Kale KTJ motor serisi

Başlatan Yasar, 24 Haziran 2020, 13:42:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#80
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 17:11:56
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 16:33:27
Kisa mesafe gidecek ve harcanabilen sınıf olacak motorların ucuz olması lazım. O bakımdan görece olarak daha pahalı türbofan motor gereksiz.
Türbojet motor çok yüksek irtifalarda türbofandan daha randımanlı çalışır. Ama havanın yoğun olduğu irtifalarda türbofan çok daha randımanlıdır.
Çok uzun mesafe gidecek motorlar için, az yakıt kullanımı ve daha randımanlı çalışması açısından türbofan doğru motordur.
Çakır, Som ve Atmaca için, türbojet doğru motor.
Hocam mesela som j füzesinde turbofan motor kullansak 500 km ve üstü menzili olsa stratejik olarak iyi olmaz mı (menzili farazi söyledim daha yüksekte olabilir)
SOM füzesi, istenirse KTJ3200 ile 500km üzeri zaten gidebilir. Bu motorun çalışma süresi oldukça uzun. Yeni yağlama sistemiyle, kompozit materyallerin daha yağın kullanılmasıyla ağırlığının düşürülmesi sonucu ve hi-hi-low uçuş modu ile çok daha ötelere gidebilir.
Füzeyi çok uzak menzillere atmak bir sorun değil. Asıl, o uzaklıkta doğru güdümle hedefi vurdurabilmek önemli.
SOM-J füzesi zaten küçük füze. Stealth uçak iç haznesinden atılacak şekilde geliştirilmiş bir füze. Bu uçak görünmeden hedefe yaklaşacak ve SOM-J de 300+ km ötedeki hedefi vuracak. Bu hedef tanımı için yeterli bir füze. Roketsan'ın, Sage'nin verdiği menziller oldukça cimri rakamlardır. Bunu da unutmamak gerekir.
1500km'nin bayağı üstünde menzil için türbofan daha maliyet etkin olur. Scalp-Naval füzesi, havadan atıldığında 1400km, denizaltıdan atıldığında 1000km gidiyor ve safran türbojet tahrikli. Mesajı Paylaş

#81
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 17:28:30
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 17:11:56
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 16:33:27
Kisa mesafe gidecek ve harcanabilen sınıf olacak motorların ucuz olması lazım. O bakımdan görece olarak daha pahalı türbofan motor gereksiz.
Türbojet motor çok yüksek irtifalarda türbofandan daha randımanlı çalışır. Ama havanın yoğun olduğu irtifalarda türbofan çok daha randımanlıdır.
Çok uzun mesafe gidecek motorlar için, az yakıt kullanımı ve daha randımanlı çalışması açısından türbofan doğru motordur.
Çakır, Som ve Atmaca için, türbojet doğru motor.
Hocam mesela som j füzesinde turbofan motor kullansak 500 km ve üstü menzili olsa stratejik olarak iyi olmaz mı (menzili farazi söyledim daha yüksekte olabilir)
SOM füzesi, istenirse KTJ3200 ile 500km üzeri zaten gidebilir. Bu motorun çalışma süresi oldukça uzun. Yeni yağlama sistemiyle, kompozit materyallerin daha yağın kullanılmasıyla ağırlığının düşürülmesi sonucu ve hi-hi-low uçuş modu ile çok daha ötelere gidebilir.
Füzeyi çok uzak menzillere atmak bir sorun değil. Asıl, o uzaklıkta doğru güdümle hedefi vurdurabilmek önemli.
SOM-J füzesi zaten küçük füze. Stealth uçak iç haznesinden atılacak şekilde geliştirilmiş bir füze. Bu uçak görünmeden hedefe yaklaşacak ve SOM-J de 300+ km ötedeki hedefi vuracak. Bu hedef tanımı için yeterli bir füze. Roketsan'ın, Sage'nin verdiği menziller oldukça cimri rakamlardır. Bunu da unutmamak gerekir.
1500km'nin bayağı üstünde menzil için türbofan daha maliyet etkin olur. Scalp-Naval füzesi, havadan atıldığında 1400km, denizaltıdan atıldığında 1000km gidiyor ve safran türbojet tahrikli.

Tomahawk'un Williams F-107 motoru 190000dollar.
Safran TRI-40 motoru 100000dolar.
500 adet SOM füzesi siparişi var TSK'nın. 45milyon dolar fark ediyor çok ta gerekmeyecek 100-150km extra menzil için
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: カメせ - 12 Nisan 2022, 15:23:09
Alıntı Yap
Turan Oguz @TyrannosurusRex🇹🇷
@KaleArge KTJ-1750 (@roketsan ÇAKIR'ın turbojet motoru):

*İtki: 1.750N
*Ağırlık: 20kg (aksesuarlar hariç)
*İtki/ağırlık oranı: >11
*Özgül yakıt tüketimi: <1,1kg/(daN*h)
*Çap: 202mm
*İlk prototipler tamamlanmak üzere
*Tüm kalifikasyon 2022 son çeyreğinden önce tamamlanacak.



Eğer doğruysa Kale Arge KTJ 3200'ü geliştirirken sadece onu geliştirmemiş diğer sınıfların da temelini atmış ki şimdi hızlı bir tasarım ve üretim söz konusu. Umarım Rolls Royce ile de daha önceden başlamışlardır tasarıma. Hız çok önemli. Yeterince bekledik.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 17:28:30
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 17:11:56
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 16:33:27
Kisa mesafe gidecek ve harcanabilen sınıf olacak motorların ucuz olması lazım. O bakımdan görece olarak daha pahalı türbofan motor gereksiz.
Türbojet motor çok yüksek irtifalarda türbofandan daha randımanlı çalışır. Ama havanın yoğun olduğu irtifalarda türbofan çok daha randımanlıdır.
Çok uzun mesafe gidecek motorlar için, az yakıt kullanımı ve daha randımanlı çalışması açısından türbofan doğru motordur.
Çakır, Som ve Atmaca için, türbojet doğru motor.
Hocam mesela som j füzesinde turbofan motor kullansak 500 km ve üstü menzili olsa stratejik olarak iyi olmaz mı (menzili farazi söyledim daha yüksekte olabilir)
SOM füzesi, istenirse KTJ3200 ile 500km üzeri zaten gidebilir. Bu motorun çalışma süresi oldukça uzun. Yeni yağlama sistemiyle, kompozit materyallerin daha yağın kullanılmasıyla ağırlığının düşürülmesi sonucu ve hi-hi-low uçuş modu ile çok daha ötelere gidebilir.
Füzeyi çok uzak menzillere atmak bir sorun değil. Asıl, o uzaklıkta doğru güdümle hedefi vurdurabilmek önemli.
SOM-J füzesi zaten küçük füze. Stealth uçak iç haznesinden atılacak şekilde geliştirilmiş bir füze. Bu uçak görünmeden hedefe yaklaşacak ve SOM-J de 300+ km ötedeki hedefi vuracak. Bu hedef tanımı için yeterli bir füze. Roketsan'ın, Sage'nin verdiği menziller oldukça cimri rakamlardır. Bunu da unutmamak gerekir.
1500km'nin bayağı üstünde menzil için türbofan daha maliyet etkin olur. Scalp-Naval füzesi, havadan atıldığında 1400km, denizaltıdan atıldığında 1000km gidiyor ve safran türbojet tahrikli.
Hocam hadi som füzesini anladım da gezgin füzesi için neden turbojet tasarlıyoruz yapmışken direkt turbofan yapsak olmaz mı her şey maliyet mi yani
Hem turbofanlar hazır olana kadar Ukrayna'dan turbojet alabiliriz ki şu an böyle yapıyoruz zaten Mesajı Paylaş

Bu boyutta turbofan yapmak belki daha zor veya pahalı, yada bu boyutta itiş gücü/boyuta karşın verimlilik problemi var galiba. Amerikan Harpoon, Fransız Exocet turbojet, ama biraz daha büyük olan Cruise füzesi ise verimlilik artıyor olmalı ki turbofan . Biz Atmaca için motor isterken, boyutu özellikle Harpoon kanisterine sığacak bir füzeye dair istemiştik. Oysa turbofan itiş gücünün bir kısmını fan kısmından alırken, yine çapın bir kısmı da bu itişe dair ayrılıyor bildiğim kadarıyla.    Mesajı Paylaş

#85
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 21:34:34
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 17:28:30
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 17:11:56
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 16:33:27
Kisa mesafe gidecek ve harcanabilen sınıf olacak motorların ucuz olması lazım. O bakımdan görece olarak daha pahalı türbofan motor gereksiz.
Türbojet motor çok yüksek irtifalarda türbofandan daha randımanlı çalışır. Ama havanın yoğun olduğu irtifalarda türbofan çok daha randımanlıdır.
Çok uzun mesafe gidecek motorlar için, az yakıt kullanımı ve daha randımanlı çalışması açısından türbofan doğru motordur.
Çakır, Som ve Atmaca için, türbojet doğru motor.
Hocam mesela som j füzesinde turbofan motor kullansak 500 km ve üstü menzili olsa stratejik olarak iyi olmaz mı (menzili farazi söyledim daha yüksekte olabilir)
SOM füzesi, istenirse KTJ3200 ile 500km üzeri zaten gidebilir. Bu motorun çalışma süresi oldukça uzun. Yeni yağlama sistemiyle, kompozit materyallerin daha yağın kullanılmasıyla ağırlığının düşürülmesi sonucu ve hi-hi-low uçuş modu ile çok daha ötelere gidebilir.
Füzeyi çok uzak menzillere atmak bir sorun değil. Asıl, o uzaklıkta doğru güdümle hedefi vurdurabilmek önemli.
SOM-J füzesi zaten küçük füze. Stealth uçak iç haznesinden atılacak şekilde geliştirilmiş bir füze. Bu uçak görünmeden hedefe yaklaşacak ve SOM-J de 300+ km ötedeki hedefi vuracak. Bu hedef tanımı için yeterli bir füze. Roketsan'ın, Sage'nin verdiği menziller oldukça cimri rakamlardır. Bunu da unutmamak gerekir.
1500km'nin bayağı üstünde menzil için türbofan daha maliyet etkin olur. Scalp-Naval füzesi, havadan atıldığında 1400km, denizaltıdan atıldığında 1000km gidiyor ve safran türbojet tahrikli.
Hocam hadi som füzesini anladım da gezgin füzesi için neden turbojet tasarlıyoruz yapmışken direkt turbofan yapsak olmaz mı her şey maliyet mi yani
Hem turbofanlar hazır olana kadar Ukrayna'dan turbojet alabiliriz ki şu an böyle yapıyoruz zaten
Bu, blzlm tasarladığımız gezgin füzesinin menzili ile ilgili bir olay. 800km ile 1500km arası bir gezgin füzesi üzerinde çalışılıyor. Motorun yağlama sistemi geliştirilip, füzenin kendisinde de kompozit materyaller kullanıldıktan sonra ucuz bir türbojet motor iş gördüğü için, pahalı türbofan işine hiç bulaşmıyor bizimkiler.
Türbofan motor yapmak oldukça zor, türbojete oranla. Küçüğünü yapmak çok daha kolay büyüğünden. Çünkü kullanılan materyallerdeki toleranslar daha gevşek tutulabilir. Zaten bir saat, birbuçuk saat çalışıp patlayacak bir füzeye tahrik veriyor. Ama, şu ana kadar biz henüz hiç türbofan motor yapmamış olduğumuzdan küçük te olsa bu motoru yapmak zaman alacaktır. Ama dediğiniz gibi Ukrayna'dan alınabilir. Demekki gerek görmüyorlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Nisan 2022, 01:59:37
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 21:34:34
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 17:28:30
Alıntı yapılan: emre34 - 12 Nisan 2022, 17:11:56
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Nisan 2022, 16:33:27
Kisa mesafe gidecek ve harcanabilen sınıf olacak motorların ucuz olması lazım. O bakımdan görece olarak daha pahalı türbofan motor gereksiz.
Türbojet motor çok yüksek irtifalarda türbofandan daha randımanlı çalışır. Ama havanın yoğun olduğu irtifalarda türbofan çok daha randımanlıdır.
Çok uzun mesafe gidecek motorlar için, az yakıt kullanımı ve daha randımanlı çalışması açısından türbofan doğru motordur.
Çakır, Som ve Atmaca için, türbojet doğru motor.
Hocam mesela som j füzesinde turbofan motor kullansak 500 km ve üstü menzili olsa stratejik olarak iyi olmaz mı (menzili farazi söyledim daha yüksekte olabilir)
SOM füzesi, istenirse KTJ3200 ile 500km üzeri zaten gidebilir. Bu motorun çalışma süresi oldukça uzun. Yeni yağlama sistemiyle, kompozit materyallerin daha yağın kullanılmasıyla ağırlığının düşürülmesi sonucu ve hi-hi-low uçuş modu ile çok daha ötelere gidebilir.
Füzeyi çok uzak menzillere atmak bir sorun değil. Asıl, o uzaklıkta doğru güdümle hedefi vurdurabilmek önemli.
SOM-J füzesi zaten küçük füze. Stealth uçak iç haznesinden atılacak şekilde geliştirilmiş bir füze. Bu uçak görünmeden hedefe yaklaşacak ve SOM-J de 300+ km ötedeki hedefi vuracak. Bu hedef tanımı için yeterli bir füze. Roketsan'ın, Sage'nin verdiği menziller oldukça cimri rakamlardır. Bunu da unutmamak gerekir.
1500km'nin bayağı üstünde menzil için türbofan daha maliyet etkin olur. Scalp-Naval füzesi, havadan atıldığında 1400km, denizaltıdan atıldığında 1000km gidiyor ve safran türbojet tahrikli.
Hocam hadi som füzesini anladım da gezgin füzesi için neden turbojet tasarlıyoruz yapmışken direkt turbofan yapsak olmaz mı her şey maliyet mi yani
Hem turbofanlar hazır olana kadar Ukrayna'dan turbojet alabiliriz ki şu an böyle yapıyoruz zaten
Bu, blzlm tasarladığımız gezgin füzesinin menzili ile ilgili bir olay. 800km ile 1500km arası bir gezgin füzesi üzerinde çalışılıyor. Motorun yağlama sistemi geliştirilip, füzenin kendisinde de kompozit materyaller kullanıldıktan sonra ucuz bir türbojet motor iş gördüğü için, pahalı türbofan işine hiç bulaşmıyor bizimkiler.
Türbofan motor yapmak oldukça zor, türbojete oranla. Küçüğünü yapmak çok daha kolay büyüğünden. Çünkü kullanılan materyallerdeki toleranslar daha gevşek tutulabilir. Zaten bir saat, birbuçuk saat çalışıp patlayacak bir füzeye tahrik veriyor. Ama, şu ana kadar biz henüz hiç türbofan motor yapmamış olduğumuzdan küçük te olsa bu motoru yapmak zaman alacaktır. Ama dediğiniz gibi Ukrayna'dan alınabilir. Demekki gerek görmüyorlar.
O zaman ben buradan 1500km ve üzeri menziller için balistik füzeleri tercih ettiğimizi düşünüyorum ama yani denizaltından atılabilen 2500km civarı turbafan motorlu bir gezgin çok caydırıcı olabilirdi halbuki Mesajı Paylaş

#87
2500 km menzil ile kimi caydıracaksınız? Moskova? Adam "Oraya saldırana nüke atarım" diyor. Berlin? Paris? Londra? Yeni Delhi?

Menzil her şey değildir. O menzilin altını askeri, kültürel ve ekonomik olarak doldurabiliyor musunuz? Mesele bu. Rusya dolduramıyor örneğin, bu Ukrayna'da ortaya çıktı. Mesajı Paylaş

#88
Gezgin için oprs. menzili 1500km. üzeri çıkmamalı ki Maliyet, caydırıcılık ve etkinliği Stratejik-taktik olabilsin... 1250km. optimum oprs. çaplı bir gezgin en idealidir...

İlla 2500km. ileride ki hedefe atalım derseniz (ki böyle bir mesafe angajmanı öncelik olmadığı gibi tehlike de yaratır.) bunun seyrinin deniz aşırı veya Deniz+kıyı içi 500km. olması gerekir, bu ise maliyetten dolayı sınırlı kullanım gibi kısıtlar getireceğinden ve Kara üzeri bu 2500km. mesafe seyir riskini de artıracağından, derin kara hedeflerini Bora2 veya Yıldırım 5 ile etki altına almak düşüncesi, TSK açısından da çok isabetli bir yaklaşımdır.

Birinci ve temel risk çemberi her Ülke için sınır komşularıdır, 2'si dağılmış, Biri her hafta Din motivasyonuyla bir yerlere füze atıyor diğeri Cürmüne bakmadan atıp-tutuyor, kalan 2'sinden biri de, diğerini işgal etmiş.
İkinci çember ise 1300km. içindeki tüm bölgesel hedefleri kapsar, bunların bölgesel etki altında tutulması da taktik harekatta  maliyet etkin kullanılabilecek Gezgin-1 750km. ve stratejik angajman için Gezgin-2 1250-1400km. den geçiyor. Mesajı Paylaş

Çok uzun mesafeleri seyir füzesinin irtifasından vurman için o ülke ile arandaki başka ülkelerin üzerinden geçmen gerekiyor adeta. Afganistandaki bir hedefi vurmak için İran üstünden veya Afrikadaki bir hedef için Mısır üstünden geçmen gerekebilir. Ne kadar hoşnut olurlar düşünün. Bu yüzden balistik füze şart. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz