Türk Eğitim Sistemi

Başlatan BATTLESTAR, 29 Mart 2020, 11:00:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hocam bir öğrenci olarak yorum yapmak istiyorum. Lise 3'e gidiyorum benim şahsi görüşüm şöyle; bazı dersler fazla gereksiz nasıl gereksiz şöyle. Mesela bir insan sporcu olmak ister futbolcu vb neyse neden bu insan denklemler görmek zorunda yada bilmem ne teorisini bilse ne olur, evet bilmek zorunda bazılarını ama hepsini değil saçma bir sistemdir. Bizi bu kadar teste soruya boğdukça sıkılıyoruz, bunalıyoruz. İşte bu yüzden sistem başarısız oluyor.
Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#11
"Hocam , bu matematik benim hayatımda ne işime yarayacak?"diyen öğrenci grubundansınız galiba 8)
Þaka şaka...
Yani ne istiyorsunuz?15 yaşında ortaokulu bitirdiniz ve liseye başlarken giriş kapısında size derslerinizi seçme şansı verdiler  diyelim , dersleriniz neler olsun isterdiniz?
Ortaokulu bitiren 100 öğrenciden en az 60 tanesi futbolcu olmak ister zaten :)
Mesajı Paylaş

Bizim eğitim sistemimiz fazla karmaşık ve anlaşılmaz halde ,bide gelen hükümetlerin sistemi kendisine göre ayarlamaya çalışması herşeyi altüst ediyor emin olun şu anki bakanın bile yapmak isteyipte teklif dahi edemediği çok şey var,sürekli sistemler falan değişiyor devasa bir karmaşa hakim,halbuki işi biraz daha basitleştirip ana bilimleri çok iyi öğretmemiz gerekli,çocuğa düzgün insan olmayı öğretmeliyiz,bazı temel kuralları çok iyi aşılamalıyız, çokmu zor?bence değil ,siyasetten uzak pozitif bakabilen tek tip bir eğitim sistemi olmalı yani anadolu lisesi ve anadolu imam hatip lisesi gibi farklı kavramlar olmamalı Mesajı Paylaş

Bak ben size milli eğitim sisteminden kimse neden memnun değil 1 örnekle anlatayım.

Öğrenci lise son , 1 bilinmeyenli denklemi bile çözemiyor,  sor çocuğa-velisine:
" Oğlum seni ODTÜ elektrik-elektronik mühendisliği bölümüne alalım mı?"
Cevap:"Tabi hocam bizim çocuk okur orada"

İşte durum bu. Kimse eksiğini görmüyor , sürekli sistemi sorguluyor. Biz insanların tatmin imkansız fantazilerine göre eğitim sistemi arıyoruz...
Bu hükümet de sürekli arıyor , arasın bakalım herkesi memnun edecek bir sistem bulabilecekler mi ?
Bekleyin bakalım  Godot'u...

Mesajı Paylaş

#14
Sayın Battlestar hocam gerçekten önemli bir konuya değinmiş. Ben biraz da askeri lise ve askeri okullar meselesine değinmek istiyorum. Ben Askeri Liselerin kapatılması ve Harp Okullarının üniversiteye dönüştürülüp başına general yerine rektör atanmasına karşıyım. Bununla birlikte meslek lisesinden çıkıp 260 küsür puan alıp az biraz spor yaparsam subaylık cepte zaten ağa gibisinden durumlara şahit olmam beni derinden etkilemekte.

Ayrıca Harbiye görmüş çoğu kişinin intibakta Harp Okulunun kapısından sürünerek girerdik dediğini çok duydum.fakat şimdilerde harp okuluna gireli 10 gün oldu alışma aşımasındayız diye hiç spor yapmadık diyenleri duyuyorum. Umarım bu sistem çok geçmeden değişir Harbiye Harbiye olur, Askeri Liselerde dil bilen, eğitimli, donanımı yüksek öğrenciler yetişir ve ordumuz istikbalde daha da güçlenir demekten kendimi alamıyorum.  Saygılar. Mesajı Paylaş

 Uygulanmakta olan ve eğitim Sisteminin yetersizligi gun gectikce belirgin sekilde malesef  net olarak gorulmekte. Mevcut sistemin getirmekte oldugu olumsuzluklari devlet, ogrenciler, veliler  veya egitmenler olarak bir sekilde hep beraber cekmekteyiz. "Yani konu onemli oldugu kadar hayati"

Sn BATTLESTAR in acmis oldugu bu konu basligina yapilmata olan yorumlar gorebildigim kadari ile konuya gercekci katki saglamaktan ziyade, genel elestiriler ,bilinenleri tekrarlama ve bir miktar da gir gir dan ibaret.

Acikcasi kisisel goruslerimiz de farklilik olsa da. Türk Eğitim Sistemi gibi hepsimizi ilgilendiren bir konuya daha ciddi, bilimsel katki saglayabilecek sekilde goruslerimizi paylasabilecegimiz kanisindayim. Mesajı Paylaş

Bizim cocuklar okuma ve yazmayı çok zor öğreniyor.. Birçoğu okuduğu yazıyı anlamıyor. Anlamadığı soruyuda cevaplayamiyor. Bizde herkes milli egitim üzerine fikirler üretiyor. Lisede yada üniversitede değil sorun... Sorun ilk okula başlama doneminde... Türk egitim sisteminin bana göre aksayan ve o şekilde okul hayatı boyunca devam eden sorun en başta... Aksi halde odtuden yada bogazicinden mezun olan birinin gelişmiş ülke üniversitelerinden mezun olanlarla farkı yok. Farkın oluştuğu yer Japonya'daki mezun dünya devi japon sirketlerde ise giriyorken bizimki sanayide alakasız işlerde calismak zorunda kalıyor... Yani sorun bitiş kısmı değil başlama kısmı... Çocuklar Türkçeyi bilmeden , konusamadan , okuduğunu anlayamadan bir bakmışsın sönmüş gitmiş oluyor.. Çocuklara cümleyi ver , ne anlatıyor diye sor çoğu tuhaf tuhaf bakıyor.. bunlar benim gözlemim. Mesajı Paylaş

Biraz somut konuşsak... Adam elektronikten mezun oldu. Bu adam Japonya'da mezun olsa 100 şirkete;Türkiye'de  mezun olsa 10 şirkete başvurabiliyor.
Tabiki 10 şirkete giremeyen de başka ve alakasız işlerde çalışmak zorunda kalıyor.
Adam Odtü fizik mezunu,ortaokulda ingilizce öğretmeni olarak çalışıyor .
Ne yapcaz adam fizikten mezun diye her şehre atom santrali yada gözlem evi mi yapalım...
Benim hocam şunu derdi: Sadece bizim üniversiteden 1 yılda mezun olan ibf mezunları , dünyanın yıllık ekonomist ihtiyacını karşılar.120 küsür üniversiteden mezun da çarp, sonra adam ıktisat mezunu neden alçıpan işi yapıyor...
Efendim Almanyada mesleki eğitim süpermiş biz de mesleki eğitime ağırlık veriyoruz. Yahu Alman sanayisinin  istihdam kapasitesi ile bizim ki bir mi?
Avrupa-Dunya egitim yaklaşımları güzel ama bize çok zor uyar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Mart 2020, 18:46:30
Bak ben size milli eğitim sisteminden kimse neden memnun değil 1 örnekle anlatayım.

Öğrenci lise son , 1 bilinmeyenli denklemi bile çözemiyor,  sor çocuğa-velisine:
" Oğlum seni ODTÜ elektrik-elektronik mühendisliği bölümüne alalım mı?"
Cevap:"Tabi hocam bizim çocuk okur orada"

İşte durum bu. Kimse eksiğini görmüyor , sürekli sistemi sorguluyor. Biz insanların tatmin imkansız fantazilerine göre eğitim sistemi arıyoruz...
Bu hükümet de sürekli arıyor , arasın bakalım herkesi memnun edecek bir sistem bulabilecekler mi ?
Bekleyin bakalım  Godot'u...

Tamam da eksik nereden kaynaklanıyor? Bu çocuklar neden kolay problemleri bile çözemiyor? Üniversite sınavlarında neden binlerce öğrenci sıfır puan alıyor?

Eğitim sistemi öğrencilerin ilgisine göre geleceğini şekillendirecek biçimde mi? Yoksa her konuda uzman olmasını isteyecek kadar gereksiz bilgi dayatması nedeniyle gençleri daha hayatının başında hayattan bezdirecek şekilde mi? Hepsi yarış atı gibi. Hayatlarını devam ettirebilmek için sevseler de sevmeseler de bir meslek sahibi olmak zorundalar. O mesleğe yetkin olabilmeleri için aşmaları gereken sınavlarda neredeyse her konuda uzman olmak zorundalar.  Sınavları aşıp gittikleri okullarda da benzer şekilde eğitime devam. Öğrenmekten çok ezberlemek gerekiyor bu sistemde. Hemen her şey yüzeysel, özünü bilen yok!

Ünvan sahibi olanlar da ilginç. Pek çoğu egolarının kurbanı. Mesela 99 depreminden beri televizyonlarda izleriz uzmanları. Þu fay kırılacak, bu fayda enerji yok. Hayır efendim orası hareketli değil, tehlikeli olan falanca bölge. Sen doçentsin, ben profesörüm, daha iyi bilirim, vs vs...

Eğitim sisteminin başlangıcında çevre bilinci, toplum bilinci, hayatın temel bilgileri verilmesi lazım. Sonrasında her bireye, ilgisine göre eğitim verilmesi gerekli. Çünkü ilgi duyulan konular üzerinde çalışanlar uzman olabiliyor ve topluma hizmet verebiliyor.

Temeli sağlam olmayan, ilgisini çekmeyen bir konuda çalışıp hayatını idame ettirmek zorunda kalan her birey hayattan tat alamayacak ve kendisini çoğu zaman boşlukta hissedecek, her zaman kafası karışık olacak. Bu nedenle çok sık hata yapacak. Kendisini geliştiremeyecek ve ne yazık ki topluma faydası kapasitesinin çok altında olacak. Çevresine saygısı olmayacak, empati yapmayacak, sadece kendisini düşünerek egosunun kölesi olacak. Egosuna hitap etmeyen hiç bir şeye ilgisi olmayacak.

Sonra bizler de hep şikayet edeceğiz. Umreden gelip karantinadan kaçanlar ne kadar düşüncesiz! Asker gönderirken trafiği kapatmaları yetmezmiş gibi hastalığı yayma riskinden bile habersiz gençler ne kadar bilinçsiz! Milyonlarca örnek... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#19
Lisede bir öğrenci genel ortalaması 50 ise, isterse 6 zayıfı olsun yine de sorumluluğa bile kalmadan direkt olarak sınıfı geçer. Üniversite sınavında sıfır çeken öğrenci , işte bu öğrenci tipidir... Zayıfsız üniversite sınavına katılan hiçbir öğrenci sıfır çekmez , çekemez...
Seneye bu sistem değişiyor çok şükür...
Bir de şu durum var : Ortaokul sonunda öğrenciler LGS sınavına girip ,puanlarına göre fen,anadolu,meslek,imam hatip lisesine girer.500 puan ile 100 küsür puan arasında sıralanır liselere girerler.  Þimdi işin ilginç yanı 500 tam puan ile girilen Fen lisesi örneğin fizik dersi müfredatı ve kitabı ; 100 puanla girilen meslek lisesi fizik dersi müfredat ve kitabı AYNI.....Böyle bir saçmalık olabilir mi?
Madem aynı müfredat okutulacak neden öğrenciler farklı liselere yönlendiriliyor. Adam zaten o matematik veya fen dersini yapamadığı için meslek lisesine gidiyor. Bunlara daha basitleştirilmiş fizik-matemarik-tarih müfredatı uygula...
Daha çözümü çok basit bu çelişkiler bile tam olarak çözülemiyor maalesef Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz