Eger sarj istasyonlari yayginlasip, sarj istasyonlarindan verilen sarjin maliyeti ev elektrigine yakin tutulursa, cok hizli bir donusum olur ve benzinli araclarin ruhuna fatiha.
istanbul'daki guncel konut elektrik fiyatlari su sekilde (temmuz 2024 itibariyla)
Konut (240 kWh tüketime kadar) 2,00798352 Lira
Konut (240 kWh tüketimden sonra) 2,9768688 Lira
ortalama 2.5 lira alalim. Tesla Model 3'un bataryasi 82kwh, ortalama rakami baz aldigimda yaklasik 200 lira sarj ile ben 630 km yol gidiyorum.
Simdi benzinli icin hesap yapalim
200 liraya kabaca 5 litre benzin aliniyor su an Istanbul'da. Araban oyle olmali ki, 630 km'de 5 litre benzin yaksin. Yani 100km hesabi uzerinden, benzinli arabanin ya da hibrit arabanin 100km'de 0.8 litre benzin yakmasi lazim ki ben boyle bir araba var mi cok supheliyim.
Bunun ustune bir de arabanin bakim masraflari, yani her 15 bin km'de yapilan, yagini degistir, yag filtresini degistiri var. Yasi ilerledikce, aracin devridaim su pompasini ve triger kayisini degistirceksin ve bunlarin isciligi. Transmisyonuna bakim gerekecek vs vs. Yani bir gorunen tarafi var, bir de gorunmeyen tarafi. Daha once dedigim gibi evde sarj edebiliyorsaniz, turkiyede vergilerle sisirilmis benzine oranla, cok ama cok daha fazla karda oluyorsun. Motorun rektifiyesinden bahsedilmis ama motor rektifiyesi bence zorunluluktan dolayi. Yani zaten cok para vermissin, olabildigince ROI'yi uzatmaya calisirsin. Ama baslangic ve sonrasindaki kullanma masrafin zaten dusukse, satar ya da degistirir yenisini alirsin. Bence gelecegin elektrikli arabalarini, Ikea mobilyasi gibi ya da cep telefonu gibi dusunun