Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Lehte aleyhte pek çok şey söylenebilir ki söyleniyor..
1960 ın Devrim arabasının başına gelenler malum keşke o zaman devletçe ve ulusça ona sahip çıkılsaydı belki bu gün Türk otomotiv sanayi başka yerde olabilirdi o tren kaçtı..

TOOG un bu manada önemi büyük araç şahsen benim beklentimin oldukça üzerinde olmuş gelecek elektrikli otomobillerin nasıl iha trenin kaçırmayıp çok iyi bir yere gelmişsek bu otomobile de sahip çıkılırsa 10-15 yıl sonra çok iyi yerlere gelebilir otomotiv sektörümüz...
10-15 yıl önce 3-4 Kg iha yapan ülke bu gün 5,5 tonluk iha yapıyor ve giderek yerlileşiyor içindeki ekipman..aynı durum TOOG içinde geçerli olacaktır inşallah..
o yüzde hoş geldin TOOG yolun açık olsun ..:D:D Mesajı Paylaş

abi fiyatı en az 400 bin olur diye düşünüyorum.
umarım yanılırım :( Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 29 Aralık 2019, 22:15:40
Herkes şarj süresinden korkuyor ya zaten araç 30 dakikada tam şarj oluyor (500 km menzili oluyor.) Biz millet olarak normalde de hep 50 liralık aldığımızdan oda iyi yakan bir arabada 100-150 km veriyor e o kadar menzili zaten araç 7-10 dakikada şarj ediyor. E zaten arabayı sıraya girdim karttan ödedim lavaboya gittim diyene kadarda kasiyer mızmızsa 5-6 dakika geçiyor.

Bu söylediklerin  yakında mazide kalacağa benziyor...

Alıntı YapÞARJ ÖMRÜ SONSUZ!
ABD'de MCap teknolojisiyle ilgili yapılan araştırmaların sonuçlarına göre standart lityum silindirik bataryaların kapasitesi 53 kWh iken MCap'in ki 300 kWh. Yine lityum bataryaların ağırlığı 290 kilogram iken MCap'in sadece 15 kilogram. Lityum 18650 bataryanın menzili, 320 km iken MCap'in ulaştığı menzil ise tam 2 bin km.

Alphan Manas, Tesla'nın kullanmış olduğu lityum pillerin 246 w/kg (0.25 kw/kg) olduğunu belirterek, "Bizim pilimiz ise 20 kw/kg. Yani aynı alana 100 kat daha fazla enerji depolayabiliyoruz. Teorik olarak bu oran 170 kata çıkıyor. 2 bin km menzil için 300 kWh pil koyuyoruz ve bu pilin ağırlığı normalde 15 kg ama ek ağırlıklarla 30 kg oluyor. Pil şarj kaybetmiyor, 1 ay sonra da yüzde 100 dolulukta kalıyor. Þarj sayısına bağlı bir ömrü yok, neredeyse sonsuz. 75-90 saniyede şarj oluyor."

https://www.medyafaresi.com/haber/90-saniyede-sarj-2-bin-km-menzil-pil-teknolojisinde-devrim/930272

Alıntı kısım önemli ama ben linke tıklayarak tamamını okumanızı öneririm... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

]

Yalnız bu araç ilk yerli otomobil değil! Tanıtım yanlış! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Arkadaşlar, kimin ürettiği, nasıl ürettiği, hatta ne ürettiğinin bile bazı konularda bi önemi yok. Çünkü bu hamle belkide bu yüzyıl için son şansımız. Ulaşım sektöründe 19. Yüzyıl başında karbon bazlı tahrikli 1. Treni kaçırdık. Bu sefer kaçırmak gibi bi lüksümüz yok. Bu sefer ki elektrikli tahrik teknolojisinde karada ( kara yolu, demir yolu, toplu ulaşım), denizde, havada ne kadar imkan varsa kullanıp tüm trendleri yakalamalıyız. Yoksa dünya ekonomik liginde alt seviyelere kayar gider orta gelir kuşağını bile zor görebiliriz.

Elektrikli araçlar  ile hem araç paraları ülkemizde kalacak, hemde petrol yada enerji ithalatından kurtulacağız. Çok büyük bi kazanç. Yapabilirsek ihracatta ballı kaymak.

Bu yüzden bu süreçte azami milliyetçi davranıp, kişisel zevk ve tercihlerimizi bir yana bırakıp kamu/özel/zati araçda yerli araç tercihinden taviz vermemeliyiz diye düşünüyorum.

Çocuklarımız, torunlarımız, geleceğimiz için bu şart. Mesajı Paylaş

100 yıl fosil yakıtlı motor yapamadık , bu motor teknolojisini kaçırdık hazır bu motor teknolojisi ortadan kalkıyorken bari elektrikli motor devrimini kaçırmayalım mı diyorsunuz? Mesajı Paylaş

Bu işte bayağı uzman çalıştı, onlar tabi ki daha iyi bilir , herşey de mantıklı ve güzel gidiyor araçlar da çok güzel ancak benim kafamı karıştıran bir problem var ;

Biz neden bu işe direk lüks sayılacak bir segmentte girdik ? Halka anket falan yapmışlar halk suv istemiş vs. ancak yapmayı planladıkları araçların en az 350-500 bin arası olması bekleniyor. Tama bu fiyata makam aracı olarak devlete alırsın, bir kaç göstermelik birimlere de alırsın ancak kamuda hizmet amaçlı kullanılan araçlara bu fiyat bandında bir aracı alman çok lüks kaçar.

Halk tarafına bakarsak da standart halk 350 bin verecekse bir arabaya, her ne kadar vatansever olursa olsun bu araçtan kendini kanıtlamış ve 2. elde para edecek bir araç olmasına dikkat eder.  Yurtdışın da da pek pazar şansı düşük. Çünkü adam corvette fiyatına veya mustangin 3 katına senden togg falan almaz. Bizim asıl pazar alanlarımız olacak , Orta ,Düşük gelirli Müslüman Devletler, Türki Devletler , Bazı Afrika devletleri ve Güney Amerika devletleri ise bu arabayı alacak halk yüzdesi düşük.

Sanırım togg'un hedefi çok devrimsel bir konsept sunmak , bu çevreyle ve hayatla bütünleşen otomobil olayları , ancak bu toplara direk marka yerine saab, volvo gibi ismi bilinen bir markayı alıp girseydik , şansımız çok daha yüksek olurdu.

veya

Yine elektrikli veya ülkede altyapı oturana kadar hybrid modeller üreten, daha çok renault zoe , sedan ve suv modeli vb. konseptte maks ch-r gibi bir araç üretip biraz daha sürüme oynayıp , kamudaki tüm araçlara talip olan bir firma olsaydı , daha çok fiyat-performansa oynayıp bunu da müslüman, türki ve güney amerika gibi pazarlara girerek kullansaydı . Bence daha mantıklı olurdu.
En azından belkide togg çatısı altında bir yan marka bu amaçla kurulması mantıklı olurdu.

Diğer yandan elektrik altyapısına olabildiğince geçmek lazımdır. Altyapı yatırımlarına ağırlık vermemiz lazım. Ne kadar hızlı o kadar iyi çünkü her yıl bütçemizin büyük bölümünü petrol ve doğalgaz ithalatına harcıyoruz. Eğer orta vadede elektrikli ulaşıma geçer, doğalgazı hammadde olarak kullanan elektrik santrallerimizi kapatır yerine nükleer, rüzgar, güneş enerjisine geçersek ülke'nin petrol ve doğalgaz ihtiyacı ciddi azalır. Evleri ısıtacak doğalgaz ihtiyacını da d. akdenizden sağlasak ülke ekonomisi ciddi anlamda sırtındaki bir kamburdan kurtulur. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#88
O paraya ev alırım niye araba alayım ki , salak mıyım ben?  Ammmaaaa ;

1-Sizin dediğinin gibi halka yönelik daha uygun bir fiyatlı araç yapsaydık bu sefer de tüm medya , sosyal platformlardan  , elektrikli diğer yurt içi arabalarla karşılaştırıp direkt dalga geçerlerdi...Bu 2+2=4 kadar gerçek-doğru bir bilgi... Tartışılmayacak bir model yaparak bu tepkilerden kurtuldular...

2-Hybrit yapsaydık daha çok satabilirdik  ama biz bu arabayı hybrit yapsaydık  , bu arabanın fabrikasının kurulması şusu busu en az 10 sene geçecek zaten o tarihte piyasa salt elektrikli modellerle dolacaktı...Direkt elektrikliyi seçmek en radikal ve doğrusu bence...

Bu fiyatla kimse almaz demiyorum zaten a-l-a-m-a-z , devlet kurumlarına belli sayıda alınabilir ama  sayısı da az olur fazla alınıyorsa da zaten maliye  dolayısıyla halk olarak biz ödüyoruz o kurumlar değil...... 3-5 ihale kapmak isteyen yandaş müteahhit göze girmek için alır . Bu  devlet destekli küresel bir marka yaratma projesi , olur mu olur ama bu projenin maliyetini  kaldırabilmek-piyasada tutunabilmesi  için bizim vergilerimiz kullanılır gibime geliyor...
Çünkü elektrikli araç yapmak bir şey  ; piyasada tutunabilmek apayrı bir şey....

Mutlaka bu araçları yapan konsorsiyuma "yıllık 100bin alım garantisi" bile verilmiş olabilir...Bu sayı tutmazsa üstünü maliye karşılayacak sözü verilir mi bilemem...
köprülerden geçişlerde geçiş az olursa farkını devlet olarak biz ödüyoruz biliyorsunuz... Mesajı Paylaş

Evet, söylediğiniz her husus, önümüzde ki bilinmez süreç de olasıdır. Fakat, bilinen sonu ben bi önceki yazımda anlatmaya çalıştım. Ha ali ha veli yapmış önemli değil, mühim olan, ülkemizin gelir elde etmesi, insanımızın müreffeh bir yaşam sürmesi. Ben, bu yeni ulaşım tahrik sistemi ile ülkemizin iyi bir yerlere gelebileceğini umuyorum.

Kısa vadede havacılık ulaşım araçları üretip satma imkanımız görünmemekte. Bu yüzden umudum kara araçlarında.

Ama tabi ki her alanda olduğu gibi en önemli destek iç pazardır. Bu yüzden iç pazar olarak eğer imkanımız varsa tercih ile desteklemeliyiz.

Ben şahsen yıllardır yerlici bi insanım. İlk maaşımdan itibaren, ne alacaksam  tercihim yerli ürün almak oldu. Hiç de pişman olmadım.
Çok eleştrildim ama yılmadım.

Þimdi dünyanın durumuna bakarak, pkk,ypg yi besleyen ülkelerin malını nasıl alıyım. Ayfon almayı mehmetçiğe ihanet sayarım kendime. Fransız malı almak aynı, alman aynı. Çin malı aynı. Ben böyle hissediyorum. İnsamımıza da anlatıp, biliçlendirmeye çalışıyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz