Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#370
Ben normal geliri olan bir vatandaş olarak ne full elektrikli araçlara ne de 1 milyon verdiğim araca 5 sene sonra 500 bin tl para verip değiştireceğim bataryaya para vermem zaten de veremem...

Yukarıda batarya ve şarj teknolojisinde devrimsel yenilikler olmazsa bu işin sürdürülebilirliği olmaz dememin sebebi bu...

Tabiki alan olur ama %10'larda kalır en azından global piyasada...Zengin avrupalılar bizim gibi benzin parası için değil çoğu çevre dostu diye bu işe  giriyor...Onlarda devam eder ama Dünya'yı ele geçirmesi için dediklerim şart...

Merzifonlu hocamın dediği gibi 10 dakikada 1000km giden şarj-batarya teknolojisi yolda diyor tabiki inanıyorum ama astarı yüzünden pahalıysa o iş de tutmaz...

Araba tanıtımlarını , Carviser vs. izliyorum tıpkı fabrika benzin tüketim değerlerindeki oynaklık gibi elektirikli araçlar içinde geçerli ; 500 km full şarj gider diyor 350'de köşeye çekiyor arabayı...

Bir ürüne  alternatif olma iddiasındaysalar  fiyat-performans olarak yakın olmalı... Mesajı Paylaş

Ben ne zaman biri sn.serkan1976 nın 5-10 sene sonra aracın yarı fiyatına batarya alıp yenilemek gerektiğini sırf bu yüzden bile elektrikli araç alınmaz deyeceğini bekliyordum ki kendileri bu konuya deyinmiş tebrik ederim...

Yani elektrikli araç batarya ömründen ötürü ölü projedir hala içten yanmalı motor ve hybrid Ler revaçta olacaktır Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Eylül 2024, 16:38:56
Ben ne zaman biri sn.serkan1976 nın 5-10 sene sonra aracın yarı fiyatına batarya alıp yenilemek gerektiğini sırf bu yüzden bile elektrikli araç alınmaz deyeceğini bekliyordum ki kendileri bu konuya deyinmiş tebrik ederim...

Yani elektrikli araç batarya ömründen ötürü ölü projedir hala içten yanmalı motor ve hybrid Ler revaçta olacaktır
Üstteki yorumuma binaen yazıyorum. Aslında Ölü değil içten yanmalı ile beraber karışık yani hybrid seklinde kullanılması oldukça mantıklı.
Icten yanmali motora sahip araçlarda en cok arıza devir düşürüp devir yukseltme ile oluyor. Aracin motoru ve sanzimani bu devir degisimlerine dayanamıyor. Bir nevi tansiyon gibi. Bu hızlı devir değişimleri de en çok sehir icinde oluyor. Elektirik motoru da burada devreye giriyor. Elektirik motoru bizim icten yanmali motor gibi her hareketinde bir patlama meydana gelmiyor. Enerji aktarma organlari olmadan daha stabil bir sekilde tekerlere aktarilabiliyor.
Volvonun sarjli hybrid modelleri en az ariza yapan araclardan biri oldu.
Ayrica arac icten yanmali modda giderken devir yukselince motora takviye yapabiliyor. Bu icten yanmali motora takviye hem de emisyonu azaltıyor. Emisyonu azaltması da oldukca pek çok otomobil firmasinin basina dert oldu bu standartlari yakalamak. Ww bu sebeble Amerika pazarina zor girdi. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 07 Eylül 2024, 17:13:43
Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Eylül 2024, 16:38:56
Ben ne zaman biri sn.serkan1976 nın 5-10 sene sonra aracın yarı fiyatına batarya alıp yenilemek gerektiğini sırf bu yüzden bile elektrikli araç alınmaz deyeceğini bekliyordum ki kendileri bu konuya deyinmiş tebrik ederim...

Yani elektrikli araç batarya ömründen ötürü ölü projedir hala içten yanmalı motor ve hybrid Ler revaçta olacaktır
Üstteki yorumuma binaen yazıyorum. Aslında Ölü değil içten yanmalı ile beraber karışık yani hybrid seklinde kullanılması oldukça mantıklı.
Icten yanmali motora sahip araçlarda en cok arıza devir düşürüp devir yukseltme ile oluyor. Aracin motoru ve sanzimani bu devir degisimlerine dayanamıyor. Bir nevi tansiyon gibi. Bu hızlı devir değişimleri de en çok sehir icinde oluyor. Elektirik motoru da burada devreye giriyor. Elektirik motoru bizim icten yanmali motor gibi her hareketinde bir patlama meydana gelmiyor. Enerji aktarma organlari olmadan daha stabil bir sekilde tekerlere aktarilabiliyor.
Volvonun sarjli hybrid modelleri en az ariza yapan araclardan biri oldu.
Ayrica arac icten yanmali modda giderken devir yukselince motora takviye yapabiliyor. Bu icten yanmali motora takviye hem de emisyonu azaltıyor. Emisyonu azaltması da oldukca pek çok otomobil firmasinin basina dert oldu bu standartlari yakalamak. Ww bu sebeble Amerika pazarina zor girdi.

Sn.bogü Alp bir motorun ömrü genelde ki burdan kastım içten yanmalılar genelde minumum 300.000 bin km burdan sonrada rektefiye istiyor 400-500 hatta 600 bin km yi görenler var

Fakat bir elektrikli motorun bataryasının ömrü kaç km yada yıl?

aynı şekil içten yanmalı motor gibi rektefiye ile kurtarılabiliyor mu? Ben cevabı vereyim hayır kurtarılamıyor direk bataryayı değiştirmek zorundasın

Bu bile içten yanmalı motora devam edilmesinin sebebi.

Batarya ömrü uzamadıkça yada değişim maliyeti düşmedikçe elektrikli otoya talep fazla olmuyacaktır Mesajı Paylaş

#374
Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Eylül 2024, 17:34:03
Batarya ömrü uzamadıkça yada değişim maliyeti düşmedikçe elektrikli otoya talep fazla olmuyacaktır

Ömür fazla uzamaz bence, kimya kanunları onu sınırlıyor. Ama diğeri, yani maliyet düşüşü kesin olacak. Bataryaların hem hammaddesi değişecek, hem geri dönüşüm tesisleri çoğalacak ve hem de geri dönüşüm teknolojileri ilerleyecek.

Ben Lityum tabanlı bataryaların sadece havacılık alanında kullanılacağını, (evet, yolcu uçakları da elektrikli olacak) karada ise daha ucuz olan Sodyum veya Kalsiyum tabanlı bataryalara dönüleceğini düşünüyorum.

Sodyum veya Kalsiyum, Lityum'a kıyasla 2-3 kat ucuz olduklarından ve hemen hemen her yerden çıkarıldıklarından, batarya yenileme maliyetleri de hızla düşecektir.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha bu arada, biz en büyük 2. Sodyum Karbonat üreticisiyiz. 1. Üretici ABD ama oradaki üretimi de Ciner Grubu eliyle biz yapıyoruz.  ;) Anlayacağınız, Sodyum bazlı batarya geliştirmekte büyük ulusal çıkarımız vardır. Mesajı Paylaş

2013 tarihinde satin alinan Tesla Model S'i 500K mil yani 800,000 km, 2018 Model 3'i 350K mil yani 560,000 km suren var. Bunlar ekstrem ornekler olabilir ama ayni ekstrem ornekler ICE arabalarda da var. yani bataryali arabalar 100'den sonra cop olayi bir sehir efsanesi

Mesajı Paylaş

#376
Alıntı yapılan: MeACuLpA - 08 Eylül 2024, 03:11:11
2013 tarihinde satin alinan Tesla Model S'i 500K mil yani 800,000 km, 2018 Model 3'i 350K mil yani 560,000 km suren var. Bunlar ekstrem ornekler olabilir ama ayni ekstrem ornekler ICE arabalarda da var. yani bataryali arabalar 100'den sonra cop olayi bir sehir efsanesi

Sayın MeACuLpA ; fiyat olarak bizim ulaşabileceğimiz , bu yüzden de piyasayı ele geçireceği söylenen Çin elektrikli arabalarında durum ne? Bir km/fiyat/batarya değişim verisi elinizde var mı?


Þimdi TESLA sitesine baktım  Model Y araç fiyatları  1.800 / 3.300 arasında değişiyor ;  batarya değişim süresi sizin dediğiniz gibi gayet makul

Tesla'nın Model Y bataryaları için vermiş oldukları garantilere bakalım. Tesla Model Y batarya garantisi tablosu ise şöyle:
Marka otomobillerinin bataryaları için 650 bin kilometreye kadar kullanım ömrü vadediyor. Yani 650 bin kilometre boyunca batarya değişimine ihtiyaç duymamanız marka tarafından garanti ediliyor.

Model adı   Garanti şartları
Model Y Arkadan İtiş   Garanti süresince minimum %70 Batarya kapasitesini koruyarak 8 yıl veya 160.000 km (hangisi önce gerçekleşirse).
Model Y Long Range
Model Y Performance   Garanti süresince minimum %70 Batarya kapasitesini koruyarak 8 yıl veya 192.000 km (hangisi önce gerçekleşirse).
Bu garantiler, Tesla tarafından üretilen veya tedarik edilen tüm parçalarda normal kullanım sonucu meydana gelen malzeme veya işçilik kusurlarını düzeltmek için gerekli onarım veya değişimleri kapsar.


Bir yorumda şöyle bir bilgi verilmiş:
Avrupada tesla pil değişim maliyeti 20 bin euro dan başlıyor. Abd de ise 15-20 bin dolar arası. Elon pil masrafı konusunda verdiği sözü tutamadı. Insanlar pil için artik teslaya değil 3. Parti pil tamir eden ve degistiren garajlara gidiyorlar. Youtube sa yüzlerce videolari var. Pil işinin hakikatı budur.
Mesajı Paylaş

1 milyon km 50 yıl batarya ömründen bahsediyor. Telefondaki pil ile karıştırmayalım bu arabaların ömrünü

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Serkan bey,
Siz sorduktan baktim. Reddit'de BYD elektrikli arabayi taxi olarak kullanan biri, 717 bin km sonra araba bataryasinin omrunun sadece yuzde 20'sinin kayboldugunu bahseden bir videosunu gordum.

from r/electricvehicles


Bence Turkiye'deki elektrikli arabalarin yayginlasmasinin onundeki en buyuk engel, eve satilan fiyattan arabalari eletrikle sarj edememek. Eve verilen elektrik buyuk ihtimalle subvansiyonlu. Sarj istasyonlarinda ise bu subvansiyon yok. ABD gibi suburb'lerin oldugu mekanlarda insanlar kendi arabalarini garajlarinda sarj edebiliyorlar. Edemeseler bile, disardaki sarj istasyonlari ile evdeki satilan elektrik arasinda fiyat anlaminda cok ucurum yok. 3 asagi 5 yukari. Hatta okullarin park alanlarinin ustu gunes panelleri ile kapatilip, park edilen araclara hem golge olusturuluyor hem de o anda uretilen elektrik cok ucuza elektrikli araba sarji icin de veriliyor. boyle de ekstrem durumlar var. Ilk TOGG tartismalari ciktiginda elektrikli sarj istasyonlarinin neredeyse benzinle kafa kafaya gelecek sekilde fiyatlandirildigini okumustum. Ne kadar gercekci bilemiyorum. Ama durum boyle ise, kimse 5 dakikada arabayi fulleme rahatligindan vazgecip ayni maliyetteki elektrikli araba ile ugrasmas.

Mesajı Paylaş

#379
Geçiş döneminin belli bir aşamasında kullanıcıların tercih yapma seçeneği olacak ama dönüşüm artık geri döndürülemez eşiği geçtikten sonra bu sorular artık anlamını yitirecek herkezin yeni arabası tartışmasız elektrikli alacak. Ondan sonrada bir süre son içten yanmalı araçlar trafikten ne zaman kalkacak sorusu sorulacak. At arabalarının 2000 lerin başına kadar İstanbul'da çalıştığını göz önüne alırsak devlet artık trafiğe çıkamazsın çevreyi kokutuyorsun diyene kadar biz bu dönüşümü tamamlayamayız. En dramatik kısmı da eldeki içten yanmalı arabaların ikinci el değerini yitirdiği hiç para etmediği dönemde yaşayacağız. Akıl gereği bütçesi olan ikinci elin para ettiği son günlerde arabalarını elden çıkartıp ceyranlıya geçerler bu yığılmada dönüşümden değeri düşen araçların daha da değerinin düşmesine sebep olacak.  Bu dönüşüm kritik eşiği aşınca kartopu gibi büyüyecek ve bir yaz gelecek ağğğ diyeceğiz arabalarımız elimizde kaldı kazığı yedik. Göz açıp kapama bir kaç ay içinde bu halde kalacağız milyonlarca araba arzı yığılacak arabalarımızı satamayacağız yarım ev parası kazık yiyeceğiz. Bütcesi olan bu dönüşümü hemen yapsın demiyorum ama iyi takip etsin son dakkaya kadar direnen yarım ev parası zarar eder arabası yok paraya elinden çıkar. Bir kere Egea filan artık yeni araba almak ahmaklıktır elinde olan kırık dökük demesin onla devam etsin çok lazım olanda ikinci el alsın bir iki sene idare etsin. 2030 da her ilçede bir yada iki benzinci kalacak dönüşüm gereği. Mahallenizde gazete satan kaldımı mesela hadi git Hürriyet al bulabilirsen. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz