Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 70900 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Prof. Dogu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 86
  • 19
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #390 : 10 Eylül 2024, 23:36:54 »
Şimdi Çin gelsin fabrikayı kursun, batılı muadillerine yakın kaliteyi daha makul fiyata satsın, servis vb. işleri de halletsin adım gibi eminim bizim vatandaşlarımız alır. Devlet aldı, almadı bunlar farklı konular.
Şahin bey, Çinliler fabrika kurmadan Türkiye pazarını ele geçirmeye başladılar zaten. Geçen ay en çok satan suv modelleri Chery Tiggo 8 ve Tiggo 7.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3403
  • 95
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #391 : 10 Eylül 2024, 23:50:55 »
Şimdi Çin gelsin fabrikayı kursun, batılı muadillerine yakın kaliteyi daha makul fiyata satsın, servis vb. işleri de halletsin adım gibi eminim bizim vatandaşlarımız alır. Devlet aldı, almadı bunlar farklı konular.

Batarya işini çözerlerse; ömür,performans, değişim ucuzluğu vesaire o zaman olabilir.

Ama araştıran almaz

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 416
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #392 : 10 Eylül 2024, 23:58:27 »
İyi de ben zaten sizin söylediğiniz şartları daha başta söylemişim. Paramız batı firmalarına gideceğine biraz da Çin firmalarına gider. Zaten gidişat da bu yönde. Tekrar belirteyim, kendi aracımız her daim öncelikli.

Çevrimdışı MeACuLpA

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 83
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #393 : 11 Eylül 2024, 01:12:40 »
Eger sarj istasyonlari yayginlasip, sarj istasyonlarindan verilen sarjin maliyeti ev elektrigine yakin tutulursa, cok hizli bir donusum olur ve benzinli araclarin ruhuna fatiha.

istanbul'daki guncel konut elektrik fiyatlari su sekilde (temmuz 2024 itibariyla)
Konut (240 kWh tüketime kadar)      2,00798352 Lira
Konut (240 kWh tüketimden sonra)   2,9768688 Lira

ortalama 2.5 lira alalim. Tesla Model 3'un bataryasi 82kwh, ortalama rakami baz aldigimda yaklasik 200 lira sarj ile ben 630 km yol gidiyorum.
Simdi benzinli icin hesap yapalim
200 liraya kabaca 5 litre benzin aliniyor su an Istanbul'da. Araban oyle olmali ki, 630 km'de 5 litre benzin yaksin. Yani 100km hesabi uzerinden, benzinli arabanin ya da hibrit arabanin 100km'de 0.8 litre benzin yakmasi lazim ki ben boyle bir araba var mi cok supheliyim.
Bunun ustune bir de arabanin bakim masraflari, yani her 15 bin km'de yapilan, yagini degistir, yag filtresini degistiri var. Yasi ilerledikce, aracin devridaim su pompasini ve triger kayisini degistirceksin ve bunlarin isciligi. Transmisyonuna bakim gerekecek vs vs. Yani bir gorunen tarafi var, bir de gorunmeyen tarafi. Daha once dedigim gibi evde sarj edebiliyorsaniz, turkiyede vergilerle sisirilmis benzine oranla, cok ama cok daha fazla karda oluyorsun. Motorun rektifiyesinden bahsedilmis ama motor rektifiyesi bence zorunluluktan dolayi. Yani zaten cok para vermissin, olabildigince ROI'yi uzatmaya calisirsin. Ama baslangic ve sonrasindaki kullanma masrafin zaten dusukse, satar ya da degistirir yenisini alirsin. Bence gelecegin elektrikli arabalarini, Ikea mobilyasi gibi ya da cep telefonu gibi dusunun

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3334
  • 322
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #394 : 11 Eylül 2024, 02:16:26 »
Ceyranlı arabaların bakımı idamesi çok daha kolay olacak. Ceyranlı arabada periyodik bakım yok çünkü lastiklerinden başka düzenli değişecek bir parçası yok. Fren balatası bile rejeneratif fren nedeniyle bitmiyor. Cayır cayır yanan bir motorun bakımı ömrü idamesi ile ceyranlı arabanın idamesi çok farklı. Şanzıman yok difransiyel yok motor çamaşır makinesi motoru gibi ömürlük. Bataryada dendiği gibi milyon km % 80 şarj garantili olacaksa oda ömürlük olursa birde bin km gibi rakamlar kısa şarjlar yakalanırsa ceyranlıya neden geçmesin medeniyetimiz. Şarj diye panik yapıyoruz ama internette aratın Türkiye de araçların ortalama km si 14 bin km yani senede çoğu araç 15 kere şarj olacak demektir bataryalar ile ilgili makul beklentiler karşılandığında. Yollarda ceyranlı arabalar tabiki zamanla artacak bu belli bir şey. Yollarda Tempra Tipo kalmadığı gibi bu araçlarda trafikten çekilecek zamanı gelince.  Bir yerden sonra akıl mantık gereği yeni araba alan için içten yanmalı araçlar seçenek olmayacak. Hoşunuza gitsede gitmese de bu böyle olacak bu kesin artık. Şu anki başarılanlarla bile ceyranlıya geçme önünde teknolojik bir engel kalmadı. Tek sorun talebe göre arzın zamanla oluşacağı şarj alt yapısında. Durduk yerde olamayan arabaya şarj istasyonu yapılacak hali yok. Araçlar çoğaldıkça bu dönüşüm ihtiyacı takip edecek şimdilik keyfi keder görünüyor ama bir eşikten sonra artık bu durum hayatın dönüşümüne evrilecek kamu menfaati gereği işler ciddileşecek.
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3403
  • 95
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #395 : 11 Eylül 2024, 02:27:13 »
Daha dur bakalım

Batarya ömrü
Batarya şarj süresi
Batarya kapasite kaybı

Gibi birçok sorunsal var iken

Daha elektrikli motorların yüksek devirlere binince,yüksek yüklere,bayırlara,tepelere,rampalara, yüksek rakımlara ne gibi tepkiler verceğini bilmiyoruz.

Ve son konuşulcak nokta kim konuşcak diye baktım kimseden ses çıkmıyor.

Acaba devlet ilerde elektrikli oto için ne gibi vergilendirme sistemi getirecek? Hangimiz bunu öngerebilir? Cevap hiçbirimiz



Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3403
  • 95
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #396 : 11 Eylül 2024, 02:47:35 »
http://youtu.be/jplTpWqDBVk?si=qkeBWENxpdynuVeP

Bak burda boş bir tartışma var hidrojenli oto...

Hidrojeni nasıl depolayacan?

Hidrojen ile araba kamikaze drone gibi olmaz mı ? Tehlike açısından

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3334
  • 322
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #397 : 11 Eylül 2024, 03:38:35 »
Hidrojen filan eskiden olsa muhteşem görünürdü ama artık basit pilli arabaların cazibesi yanında alternatif görülmesi mümkün değil. Pilli arabalar vadettikleri basitlik ile konfor ile sürdürülebilirlik ile o kadar baştan çıkartıcı gelecek sunuyor ki kolay kolay hidrojen gibi hele hele hibrit gibi yada başka çözümlerin şu aşamada alternatif olması mümkün değil. Bir gün gelir olacak sandığımız şeyleri bir türlü başaramayız pillerle araç sürmek başarılamaz olduğu görülür o zaman ancak hidrojen gibi pis seçenekler gündeme gelir. Hidrojenin pis bir yanı yok denecek dışarı atık olarak su veriyor denecek ama pislikten kastım işlemesi için gereken fuzuli tantanadır. Pile motor bağlayıp arabayı sürmek o kadar güzel bir hayal ki bundan vazgeçmeyi beklemek şu aşamada mümkün değil. Dibine kadar medeniyetimiz bu baştan çıkartıcı seçeneği zorlayacaktır. Görünen odur ki olacak gibi de yani. Şu anda lafı edilmiyor ama gün gelecek mesela 2000 km gidecek şarj kapasitesine sahip piller bir kaç dakikada şarj olacak değerli element içermeyecek yanmayacak patlamayacak araç ömrü kadar döngüsü olacak.  Pil dünyası her sene şaşırtıcı gelişmelerle karşımıza çıkıyor bun un sonu muhteşem seviyeler olacak bu kesin yani. Nanocell hücreler filan olacak bir milyar milimetrik boyutta hücreden oluşan batarya blokları üretilecek ceyran mikro boyutlu hücrelerde depolanacak DNA benzeri dizilimler ile biyokimyasal yollarla organik hücre yapıları üretilecek
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2024, 03:46:28 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2996
  • 291
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #398 : 11 Eylül 2024, 06:51:30 »
Daha elektrikli motorların yüksek devirlere binince,yüksek yüklere,bayırlara,tepelere,rampalara, yüksek rakımlara ne gibi tepkiler verceğini bilmiyoruz.

Bunlar üreticilerce çok iyi biliniyor. Onu geçiniz bir zahmet.
------------------------------------------------------------------------

Vergilendirmeye gelince, ben devlet olsam şöyle yapardım: Herkesin çatısına, bahçesine vs vs güneş paneli koymasını teşvik ederdim. Fazla enerjiyi de satın alırdım. Yani vatandaş enerjiye çok az öderdi.

Buna karşılık, yol kenarlarına park etmeyi yasaklardım. "Sadece devletin inşa ettiği çok katlı otoparklara araçlar park edilebilir, o da ödenecek park vergisi karşılığında!" şeklinde bir yasa çıkartırdım.

Ek olarak yalnızca otoyolları değil, en kıytırık köy yollarını bile ücretli yapardım!  ;D

Bu uygulama ile: a) Devletin vergi kaybı olmaz, ve b) yol kenarları boş kalacağından, şehir içinde trafik çok rahatlar.
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2024, 06:57:44 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3403
  • 95
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #399 : 11 Eylül 2024, 08:50:41 »
Üreticilerce bilinmesi önemli değil ki kullanıcılar biliyor mu?

Köy yollarından bile ücret almak mı? Bidaki Seçim yüzde yüz oy alcağınıza eminim😁

Almanya'da paralı otoyol var mı?