Yerli Otomobil

Başlatan SKYWOLF, 09 Temmuz 2009, 22:28:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu konuda en başından beri söylüyorum, araç üretiyorsak iç pazardan çok dışarıya satmalıyız. Bizim gibi dışa bağımlı ekonomilerden dışarıdan daha fazla para gelmesi lazım. Biz bunun tam tersini yapıyoruz gibi geliyor bana. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Pek tabii ki, yurt dışında da rekabet etmek lazım...
Türkiye deki araç maliyetlerini bilmiyorum ama yinede dışarıda; Çin ile değil Türkiye nin kimsenin rekabet edebileceğini düşünemiyorum...
Rekabet in en temel şartı rakibin sunamadığı imkanlar sunmak, en temizi; servis ağı yedek parça vs vs ile desteklenen eko sistem kurmak, mesela çin arabalarının 3 sene sonra teknik destek ve yedek parça alamadığı netleşirse müşteriye kim daha iyi ulaşabiliyorsa o kalıcı olur... Mesajı Paylaş

Bu kadar siyasi baskı var iken, TOGG iç pazarı 2. kaleme atıp, yurtdışına açılamaz. Önce içerideki baskıyı bitirmesi lazım. Buna karşılık da siyasilerin yurtdışına açılan TOGG'a gerekli her türlü desteği sağlaması lazım. Yoksa Çinliler, Almanları bile sağlam tokatlarken, TOGG'u yaşatmaz. Mesajı Paylaş

#363
Alıntı yapılan: Denizci16 - 06 Eylül 2024, 16:50:09
http://www.facebook.com/share/a8w2xUZtMDZkprAU/?mibextid=xfxF2i

Buyrun fırından yeni çıktı,Zavallı Almanya başlığında paylaşacaktım ama konu yeli oto ile bağlantılı

Muhattabı sn putty,Almanya elektrikli oto yüzünden batıyorsa biz ne oluyoruz yada olucaz sn putty.

Bak Tofaş bir vardiya'ya düşecekmiş bu durumda biz zavallı Almanya'ya göre ne oluyoruz

Bu arada yazıyı okumadım sadece başlığı yetti

Denizci konuyu takip ettiğin için bir beğeni ateşledim. Bize ne olacak dersen bizide kötü etkileyecek tabiki çünkü tüm dünya zangır zangır sarsılacak ceyranlı arabalar tamamen hakim olduklarında. Dünyanın para dengesi alt üst olacak dünya ticaretini çeviren ana kalem ortadan kalkacak yada o eski lokomotif görevi karlılığı yitirecek araba endüstrisi.
Þu anda dünyada içten yanmalı araba endüstrisi tüm heyecanını kaybetti bile. Yeni modeller tasarlanmıyor yeni yatırımlar yapılmıyor hatta insanlar yeni içten yanmalı arabalar bile almak istemiyor. Geleceğin ceyranlıda olduğunu fark edip içinden ceyranlıya geçmek hiç gelmeyen konservatif kesimde içten yanmalı arabalarını yenilemek yerine ellerindeki ile devam etmek hatta illada almak zorunda olanlarda ikinci el ile idare etmek eğilimindeler yavaş yavaş. Artık içten yanmalı araçların geleceğinde en iyi gün bu gün dönemi başladı. TOFAÞ filan gümleyecek tabiki bu kesin. TOFAÞ elektrikliye geçermi peki bence mümkünatı yok geçemez. Geçilebilse Mercedes geçerdi zaten. O zaman neden Almanya zavallı oluyorda biz olmuyoruz. Cevap basit biz aten zavallıyız daha zavallı olmamız zor. Sorun muhteşem yaşamaya alışmış Almanya için var. Hem arabanın ekonomideki payı büyük hem refaha alışmışlar onlar için kriz travmadır. Ayrıca biz güzel bir ilkilmde büyük bir coğrafyaya sahip ülkeyiz hayat bize yeni seçenekler sunar Almanya gibi ıslak sıkışık seçenekleri kısıtlı kuzey ülkesi değiliz. Bu ülkede dünya taş devrine dönse yine mutlu olunur. 
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#364
Avrupa'da otomobil satışları bu yıl ilk kez düşüş yaşadı. Elektrikli araçlardaki düşüş ise çok büyük olurken, hibrit otomobiller satışları arttan tek yakıt türü oldu.

Sayın Putty sizin de dediğiniz gibi Çin'in elektrikli araçlar piyasasında öne çıkmasına ilk başta Avrupa temkinli yaklaştı ve teknolojik üstünlükleriyle Çin'i geçebileceklerini düşündüler ama bu gerçekleşmedi ... (pil teknolojisinde Çin'den büyük fark yaratamamaları)

Avrupalı elektrikli araç firmaları , tıpkı içten yanmalı otomobil piyasasında global tekel olamayacaklarını anladılar ama iş sayın Putty'nin dediği gibi Avrupa sanayisinin temellerini sarsmaya başladı... Geçtiğimiz günlerde "Volkswagen 87 yıllık tarihinde ilk kez Almanya'da fabrika kapatabilir" haberi bunu iyice ayyuka çıkardı...

Birde şu var pandemi ve sonrası ekonomik krizde alım gücü düşen insanlar artık Çin malı oto'lara çok da önyargılı yaklaşmıyor...Bakın ülkemizdeki Cherry büyük satışları

Bakalım bu cendereden nasıl çıkacaklar...

Bence pil ve şarj teknolojisinde devrimsel bir buluş yapamazlarsa  Avrupa'nın oto sanayindeki tekeli ortadan kalkar... Mesajı Paylaş

Bizim yerli oto da hibrid olmalıydı. Þu an elektirikli araçların arzından ötürü piyasasını oluştursa da mantıkli dusununce plug in hybridler ön plana çıkıyor. Elektirili otomobiller şarj ve batarya sıkıntılari sürücüler tarafindan konusulmaya baslaninca yavas yavas piyasada hybrid modeller egemen olacak.
Tesla sanılanın aksine elektirikli araclarla piyasaya çıkmadı. Otonom elektirikli araclarla ön plana çıktı. Elon Mask mühendisliğinden çok iyi bir girişimci. Daha önce de elektrikli araclar vardi ama talep azdı. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#366
Alıntı yapılan: Bogü Alp - 06 Eylül 2024, 19:51:47
Elektirili otomobiller şarj ve batarya sıkıntılari sürücüler tarafindan konusulmaya baslaninca yavas yavas piyasada hybrid modeller egemen olacak.

O düşünce, elektrikli oto işine maçası yemeyen AB+Japon+ABD oto üreticilerinin düşüncesi. Her şeyden evvel, batarya sorunları aşılmak üzere. 10 dakikalık şarj ile 1000+ km yol yaptıran bataryalar yolda. Diğer sorunlar da hallolma yolunda.

Bunun dışında, yabancı silahlardan ve yabancı petrolden/gazdan kurtulmak, bizim gerçek kurtuluş savaşımızdır. Bu nedenle, tamamen elektrikli otomotiv endüstrisini en az yerli silahlar kadar ciddiye almak zorundayız. Hibrit oto ulusal çıkarlarımıza terstir.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Petrol+Otomotiv Endüstrisi+Dolar üçlüsü, 1. Dünya Savaşının ardından kurulan küresel düzenin temelidir.
"Düzenler", i) petrolü dolarla satmayı kabullenen petrol üreticileri, ii) otomobil ve yedek parça üreticileri ve son olarak iii) doları basanlardır. "Düzülenler" ise dünyanın geri kalanıdır! Biz 100 yıldır bu kısma dahiliz.

Enerji konusunda petrolden bağımsız olan bir endüstri kurabilirsek, cari açık ortadan kalkacağı için, düzülen olmaktan kurtuluruz. Yoksa boşa debelenir dururuz.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Tam elektrikli oto işinde en önemli derdimiz şudur: Bir kucaktan kalkıp diğer kucağa oturmamak namına, ilk iş olarak, yerli ve rekabet edebilir bataryalar geliştirmemiz gerekiyor.

Petrol ithal etmeyi bırakıp, onun yerine güneş paneli ve batarya ithal ederek yine cari açık vereceksek, bu sektöre girmenin ne anlamı kaldı?
--------------------------------------------------------------------------------------------

Bu nedenlerle, dön dolaş aynı yere geliyoruz: Hem yerli silah platformları için ve hem de enerji konusunda petrolden kurtulmamız için, motor meselesini bir an önce çözmeliyiz. Silah platformları için motoru çözelim ki, ar-ge kaynaklarımızı çip ve elektrikli oto alanlarına aktarabilelim. Mesajı Paylaş

#367
Geçen you tube da izledim,
Deniz dalgasından elektrik üretilmesi ile ilgili olarak, mekanizma geliştirilmiş;

Deniz tabanına ankraj çakılıyor,  bu ankrajdan çıkan halat (ve ya zincir) su yüzeyindeki duba ya bağlanıyor, dalga ile beraber düşeyde hareket edip, yükselip inen çıkan duba içindeki (veya dipdeki ankraj'da) dinamonun hareket mekanizmasını hareketlendiriyor,  bu da dinamoyu çeviriyor...

Devre dışına kalana kadar bırak enerji üretsin...

Ayrıca kablolu sistem olduğu için doğal engelde teşkil ediyor... , geçiş yollarına, harekat istikametlerine, limanların zayıf bölgelerine doğal engel oluşturup rakibi istediğin yere yönlendiren veya zayıf bölgenden geçmesini engelleyen bir yapı olarakta doğal olarak kullanılabilir. İlgili bölgelerde dubalı kablolu enerji tarlaları yapıyosun, doğal engel ;) .. Bir yandan da enerji ürettir Mesajı Paylaş

#368
Bu şarj işini her gün şarj edilen telefon pratiği ile düşünüp telaş yapıyoruz ama 1000 km bataryalar konuşulmaya başlandı bile hızlı şarj da önü çok açık. Bu durumda ayda şarj a harcadığımız zaman berbere harcadığımız zamandan daha az olacak gibi görünüyor. Ortalama kullanıcı senede 10-20 bin km yapsa ayda bir iki kere şarj olacak demektir.  Biz telefondaki pratiğe göre sanki her gün yada gün aşırı şarj yaparız gibi düşünüyoruz öyle bir şey yok ayda bir kaç kere şarj olacak araçlar.

Hibrit araç önerenler var hibrit araçta benzinli araçtır. 21 yy da human planet çağında yer altından çıkan katranla mı araba süreceğiz hala daha. Tamam zorluklar var ama ceyran dediğin şey her ülkenin kendi başına üretmenin yollarını bulabildiği kolay bir şey aslında. Kainat da her şey ceyrandan yapılmıştır atom dediğin şey ceyrandır her şey enerjidir bir yolu bulunur ceyran üretmenin ama petrol öyle değil. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bataryaların ham maddelerini bilmiyorum lfp lityum batarya vs nerede kullanılır. Bildiklerim genel bilgiler derin bilgiye hakim değilim. O yüzden sizlerle tartışmaya girip konuyu uzatmayacağım.
Arabalari takip eden birisi olarak yorumumu yapacağım. Son çıkan cep telefonları bile 4 dakika da sarj süresi varken 10 dakika da araç şarj suresi bana mantıklı gelmiyor.

Elektirikli arabalar bizim bildigimiz gibi tesla ile ortaya çıkmadı cok daha önceleri de prototip oladak vardı. Çeşitli firmalar hatta universiteler bile denemeler yapıyordu menzil ve şarj sıkıntısından ötürü çoğu rafa kalkmıştı.
Elon Musk abide girisimci zekasini kullanarak elektikli arabalari otonom surusle beraber piyasaya sürüp pazarda yerini aldı. Tesla da otonom özelliği ile ortaya çıktı su an belki en iyi kaza önleme sistemine sahip arac.
Elektirkli otomobillerde büyük otomobil gruplarının tamamen aleyhine bir teknoloji demek yalnış olur. İçten yanmalı motor akabinde guc aktarma organlarını gelistirmek üretmek oldukça maaliyetli ve zahmetli bir iş. Cogu firma icin cok buyuk bir maaliyet bizim meşhur Toyata Honda bile dizel modellerinde Alman Zf sanziman kullanıyor. Ha keza Bmw, Japonlara motor yaptırıyor.
Elektirikli de böyle bir sıkıntı yok guc aktarma organlari sanziman gibi bir sıkıntınız yok.
Ama asil sıkıntı menzil ve sarj sıkıntısı bunu bilen Toyata grubu yatırımlarını elektrikli otomobillerden ziyade hybride yonelecegini açıkladı.
Elektrikli otomobillerin tasarımı ile icten yanmali motorlu otomobillerin tasarimi birbirinden oldukça farklı koca Toyata bunu bilemeyip kendini niye riske atsın.

Dediğim gibi derin teknik bilgim yok, otomobilleri takip ediyorum yorumum tartışmak için değil düşüncemi belirtmek içindir.

Saygılar. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz