Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#340
Benim yerlilikten ziyade esas dem vurduğum iki üç nokta var?


-Bizim süper bilgisayarımız var, catia yada AutoCAD vesaire tasarım programlarımız var.


-makine mühendisi,metalürji mühendisimiz, elektrik ve elektronik mühendisimiz var
-Tofaş , Renault gibi otomobil kurumlarında ar-ge ofislerinde çalışmış yani şu an çalışan veya emekli olmuş mühendisimiz,teknikerimiz ve teknisyenimiz var.


Hatta savunma sanayinden örnek vereyim


FNSS dizayn yarışmaları oluyordu daha önce hala var mı bilmiyorum,ama yarışan dizaynlara baktığımız zaman zamanın ötesinde dizaynlar yarışıyordu yani bae systems,general dynamycs,kmw gibi firmalar parmakla ısırırdı sanki uzaydan fırlamış gibi dizaynlardı.


Yani dizayn konusunda yeteneklerimizi atfen elimizdeki kabiliyetleri söyledim(süperbilgisayar,catia,AutoCAD ve ARGE ofisi çalışanları)


Aynı şekil FNSS dizayn yarışması örneğinide hayal ve tasarlama dizayn etme gücümüze atfen söyledim.


Þimdi böyle bir ülke nasıl olurda 100-120 yıllık otomobil dünyasında üstelik kendiside bu işe bulaşmışken nasıl olurda şase,karoser (dışyapı) tasarlayamaz aklım ermiyor hemde bu iş için 10 senelik hevesin ve çaban ile zamanın var ise..


Çünkü Mühendisine güvenilmiyor.


Ve ayrıca eğer togg milli ve yerli ise hatta bunun birtık ötesi ilk ve yerli milli oto ise;


O zaman koçların ürettiği Anadolu ne oluyor en azından Anadolu'nun sadece motoru Ford,Togg'un ise herşeyi yabancı üzerine togg amblemi koymakla yerli olmuyor..


Þimdi gelelim rahatsızlık duyduğum konuya


Togg batabilir demişsiniz ya olabilir önemli girişimdir diye..


Peki togg'a o kadar teşvik verildi arazi tahsil edildi batarsa bunlara yazık değil mi


Zarar ettiğini bende söylemiştim sizde söylüyorsunuz peki devlet batmasına izin vermedi vergi borcunu sildi vatandaşa verilmeyen 0,49 faizli kredi verildi ve hatta bu kredi verilip bu verilen kredinin ödenmemesine göz yumuldu sonuçta olmamış şey değil bkz. Demirören'in medya kuruluşlarını ziraat bankasından aldığı krediyle satın alıp taksitlerini ödememesi ve bunun için kollanması, Aynısı Togg için yapılırsa bu halka yazık değil mi bir sermarderin başarısızlığını halk'mı ödemeli..olmuyacak şeyler değil.


Þimdi en son noktaya gene deyineyim


Þase İngiliz
Motor Alman
Batarya Çin
Dış kabuk italyan


Þimdi bu araba sözüm ona yerli ya


Peki nasıl oluyorda bu yerli araba yurtdışındaki arabandan pahalı oluyor ben söyleyeyim çünkü sizden daha pahalı üretim yapan ülkelerden parçası geliyor yada bu ülkelere lisans parası ödüyorsunuz.İste bu yüzden ucuz üretemiyorsunuz ve bu yüzden de rekabet edemiyorsunuz


O zaman kusura bakmayın böyle planlama ve strateji üzerine bir işe başlanılmaz.baştan çürük temele bina inşa etmek gibi


Ama mesela bu yurtdışından gelen parçalar bize yurtiçindeki üreticiden daha ucuza gelse idi o zaman hata var demezdim bkz. Sn.M.B.T.nin söylediği gibi Almanya'nın bize şase ve şanzuman sipariş etmesi gibi... neden çünkü Almanya'dan daha ucuza üretebiliyoruz buda Alman Otomobil firmasının diğer oto firmaları ile rekabet etmesini sağlıyor





Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 28 Temmuz 2024, 13:06:12
Jet fadılı tartışmak bile abes dir onu geçelim bir kere

Tofaş ise FIAT lisansı ile üretim yapıyordu bu durumda patronun yerli olması yeter iddiamı düzeltmem gerekir haklısın lisans ile üretim yapan yerli firmalarda yerli tasarım ürünlere teorikte kendilerini hazır hissedince geçebilseler de lisans ile üretim yaptıkları dönemde gönlümüzdeki maksat anlamında yerli sayılmazlar tabi ki bu konuda haklısın. TOGG ise gerçekten her anlamda yerli bir oluşumdur bazı girdilerin yerli olmaması bu durumu değiştirmez.


Evet şirket oluşumu olarak yerli fakat ürün yerli olmayınca ve bundan dolayı diğer firmalarla rekabet edemeyince hiçbir kıymeti kalmıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Temmuz 2024, 14:01:19
Alıntı yapılan: putty - 28 Temmuz 2024, 13:06:12
Jet fadılı tartışmak bile abes dir onu geçelim bir kere

Tofaş ise FIAT lisansı ile üretim yapıyordu bu durumda patronun yerli olması yeter iddiamı düzeltmem gerekir haklısın lisans ile üretim yapan yerli firmalarda yerli tasarım ürünlere teorikte kendilerini hazır hissedince geçebilseler de lisans ile üretim yaptıkları dönemde gönlümüzdeki maksat anlamında yerli sayılmazlar tabi ki bu konuda haklısın. TOGG ise gerçekten her anlamda yerli bir oluşumdur bazı girdilerin yerli olmaması bu durumu değiştirmez.


Evet şirket oluşumu olarak yerli fakat ürün yerli olmayınca ve bundan dolayı diğer firmalarla rekabet edemeyince hiçbir kıymeti kalmıyor.
Maalesef yorumunuza muhalif olarak tartışmaya katılacağım.
Toggun dışarıdan malzeme temin etmesi onu değerini azaltmaz. Togg otomobil fabrikası sanziman motor batarya fabrikası değil. Bunlari dışarıdan etmesi abes değil Turkiye de yeterli alt yapı yoksa bu Togg fabrikasının problemi değil.
Ayni Tesla, Toyata ve Volvo da olduğu gibi. Bu firmalarda cesitli onemli parçaları yurt dışından temin ediyor. Örneğin teslanin pilleri için Panasonicle anlasma yaptı. Toyata kendi sanzimani olmasina rağmen Dizel motorlarinda Zf sanziman kullanıyor. Asırlık Volvonun kendi sanzimani ve motoru yok diger onemli birleşenleri dahil pek cok farkli ulkeden temin ediyor. Kimsede Teslya Japon Toyataya Alman demiyor.
Mesela sadece alt bileşenleri degil bileşenlerin kurduğu üst yapı asıl katma  değeri katanda burası. Toggun yapmasi gereken bu üst yapıyı oluşturmak bunu da şu an iyi yapamıyor. Asıl elestirmememiz gereken yer burası. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#343
İşte bu yurtdışından temin etmede sorun şurda başlıyor sonuçta ihracat kısıtlasından bahsetmek pek sözkonusu değil bunu tartışmaya gerek yok bunuda biryere ekleyeyim


Ama yurtdışından temin ederken sen bu komponentleri senden yada senin ülkenden daha ucuza üretecek ülkeden mi temin ediyorsun yoksa senden daha pahalı olan ülkeden mi temin ediyorsun


Bakalım ülkelere


Motor Bosch
Þase İngiliz
Karoser italyan
Batarya Çin


Bakınca Çin senle eşdeğer diğerleri ise senden pahalı üretim peki durum bu olunca bunlardan ama parça ama lisans ile aldığın parça ile nasıl rekabet edeceksin


Git senden daha ucuza olan Afrika'ya yada asya ülkesine ürettir.




Yoksa biz Almanya ya sadece şase ve şanzuman değil mesela Bursa'daki Bosch fabrikası Mercedes'in bazı modellerine enjeksiyon sağlıyor...


İstese bu bujileri Almanya'daki bosch'tada üretir ama gerek ucuz işçilik gerek hassas,kaliteli ve hızlı işçilikten dolayı Türkiyedeki bosch'tan ürettiyor...


Ve ekleyeyim git mercedes'ten içten yanmalı motor al alabiliyor musun yada aldığında mercedes'e ürettiğinden daha pahalıya mı denk geliyor.


Hatta bir örnekte ben vereyim sizin Volvo ve Toyota örneğinize hitaben Mercedes 116 motorları Renault motorlarıdır ama bunun sebebi Mercedes üretemediği için değil Renault motoru daha ucuz ve ekonomik olduğu için yani rekabet ortamı dolayısıyla


Ama senin togg bileşenleri yurtiçi tasarlanmadığı veyahut üretilmediği için yurtdışı bileşenli.yani aynı şey değil

O zaman soruyu basit her defasında aynı şeyi sorup cevap alamamaktan bıktım


Bu ülke onca kurumuna rağmen ve tecrübesine rağmen yerli bir şase ve karoser tasarlayamıyor mu? Tüm forumun iddası bumu bu kadar mı iddalısınız?


Hatta bu sefer arttırarak gideyim tübitak'ı olan ve Aselsan gibi kurumları ile elektrikli trenlere motor üretebilen tasarlayan ülke nasıl oluyorda togg'a elektrikli motor tasarlayamıyor?


Bunlarla ilgili tez yada fikriniz var mı? Mesajı Paylaş

1960'lardaki yerli oto hamlesi ile ilgili olarak bir yorum okumuştum. Sıkıntı, aracın yakıtının unutulması değil, o tarihlerde ülkenin sanayi alt yapısının henüz hazır olmayışı imiş. Bence haklı bir yorum. Üç beş modeli ortaya çıkarmakla iş bitmiyor. Üretim fabrikası/fabrikaları, yedek parça, bakım ağı gibi bir sürü ağı da hazır etmek gerekiyor. Üstüne bunları uygun fiyata satabilecek fiyat tespiti ve yeterli sayıda satış yapabilmek de gerekiyor. Mesajı Paylaş

Sn. Denizci16 bu Toggun sorunu değil. Önemli olan Toggun bu bileşenleri doğru kullanarak aracı üretmesi asıl önemli olan bu. Eger yürüyen kullanıcı isterlerini karşılayan bir araç olursa değerini karını bu belirler. Eğer bu bilesenleri dogru kullanmazsanız arac sürücülere hitap etmezse o zaman yuzde yuz yerli olsa da bir işe yaramaz. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Þunu bekliyorum aslında burda Arkadaşlar buna değindi zamanla dediler yerlileşir..


Doğru örnek mi bilemedim Hatırlarsak Bayraktar Tb2 de rotax912 ithal nlos sistemi vesaire ile bu işe girişti zamanla yerlileşip milli komponentler kullanmaya başladı togg'da bu sıçramayı hızlı bir şekilde yapmalı... Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: Denizci16 - 16 Ağustos 2024, 23:17:17
http://www.facebook.com/share/p/Pi7DXomnw1w68WsC/?mibextid=xfxF2i

Togg'daki bir alt yüklenici concordata ilan etmiş

Asıl haber bu değil ki .Bu habere yapılan yorumlara bakarsanız "Vergi vermemek için konkordato ilan etmişler , devlet bunlara el koysun , hain bunlar vs"

Adamların gözü dönmüş işlerine gelmeyen herkesi-herşeyi bir anda hain ilan ediyorlar ... Mesajı Paylaş

TOGG da zarar ediyor iddiaları var. Haziranda araç satışlarında yarı yarıya düşüş olmuş Türk halkı TOGG a mesafeli olmaya başladı. Yeni model çalışmaları var bunda ciddi yaklaşım değişiklikleri gerekiyor. Aracı daha minimalist tasarlamak lazım bence. Minimalist den kasın ufak araç değil yanlış anlamayın TESLA mesela minimalist bir tasarımdır her şey basit yalın dır ama araç güçlü bir araçtır. IKEA nın mobilyaları Japonların küçük fonsiyonel evleri gibi bir tasarım anlayışı gerek yoksa mercedes gibi ceyranlı araç doğru hedef değil.
TOGG aracın işletim sisteminde çok tecrübe edindi yeni araçta bir olgunluk göreceğiz bence. Kocaman LCD yi kaldırsın mesela

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz