Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Problem aracın maliyet fiyatı değil ÖTV. Ama sırf resmi kurumlara kalsa iki sene zaten yok satması lazım. Kaldı ki insanların bayilere açıktan 100.000 vs ödeme yaptıkları bir dönemdeyiz. Benzinli rakiplerine göre fiyat da abartılı değil. Yani ben piyasa koşulları dışında satarlar diye düşünüyorum. Ama gönlümden geçen bu araç için bir ÖTV teşvik düzenlemesi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 14 Mart 2023, 20:06:32
Problem aracın maliyet fiyatı değil ÖTV. Ama sırf resmi kurumlara kalsa iki sene zaten yok satması lazım. Kaldı ki insanların bayilere açıktan 100.000 vs ödeme yaptıkları bir dönemdeyiz. Benzinli rakiplerine göre fiyat da abartılı değil. Yani ben piyasa koşulları dışında satarlar diye düşünüyorum. Ama gönlümden geçen bu araç için bir ÖTV teşvik düzenlemesi.

Bu araç için ÖTV düzenlemesi yaptıkları an Afyon satışını yasaklayan Çin'e yapılan bombardıman gibi ardı ardına ambargo yeriz...
Sen TOGG'a Ötv indirimi yapıp BMW'ye %300 ÖTV koyarsan Almanya'da sana ağır vergi koyar ithalat mallarına...

Mesajı Paylaş

Araç fiyatları diğer sıfır araçlara kıyasla oldukça makul, esas soru her isteyen (parası olupta almak isteyen) alabilecek mi ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 14 Mart 2023, 19:39:46
:o

Sonsuz şans diliyorum bu fiyatlarla! Sonsuz miktarda şansa ihtiyaçları olacak çünkü!

Megane sedanın opsiyonlar ile 1 milyonlara geldiği bir piyasada bu araçlar peynir ekmek gibi satar. Yerlisini bilmemnedini geçtim bu paraya bu opsiyon ve genişliği verebilecek başka bir araç yok. Mesajı Paylaş

#234
Çok şükür bir markamız oldu ama çok geç artık. Elektrikli arabalar artık ülkeleri önceki arabalar gibi ihya edemeyecekler. Elektrikli araba üretmesi geliştirmesi kolay teknolojik rekabeti daha kolay bir araba. Markaların araca katacakları artıları çok harkulade olamayacağı için ortaya bir Mercedes BMW farkı çıkmayacak. Artık her elektrikli araba Mercedes konforunda Ferrari performansında olacak. Firmaların motor üzerinden bir fark yaratmalarıda artık pek mümkün değil. Aldığınız çamaşır makinesinin motorunu hiç kimse merak etmiyor olay ona dönecek. Sonuçta araç başına karlar çok ortalama aralıkta olacak kimse Mercedes im karımı koyarım satarım çok kazanırım diyemeyecek. Bu kar marjı baskısı sürekli üreticiyi karını düşürmeye minumum aralığa çekmeye zorlayacak. Günün sonunda bu arabayı Almanya yine üretecek ama arabasını Türkiye ile aynı fiyatta satacak. Buna yapay zeka otonom sürüş gibi artılar getirenler olacak bir süre öne çıkacaklar ama oda çok sürmeyecek ve bu alanda otomobil firmalarından yazılım firmalarına kayacak her isteyen şahane otonom sürüş yeteneğini satın alıp ürününde kullanacak. Hatta bir sonrasında bu uygarlık meselesi open source olacak açık kaynak yazılıma dönüşecek neredeyse beleşe ullanılabilecek. İşte bu durum dünya ticaretinin öküzü olan otomotiv ekonomisini alaşağı edecek bir çok ülke kahrolacak. Bu değişimden en çok kahrolacak ülke zavallı Almanya olacak. Bunu görecek izleyecek çırpınacak ama çözüm yok maalesef Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Kahrol, kör olası Alamanya.  haklı olabilirsin, veya tam tersine cep telefonlarındaki bilgisayarlardaki gibi yazılım önemli farkı oluşturmakla beraber, kaçak yazılımları, paylaşımları iyice kısıtlayarak pastanın kreması yine birilerince hüpletilecek. Bu bakımdan  kaçak yazılımların kıstlandığı tek dünya devleti/hukuku da birileri için önem arzediyor olmalı.  Mesajı Paylaş

Peki en büyük ihracat kalemi otomotiv sektörü olan (Bir markası olmamasına rağmen) Türkiye bu durumdan nasıl etkilenicek hocam onu söyleyin. Mesajı Paylaş

Türkiye otomotiv sanayini dönüştürmek zorunda, yoksa geçmişteki eski model üretimine tekrar mahkum kalıp içe dönebiliriz. Tabi bunu isteyecek, hatta bunun için baskı yapacak oto yan, tamir , bakım sanayi  de olabilir. Tıpkı matbaa olayı gibi. Ama değişim sırasında ilklerde olmak önemlidir. Değişim ve yönü kaçınılmaz ise önculerden olmak her zaman avantajdır. Hatta enerji pil ve yönetim sistemlerini düşündüğümüzde Çin ve ABD'nin takipçilerindeniz sadece Mesajı Paylaş

Oncelikle TOGG projesinde calisan tum ekibe tebrikler.

Ancak TOGG un uretmis oldugu bu arac ust sinifa  hitap eder bir arac oldugunu daha once belirtmistim. Bu sekmenteki bir arac icin 1M TL "50K Euro"  araligindan baslayan fiyat belki dunyadaki muadilleri ile karsillastirildiginda normal gorunebilir ki ben ona da pek emin degilim.

Ancak basindan beri dusuncem ulmemizin ihtiyacinin "Halk tipi arac oldugu yonundedir"  Yani esas hitap edilmesi gereken ve ekolojik nedeler ile yenilimeye ihtiyac bulunan kisim bu olunmali idi. " Yeni aracimiz parali kesime veya rekabet ihtimali var ise dis pazarlara yonelik bir tasarim" Bu nedenle halka pek hitap etmeyen bir aracin yurttasima pek bir getirisi olacagini dusunmuyorum su asamada.

Hyprid +Elektrikli araclar icin AB ukelerinin bir cogunda devlet ve uretici firmalar ortak ozel kampanyalar duzenlemekte ki halk elinde bulunan eski araclarini yenilemeleri icin.  "Ornegin Italya da"  Diesel Euro 5 kadar olan tum araclarin artik bircok buyuk sehir merkezlerine girisi yasaklandi.Bu nedenle Araba piyasasi canlandi. Aracini yenilemek isteyenler icin kucuk aylik taksitlerle 5 yila kadar odeme planindan  tutun da eski arabaniza devlet yasina gore odeme yapiyor ornegin +20 yasindaki arabaya 2k Eurokadar odeme yapiyor. Alacaginiz araba firmasi ise o da fiyattan 3K Euro kadar indirim yapiyor sayet arac Hyprid veya Elektrikli ise. Vergi de minimum.

Yani ulkemizde de bu tur uygulamalara gecilmesi gerektigini dusunuyorum.


Mesajı Paylaş

Aslında aracı halkın ekonomik seviyesine indirgemek yerine, halkın ekonomik seviyesini aracın seviyesine yükseltmemiz gerek!
Esas sorun bu! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz