Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#40
Alıntı Yap
Türkiye'nin Otomobili
Sizi dinledik, 14.53'te geldik.

#TürkiyeninOtomobili dünyaya açılacak, #GönülleriFethedecek

Saat 19.23'te yine buluşalım.

#YeniliğeYolculuk
#TOGG


Mesajı Paylaş
]

#41
İlk önce Saab'dan 40 milyon avroya yerli ve milli araç satın alalım ardından tutmayınca tasarımını ve prototipini İtalyanlara yaptıralım eğer bu da tutmazsa sırada Fransızlar ve Japonlar var Mesajı Paylaş

Alıntı YapTürkiye'nin Otomobili

Direksiyonunda biz varız! #HerşeyiyleBizim

#YeniliğeYolculuk
#TürkiyeninOtomobili
#TOGG

http://togg.com.tr
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: mavi1991 - 26 Aralık 2019, 17:38:19
İlk önce volvo'dan 40 milyon avroya yerli ve milli araç satın alalım ardından tutmayınca tasarımını ve prototipini İtalyanlara yaptıralım eğer bu da tutmazsa sırada Fransızlar ve Japonlar var

1- Volvo değil cadillac. Aracın alınma sebebi tübitak'ın elindeki hybrid teknolojisine platformluk yapması.
2- Bünyesinde Türklerinde çalıştığı dünyanın bir numaralı tasarım stüdyosuna ki bu stüdyo bütün firmalara tasarım yapan bir stüdyo bunlara tasarım yaptırmak gayet normal bir iş. Bu projenin zayıflığından çok iç ve dış piyasada mantıklı bir araç hedeflendiğinin göstergesidir. Araçın içinde ve dışında lale ve selçuklumsu bize ait çok hoş motifler var buda büyük ihtimal togg'da görev yapan dünyaca ünlü Türk araba tasarımcılarına yaptırıldı.

Kısaca yaptığınız savunma sanayii'nden anlamayan muhaliflerin atak italyan malı ya, altay Kore tankı ya vs. demesinden farksız. MMU'nun tasarımını bae ile saab ile yapınca milli oluyorda bumu olmuyor.

El insaf bekleyelim görelim öyle yorum yapalım hocam. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı YapTogg'un tasarimcisi Italyan firma ayni zamanda Ferrari, Lamborghini, Mitsubishi, Volvo, Peugeot, Bentley, Lancia, Maserati gibi markaların da tasarımcısı.
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: カメせ - 26 Aralık 2019, 19:52:39
Alıntı YapTogg'un tasarimcisi Italyan firma ayni zamanda Ferrari, Lamborghini, Mitsubishi, Volvo, Peugeot, Bentley, Lancia, Maserati gibi markaların da tasarımcısı.

Aynen öyle. Çünkü hedef büyük. Sanki tasarımı komple biz yapamazmıydık yapardık. Yaptıkta. Bknz; Toyota Ch-r ve Fiat Egea.  Biz standart bir firma kurmak istemiyoruz. Elektrikli araç piyasası hazır yeniyken piyasaya damga vuracak dev bir firma kurmak istiyoruz. Bunuda sektörün bu alanının bakirliğine ve ülkemizin otomotiv sektörüne güvenerek yapıyoruz. Togg ceo'su Gürcan Karakaş'ın vizyonu buna yeter.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


İç görünüm direksiyon ve ekran bana acayip derecede  Fiat havası estirdi (alfa romeo,lancia vs değil bildiğin düz fiat)

Bu beni ürküttü açıkçası çünkü karşımda Fiat'ın elektrikli bir modelini görmekten korkuyorum. Zira pininfarina herkese tasarlıyor deniliyor ama çizim masada gayet hoş olsa da teknik ve işçilik kısmı ayrı bir önemli safha. Mesela Peugeot tasarımları çok hoştur ama işçilik ve malzeme size o tasarımın doygunluğunu vermez. Fiatın da fena değildir ama bazı modellerinin kapı gıcırtısından delirir yol tutuşundan tedirgin olursunuz.

Dediğim gibi aracın İtalyadan da hazır gelmesi ile  korkum genel olarak Fiat ekolünden gitmemizdir. Fabrika nerede diyen arkadaşlara umarım TOGG "yeni fabrika kurmuyoruz Tofaş tesislerinde üreteceğiz" demez. Bu bir çok parçasının Fiat Linea-Egea orijinli olmasına sebep olacak. Ben otomobilimizin böyle bir ekolün parçası olmasını istemem. Ama içimden bir ses görüntü buysa durum da buna doğru gidiyor demekte. TOGG "sıfırdan süspansiyon tasarlayamayız denenmiş lisanslı alt parçaları Fiat ile sözleşmeli olarak üretelim" derse karşımızda janjanlı bir Linea bizi bekliyor.

Yazdıklarım varsayım. Özgün bir şey olsun istiyorum. En azından zamanla özgünleşir diye bekliyorum. Yerli araba konusu ilk açıldığında bazı şirketler hemen projelerini yayınladıydı. Baktığımda çoğu esasen yurtdışındaki ortaklarından bir proje almış getirmiş adeta lisans altı Renault, Hyundai,Fiat üretimiydi. Zerre kendinden bir şey katmak yok. Yine distribütörü olduğu şirketin aracını satacak ama destek ve sübvansiyon için yerli araç numarası çekilecekti. Dışarıdan 3'e alıp 5'e satmak dışında hiç bir yeteneği olmayan yüzlerce şirketimiz var. Devlet ihale falan yapaın da kendi üstümüzden yurtdışında bir şirkete yaptıralım biz de %20 payımızı alırız. Türkiyede sanayinin özeti budur arkadaşlar. Koç Sabancı BMC vs farketmiyor. Arge ve Üretim yapan birkaç tane eli öpülesi şirket var.

Neyse; bir yerden yerli araç işine girelim de bari Fiat vs kazanacaksa da daha az kazansın sırtımızdan. Mesajı Paylaş

Yerli otomobilin hangi şehirde üretileceği belli oldu!

Yerli otomobil üretimiyle ilgili ayrıntıları içeren Cumhurbaşkanı Kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.
Türkiye'nin Otomobili'nin üretim üssü belli oldu. Türkiye'nin Otomobil Girişim Grubu'nun kuracağı fabrikaya devlet tarafından destekler verilecek.

Bursa'da yapılacak olan fabrikaya "Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı" sağlanacak. 13 yıl içinde yatırımın yapılması öngörülürken süre aşımı halinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 13 yılın yarısı kadar daha ek süre verebilecek.

Komple yeni yatırım olarak yapılacak projede sabit yatırım tutarı 22 milyar lira olarak belirlendi. Yerli otomobilin fabrikasında 4323 ilave istihdam olacak ve 300 kişilik de nitelikli personel olacak.

5 ayrı model elektrikli otomobil üretimi yapılması planlanırken yıllık 175 bin adet üretim planlanıyor.

Devletin sağlayacağı destekler ise gümrük vergisi muafiyeti, KDV istisnası, KDV iadesi, vergi indirimi, sigorta primi işveren hissesi desteği, gelir verisi stopajı desteği, niteklikli personel desteği, faiz ve kar payı desteği, yatırım yeri tahsisi ve alım garantisinden oluştu.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/son-dakika-haberi-yerli-otomobilin-hangi-sehirde-uretilecegi-belli-oldu-41406940 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#48
Alıntı yapılan: ACE - 27 Aralık 2019, 07:36:32
İç görünüm direksiyon ve ekran bana acayip derecede  Fiat havası estirdi (alfa romeo,lancia vs değil bildiğin düz fiat)

Bu beni ürküttü açıkçası çünkü karşımda Fiat'ın elektrikli bir modelini görmekten korkuyorum. Zira pininfarina herkese tasarlıyor deniliyor ama çizim masada gayet hoş olsa da teknik ve işçilik kısmı ayrı bir önemli safha. Mesela Peugeot tasarımları çok hoştur ama işçilik ve malzeme size o tasarımın doygunluğunu vermez. Fiatın da fena değildir ama bazı modellerinin kapı gıcırtısından delirir yol tutuşundan tedirgin olursunuz.

Dediğim gibi aracın İtalyadan da hazır gelmesi ile  korkum genel olarak Fiat ekolünden gitmemizdir. Fabrika nerede diyen arkadaşlara umarım TOGG "yeni fabrika kurmuyoruz Tofaş tesislerinde üreteceğiz" demez. Bu bir çok parçasının Fiat Linea-Egea orijinli olmasına sebep olacak. Ben otomobilimizin böyle bir ekolün parçası olmasını istemem. Ama içimden bir ses görüntü buysa durum da buna doğru gidiyor demekte. TOGG "sıfırdan süspansiyon tasarlayamayız denenmiş lisanslı alt parçaları Fiat ile sözleşmeli olarak üretelim" derse karşımızda janjanlı bir Linea bizi bekliyor.

Yazdıklarım varsayım. Özgün bir şey olsun istiyorum. En azından zamanla özgünleşir diye bekliyorum. Yerli araba konusu ilk açıldığında bazı şirketler hemen projelerini yayınladıydı. Baktığımda çoğu esasen yurtdışındaki ortaklarından bir proje almış getirmiş adeta lisans altı Renault, Hyundai,Fiat üretimiydi. Zerre kendinden bir şey katmak yok. Yine distribütörü olduğu şirketin aracını satacak ama destek ve sübvansiyon için yerli araç numarası çekilecekti. Dışarıdan 3'e alıp 5'e satmak dışında hiç bir yeteneği olmayan yüzlerce şirketimiz var. Devlet ihale falan yapaın da kendi üstümüzden yurtdışında bir şirkete yaptıralım biz de %20 payımızı alırız. Türkiyede sanayinin özeti budur arkadaşlar. Koç Sabancı BMC vs farketmiyor. Arge ve Üretim yapan birkaç tane eli öpülesi şirket var.

Neyse; bir yerden yerli araç işine girelim de bari Fiat vs kazanacaksa da daha az kazansın sırtımızdan.

Hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. Þimdi ben burada Togg'un savunuculuğunu yapmıyorum ancak yorumları ve verileri mantık süzgecinden geçirince bazı sıkıntılı durumlar söz konusu. Aracı italyan firması tasarladı diye biraz fiat'a benzetme alt bilinci oluşmuş gibi sizde, ancak aracın ekranı olmasada direksiyonun alt tarafı fiat 500x'i andırıyor diye fiat çakması gibi görmek mantıksızdır.

Zaten bahsedilen togg firmasının araçlarının linea-egea ile ortak parçasının olacağı bir klasman olmayacağı çok bariz. Ancak bir şeye benzeyecekse mantık olarak pinifarinanın k3500 suv ve h500 sedan modellerine benzeyebilirler ancak tam onlar olmazlar. Altyapı olarakta saab firması yada yeni adıyla Nevs ile benzerlik olabilir. Çünkü altyapı ortaklığı var.

Diğer yandan o dediğiniz şirketler ve tutumları konusundaki yorumlarınızda haklısınız. Bu benim çok daha önceden Türk ekonomisi ile ilgili konuda bahsettiğim Türk insanının hazırcılık, garanticilik huyundan dolayı kaynaklanıyor. Bu yüzden devlet her zaman bizim endüstrimizde öncülük yapması gerekiyor. Bir nevi DEVLET KAPİTALİZM'i çarklarını çalıştırmamız lazım.

Birde şu mesele var biz zaten araba üretiyoruz ne gerek var markaya kafası ?  Bu burada değilde başka mecralarda daha fazla olan bir anlayış. Mesela tasarımı italyanmışta , neresi yerliymişte. Bizim burada bahsettiğimiz bir aracı yerli bir marka altında üretip satmak gerisi teferruhat. Çünkü neden bu önemli dacia bile sattığı bir araçtan bizim ürettiğimiz araçtan 3 katı daha fazla kazanıyorsa bu gereklidir.

Yani şöyle diyelim şu anki üretim altyapımız'ı togg üretip satsaydı ki bu renault'un yıllık üretimi bizim ülke üretiminin iki katı eğer bunu yerli olarak yapsak ülkemizin cari açığı kapanıyor. Birde siz başka ülkenin aracını ürettiğinizde kazancın düşük olmasını geçtim üretime de karar veremiyorsunuz adam diyorki yok kardeş bu arabayı sen üretme diyor tak diye üretimi kaydırıyor bir sene 300 bin üretirken bir sene tak 200 bine düşebiliyor. Bu sektör için devasa bir handikap.

Diğer yandan Togg şirketinin belki yurtiçi olmasa da yurtdışında yabancı bir firmayla ortak olmasına veya ortaklık kurmasına ben kesin gözüyle bakıyorum. Çünkü bir ülkeye Merhaba ağalar diye selam verip giremezsiniz. Aktif servis, showroom ve altyapınızın olması lazım. Bunuda sıfırdan kurmak imkansız. Bir süre bir şirketle Renault-Dacia ortaklığı gibi bir ortaklık kurmanız lazım.

Tabi bunu şöyle anlatmak lazım .Büyük firmalar bu fiat, renault ve peugeot psa vb.'ler aslında bir şirket değil şirketler grubudur. Yani örneğin fiat'ın altında ki yeni adıyla fiat crysler bir sürü şirket vardır. Mesela abarth, alfa romeo, chrysler, ferrari vb. Bunu neden yaparlar ? atıyorum renault renault bizde çoğu modeli ucuz olsada fransa için ortalama bir modeldir. Renault çok ucuz ve kalitesiz arabalar üretemeyeceği için markaya zarar vereceğinden dacia vb. gibi bir şirket kurup veya alıp bu segmentte araç üretir ve satar. Böylece markaya zarar vermeden o ucuz pazardanda pay alır.

Togg'da yurtdışı pazarda bir firmanın o firma ortalama veya ucuzsa lüks segmentte, çok lükssede orta sınıf markası olarak ortaklığa gidecektir. O firmanın yurtdışı altyapısını kullanacak ve güvencesinden yararlanacaktır. Bu tip bir ortaklıkta ancak ya hyundai ile yapılır yada fiat ile olabilir. Bir ingiliz markası ise tamamen süpriz olur. Fransız ve almanlar olmaz keza malum sebebler. İspanyollarda fransız ve alman yalakası olduğundan zor.

İtalyanlar olabilir. Ancak fiat'ın elinde çok fazla marka var ve bunları çeşitli fiyat grupları ve pazarlara paylaştırmış durumda. En muhtemel partner bence Hyundai. Hyundai lüks segmentte genesis'i ve alt segmentte kia'yı kullanıyor. Ancak Genesis çok daha yeni kuruldu. Çok yeni ve dar bir pazar alanı var. Daha çok amerika'da lexus ile kapışmak için kurulan bir şirket.

O yüzden hem firmanın Türkiye'deki Hyundai Assan'a yakın kurulması, Hyundai'nin bu alandaki bakirliği, iyi ilişkilerimizide hesaba katınca Togg Hyundai'nin müslüman, Türki ve Güney Amerika pazarında ortaklığa gideceği lüks segment firma olabilir. Başka bir ihtimalde var tabi. Togg bir şirketler grubu marka değil. Belki ilk araçların marka ismide togg olabilir ama bu sizi yanıltmasın. Yani Togg duruma göre ismi duyulmuş bir markayı çinlilerin saab'ı aldığı gibi alıp Togg bünyesine katıp bu şirket kullanılabilir. Mesela ileride bmc togg'un ticari ayaağını oluşturmak üzere Togg'a geçebilir, veya Onuk sazan konsepti lüks konsepti oluşturmak için togg'a geçebilir. Otobüs konusunda temsa togg'a geri alınıp elektrikli otobüsler vs. olabilir.

Son olarak Togg girişimi aslında Türkiye için otomotiv sektörünün ilerisinde bir önem taşıyor. Biz savunma sanayi dışında sivil bir sektörde ilk kez büyük bir sanayi sektöründe yeni bir girişim için devlet eliyle o sektördeki irili ufaklı firmaları ana ve altyüklenici olarak birleştirip yeni bir dev firma yaratmaya giriştik. Eğer bu başarılı olursa bu bir çok sektörde elektronik, gıda, mobilya, tekstill vb alanlarda dev oyuncular çıkartmak için yapılabilir. Sonuçta bir elin nesi var iki elin sesi var.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz