapilmis olursa olsun. Ayrietten bu tip sistemler hassas olduklarindan ariza oranlari daha yuksek olur . Bu da demektir ki degismesi gerekecek olan olasi LCD displayler cep yakacak. Arac gayet modern ancak direksiyonu pek hosuma gitmedi yine de hayirli olsun.

Ekranları Vestel yapıyormuş. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

https://www.facebook.com/ceyrekmuhendis/posts/10157593621122974/

iyi bir planlamayla   yaratılabilecek katma değer,  arabanın kendisi kadar,  belki kendisinden daha  ciddi bir katkı sağlar ekonomiye.
dediğim gibi,  yerli sanayiyi de,  sanları da iteklemek gerekiyor milli araba işine.
bunlar Türkiye'de olmayan şeyler değil.

pili  hazır olarak yurt dışından getirmenin maliyetiyle,  sadece ham maddeyi ithal edip  burada  batarya haline getirmek ve bunun yazılımlarını geliştirmek arasında,  dışarıya ödenmesi gereken döviz fiyatı açısından fark olacağını tahmin etmek  mümkün.

insansız kara araçları  için de gereken  otonom hareket yazılımlarıyla,  bu aracın otonom sürüşü  arasında  birbirini besleyen bir ekosistem yaratmak,  hem askeri otonom araçlar için,  hem sivil araçlar için  gayet faydalı ve akla yatkın.

bunlar olacak mı?  yoksa  bu şekilde devam mı edilecek?
göreceğiz.
henüz arabayı kurcalama  videosu yok.
neyi bu kadar gizli?  çözemedim doğrusu.

Mesajı Paylaş

Elektrikli arabalar klasik arabalar ile aynı değerlendirilmemeli. Bir zamanlar dünyada altı otomobil firması kalacak deniyordu gerçekten de bu denildikten sonra Seat Skoda Land Rover bir sürü büyük sandığımız üretici ayakta kalamadı daha büyüklere katıldılar.

Benzinli arabalarda aracın değerini belirleyen şey mühendislik oluyor ama elektrikli arabalarda yüksek konforu yakalamak ortalama bir mühendislik ile sağlanabiliyor. Bugün bizim araba Ferrari'den daha güçlü Mercedes den daha konforlu olabilir rahatlıkla.

Benzinli arabalarda kar marjı yaklaşık 200 dolardır bu yüzden en az zar zor ayakta kalabilmek için 3 milyon araç üretilmek zorunda buda dünyaya üretim yapmak bir çok fabrikada üretim yapmak demektir.

Alman refahını sağlayan şey otomobildir. Almanya dan otomobili çıkartın çukulata fabrikalarının bile çoğu kapanır küçülür.

Elektrikli otomobil geleceğinde mühendislik katkısı makine mühendisliğinden yazılım mühendisliğine kaymıştır buda bir zaman sonra otomatik sürüş gibi şeylerin açık kaynak haline gelmesine yol açacaktır.

Benzinli arabayı üretmek hem mühendislik olarak zor hemde verimli rakamlarda üretmek çok daha zor olduğu için kimse araba üretecek seferber edilebilir bilgisi kabiliyeti bile olsa bu alana giremiyordu.

Elektrikli araçlar çok basit yapıları ile butik üretim bile yapılabiliyor bizim yaptığımızda aslında böyle bir üretimdir. Bu başlamak için iyi bir şans ama eskisi gübü dev ekonomi yaratmak için kötü bir durum çünkü bugün Gürcistan ın bile milli Elektrikli araç markası var hatta KKTC nin bile var.

Elektrikli arabalar pazara hakim olduğunda klasik içten yanmalı araç tarihe karıştığında Almanya gibi ekonomisini otomotiv e yaslamış ülkeler yeni şartlara uyum sağlayıp kalkınmalarının bu muhteşem kaynağını devam ettiremeyecekler. Elektrikli araçlarda muhteşem Alman mühendisliği farlkı ortadan kalkacak. Kolay üretim de eklenince Almanya nın dünya otomotiv pastasındaki payı şimdiki ile mukayese edilemez derecede düşecek. Bunu gören Almanya şimdiden panikledi ama alınabilecek önlem yok göz göre göre Almanya silikleşecek. Bu tabi ki Almanya batacak demek değil ama 90 milyonluk ülkede artık her sene tatile Yurt dışına gitme kalmayacak karı koca çalışıp ucu ucuna geçinme devrine girecekler. Þimdiden Çin elektrikli arabalarına karşı koruma gümrük vergisi tartışmaları başladı bile ama nafile.

Elektrikli arabalar hiç bir ülkeyi bu güne kadar olduğu gibi kalkındıramaz. Dünya yerleşik ekonomileri elektrikli araçlar ile alt üst olacak yeni bir dünya kurulacak. Bugün dünyanın ekonomisinin öküzü otomotiv dir onu çıkartınca yerine konacak bir şey şu an için yok. Buna birde petrol endüstrisinin de olumsuz etkilenmesini ekleyin dünya elektrikli araçlar ile kaosa bile girebilir

Elektrikli arabalar Almanya Fransa İtalya yı batırır bizi batırmaz ama ciddi silkeler çünkü biz bir İtalya değilsekte bizimde ekonomimizin öküzü otomotiv dir. Zavallı Almanya batacak biz ise silkeleneceğiz. Elektrikli araç imdadımıza yetişir mi dersek asla işe yaramaz. Klasik otomotiv endüstrisinin görevini bu iki elektrik motorunu bir pile bağlayarak üretilen çamaşır makinesi kılıklı teknoloji dolduramaz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı YapTOGG siparişi veren ilk devlet başkanı İlham Aliyev oldu.


İllere göre Togg renkleri.


https://mobile.twitter.com/saki552003/status/1587811851324526592?cxt=HHwWgMDUheudhYksAAAA
Mesajı Paylaş
]

#209
Þu an hangi otomobil firması %100 otomobil üretebiliyor ki?Mercedes s klasse,bmw 7 seri otomobilden taiwan çipini söktüğümüz anda 1 metre gidemez araç.Gitmeyi bırak direk hurda.
Þu an çalıştığım ünlü alman otomobil firmasında motor,şanzuman ve aks alman.Gerisi birleşmiş milletler topluluğu.Bir çok parça Türk malı.Direksiyon kutusu,makaslar,kaporta aksamı be şasi komple Türk malı.

Bir vatandaş aracı gördüğünde bu alman malı diyor.Ama hiç kimse kaportası Türk malı diye düşünmez.Sadece alman malı der.
Firma kazandığı para ve dünyadaki marka tanınırlığına bakıyor.Parçayı kaliteli ve ucuz tam zamanında alabildiği yan sanayiye basıyor parayı..Alıp montajlatıyor.
Kritik parçaları kendi üretir.Gerisi toplama olur. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz