Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Öyleyse C segmenti SUV fiyatlarına bir bakalım:

2021 Nissan Qashqai 1.3 Sky Pack Plus DCT: 584 bin TL
2021 Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel Bold AT: 644 bin TL
2021 Citroen C5 Aircross 1.6 Shine AT: 681 bin 500 TL
2021 Hyundai Tucson 1.6 CRDi Elite DCT: 656 bin 100 TL
2021 Hyundai Tucson 1.6 Comfort DCT 583 bin 810 TL
2021 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi GT AT: 775 bin TL
2021 Peugeot 3008 1.6 Allure AT: 764 bin TL
2021 Volkswagen Tiguan 1.5 Life DSG: 648 bin 200 TL
2021 Dacia Duster Yeni 1.3 Prestige EDC: 449 bin TL
2021 Renault Kadjar 1.3 Touch Roof EDC: 628 bin TL.


450 bin - 775 bin arası olacak demek ki.... Ortasını alsak 550 bin diyelim... Mesajı Paylaş

]

Biz daha B segment araba alamıyoruz bunu nasıl alacağız ki? Yerli araba vergisi sıfır olursa belki...

O zamanda Dünya'ya hiçbir mal satmayız, sattığımiz ülkeler de bizim mallara yüksek vergi koyup bizi piyasadan silerler.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ocak 2022, 22:20:48
Biz daha B segment araba alamıyoruz bunu nasıl alacağız ki? Yerli araba vergisi sıfır olursa belki...

O zamanda Dünya'ya hiçbir mal satmayız, sattığımiz ülkeler de bizim mallara yüksek vergi koyup bizi piyasadan silerler..

Bu konu oraya gidiyor, bende merak ediyorum konunun nasıl ilerleyeceğini... Mesajı Paylaş

#144
Alıntı yapılan: Alp - 05 Ocak 2022, 23:46:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ocak 2022, 22:20:48
Biz daha B segment araba alamıyoruz bunu nasıl alacağız ki? Yerli araba vergisi sıfır olursa belki...

O zamanda Dünya'ya hiçbir mal satmayız, sattığımiz ülkeler de bizim mallara yüksek vergi koyup bizi piyasadan silerler..

Bu konu oraya gidiyor, bende merak ediyorum konunun nasıl ilerleyeceğini...

Olsun ihracat gelirimiz artıyor varsın vatandaş alamasın....
Bulgar,Gürcü alsın göğsümüz kabarsın... Mesajı Paylaş

Turkiye pazarinda ciddi pay sahibi alamadan, disarida pay sahibi olacagini sanmiyorum.

Ciddi olarak ic pazarda tutturmasi lazim, onun icin de rakiplerine kiyasla daha ucuz olmasi lazim..

Yeni bir oyuncu olarak, diger yabanci markalarla ayni fiyatta, hatta daha da pahali satilacak olursa tutturabilecegini sanmiyorum (umarim yanilirim)

Elektrikli modelleri olursa olsun ama "klasik" motorlu bir modeli de olmaliydi bence, tutturmasini kolaylastirmak icin..

Bence eger yeni alim yapilacaksa, butun resmi araclar yavas yavas, desteklenmesi acisindan, TOGG olmali..(isim de hic iyi degil bence ama neyse geciyorum)..

TOGG pazarlayip, yabanci arabaya binilirse inandirici olunmaz derim.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#146
TOGG planlayıcıları çok kritik , radikal bir karar alıp hibrit veya fosil yakıtlı model yerine tamamen elektrikli modellerle piyasaya adım attılar...
Dünya o yöne doğru gidiyor bence doğru karar ... Ama asıl sorun şu ki biz hala fakir , alım gücü düşük bir ülkeyiz maalesef...

Ben size olacakları söyleyeyim... Hala iktidarda kalırlarsa devlet dairelerini , polis arabalarını vs... TOGG alırlar... Tabi bizim paralarımız yani vergilerimizle.

İhale almak isteyen yandaşlarla meydanlarda sık sık şu diyaloglar yaşanacak ;

-" Hüsamettin bey sizi duyamıyorum , yerli ve milli TOGG arabamızdan kaç tane alacaksınız?"
-"Efendim 20 tane alacağız"
-"Yetmez Hüsamettin bey şunu 40 yapalım mı?"
-"Emredersiniz 40 olsun efendim" :D :D :D :D

Taşıma suyuyla değirmen dönmez , uluslararası rekabetle nasıl başa çıkacaklar göreceğiz...İnşallah güzel satış olur...Ben asla alamam , param yetmez , keşke olsa da alsam yerli otomobilimizi....Kalitesinden şüphe duymam bu arada


Mesajı Paylaş


"TOGG planlayıcıları çok kritik , radikal bir karar alıp hibrit veya fosil yakıtlı model yerine tamamen elektrikli modellerle piyasaya adım attılar...
Dünya o yöne doğru gidiyor bence doğru karar "

yazdıklarınızda haklı olduğunuz yönler var;  ama bence bu kısmı  pek te gerçekleri yansıtmıyor.
öncelikle,  tamamen elektrikli araçlar kararını  kimin aldığını da,  hangi  ön görülerle   aldığını da tam olarak bilemiyoruz.
bildiğimiz şey,  babayiğit  bulmak  hiç  kolay olamamıştı.
bu  konuda düşüncelerimi değiştirmemi gerektirecek bir gelişme yok yılllardır,  halen aynı görüşteyim.
bir önceki sayfada bile epeyi kafa ütülemişim,  madem iki farklı araç var,  bunlardan hiç değilse bir tanesi  hibrit veya benzinli olmalıydı.
yine  söylemiştim;  ama bu araçları  bizim  alabileceğimiz,  en azından ilk 3-5  yıl  şüpheli  bence.

çok  iyi bir örnek var aslında,  cuk  oturuyor.
biz  fındık üreten  bir ülkeyiz;  ama millet olarak bol bol  fındık alamıyoruz.

bu  iş te biraz buna  benzeyebilir,  gidişata bakmak gerek.

Dünya  ekonomisinin  kalıcı enflasyona gittiğine dair iddialar artık  iyice duyulur  oldu,  döviz  sorunu olan gelişmekte olan ülkelerin  halklarını  bu süreçten korumak için  yapabilecekleri yegane şey,  en azından belirli başlıklarda yerli üretim ekonomisine geçmektir.
döviz dalgalanmalarından etkilenmeyecek oranda yerlileşmiş hibrit veya  hiç olmazsa benzinli  bir otomobil,  bu  dönemde  enflasyonun  daha az hissedilmesini sağlayacak alternatif bir  savunma metodudur.
ha,  bu alternatif savunma metodunu  her başlığa  uygulamak  elbet mümkün değil;  ama belirli  başlıklara odaklanmış ve belli  hedefleri  benimsemiş  iyi bir planla   çok faydalı olacaktır.

  Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
2014 yılından itibaren elektrikli otomobil geliştirme faaliyetlerine devam eden Gen otomobil şirketi TM-265 hatchback ve TM-480 sedan modellerinin prototiplerini üreterek çeşitli testler gerçekleştirdi.




https://mobile.twitter.com/Action1041
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTOGG CEO Gürcan Karakaş:
2030'a kadar 5 farklı segmentte 1 milyon 80 bin adet araç üretmeyi planlıyoruz.

🔹İlk olarak yıllık üretimi 100 bin adet, sonraki üretimleri 175 bin adet olarak belirledik.



https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz