F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

Yasar ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

Bir haber daha...

Türk F-35'i ilk uçuşunu yaptı... Konuşlanacağı yer belli oldu



Kokpit Aero haber sitesinin aktardığına göre, Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanan ilk uçak ilk uçuşunu yaptı. F-35'lerin Malatya'da konuşlu 7. Ana Jet Üs Komutanlığına getirilmesi planlanıyor. Hava Kuvvetleri Komutanlığında görevli iki savaş pilotu ABD'de eğitime başladı. Eğitimlerin tamamlanması ve diğer uçağın da tesliminin ardından F-35'lerin gelecek yıl eylül ayında Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor. Eğitimlerini tamamlayan pilotlar iki uçakla ABD'den gelecek, uçaklara seyahatleri sırasında tanker uçaktan yakıt ikmali de yapılacak.
10 Mayıs'ta Fort Worth Teksas'taki Lockheed Martin tesislerinden havalanan 18-001 kuyruk numaralı uçak, Test Pilotu Commander Wilson tarafından uçuruldu.

Kokpit.aero'nun ulaştığı bilgilere göre, uçağın test ve kabul işlemlerinden sonra 21 Haziran'da Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanıyor.

F-35A üzerindeki Türk Hava Kuvvetleri forsu ise dikkat çekti. İlk uçuşta Türk F-35A'ya Lockheed Martin'e ait F-16 uçağı eşlik etti.

MALATYA'YA GETİRİLMESİ PLANLANIYOR

Öte yandan Anadolu Ajansı'nın haberine göre, pilot eğitimlerinin tamamlanması ve ikinci uçağın da tesliminin ardından F-35'lerin Malatya'da konuşlu 7. Ana Jet Üs Komutanlığına getirilmesi planlanıyor. F-4'lerin yerini alacak beşinci nesil savaş uçakları için üs komutanlığındaki hazırlıklarla hangarların yapım çalışmaları devam ediyor.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Türkiye'ye ilk teslimatının 21 Haziran'da yapılacağı belirtilen F-35 savaş uçakları için Hava Kuvvetleri Komutanlığında hazırlıklar devam ediyor. İlk uçağın Türkiye'ye teslimatının ABD'deki törenle yapılması planlanıyor. Hava Kuvvetleri Komutanlığında görevli iki savaş pilotu da bu ülkede eğitime başladı. Pilotlara uçakla ilgili özel eğitim veriliyor. Eğitimlerin tamamlanması ve diğer uçağın da tesliminin ardından F-35'lerin gelecek yıl eylül ayında Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor. Eğitimlerini tamamlayan pilotlar iki uçakla ABD'den gelecek, uçaklara seyahatleri sırasında tanker uçaktan yakıt ikmali de yapılacak.

F-35 savaş uçaklarının Malatya'da konuşlu 7. Ana Jet Üs Komutanlığına getirilmesi planlanıyor. F-4'lerin yerini alacak uçaklar için 7. Ana Jet Üs Komutanlığında hazırlıklara başlandı. Bu kapsamda üs komutanlığındaki F-4 uçaklarına göre inşa edilen bazı uçak bakım hangarlarının yerine yenileri yapılacak. Bazı uçak sığınakları ise F-35'ler için modernize edilecek. Geçen yılın sonunda başlayan inşaat çalışmalarının gelecek yılın ilk aylarında tamamlanması planlanıyor.

TÜRK ÞİRKETLERİ ÖNEMLİ ROL OYNUYOR

Tek pilot ve tek motorlu, beşinci nesil JSF/F-35 müşterek taarruz uçağı, hava-yer taarruz, keşif, taktik ve savunma gibi çok maksatlı görevleri düşük görünürlük özelliğiyle gerçekleştirebilen avcı savaş uçağı olarak dikkati çekiyor. Uçaklar, konvansiyonel (yatay) iniş kalkış yapabilen, kısa kalkış-dikine iniş yapabilen ve uçak gemisine inebilen (F-35C / CV) olmak üzere üç versiyonda üretiliyor. Programda Türkiye'nin yanı sıra ABD, İngiltere, İtalya, Hollanda, Kanada, Avustralya, Norveç ve Danimarka, diğer katılımcı ülkeler olarak yer alıyor.

Türkiye'nin, Müşterek Taarruz Programı olarak da bilinen F-35 projesinin ana yüklenicisi savunma devi Lockheed Martin'le iş birliği, F-16 savaş uçaklarının alındığı 1990'lara dayanıyor. Türk firmaları, sistem geliştirme ve tatbikat alanında F-35 projesi kapsamında da Lockheed Martin ile iş birliğine devam ediyor.

Endüstriyel katılım bakımından Türk savunma sanayisi, program süresince F-35 programının parça tedarikçisi olarak programda önemli rol oynuyor. Aralarında ASELSAN, Kale Havacılık, Mikrodalga ve Elektronik Sistemleri (MiKES), ROKETSAN ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ-TAI) gibi önemli firma ve kuruluşların da bulunduğu 10 şirket, F-35 uçakları için parça ve elektronik sistem üretiminde ve motor bakımında tedarikçi olarak görev alıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/turk-f-35i-ilk-ucusunu-yapti-40832904 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu uçak online uçan bir uçak. F16 lardaki bir tuşa basıp düşürme geyiği işte bu uçakta mümkün. Biz bu uçaklara sahibinin istemediği hiçbirşey yaptıramayız.

O yüzden çok iyi düşünüp karar vermek gerek. Çünkü bu uçakla gökyüzünde abd ye tam bağımlı hale geleceğiz.

Ben hiçbir şekilde 100 adet gibi bir sayıda alınması taraftarı değilim. Bir filo alıp kullanalım. Geri kalan kaynağı tfx e aktarmak gerek. Zaten ekonominin hali belli. Tfx muazzam  bütçe isteyen bir proje.

ABD ile aramız zaten bugün iyi değil. Yarın ne olacağı meçhul. Ypg konusunda hiçbir geri adım atmıyor. Peki ne yapacağız? Eyvallah deyip boynumuzu mu bükeceğiz? Yoksa dik bir duruş mu sergileyeceğiz? Dik duruşun maliyeti aşağı yukarı belli.

Özellikle şu saatten sonra bağlılığımızı azaltmak gerekirken 100 sayıda F35 ile yeniden tam bağımlı hale geliriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tepegöz - 11 Mayıs 2018, 12:59:42
Bu uçak online uçan bir uçak. F16 lardaki bir tuşa basıp düşürme geyiği işte bu uçakta mümkün. Biz bu uçaklara sahibinin istemediği hiçbirşey yaptıramayız.

O yüzden çok iyi düşünüp karar vermek gerek. Çünkü bu uçakla gökyüzünde abd ye tam bağımlı hale geleceğiz.

Ben hiçbir şekilde 100 adet gibi bir sayıda alınması taraftarı değilim. Bir filo alıp kullanalım. Geri kalan kaynağı tfx e aktarmak gerek. Zaten ekonominin hali belli. Tfx muazzam  bütçe isteyen bir proje.

ABD ile aramız zaten bugün iyi değil. Yarın ne olacağı meçhul. Ypg konusunda hiçbir geri adım atmıyor. Peki ne yapacağız? Eyvallah deyip boynumuzu mu bükeceğiz? Yoksa dik bir duruş mu sergileyeceğiz? Dik duruşun maliyeti aşağı yukarı belli.

Özellikle şu saatten sonra bağlılığımızı azaltmak gerekirken 100 sayıda F35 ile yeniden tam bağımlı hale geliriz.
+1
Kesinlikle bir miktar f35 alındıktan sonra kalan para tfx e aktarilmali... Mesajı Paylaş

20 adet yani 1 filo f-35A  2 filoda f-35B alalım .  Tf-x gelene kadar idareten f-4 ler yerine kullanırız. Geldiklerinde isede F-35A ları özel deep strike amaçlı sead filosu olarak kullanırız. F-35Bleride lhdlerde .


Hem stop-gap hemde en güven ve hesaplısı bu olur. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


1 tuşa basınca bu uçak düşecekse neden Abd ambargo tehditlerinde bulunuyor ? Ne güzel işte uçakları satsın sonra 1 tuşa basıp hepsini düşürsün. Yunanistan neden diken üstünde ? F-35 uçaklara Abd ambargo uygulayabilir gibi haberler çıkınca neden en çok Yunan medyası seviniyor. Nerede bu işten anlayan üstad görsem hepsi F-35 alımını destekliyor. Acaba onlar bizim bildiklerimizi bilmiyorlar mi ? Örn; Turan Oğuz, Hakan kılıç, Orko 8, Robust, HDS bu adamlar bu işin uzmanları. Hepsinin makalelerini, yazılarını inceledim. Hiç aralarında F-35 uçakları alınmasın gibi birşey görmedim. Tam tersi hepsi alınmasından yana. Mesajı Paylaş

Sayın mermi. Bir tuşa basarak uçağı düşürmek işin esprisi bir yana uçağı etkisiz hale getirmenin birkaç yolu var. Örnek batıya karşı kullanacağınız zaman hava muharebesinde bir bakmışsınız bir anda silah sistemleri yada radarı çalışmaz hale gelmiş.

Size bir soru soruyorum. Elinizde, başka bir ülkeye sattığınız uçağı yarın öbürgün size yada müttefiklerinize karşı kullanılma ihtimaline karşı bu uçağa istediğiniz anda özelliklerini kısıtlayabileceğiniz bir özelliği yerleştirme teknolojisi olsa, bunu kullanırmısınız yoksa kullanmazmısınız?

En basitinden biz şuanda deli gibi bvr füzesi yapmaya çalışıyoruz. Sizce neden? Mesajı Paylaş

Eskiden olsa böyle bir şey kesinlikle olmaz derdim. Ancak teknoloji çok hızlı ilerliyor. Bugünkü ve yakın gelecekteki teknolojik gelişmeleri düşününde yapılabilir. Yeni teknolojiler genellikle önce savunma sistemleri için geliştiriliyor. Dördüncü sanayi devriminin de öncelikle savunma sistemlerine şekil vereceği düşünüldüğünde özelikle... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1097
Istenildiği anda özelliklerini kısıtlama diye birşey yok. Bu uçakta kaynak kodu problemi var. Üzerine Abd'den izinsiz hiç birşey ekleyemezsiniz. Yedek parça sorunları var. Yarın Abd ambargo uygularsa ve bu ambargo uzun süreli olursa sıkıntı yaşarsınız vs ama bu sorunların hepsi F-16 içinde geçerliydi. Yoksa öyle Amerikadan izinsiz uçağı uçuramazsın vs hepsi şehir efsanesi. Öyle birşey olsa kimse bu uçakları almaz. Ama dediğim gibi kaynak kodları ve ileride olası ambargoda yedek parça sıkıntısı mevcut. Bunuda göze aldık zaten. Mesajı Paylaş

Sayın SKYWOLF eskiden F16 kaynak kod muhabbetini yapanları sopayla dövüyorduk.
Ama işte bu uçak bambaşka.
Tamamen dijital ve online uçan bir uçak. Uçağın işletim sistemine kötü niyetli bir yazılımın yüklenip yüklenmediğini anlamanın tek yolu batıya karşı oluşabilecek bir muharebede belli olabilir.

Bu riski almaya değermi? Sayın Orko 'nun bir yazısı vardı. O yazının ana kısmında da optimum ihtiyacımızın 40 civarı olduğu idi. Geri kalan kaynağı tfx e aktarmamız gerektiğini söylüyordu. Mesajı Paylaş

6. Nesil uçaklarda dedikleriniz olabilir. 40 ila 60 arasında alıp gerisini TF-X'e ayıralım dense olabilir. Ama 1 filo neyimize yarayacak. 20 ser uçaklık 3 filo alsak. Malatya, Eskişehir, konya'daki üslerimize 1'er filo konuşlandırsak ülkemizin 4 tarafında etkili olacak şekilde anca kurtarır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz