Kale KTJ motor serisi

Başlatan Yasar, 24 Haziran 2020, 13:42:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tank Modernizasyonu konusunda da yazdım , belki bu sakarlıkla Altaydaki muazzam sarkma işimize yarar başka birşeyler düşünürüz tanklar konusunda ?!

Politik kavgalar forumları zehirler , politika forumu değilse... Mesajı Paylaş

#151
Alıntı yapılan: mavi1991 - 18 Haziran 2023, 14:04:10
Senin yaşın bana hadi açıkla bakalım diyorsunuz ?

Bana sordun galiba,

Desteksiz ileri geri konuşmamayı öğrenecek kadar büyük, halen herkesten bir şeyler öğrenebilecek kadar da küçüğüm.


Diğer taraftan Alman ambargosu ortaya çıktığında, proje mevcut durumu ile fiilen imkansız hale geldi. Bu uluslararası siyasi bir sebeple ortaya çıkan "kusursuz imkansızlık" haliydi. Burada uygun ikame motor olmadan projenin devamı zaten imkansız hale gelmekle, "kusursuz imkansızlık" geçici miydi, değil miydi ? Devlet veya BMC buna göre ihaleyi fesih mi edecekti, yoksa başka bir çözüm mü getirecekti ?

Almanya'nın ambargosunun ucu açık olmakla, imkansızlık Alman motoru bakımından geçici gözükmüyordu.

Buna karşın seçenek alternatif motor bakımından, ilk dönemde Kore Motoru/Transmisyonu başarılı çıkamamıştı bu işten. Avusturya ile beraber motor geliştirme çabası da yine ambargoya uğradı.

Devlet sonunda BMC'nin yan şirketi ile yerli güç gurubu üretme çabası ile projeye devam dedi. Bu arada kendisini ispatlar hale gelen Kore motoru da  geçici çözüm olarak kabul edildi.

Tabi ihale şartnamesindeki alt kalemler ile mevcut kalemler arasında da başta;
Motor,
Transmisyon,
Atış Kontrol Sistemi,
Zırh,
Paletler,
Optik sistemler,
Durumsal Farkındalık sistemleri

olmak üzere baya bir fark meydana geldi, yine en basitinden uzayan süreçte, maliyet değişiklikleri de oldu.

Þimdi Kore veya BMC güç gurubu üretime yeni başlamaları ile fiyatı nasıl etkileyecek, menfi mi, müspet mi ? Sabit giderlerin yeni başlayan üretimde birim fiyatları menfi etkilemesi mümkün. Ama Almanların biraz pahalıcı oldukları da biliniyor.  Aselsan yen atış kontrol sistemi için muhtemelen daha yüksek fiyat isteyecek.  Yine uygulanabilecek Aselsan durumsal farkındalık sistemleri de  ek maliyet olarak gelecektir.

Yeni Altay, Kore ve yerli güç gurubu ile üretime girdikçe ve batchler arasında farklılıklar çıktıkça fiyat revizyonları bizi bekleyecektir. Umarım F-35 gibi katlanmış fiyat farkları ortaya çıkmaz. Üstelik orada şimdilik alt sistem farkı bile yok. 

  Mesajı Paylaş

Sayın mavi1911 ve mehmet05 biz uyarmaktan bıktık kaç kere yazdık forumda politik tartışmalara gidilince kavgaya dönüşüyor ve konular amacından uzaklaşıyor diye. Konu amacından saptığı için iletilerinizi taşıdım siz de lütfen sakin olun ve konudan devam edin. Arkadaşlar ısrarla hala niye politikaya girmeye çalışıyorsunuz anlamıyorum daha doğru dürüst tartışmayı bile bilmiyoruz maalesef lütfen biraz daha dikkatli olalım. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTürkiye'nin Özgün Turbojet Füze Motorları seri üretimde...


@KaleArge tarafından milli imkanlarla geliştirilen KTJ-3200 ve KTJ-1750 Turbojet Füze Motorlarının,
@roketsan ATMACA ve ÇAKIR Seyir Füzeleri ile gerçekleştirilen başarılı atışlarının ardından seri üretimleri hızla devam ediyor.



https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1771164224296714469
Mesajı Paylaş
]

Kale Arge tarafından yerli imkanlarla geliştirilen özgün turbojet füze motoru KTJ-3700, çok zorlu ve kritik bir test faaliyetini başarıyla tamamladı. Oldukça zorlu bir senaryoda gerçekleştirilen testin sonucunda KTJ-3700, her türlü şart ve koşulda güvenilirlik seviyesinin en üst düzeyde olduğunu kanıtladı.



Kale Arge tarafından geliştirilen motorlar halen ATMACA ve SOM ( KTJ-3200) ve ÇAKIR füzelerine (KTJ-1750) güç veriyor.

Toplam 3 bin 700 Newton güç üretecek motor, Roketsan tarafından test atışlarında kullanılacak. Ardından da seri imalatı yapılacak olan KARA ATMACA'da yer alacak.

KTJ-3700'ÜN ÖZELLİKLERİ

Kale Arge Genel Müdürü Cüneyt Kenger tarafından yapılan açıklamada;

''KTJ-3700 motorumuz, turbojet olarak dünyadaki muadillerine göre üstün özelliklere sahip olan bir motor. Adından da anlaşılacağı gibi 3700 Newton itkiye sahip. Ama ağırlık olarak halen düşük bir ağırlığa ve muadillerinden daha düşük bir yakıt sarfiyatına sahip olan bir motorumuzdur.''

İlk prototip testini, 2023 yılında yaptık. Gayet başarılı oldu. Þu anda prototip üretimleri devam ediyor.

https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3412792-yerli-fuze-motoru-ateslendi Mesajı Paylaş

#155
 Kara atmaca deniz atmacasina göre daha ağır mı olacak? Ya da menzili mi uzayacak?

Neden farklı motora ihtiyacı var anlamadim Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Menzili 380-400 km gibi rakamlar konuşuluyor yani daha uzun menzilli olacak Mesajı Paylaş

#157
Alıntı yapılan: Gökbörü - 05 Nisan 2024, 21:57:52
Kara atmaca deniz atmacasina göre daha ağır mı olacak? Ya da menzili mi uzayacak?

Neden farklı motora ihtiyacı var anlamadim
Kara Atmaca uzun menzilli bir seyir füzesi esas olarak. Yeryüzünü ve coğrafik topoğrafyayı takip edecek bir füze. Anti gemi füzesi olan Deniz Atmaca gibi düz bir satıhta hedefine uçmayacak. 3 boyutlu bir uçuş profili olacak. Bu uçuşa uygun bir motor KTJ3700.
Büyük ihtimalle kara hedefleri için üretilen SOM-A ve SOM-B füzelerinde de KTJ3700 kullanılacaktır.

Unutulmamalı ki bir füze yön değiştirdikçe hız ve enerji kaybeder. Kara da yüksek tepelik ve dağlık arazi üzerinde uçan füzenin motorunun havadan aldığı oksijen miktarı da değişken olacaktır. Bu da motorun üreteceği itkiyi etkiler. Böyle bir uçuş karakteristiği olan füzenin motoru da ona göre farklı yapıda olacaktır. Mesajı Paylaş

#158
Kale'ye tebrikler. Sıra turbofan motorda. O boyutta bir turbofana ihtiyaç duyar mıyız, emin değilim bundan. Belki ısıl izin de önemli olduğu radar-silik seyir füzelerinde (veya radar-silik kamikaze İHA'larda) bu motoru kullanırız.

Ama TF-35000'e giden yolda yetişmiş insan kaynağı oluşturmaya ve altyapıya katkısı olur; o kesin. Mesajı Paylaş

#159
Videoyu izleyince bir aydınlanma yaşadım;

60 bin devir dönüyor. O gücü o hacimde boyutlarda üretmek için motorun bir kaç dakikalık kısacık ömrünü dibine kadar yaka yaka kanıttıra kanıttıra kullanıyo demek ki.
Bu motorların maksimum yarım saatlik çalışma süreleri olduğu için düşük ömürlü üretildiklerini öteden beri bizde biliyoruz. Amatör akılla şöyle düşünüyoruz kısa ömürlü oluyor ise düşük malzeme değerleri ile üretiliyordur her halde. Ama ben o videoda 50 bin deviri geçen motoru görünce şöyle düşündüm. Motorun malzemesi kötü değil zorlanan değerler agrasif. Nasılsa bir daha kullanılmayacak diye motor cayır cayır kullanılıyor işini yaparken demek ki.

Matematiği iyi olanlar güç ağırlık oranlarını karşılaştırsın bu motorlar belki F135 motorlarından daha performanslı çıkabilirler. Bu sonucu yakalarsak neden 10 yılda yapabildiğimizide biraz anlarız bu motor belkide sandığımızdan daha zor bir iş oalbilir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz