Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alman arabalarını postaladığımızda hedefe ulaştık demektir. Ayrıca bence sadece elektrikli versiyonu da olmamalı. Þu anda ülke elektrikli araçlar için hazır değil zaten. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTOGG CEO Gürcan KARAKAÞ: "Togg T10X'lerin İtalya'dan getirildiği ve Türkiye'de üretilmediği" iddiasıyla ilgili, "Başlangıçta ilk olarak biz bunu bir espri olarak algıladık" dedi.


https://twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]

#292
İlk üretimlerin İtalya'da olması bana mantıklı gelmişti. İlk arabalar bu işte teknoloji ve tecrübesi üstün başka bir yere yaptırıp akabinde onlardan bir şeyler öğrenip kendimiz üretmemiz  mantıklı bir sebep.
Bu yöntem daha önce de savunma sanayisi dahil pek çok sektorde kullanıldı ornegin Mke İlk seri G3 ve Mp 5leri Alman yapimidir sonrasında üretilenler yerlidir. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Þahsi fikrimdir: Yerli ve milli, metal-hava yakıt hücresi ile üretmezsek bu naneyi, biz bu işten kuruş kazanamayız. Aspilsan mı, Sage mi veya başkası mı işe el atar, onu bilemem; ama muhakkak şarj edilebilir metal-hava yakıt hücresi geliştirmeliyiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 12 Mayıs 2023, 17:34:05
Þahsi fikrimdir: Yerli ve milli, metal-hava yakıt hücresi ile üretmezsek bu naneyi, biz bu işten kuruş kazanamayız. Aspilsan mı, Sage mi veya başkası mı işe el atar, onu bilemem; ama muhakkak şarj edilebilir metal-hava yakıt hücresi geliştirmeliyiz.
+1 Mesajı Paylaş

Bugünkü tasarımları ile elektrikli otomobil ve araçların genel kullanıma yaygınlaşması mümkün değil, birkaç bini ancak kaldırabilecek bir şarj kabiliyeti var,tüm dünyada öyle,  araç sayısı birkaç yüzbinleri bulursa ne şekilde şarj edilecekleri büyük bir sorun halini alacaktır.
Ya bütün garajlarında tüm araç başına bir şarj istasyonu kurmak gibi bir ütopik hamleye girişilecek ya da tak çıkar pil tasarımına gidilecektir , pilinizi / pillerinizi çıkarıp akşam eve götürüp evde şarj edeceksiniz , bi çeşit büyük şarj makinası bulunacak sabah pili geri getirip araca takacaksınız gibi.
Togg tasarlanırken böyle yenilikçi yola gidilmiş olsaydı çok büyük avantajı olurdu.  Mesajı Paylaş

#296
Alıntı yapılan: DelKu - 13 Mayıs 2023, 06:48:13
Bugünkü tasarımları ile elektrikli otomobil ve araçların genel kullanıma yaygınlaşması mümkün değil, birkaç bini ancak kaldırabilecek bir şarj kabiliyeti var,tüm dünyada öyle,  araç sayısı birkaç yüzbinleri bulursa ne şekilde şarj edilecekleri büyük bir sorun halini alacaktır.

Evlerde de şarj edilebiliyor bataryalar. O kadar sorun olmaz.

Sök-tak tipindeki kullanım içinse, arızalansa veya kaybolsa bile dert etmeyeceğiniz ucuz bataryalara ihtiyacınız var. Neyse ki bataryalar hem ucuzlaşıyorlar, hem de kapasiteleri artıyor. Örneğin Tesla, daha yeni sodyum bazlı bataryalara geçiş yaptı. Sodyum, Lityumdan 100 kat ucuz bir metal. Bildiğiniz tuzdan çıkartılıyor. Ucuzladıkları için bence bu bataryalar sök-tak tipinde de tasarlanabilirler, eğer istenirse.

Benim bahsettiğim metal-hava hücresi ise aslında tam bir batarya değildir, adı üstünde, yakıt hücresidir. Yani, metali (örneğin alüminyum tozu) havadaki oksijenle yakarlar ve açığa çıkan enerji, ısı yerine doğru akım formunda sistemden çekilir. Oksijen, batarya içinde depolanmak yerine, atmosferden alındığı için, sistem hafiftir. Alüminyum veya Kalsiyum kullandığı için de ayrıca ucuzdur. İstenirse bunlar da sök-tak tipinde tasarlanabilirler.

Metal-hava hücresi benzin kadar yüksek enerji yoğunluğuna sahiptir. Dolu bir hücre ile çok rahatça 1200-1500 km gidersiniz! Ama çözülmesi gereken de sorunları vardır. Böyle bir teknolojiyi ülke içinde kullanıma alabilirsek, TOGG işinden para kazanabiliriz. Yoksa, nanay da yavrum şinanay! Yorulduğumuzla kalırız. Mesajı Paylaş

Elektrikli otomobillerin kablosuz şarj olma durumu olabilir mi? Mesajı Paylaş


"Sistemin gücünün 40 kW civarında olduğunu belirten yetkililer, bu gücün kablolu 50 kW DC hızlı şarj cihazı ile eşdeğer olduğunu söylüyorlar"

Yani bu sistem yukarıda tartışılan sök-tak pil uygulamasından daha kullanışlı ama ilk kurulum maliyeti fazla...

Merzifonlu hocam bir de bu elektrikli otobüslerde ilk kez konuşulmuştu, belli bir güzergahta giderken şarj olma ... Ya da özel olarak düzenlenmiş otobanlarda giderken şarj olma gibi Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz