Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 15 Mart 2023, 12:17:30
Aslında aracı halkın ekonomik seviyesine indirgemek yerine, halkın ekonomik seviyesini aracın seviyesine yükseltmemiz gerek!
Esas sorun bu!

Bu goruse tamami ile katiliyorum . " Ancak hedef kitlemiz ve pazar onceligimiz neresi , Vatandas ise bu araba modeli Normal vatandasin ne simdi ne orta zaman suresince alabileceginin uzeri .  O zaman vatandasa hitap edebilecek baska alternetif  daha ekonomik modeller de imal edilmeli . Mevcut model ise dis pazarda ve ic pazarda ust seviye vatandasi hedeflemeli"

Ben once halkin su anki ihtiyacinin oncelik oldugu dusuncesindeyim yoksa luks araba uretimine karsi degilim. Halkin zenginlesmesi ayri konu bu konuda yapilmasi gereken cok ama cok sey var ucu siyasete kactigi icin deginmiyorum. ;)
Mesajı Paylaş

#241
A sınıfı daha çok şehir içi kullanıma yönelik 150.000-300.000 TL bandında bir araç ihtiyacının elzem olduğunu düşünüyorum
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 15 Mart 2023, 11:06:11
Peki en büyük ihracat kalemi otomotiv sektörü olan (Bir markası olmamasına rağmen) Türkiye bu durumdan nasıl etkilenicek hocam onu söyleyin.

Biz nisbeten az etkileneceğiz daha doğrusu uyum sağlayacağız. Þöyle düşünmek gerek büyük resim şöyle olacak. Dünyada 1300 dolar asgari ücret alan ülkelşer var bunlar Amaridan İSraile kadar değişen yirmiye yakın ülkeler. Birde bizim gibi 400 doları geçmeyen ülkeler var. Yeni dünya düzeninde refah bugünkü ölçekle 700 dolar gib, asgari refaha razı olmayı gerektirecek. Haliyle biz zaten 400 dolarız yeni durumdan seviniriz ancak keşke olsa ama zavallı Almanya yarı yarıya insanları konforunu kaybedecek. İncelerseniz bu zaten oluyor yavaş yavaş Almanaya eski almanya değil Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bir gün bir bakacağız bilim insanları öyle bir pil yapmışki nasıl güzel nasıl güzel şaşacağız. İçinde değerli elementler olmayan maliyeti çok düşük üretimi kolay kapasitesi yüksek şarj süresi bir dakikadan az... Arabayı 1 dakikalık şarj ile 1000 km götürecek aracın pili 500 dolara üretilebilecek pilin ömrü aracın ömründen uzun olacak filan. 5 sene sonra benzinli arabalar bir zamanlar üretilmiş buharla çalışan arabalar gibi görünecek insanların gözüne. Arkasından duman çıkartan arabalar ile dolaştı insanlar bir asır diye alay edecek gelecek nesiller bizimle.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 15 Mart 2023, 15:02:52
Bir gün bir bakacağız bilim insanları öyle bir pil yapmışki nasıl güzel nasıl güzel şaşacağız. İçinde değerli elementler olmayan maliyeti çok düşük üretimi kolay kapasitesi yüksek şarj süresi bir dakikadan az... Arabayı 1 dakikalık şarj ile 1000 km götürecek aracın pili 500 dolara üretilebilecek pilin ömrü aracın ömründen uzun olacak filan. 5 sene sonra benzinli arabalar bir zamanlar üretilmiş buharla çalışan arabalar gibi görünecek insanların gözüne. Arkasından duman çıkartan arabalar ile dolaştı insanlar bir asır diye alay edecek gelecek nesiller bizimle. 

Alay etmezler bence. Asırlarca at üstünde gezdi önceki nesiller. Alay ediyor muyuz? Sürekli bir gelişim var. Olacağı belli. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

O bu değil de, sırf Erdoğan girişimi olduğu için TOG u yeten, gömenler var, yazık Erdoğan gerilim politikası uygularken işin buralara geleceğini düşünür müydü acaba ?  Bilmem topluma ders olur mu bu işler, yoksa haneye sadece acı mı yazar? Mesajı Paylaş

TOGG elektrikli bir araba , belli bir kilometre sonra pillerin değişmesi gerekli değil mi?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 15 Mart 2023, 11:59:03
Oncelikle TOGG projesinde calisan tum ekibe tebrikler.

Ancak TOGG un uretmis oldugu bu arac ust sinifa  hitap eder bir arac oldugunu daha once belirtmistim. Bu sekmenteki bir arac icin 1M TL "50K Euro"  araligindan baslayan fiyat belki dunyadaki muadilleri ile karsillastirildiginda normal gorunebilir ki ben ona da pek emin degilim.

Ancak basindan beri dusuncem ulmemizin ihtiyacinin "Halk tipi arac oldugu yonundedir"  Yani esas hitap edilmesi gereken ve ekolojik nedeler ile yenilimeye ihtiyac bulunan kisim bu olunmali idi. " Yeni aracimiz parali kesime veya rekabet ihtimali var ise dis pazarlara yonelik bir tasarim" Bu nedenle halka pek hitap etmeyen bir aracin yurttasima pek bir getirisi olacagini dusunmuyorum su asamada.

Hyprid +Elektrikli araclar icin AB ukelerinin bir cogunda devlet ve uretici firmalar ortak ozel kampanyalar duzenlemekte ki halk elinde bulunan eski araclarini yenilemeleri icin.  "Ornegin Italya da"  Diesel Euro 5 kadar olan tum araclarin artik bircok buyuk sehir merkezlerine girisi yasaklandi.Bu nedenle Araba piyasasi canlandi. Aracini yenilemek isteyenler icin kucuk aylik taksitlerle 5 yila kadar odeme planindan  tutun da eski arabaniza devlet yasina gore odeme yapiyor ornegin +20 yasindaki arabaya 2k Eurokadar odeme yapiyor. Alacaginiz araba firmasi ise o da fiyattan 3K Euro kadar indirim yapiyor sayet arac Hyprid veya Elektrikli ise. Vergi de minimum.

Yani ulkemizde de bu tur uygulamalara gecilmesi gerektigini dusunuyorum.

+1

Geriden gelipte markalasmayi başaran, hatta zaman icerisinde  bati markalarını alan bütün "doğulu " firmaların( Çinlilerin volvoyu, hintlilerin land rover ve jaguari) ilk başladığı yer kendi halkının alt-orta sınıflarına satabilecegi "ayakları yerden kesen" ve cari açığı azaltan bir model olmuştur..

İlk modellerin içinde bu felsefeye uygun bir model olmalıydı.. hatta ve hatta yola çikilirken belki de hedef "turkiyenin en ucuz arabasini" yapmak olabilirdi.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Mesele ucuz araba yapmak değil,

Kore, Hindistan, Çin ilk sektöre çıktıklarında ucuz araba yapmak zorunda idiler, zira makina, teçhizat ve mühendislik kaabiliyetleri ona göre idi.

Biz de 1960'da yola Devrim ile çıksaydık, orta/alt sınıf bir araba ile yola başlayacaktık. Çünkü işin gerçeği aracı ürettik ama, çoğu yerini belki makina ile de değil, elle ürettik. Seri üretim için makina parkını kurmak bile belki sorun olacaktı. O tarihte mühendislerimiz o kadar kısa bir sürede açıkçası mucizevi bir başarı elde etmişler. Motor blokları dökmek, mekanik, kaporta parçalarını üretmek, hem de o kadar sürede , mucizevi.

Ama şimdi, CNCler, 3 Boyutlu yazıcılar, robotlar, yetişmiş, sektörde yetişmiş mühendis ve işgücü var . Bazı şeyler sır da değil, temelden başlama zorunluluğunuz, ABD'yi yeniden keşfe ihtiyacınız yok.

Diğer taraftan ben A/B segmenti 150.000-300.000 bandında araba derken, bence şehir içi için gerçek ihtiyaç bu. 40-50 Bg, 250-300 km menzilli, çevreyi kirletmeyen, sessiz, pil ağırlığı fazla olmayan, belki gücü itibariyle pil ömrü de uzayacak bir araba.C segmenti de   bundan sonra ikinci sıradaki ihtiyaç olmalı.

Pil ömrü konusunda ise birkaç yıl içinde bu konuda da devrim bekleniyor, zira arabanın çoğu maliyeti bildiğim kadarıyla pil. 400.000 km den az pil ömrü bu arabaları rekabetçi olmaktan çıkartır. benim 4 yaşındaki arabam bile 105.000'de Mesajı Paylaş

#249
ÖTV ile iyice şişirilmiş fiyatları olan yabancı araçlarla TOGG'u kıyaslamak çok hatalı. Kendi halkına çok sayıda araç sat(a)mayana kim güvenip sipariş verecek? TSK, yüksek adetlerle alıp, başarıyla kullanmasaydı, hangi yabancı sipariş edecekti TB2'yi? Önlerinde başarıya ulaşmış olan bir iş modeli var, neden ibret almıyorlar?

Elalem 20 aylık asgari ücretiyle, en azından ayağını yerden kesecek yerli aracı alabiliyor. 50.000€'Luk aracı kime satmayı planlıyorlar acaba? Çinli, Japon, Koreli, Avrupalı ve Amerikalı, kendi ürünleri varken almaz. Diğerleri de kendini ispatlamış şirketlerden alır.

Hiç olmazsa, 250.000 TL'lik "yerli yük katırı" da bu modellerin arasında olmalıydı. Bu kafayla giderlerse askere, nah alırlar tezkere! Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz