Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Temmuz 2024, 18:42:08
Yanlış anlamayın sn.kaptanı-derya  sanayide şase yapacak birçok usta bulursunuz bursa, İstanbul,Ankara vesaire...


EuroNcap için ise gerekli mukavemet ne gerekiyorsa bunun için gereken malzemeyi miktarını ve gereken işlemler belirtecek ve ayarlayacak metalürji ve makina mühendislerimiz vardır


Açıkçası şu tablo bende hayal kırıklığı yarattı nasıl ya bir şaseyide mı beceremiyoruz...O zaman bende şunu derim heryeri yabancı olan araba tabiki pahalı olur tabiki tercih edilmez tabiki seneyi zararla kapatır,togg'dan zarar edildiği söyleniyor milyar TL bazında böyle herşeyi yabancı ise tabi ki zarar edilir


Resmen 1986 daki F16 nın montaj hattı gibi içinde yerli parça yok yurtdışından gelen parçaların montajı derim...


Bir devrim bile değil açıkçası moralim bozuldu ve hevesim kaçtı


Þimdi anlıyorum yurtdışından çinli firmaya otomobil fabrikası açtırılacak bu togg'a engel diyordum demek ki bunu rant yapan siyasi oteritenin togg'a inancı yok batıp giderse hiç şaşırmam


Yahu çalıştığım Alman otomotiv firmasıda Türk malı şasi ve direksiyon kutusu dahil bir suru parcayi yerli urettirip takıyor.
Üzüldüğüm konu ise Almanyada bir sürü şasi üretecek firma varken manisalı bir firmaya ürettiriyor. Yazık almanlara.. Mesajı Paylaş

#331
İkisi aynı şey değil


Almanya ucuz işçilikten dolayı istenilen şartlardaki malzemeler ile istenilen üretim prosesleri ile burda üretim yapması gayet normal çünkü Avrupa'nın Çin'iyiz nasıl olsa


Aslında beni destekleyen bir yazı yazmışsınız
Madem sizin deyiminizle Almanya'dan iyi şase yapıyoruz o zaman neden gidip İngiltere'den şase aldık ? Bunun cevabını alayım


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Temmuz 2024, 00:07:20
İkisi aynı şey değil


Almanya ucuz işçilikten dolayı istenilen şartlardaki malzemeler ile istenilen üretim prosesleri ile burda üretim yapması gayet normal çünkü Avrupa'nın Çin'iyiz nasıl olsa


Aslında beni destekleyen bir yazı yazmışsınız
Madem sizin deyiminizle Almanya'dan iyi şase yapıyoruz o zaman neden gidip İngiltere'den şase aldık ? Bunun cevabını alayım
İngiltereden şasi alınca araç ingiliz mi oldu?
Merak etme belli bir sayıya ulaştığı zaman yerlileşir. İlk zaman her yeni tasarımda bizim fabrikadada ürünler dışarıdan geliyor. 2-3 sene sonra yerlileştiriyorlar. 


Hangi ülkeden kolay tedarik ediliyorsa oradan aliyorlar parcayı. Aracin bitmiş halindeki parcalar birleşmiş milletler gibi.. ama marka alman menşei. Mesajı Paylaş

#333
Yok ithal girdili ürün fazla olunca maliyetler fazla oluyor haliyle ürün'üde ucuza nihai olarak üretemiyorsun, bizden daha ucuz asya,Afrika ülkelerinden Türkiye'ye ithal etseydik sorun olmazdı ama bizden daha pahalı üretim yapan Avrupa ülkelerinden ihraç ediyorsan veyahut lisanasaltı üretiyorsan sorun vardır kimse yerlilikten sözedemez ki sözedebiliyorsan nasıl Avrupa'nın çin'i konumdayken nasıl olurda Avrupa'dan daha pahalı araba üretir konuma geliyorsan bunu açıklayamazsın yada açıkla bakalım sn.otomotiv çalışanımız...


Cevabı bellidir aslında


Ya sizden pahalı ülkeden ithal parça geliyor
Yada sizden başka ülkelere lisans parası ödüyorsunuz


Ayrıca sizin deyiminizle ve açıklamanıza ve bakış açısına göre reno ve Fiat da yerli o zaman nede olsa burda üretiliyor fabrikası var ve yine bazı parçaları yurtdışından gelmesine rağmen sonuçta Türkiye de montajlanıyor,sizin verdiğinize örneğe göre bunlarda yerli


Aslında anlamanız gereken örneği şöyle açıklayayım 1960 da tamamen 0 dan otomobil tasarlayan ülke bkz. Devrim en azından flimine göre tamamen sıfırdan ve kendi mühendislerimizce tasarlandığı söyleniyor...


Þimdi ise yıl 2024 togg 2023 de yollara çıktı tasarımıda 2018 yada 2020 desek devrim ile arasında 60 sene var yaklaşık.Buraya kadar tamam mı


Þimdi bu ülkede süper bilgisayarına ,autocad'dan catia'ya kadar her türlü tasarım programına sahip iken ve bunları kullanmasını bilen tekniker ve mühendis vesaire sahip iken nasıl olurda italyan tasarımına gidilir ve seçilir.üstelik devrim için 6 aylık süreden bahsedilirken togg için yada başka deyişle elektrikli oto için saab 5-7 gibi elektrikli araç denememizi de ekleyelim bunu şunun için belirtiyorum yani biz otomotiv üretme sevdasına ve planına isteğine 2010 dan beri sahibiz yani bu şu demek oluyor bu bize  10 yıllık süredir ki devrim otomobilinden fazla süre zamanımız olmuş nasıl olurda 10 senede bir otomotiv tasarlayamamışız üstelik süper bilgisayar ve tasarım programlarının olduğu bir zamanda buyrun cevap verin sn. otomotiv çalışanı bu son söylediğim şase için,batarya için,motor için ve her türlü akşam için geçerli.


Ve son olarak bizim savunma sanayinde örnek vereyim daha iyi anlaşılsın tasarım bize ait olup olmaması önemli değil derseniz şayet....


T129 atak programı bizim için en güzel örnek konunun bağdaşması açısından;


Biz A129 alıp T129 a çevirip envantere almak için İtalya'ya deli lisans parası verdik sonuçta en basit değişiklik İtalya'ya göre lthec 800 motoru idi t129 un farklılığı aviyonikler ASELSAN, transmisyon italyan, dışkabuk italyan, bizim saldırı helikopteri hatta nakliye helikopteri tecrübemiz olmadığı için buna mecburduk zaten bu yüzden ihaledeki en zayıf helikopter seçildi ve en fahiş fiyatla şimdi t129 lar lisansla olduğu için bizim ts1400 motorunu entegre etmek için italya'nın iznine ihtiyacımız var bu yüzden Atak 1,5 gibi çözüm düşünülüyor,burdan kıssa yapın diye belirttim


Peki biraz daha açarak soruyorumTofaş ve renosu ile bunların ARGE ofisleri olan ülke ve burda yetişen beyinleri hatta emekli beyinleri olan ülke neden gidip kaporta için dış  ülkeden bir tasarım satın alır üstelik bunun için 10 senelik zamanı var iken saab5-7 den bu yana bir tasarım üretemiyor
muyuz yani? Cevabınız nedir sn. Otomotiv çalışanı...











Mesajı Paylaş

Denizci haksızsın kusura bakma. Yerli demek patronun yerli olmasıdır o kadar basit. Bugün ithal girdileri olur yarın olmaz hatta biz başka ülkelere araç motoru osu busu ihraç ederiz. TOGG yerlimidir peki bence tamamen yerlidir hiç tereddütsüz TOGG yerli bir arabadır istese tasarımı motoru bataryası yabancı olsun önemli değil.

Asıl sorun biz ara dönem insanları olarak TOGG yapınca zamanının Hundai sini FIAT ını yapan ülkeler gibi kendimizi otomotiv endüstrisine girdik sanıyoruz. Maalesef o tren kaçtı artık TOGG yaparak ülke refahı sağlanamaz. TOGG bırak karı ayakta kalabilirse şükredelim. TOGG devlet himayesinde olmasa benim gördüğüm tabloda batacak olan bir oluşumdur maalesef. Ama amaca yönelik her çaba bir faydadır deneyelim batarsa da batsın denemek bizim tek görevimiz gelecekte o olacak bu olacak hesapları ile geri durmaktansa basalım bir kaç milyar doları yapalım olmazsa olmaz olursa olur. Þu bir gerçek artık elektrikli arabadan kar marjları o kadar düşecekki firmalar ayakta zor duracaklar bırak ülkeyi sürüklemeyi. Almanya geçemiyor elektrikliye mesela uğraşıyor uğraşıyor BMW si Mercedesi ama o eski tadı bırakmıyor ürünler asılamadılar bir türlü ceyranlı araba işine layığı ile. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#335
Eee sn.putty hoşgeldin muhabbete sana iki sorum olacak  kendin kaşındın o zaman... Mesajı Paylaş

Zamanında imza denilen bir araç vardı fabrikası Gaziantep Siirt tarafında kuruluyordu yada kurulmak üzereydi peki neden proje iptal ettirildi yada durduruldu


Madem patronun yerli olması yeterli bu proje neden gerçekleştirilmedi hemde elektrikli değil içten yanmalı motor idi patronu da fadıl Akgündüz namıdiyar jet Fadıl...


Fadıl Akgündüz için dolandırıcı idi cevabı hariç her cevabı kabul ederim birtek bu cevabı kabul etmem
Çünkü dolandırıcı olan adama proton 5x5 in distribütörlüğü verilmez,Caprice Gold projelere imar verilmez , Almanya dan projeleri için finans toplamasına izin verilmez..


Ama derseniz ki


Koç Ailesi yani tofaş istemedi
Toyota ailesi Sabancı istemedi
Renault takı OYAK grubu istemedi
İçimizdeki bürokratlar ve bürokrasi istemedi


Bunlar derseniz kabul ederim


Buyrun cevabınızı alayım sn.putty patronun yerli olması yeterli diye siz tez attınız o yüzden siz cevabını vermek zorundasınız.


Soru 1 buydu..



Mesajı Paylaş

Soru 2


Madem patronun yerli olması yeterli idi yada yeterli


Tofaş-Fiat grubunda hisse dağılımı %51 Koç %49 Fiat'da idi
Son 10-15 senede bu hisse dağılımı Koç Ailesinin hisseleri Fiat'a satması ile İtalyanların lehine döndü söz hakkı italyanların oldu...


Ondan önce %51 hisse Koç Ailesinde olduğu için söz hakkı Koçların elindeydi yani söz hakkı Koçlarda yani bizdeydi yani patron bizdik...


Þimdi bu denkleme göre UNO,Tempra,Tipo,Palio,Linea,Fiorino,Doblo ve bu dönemde ise egea otomobilleri yerli idi...


Buyrun sn. Putty dediğiniz patron yerli olması yeterli dediğiniz teoriye göre yukarda saydığım araçlara yerli deyinde görelim


Buyrun cevabınızı bekliyorum sn.putty madem ortaya patron yerli olsun yeterli dediniz ortaya birşey attınız o zaman yukarıda saydığım araçlara yerli diyeceksiniz.


İşte bu cevabı merakla bekliyorum

Mesajı Paylaş

Sen kabul etmesen bile gerçek değişmez. Bugün yine ortaya bir şey atıp gelsin, ona yine para kaptıracak tonla insan çıkar. Calı örneğini görüyoruz. Severiz biz bizi kandıranları...

O istemedi, bu istemedi, şu istemedi vs asıl bunlar boş söylemler... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Jet fadılı tartışmak bile abes dir onu geçelim bir kere

Tofaş ise FIAT lisansı ile üretim yapıyordu bu durumda patronun yerli olması yeter iddiamı düzeltmem gerekir haklısın lisans ile üretim yapan yerli firmalarda yerli tasarım ürünlere teorikte kendilerini hazır hissedince geçebilseler de lisans ile üretim yaptıkları dönemde gönlümüzdeki maksat anlamında yerli sayılmazlar tabi ki bu konuda haklısın. TOGG ise gerçekten her anlamda yerli bir oluşumdur bazı girdilerin yerli olmaması bu durumu değiştirmez.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz