F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86



NRC International'ın yaptığı habere göre Hollanda JSF projesinin maliyetinin gidişatından rahatsızlık duyuyor.

NRC International'in yaptığı habere göre, Hollandalılar JSF için harcanan paranın hesabını sormaya hazırlanıyor. Basının üzerine çok düştüğü durum JSF'nin somut bir meyve vermemesine karşın Rotterdam'dan Almanya'ya kurulan yeni kargo demiryolu Betuwelijn'den daha pahalıya gelmesiyle ifade ediliyor.

Þu ana dek 1 milyar dolardan fazlasının projeye aktarılmasına rağmen JSF için sabit fiyatın belirlenmiş olmaması ve ayrılan 5.7 milyar bütçenin Hollanda Hava Kuvvetleri envanterine katılacak olan 85 adet uçağın maliyetini karşılayıp karşılayamayacağının belli olmaması rahatsızlık yaratıyor. Söylenenler arasında Hollanda hükümetinin 2010 sonunda 55 adet uçağı alıp, kalanından vazgeçmesi var.

www.savunmasanayi.net
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 935,235 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 4301 Yanıtlar





Müşterek Taarruz Uçağı (Joint Strike Fighter / JSF) Projesi'nin en önemli ortaklarından İngiltere, Lockheed Martin tarafından üretilen 3 adet F-35B Þimşek II test uçağını satın alacak. ABD'nin başkenti Washington'a gerçekleştirdiği ziyaret sırasında 18 Mart tarihinde söz konusu gelişmeyi duyuran İngiliz Savunma Bakanı John Hutton, böylelikle İngiltere'nin JSF Projesi'nin test ve değerlendirme aşamasına olan bağlılığının sinyallerini de vermiş oldu.

138 adet F-35 Þimşek II tedarik etmesi beklenen İngiltere, 2,88 milyar dolar (2 milyar sterlin)'lik katkı ile 41 milyar dolar bütçeli JSF Projesi'ne ABD'den sonra en fazla destek veren ülke konumunda bulunuyor. İngiliz Ordusu, envanterindeki kısa mesafeden kalkış ve dikey iniş (STOVL) kabiliyetli Harrier uçaklarını F-35B Þimşek II'lerle değiştirmeyi planlıyor.

Düşük radar kesitli gövde tasarımı ile tespit edilmesi oldukça zor olan F-35 Þimşek II, hizmete girdiğinde ses üstü hızlarda uçabilen STOVL kabiliyetli ilk operasyonel savaş uçağı olacak. Hatırlanacağı üzere, STOVL kabiliyetine de sahip olup ses hızının üzerine çıkabilen ilk savaş uçağı Yakolev Tasarım Bürosu tarafından geliştirilen Yak-141 olmuş, ancak bu proje Sovyetler Birliği'nin dağılmasının ardından 1991 yılında iptal edilmişti.

Mesajı Paylaş

#2




Amaç: Tüm zamanların en büyük savunma sistemleri tedarik projesi olarak nitelendirilen JSF projesi, ABD'nin 2010'lu yıllardan itibaren ortaya çıkacak yeni nesil savaş uçağı ihtiyacını karşılamak için başlatılmıştır.
Kapsam: Program F-35 uçaklarının uluslararası katılım ile tasarımı, geliştirilmesi, üretimi ve lojistik desteğini kapsamaktadır.
Proje Modeli: Konsorsiyum
Ana Yüklenici Firma: LM Aero Team (Lockheed Martin, Northrop Grumman, BAE Systems)
Sözleşme İmza Tarihi: 11 Temmuz 2002 (Sistem Geliştirme ve Gösterim Evresi), 25 Ocak 2007 (Üretim, Destek, Sürekli İyileştirme Evresi)
Mevcut Durum: Türkiye; Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın 2012 yılından itibaren ekonomik ömürlerini doldurmaya başlayacak olan F-4 ve F-16 uçaklarının yerini almak üzere ortaya çıkacak yeni nesil savaş uçağı gereksinimi göz önüne alınarak, 1999 yılında Konsept Gösterim Evresi (CDP)'nden başlayarak projeye katılım sağlamıştır. 11 Temmuz 2002 tarihinde imzalanan uluslararası Mutabakat Muhtırası (MOU) ile, uçağın mühendislik geliştirme faaliyetlerini kapsayan ve halen devam etmekte olan Sistem Geliştirme ve Gösterim (SDD) Evresi'nde, 3. seviye ortak olarak yer alınmıştır. SDD evresi kapsamında uçak ve ilgili yer sistemlerinin mühendislik geliştirme faaliyetleri devam etmektedir. Türkiye; JSF Projesi SDD Evresi'ne katılım payı olarak ABD Hükümetine 175 Milyon ABD Doları ödemektedir.           
Projede yer alan ülkeler ve almayı planladıkları uçak sayıları şöyledir:
                         ABD               : 2443
I. Seviye      İngiltere          : 138
II Seviye      İtalya               : 131
                     Hollanda        :   85
III. Seviye     Türkiye           : 100
                      Kanada          :   80
                      Avustralya      : 100
                      Norveç           :   48
                      Danimarka    :   48
                     TOPLAM       : 3173


Kısmi Kaynak...Savunma Sanayii Müsteşarlığı









F 35  Pilot Kaskı ve özellikleri



















Mesajı Paylaş

#3
Pazar günü yayınlanan Daily Star Gazetesi'nin iddiasına göre Joint Strike Fighter (JSF) uçakları sıcak havalarda verimli bir şekilde uçamayacak.

Müşterek Taarruz Uçağı programında ABD'den sonraki en önemli ülke konumunda bulunan İngiltere bugünlerde F-35′in istenilen tasarım isterlerini yerine getirip getirmediğini tartışıyor. Bu isterlerin başında JSF'nin sıcak iklimlerdeki performansı var.

Gazete, JSF'nin sıcak iklim koşullarında uçamamasının sebebini tasarımcıların F-35 Lightning II JSF uçağını tasarlarken uçağın 'gizli' olmasını ve böylece düşman radarlarına erken yakalanmamasını planlayarak dizayn etmelerini gösterdi.

İngiliz Savunma Bakanlığı tarafından satın alınan üç adet JSF'nin Operasyonel Test ve Değerlendirme (Operational Test and Evaluation, IOT&E) birimi tarafından değerlendirmesi ile uçağın operasyonel ve teknik kapasitesi hakkında daha iyi fikir sahibi olunabilinecek. Geniş çaplı bir değerlendirmeden sonra gelecekteki satın alımlar hakkında karar verilecek. JSF'lerden ikisi 2011, biri ise 2012 yılında teslim edilecek.

Daha önce edinilen tecrübelerin de yardımıyla, uçakta oluşabilecek bazı termal sorunlara karşı bilinçlenilmişti. Bu nedenle, kontrat yapılırken JSF'lerin gerçekçi menzil sınırları içerisinde sıcak koşullarda da sorunsuz uçabilecek şekilde dizayn edilmeleri konusu özellikle belirtilmişti. Ancak gazetenin ulaştığı bilgiler, JSF'nin hala sıkıntılı olduğu yönünde.

JSF tasarım grubu elemanları, test uçuşlarından alınan verilerden de yararlanarak uçaktaki termal yönetim sisteminin sorunsuz çalıştığını ve isteklere yanıt verebildiğini belirtilse de son noktayı test uçuşları koyacak.

Savunma Bakanı John Hutton, JSF'lerin gelecekteki savaş uçağı kapasiteleri için önemli bir yer teşkil ettiğini ve test için alınan bu üç uçağın bu programın geliştirilmesi için önemli olduklarını belirtti. Amerikalı meslektaşlarıyla birlikte çalışan İngiliz pilotların bu muhteşem uçağı en iyi şekilde anlama ve kullanabilme yetisine sahip olacağını söyleyen Hutton, bu programın Savunma Bakanlığı için hem askeri hem de 100'ün üstünde sanayi kuruluşunun da bu programda rol alacak olmasından dolayı endüstriyel olarak çok önemli olduğunu sözlerine ekledi.

http://www.savunmasanayi.net/sicaklar-jsf%e2%80%99yi-bunaltiyor-mu/sicaklar-jsf%e2%80%99yi-bunaltiyor-mu/ Mesajı Paylaş

Bilgisayar korsanları ABD Savunma Bakanlığı Pentagon'un bilgi işlem sistemlerine girerek F-35 uçağının bilgilerini çalmışlar
Wall Street Journal gazetesinin bugün (21.04.2009) yayınlanan bir haberine göre, Pentagon bilgisayar güvenlik sistemi, bilinmeyen kişi ya da kişiler tarafından aşılarak, hassas bilgiler çalındı ve büyük bir skandala neden oldu.

Buna göre bilinmeyen bilgisayar korsan ya da korsanları, ABD Savunma Bakanlığı Pentagon'un bilgisayar güvenlik sistemini by pass edip, terrabyte seviyesinde yüklü miktarda son derece hassas askeri bilgiyi elde etmeyi başardı.

Söz konusu bilgiler arasında, Türkiye'nin de ilgilendiği, yeni geliştirilen ve radarlara geç yakalanan savaş uçağı F-35'in sır gibi saklanan gizli detayları da mevcut.

Müşterek Taarruz Uçağı olarak ta bilinen F-35 programı, Pentagon tarihindeki en büyük askeri projelerden birisi olup, yüzyılın projesi olarak ta nitelendiriliyor.

Þu an itibariyle bile 300 milyar dolarlık bir yatırımın söz konusu olduğu projedeki uçağın hassas bilgileri, kimlikleri bilinmeyen kişi ya da kişilerin eline geçtiği belirtiliyor.

ABD Hükümet çevrelerine yakın kaynakların bilgilerine dayanılarak verilen haberde, çalınan hassas bilgiler arasında F-35'in elektronik sistemleri ve yazılımları ile ilgili bilgiler de var.

Pentagon yetkilileri, bu bilgiler sayesinde, F-35'e karşı, savunma ve saldırı amaçlı elektronik harp sistemlerinin daha hassas ve somut bir şekilde geliştirilebilmesinden endişeleniyorlar.

Öte yandan, Pentagon'un bilgisayar güvenlik sistemini aşan kişi ya da kişilerin amatör bilgisayar ,hackerleri' olmadığından şüphelenildiği ima edilirken, dolaylı olarak isim vermeden Çin suçlanıyor.

Sızan bu bilgilerin, özellikle JSF projesine ortak olan Türkiye ve ismi verilmek istenmeyen bir başka müttefik ülke ile ilgili olduğunun altı da çizildi.

Bundan iki hafta önce de, ABD enerji santrallerinin cereyan ağı ve iletişim sistemlerinde özel geliştirilmiş casus programlar tespit edilmişti ve bu sanal pogranmların ABD'nin elektrik enerji ağını çökertmeye uygun olduğu dile getirildi.

Bu olayla ortaya çıkan bir başka bilgi de, ABD'nin hava savunma sistemleri üzerine ve son aylarda hava savunma sistemlerinin bir çok sanal saldırıya maruz kalındığı doğrulanıyor.

Çin ise, bu son F-35 bilgilerinin çalınması skandalı dahil, tüm suçlamaları reddediyor.

ABD'nin bilgisayar güvenlik sistemi uzun süredir eleştiriliyordu ve son gelişmeler, sistemleri eleştirenlerin tezlerini destekler nitelikte.

Öte yandan ABD bu tür sanal saldırılara karşı 250 kadroluk özel bir bilgisayar uzman timi tesis etme aşamasında ve bu tür saldırıları tespit, teşhis ve takip ederek etkisiz hale getirebilecek ,hackerler' aranıyor.

Öte yandan ABD, bu tür sanal saldırılara karşı 250 kadrolu özel bir bilgisayar uzmanı tim tesis etme aşamasında ve bu tür saldırıları tespit, teşhis ve takip ederek etkisiz hale getirebilecek ,hackerler' aranıyor.

F-35 uçağının hassas bilgilerinin Terrabyte seviyesinde çalınması, Pentagon açısından büyük bir darbe anlamına geliyor.

http://www.savunmasanayi.net/son-dakika-f-35in-bilgileri-calinmis/son-dakika-f-35in-bilgileri-calinmis/ Mesajı Paylaş

Terebaytlarca!..
Hem iyi,hem kötü.
Bu bilgileri alan ülke,şahıs,şahıslar arık her neyse,uzun vadede Amerikan savunma sanayine rakip olabilecek bir şekilde ortaya çıkacak.
Kötü yanı JSF ye katılmış olmamız.

Belki de MİT almıştır. ;D Keşkeeeee!... Mesajı Paylaş

Sızan bu bilgilerin, özellikle JSF projesine ortak olan Türkiye ve ismi verilmek istenmeyen bir başka müttefik ülke ile ilgili olduğunun altı da çizildi.

bizimle nasıl bir ilgisi olabilirki?kompozit parça sağlamaktan ve bazı kablolama işleminden  başka nasıl bir katkımız var JSF projesine? Mesajı Paylaş

usta kompozit parça teneke kutusu gibi konuşuyorsun.benimde çok fazla bir teknik bilgim yokta dediğini bir açarmısın. Mesajı Paylaş

Yabanci kaynaklarda bu calinan bilgilerin Turkiye ile ilgili oldugunu gosteren bir kaynak bulamadim, bulan varsa paylasabilir.

Alıntı YapHackers Rob Pentagon of F-35 Fighter Design Data
BY Chris DannenTue Apr 21, 2009 at 10:35 AM

Hackers have stolen terabytes of data about the design and electronics inside the Defense Department's Joint Strike Fighter program, The Wall Street Journal reported last night. The $300 billion jet is the most expensive program in DOD history, and the compromise of its proprietary designs could seriously jeopardize its air superiority.

Some former officials have intimated that the attacks appear to have originated in China, but it's likely that anyone skilled enough to pull off such a heist would be sure to conceal their true location. Crimes like this week's may prompt President Obama to push forward with his plans to create a White House post devoted to computer security.

The JSF figher, or F-35 Lightning II, is being built by Lockheed Martin, and is powered by an on-board computer running an operating system of 7.5 million lines of code. The company already has prototypes in the air, and the Pentagon has budgeted money in 2009 and 2010 for the purchase of the fighters. Luckily, the most sensitive portions of code and design--that relate to flight controls and sensors--are isolated from networks that connect to the Internet.

The JSF's seminal advantage over past fighters will be its suitability for sea- and land-based deployment. The fighter, about the size of an F-16 and smaller than an F-22, can take off and land vertically, as seen in the video below.


http://www.fastcompany.com/blog/chris-dannen/techwatch/hackers-rob-pentagon-f-35-fighter-design-data
Mesajı Paylaş

#9
F-35 cephesinde hava olumsuz... Bir yandan uçağın küçük de olsa teknik ve yapısal sorunları ortaya çıkarken diğer yandan mali sorunlar program üyesi ülkelerde krizlere yol açıyor.

SavunmaSanayi.NET olarak yaklaşık iki haftadır Hollanda'daki F-35 krizinin takipçisiydik. Bu hafta yine gözümüz Hollanda üzerindeydi ve Hollanda'da bir hafta içinde önce önemli bir kriz yeşerdi, ardından siyasetçiler sağduyulu davranarak orta yolu buldular. Hollanda'da yaşanan kriz, maliye temelliyken, demokratlar ve işçi partililer arasındaki anlaşmazlık askeri projeyi siyasi bir saha haline getirdi.

Neler olmuştu?

Sadece meclis tutanaklarında bir kaç organize olmayan söylemler şeklinde yer alan F-35 meselesi, Hollanda'nın önemli kuruluşlarından NRC International'in yaptığı haberle ve basının da konunun üzerine düşmesiyle partiler F-35 üzerinden siyaset yapmaya başladılar.

Basının üzerine çok düştüğü durum JSF'nin somut bir meyve vermemesine karşın Rotterdam'dan Almanya'ya kurulan yeni kargo demiryolu Betuwelijn'den daha pahalıya gelmesiyle ifade edilirken, şu ana dek 1 milyar dolardan fazlasının projeye aktarılmasına rağmen JSF için sabit fiyatın hala belirlenmemiş olması ve ayrılan 5.7 milyar avro bütçenin Hollanda Hava Kuvvetleri envanterine katılacak olan 85 adet uçağın maliyetini karşılayıp karşılayamayacağının belli olmaması rahatsızlığın ana kaynağı olarkta gösterildi.

Hollanda hükümetinin 2010 sonunda 55 adet uçağı alıp, kalanından vazgeçeceği iddiası da bir müddet kamuoyunu meşgul etti.

Çoğunluğa sahip olan ana ikili Hristiyan demokratlar ve İşçi partililer arasındaki küçük fikir ayrılığı o günden bugüne süren tartışmalar ile iyice büyüdü. Hollanda Savunma Bakanlığı Müsteşarı Jack de Vries, temsilciler meclisine mektup yazarak, programın iptalinin ülkeye en az 873 milyon avro zararı olacağını, bunun büyük bir kısmını da programa şu ana dek yatırılan 760 milyon avronun teşkil ettiğini bildirdi ve projenin devamına karşı olan İşçi Partisi mensuplarına mesaj verdi.

Aynı mektupta, bu olayların gerçekleştiği günden bir hafta önce basına da yansıyan, bir adet F-35A test uçağının bu sene içinde, bir diğerini ise önümüzdeki sene alınacağını belirten iddialar da yalanlandı.

Teste devam, kesin sipariş meçhul

Geçtiğimiz iki hafta bu olayların gerçekleşmesine şahit olurken 23 Nisan tarihinde yeni bir gelişme daha oldu.

Hollanda'da ki üç partili koalisyon hükümetinin üyesi olan Hristiyan Demokrat, İşçi ve Hristiyan Birlik partileri F-35 programına katılım sağlanıp sağlanmayacağının kesin yanıtının 2010 yılına kadar ertelenmesi kararına vardı.

Hollanda'nın programdan çekilme ihtimalini güçlendiren bu karar F-35 cephesini şoka uğrattı; ancak koalisyon hükümeti, bakanlar kuruluna ilk test prototipinin tedariki için müzakerelerde bulunmaya devam etme yetkisini de verdi.

Fakat karardaki asıl kesin sonuç olan "Bu sene F-35 test prototipi alınmayacak" ifadesi çok ama çok önemliydi. Ayrıca kolasiyon hükümeti, Hollanda Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan F-16 uçaklarının yerine düşünülen 85 adet F-35A (CTOL) verziyonlu uçakların (maliyeti 6 milyar avroya kadar çıkmış durumdadır) alımına karar verilse dahi bu karar 2010′da değil, 2012′de, yani yeni seçilecek olan Hollanda hükümeti tarafından alınmasına karar vermesi, hükümetin sorumluluğu üzerinden atmaya çalışması olarak yorumlandı.

Hükümete müzakere yetkisinin verilmesi, bir anlamda "yine de test uçağını alalım" tavrı olarak yorumlandığından Lockheed Martin, 113.2 milyon avro tutarındaki ilk prototipin imalatı için hazır bekliyor.

Bu noktada bakanlar kurulunun nihai kararı en çok Lockheed Martin'i ilgilendirecek. Zira Hristiyan Demokratlardan olan Savunma Sanayi Müsteşarı Jack de Vries, iki adet test uçağının alımı konusunda anlaşma imzalamaya kararlı olduklarını açık bir şekilde deklare ederek, hükümet üyeleri arasındaki tartışmayı da alevlendirdi.

Ancak Hollanda işte tam da bu noktada önemli bir adım atarak anlaşmaya kendi lehine önemli bir madde koydurdu: İlk F-35 test uçağı temin edilecek ve Hollanda eğer bu uçağı kendi ihtiyaçlarına uygun bulmayıp anlaşmadan vazgeçerse sadece 20 milyon avro ödeyecek. Kalan maliyet ise Lockheed Martin'in sorumluluğunda karşılanacak.

Þu an Hollanda, uçağın test süreci çalışmalarından çekilmemiş olduğunu bir şekilde ilan etti, ancak efektif alım sürecinden kaçınabileceğini de bu yolla duyurmuş oldu. Hollanda'nın programdan çekilmesi ihtimali, F-35 projesinin prestijini ciddi ölçüde sarsabilir. Bu sebeple Lockheed Martin, Hollanda'yı daha fazla kızdırmak istemeyerek bu teklifi kabul etmiştir.

Nitekim Hollanda F-35 programı için şu ana dek 1 milyar dolardan fazla bir miktar kaynağı projeye aktarmış durumdadır. Ancak Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) için henüz hala sabit bir fiyat belirlenebilmiş değildir. Üstelik envantere katılacak olan bu yeni tip uçak için ayrılan 5.7 milyar avroluk bütçenin, 85 adet uçağın maliyetini karşılayıp karşılayamayacağı da belirsizliğini korumakla beraber, uzmanlar proje maliyetinin kesinlikle kendisini aşacağından emin gözüküyor.

Hollanda Savunma Sanayi Müsteşarı Vries'in de projenin devamından yana olan Hristiyan Demokratlardan olması, projenin devamına karşı çıkan İşçi Partililerde büyük rahatsızlık yaratıyor.



Teknik sorunlar açığa çıkmaya başladı

Diğer yandan uçağın test ve geliştirme sürecindeki bazı teknik sorunlar da açığa çıkmaya başladı.

Uçağın en büyük iki müşterisi ABD ve İngiltere, bugün sıcak iklimlerin hakim olduğu bölgelerde dış görevlerde bulunduğundan Müşterek Taarruz Uçağı JSF'nin sıcak havalardaki performansına büyük önem veriyor; ancak geçtiğimiz hafta SSNET'in 63. sayısında da duyurduğumuz gibi, Müşterek Taarruz Uçağı'nın sıcak iklimlerdeki performası beklenildiği gibi gözükmemektedir.

Konuyla ilgili araştırmaları derinleştirmek adına çalışmalar yürütmeyi planlayan İngiliz Savunma Bakanlığı, satın aldığı üç adet JSF'yi Operasyonel Test ve Değerlendirme (Operational Test and Evaluation, IOT&E) birimi aracılığıyla inceleyecek ve geniş çaplı bir değerlendirmeden sonra gelecekteki satın alımlar hakkında karar verecektir.

Test amaçlı satın alınan bu uçaklardan ilk ikisi 2011, üçüncüsüyse 2012 yılında teslim edilecek. JSF tasarım grubu uzmanları, test uçuşlarından alınan verilerden de yararlanarak uçağın termal kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını ve isteklere yanıt verebildiğini belirtilseler de son noktayı test uçuşlarının raporu koyacaktır.

Böyle bir durumda, İngiltere'nin de JSF projesini sorgulamaya başlaması, F-35'in ana dayanağı olan Avrupa'dan aldığı ikinci önemli darbe olabilir.

Öte yandan geçtiğimiz cuma günü Danimarka hükümeti de beklenen F-35 alımı kararını bir sene sonrasına erteledi.

Dikey kalkışlı F-35B'lerin motorları sorunlu

Diğer yandan, F-35B Lightning II müşterek taarruz uçağı için yapılan testlerde, Pratt & Whitney F135 motorlarının kısa kalkış/dikey iniş özelliğini (Short TakeOff/Vertical Landing, STOVL) gerçekleştirmek için gerekli olan optimum itki kuvvetinden % 1,3 fazlasını ürettiği tespit edildi.

Bu da uçağın temel görevlerinden olan STOVL görev konseptini derinden etkileyen bir parametre olduğundan, motor ile uçağın uyumu tam sağlanamadıkça, F-35'in bu konfigürasyonunda ciddi ve aşılamaz bir bent olacağı anlamına geliyor.

Lockheed Martin F-35 sorumlusu J.D. McFarlan konuyla ilgili yapmış olduğu açıklamada, yapılan testlerde ölçülen değerin 41100 pound olduğunu ancak ihtiyaç duyulan itki değerinin 40550 pound olduğunu dile getirdi ve bunun kabul edilebilir bir durum olmadığını vurguladı.

Süreç uzadıkça kriz artacak

Þu noktada F-35 Müşterek Taarruz Uçağı programının ekonomik bir istikrar rayına oturması şart gibi gözüküyor. Kaldı ki hem bu ekonomik belirsizlik, hem de motor ve performanstaki mevcut teknik sorunlar ve gecikmeler, Avrupa'nın en büyük askeri nakliye uçağı A400M'i hatırlatmıyor da değil.

Lockheed Martin'in tecrübesi ne kadar engin olsa da, kriz ortamındaki ülkelerin bütçeleri sınırlı olabilir.

http://www.savunmasanayi.net/f-35-projesinde-catirdamalar/f-35-projesinde-catirdamalar/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz