Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Her türlü tasarımda kullanıcı eğer bir tercih yapması gerekiyor ise hani yazılımda seçenekler opsiyonlar yada mesaj kutuları ile emin misin evet mi hayır mı filan sorulur ya işte orada eğer kullanıcının cevabı % 80 tahmin ediliyor ise o soruyu kullanıcıya sormadan kuralları tasarımcı dayatması ile geçmek gerek. TOGG gibi arabalarda böyle tasarlanmalı kullanıcı tercihleri kuvvetle belli ise onu dayatmak lazım her şeyi seçmesine gerek yok kullanıcının. TESLA böyle mesela benim izlenimimle ama bizim gibi araba yapanlar menülere boğuyor kullanıcıyı. TOGG da böyle bir olgunlaşma dönemi yaşayacak bence. TOGG şu anda buldumcuk olmuş durumda Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#321
http://www.facebook.com/share/p/7mJef1ZcUh5hP33r/?mibextid=xfxF2i

Facebook ta böyle birşeye denk geldim doğru mu?

Motor Bosch
Þase İngiliz
Batarya Çin
Tasarım italyan

Ben birtek batarya çin ,tasarım ise İtalya diye biliyordum yani herşeyi mi yabancı bu togg'un? Mesajı Paylaş

#322
Evet denilen doğru. Þase ve tüm araç entegre parçaları da yabancı. Hatta belki alt süspansiyon ve alt takım da yabancı olabilir. Ama böyle piyasaya yeni giren bir marka için gayet normal şeyler . Otomotiv sektörü savunma sanayi gibi kapalı kutu olunan bir yer değil aksine interaktif en uygun maliyete en iyi işin farklı yerlerde yapılması ile başarı sağlanabiliyor. Mesela Þase konusu , TOGG ilk çıktığında EuroNcap'te 5 yıldızlı Avrupa standartlarında olacak bir araç olarak ortaya çıktı. Ki şimdiye kadar bir video göremedik ama öyle denildiyse öyle yapılmıştır. Bu testleri otomotive yeni giren bir şirketin ne Ar-Ge masrafını , ne Ar-Ge zamanını ne de Ar-Ge'yi becerecek eleman bulması vs mümkün değil. Ve böyle bir şaseyi yapamayabilirdikte. Yapsakta uzun yıllar alırdı , şase yapmak önemli tecrübe gerektiren zor bir iş otomotiv alanında . Kolay bir durum değil nihayetinde. Önemli olan TOGG için bugün ne durumda olduğu değil 5 sene 10 sene sonra bu teknolojileri biz mi yapıyoruz yoksa yine dışarıdan alıyoruz. Birde asıl önemlisi marka olabilmek. Araç yapmak nispeten kolay bir iş. TÜBİTAK projelerinde milyon TL'lik projeler ile öğrencilerde yapıyor. Mesele TOGG'u bir bütün içinde pazarlayıp bir dünya markası haline getirmek , haa orada şuana kadar nasılız, ve ne durumdayız o ayrı bir konu ama değindiğiniz konu otomotiv alanında gayet tabii bir durum. Ki TOGG'un yerli hücresine kadar üretimini planladığı batarya fabrikası projesi var , Gürcan bey bir programda motorlarını ilerleyen dönemde yerli yapacağız demişti. Yerliliği belirli oranın üstüne çıkartacağız demişti.(Oranı hatırlamıyorum.2,5 3 sene oldu.) Belirtilen diğer durumlar da ilerleyen süreçte emin olun halledilir. Ki artık geleceğin otomobillerinde önemli olacak olan 3 şey ver aracın komple yazılımı, bataryası ve yazılımı çalıştıracak olan donanımı. Yazılımı büyük oranda biz yapıyoruz hatta TOGG grubunun en çok dikkat çektiği ve uğraştığı alan bu alan , batarya konusunda çalışmalar mevcut. Donanım konusu TOGG'un değil komple ülkecek en büyük sektörel eksiğimiz o konuda yapacak bir şey yok. Quallcom'dan daha iyi çipi  , Nvidia'dan iyi Aİ çipi yapacak halimiz yok. Sadece biz değil Mercedes'inden Ferrari'sine Toyota'sına herkesim tedarik ettiği ürünler. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Yanlış anlamayın sn.kaptanı-derya  sanayide şase yapacak birçok usta bulursunuz bursa, İstanbul,Ankara vesaire...


EuroNcap için ise gerekli mukavemet ne gerekiyorsa bunun için gereken malzemeyi miktarını ve gereken işlemler belirtecek ve ayarlayacak metalürji ve makina mühendislerimiz vardır


Açıkçası şu tablo bende hayal kırıklığı yarattı nasıl ya bir şaseyide mı beceremiyoruz...O zaman bende şunu derim heryeri yabancı olan araba tabiki pahalı olur tabiki tercih edilmez tabiki seneyi zararla kapatır,togg'dan zarar edildiği söyleniyor milyar TL bazında böyle herşeyi yabancı ise tabi ki zarar edilir


Resmen 1986 daki F16 nın montaj hattı gibi içinde yerli parça yok yurtdışından gelen parçaların montajı derim...


Bir devrim bile değil açıkçası moralim bozuldu ve hevesim kaçtı


Þimdi anlıyorum yurtdışından çinli firmaya otomobil fabrikası açtırılacak bu togg'a engel diyordum demek ki bunu rant yapan siyasi oteritenin togg'a inancı yok batıp giderse hiç şaşırmam Mesajı Paylaş

Arabadan para kazanma devri 20 yy ın bir şansıydı kullananlar köşeyi döndü refah toplumu oldular ama artık 21 yy da ceyranlı arabalar döneminde araba üretmek eskisi gibi ülkeleri sırtlayıp kalkındıracak katma değeri ile ulusal refahı sağlayabilecek bir endüstri olamayacak. Peki yerine ne geçecek o zaman? hiç bir şey geçemeyecek ve dünyada kaos oluşacak. Otomotivim lokomotif faktörünün yerini alabilecek hiç bir sektör yok bu dünyanın mahfına yol açacak bütün dünya dengeleri değişecek başka bir çeşit ekonomi ortaya çıkacak. Ceyranı arabalar elektrikli arabaların yerine geçemeyecek sektör içten yanmalıdan ceyrana dönüşemeyecek. Ceyranlı arabalar üretmesi çok kolay araçlar ve buda daha yolun başındayken bile şimdiden belli oluyor dünyada yüzlerce ceyranlı araç markası daha şimdiden çıktı. Mercedes BMW AUDI Renaunt FIAT Ford Toyota üç buçuk atıyorlar şu anda ve arayıpta bulabilecekleri bir çare olmadığınında farkındalar. Bu firmalar yanlarında ülkelerinide götürecekler batarken. Almanlar patates ekecekler bahçelerine on yıl sonra aç kalmamak için. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Temmuz 2024, 18:42:08
Yanlış anlamayın sn.kaptanı-derya  sanayide şase yapacak birçok usta bulursunuz bursa, İstanbul,Ankara vesaire...


EuroNcap için ise gerekli mukavemet ne gerekiyorsa bunun için gereken malzemeyi miktarını ve gereken işlemler belirtecek ve ayarlayacak metalürji ve makina mühendislerimiz vardır


Açıkçası şu tablo bende hayal kırıklığı yarattı nasıl ya bir şaseyide mı beceremiyoruz...O zaman bende şunu derim heryeri yabancı olan araba tabiki pahalı olur tabiki tercih edilmez tabiki seneyi zararla kapatır,togg'dan zarar edildiği söyleniyor milyar TL bazında böyle herşeyi yabancı ise tabi ki zarar edilir

Resmen 1986 daki F16 nın montaj hattı gibi içinde yerli parça yok yurtdışından gelen parçaların montajı derim...


Bir devrim bile değil açıkçası moralim bozuldu ve hevesim kaçtı


Þimdi anlıyorum yurtdışından çinli firmaya otomobil fabrikası açtırılacak bu togg'a engel diyordum demek ki bunu rant yapan siyasi oteritenin togg'a inancı yok batıp giderse hiç şaşırmam


Þimdi öncelikle aracın şasesi yüksek mukavemetli presslerde Türkiye'de üretiliyor, kaynaklanıyor vs vs, Hatta bu gövde işlemlerinin tamamı için Kuka Robotics'den birçok robot alındı vs vs . Hatta TOGG başta bunu Bursa'daki bir şirketten alıyordu. Ama bugün Türkiye'de Ford Renault Fiat'ın otomobillerinin şaseleri Türkiye'de üretiliyor diye biliyorum.


İşin tasarım kısmına gelirsek burkulma direncinden, bataryaların yerleşimine ağırlık dağılımına, ön arka yan çarpışmada şasenin darbeyi sönümlemesine ve yeni trend olan ortak platform bir şase tasarlamak hiçte öyle kolay değil başlangıçta yeni bir marka için ayrıca zor, kim bu ülkede böyle bir ürün ortaya koydu ki bir deneyimimiz olsun.


Putty'nin dediğine bazı konularda katılıyorum, araç karlılıkları çok fazla düşeceği için otomotiv sektöründe uygulamalardan para kazanma, abonelik sistemi vs konuları çokça tartışılıyor sektörün geleceği nasıl olacağını birkaç dahi hariç bence kimse net kestiremiyor ama şurası net ciddi bir paradigma değişimi var ve Çinliler çok ciddi geliyor. Hem üretim maliyetleri açısından hem de teknolojik kabiliyet açısından.


TOGG'un Türk sanayisine eğer başarılır ve yıllık 500.000-600.000 üretim adetleri yakalanır ve Avrupa ve Amerika ölçekli bir marka yaratabilirsek, TOGG bir makro ekonomik bir yerlileştirme imkanı sunacak bize. Bunu başarırız başaramayız ayrı , bu üretim adetlerini yakalarız yakalamayız ayrı konular ama bize sunduğu imkan TOGG'un şu. Öncelikle ölçek ekonomisinden dolayı TOGG'da yerlileştireceğimiz ürünleri savunma sanayisinde kullanabiliriz. Batarya buna çok iyi örnek. TOGG yapısı ve pazarı gereği dünyada o gün rakipleri hangi batarya teknolojisini kullanıyorsa bizde onu kullanmak zorunda olduğumuz için gelecekteki batarya, batarya yönetim sistemleri, elektronik motorlarında dünyayla bu konuda aynı noktada olacağız. Buda bize Kara araçlarımızda, deniz platformlarımızda, denizaltılarımızda avantaj sağlayacak. Bugün savunma sanayisinde çektiğimiz sancılar bunun sancıları. Buna örnek otomasyon üretimi, mikroçip ve elektronik kartlar, otonom sürüş ve yazılım sistemleri de eklenebilir. Mesela otomasyon üretimi çok önemli görüyorum diğerlerini  aşağı yukarı herkes tahmin edebiliyor. Ama savunma sanayisinde komple bir üretim sorunumuz var. Hacimli ve maliyeti etkin şekilde  Ü+r+e+t+e+m+i+y+o+r+u+z.


Geçen gün TUSAÞ genel müdürü Gökbey için 2028 2029 döneminde ayda 4 adetlik üretimleri görebiliriz dedi. Yahu 500 adetlik üretimleri planlıyor isek peynir ekmek gibi satmayı hedefliyor isek yılda 48 adetle olur mu bu iş. Olası bir muharebe durumunda orduya ayda 4 helikopter veririz mi diyeceksiniz. Türk savuma sanayisinin hacimli üretim durumu bana 1943 1944 Almanya'sını hatırlatıyor, O Almanya muhteşem teknolojik prototipleri olan geleceğe yön verecek birçok platforma sahip olan ama bunları asla Müttefiklere karşı hacimli ve maliyetli bir şekilde üretip karşısına koyamadı. Bizde bugün öyleyiz ki Ukrayna savaşı bu konuda önümüzde çok güzel örnek teşkil eder iken. Gökbey'i 4 adet düşünen bir şirket Kaan'ı aylık kaç tane düşünüyor. Aylık 2 olduğunu farz edersek envantere 200 adet Kaan kaç yılda girer. Daha diğer ülkelere satıştan bahsetmedim.

Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Sn. Kaptanı-derya ve sn.putty illa ki ihracat bazlı olaya yaklaşmayalım okuduğum kaynak doğru ise 2023 te 460 bin küsür araba ithal etmişiz bunun 360 bini binek sırf bunda bile cari açığı azaltsak kar değil mi?


Fabrikada istihdam edilecek personel ona keza... Mesajı Paylaş

Denizci bunlar 20 yy ın dertleri sen daha dünyanın başına gelen ceyranlı araç belasının farkında değilsin. İnsanşar sokaklarda savaşacak öyle bir kaotik dönem geliyor küresel anlamda. Araba ekonomisi alaşağı olursa dünya kahrolur. Ve bunu önleyecek bir şey yok Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 27 Temmuz 2024, 20:33:51
Denizci bunlar 20 yy ın dertleri sen daha dünyanın başına gelen ceyranlı araç belasının farkında değilsin. İnsanşar sokaklarda savaşacak öyle bir kaotik dönem geliyor küresel anlamda. Araba ekonomisi alaşağı olursa dünya kahrolur. Ve bunu önleyecek bir şey yok
Elektrikli araçlar geleceklerini lityum rezervlerinin dayadılarsa, onlar içinde iyi bir gelecek gözükmüyor. Çünkü, dünya lityum rezervlerinin 20 yıllık bir ömrü kaldığını okumuştum. Yeni bir güç kaynağı bulunmalı veya geliştirilmeli. Mesajı Paylaş

Ne olursa olsun yinede elekrikli olacak. Hidrojen mesela oda elektrikli araba basitinde. İçten yanmalıya dönüş olmayacak. Başka piller olur en basiti şarj süresi çok kısalır yine daha basit piller yeterli olur Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz