F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 10 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

#160
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Ekim 2010, 22:50:48
Alıntı yapılan: boxer - 17 Ekim 2010, 14:29:30
TSK apache yi de istiyordu A-129 adı bile anılmıyordu.

Ne zaman?
Bu uzun bir süreç birkaç defa alım planlandı yıllara dağıldı bu süre içerisinde pilotlar Apache yi birinci seçenek olarak tercih ettiler ama yüksek fiyat nedeniyle karşılık bulmadı bu istek hatta forumlarda bizim pilotlarımız ABD hayranımı diye tartışılmıştı. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Allahtan ki, büyük sistem alımları sadece test pilotlarının intiba uçuşları ile yapılmıyor..

Pilotarın Apache'nin en yetkin platform olduğunu söylemesi doğal.. Zira öyle.. Ama bu tip sistemler filo kiralama metodu ile, araba kiralanır gibi tedarik edilmediğinden işin içerisine daha sonra epey daha fazla faktör giriyor..

TSK'nın gerçekten de borusunun öttüğü bir devirde, ATAK I'in neden Bell ile nihayetlendirilmeye çalışıldığı da ciddi bir soru işareti bu durumda.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: boxer - 18 Ekim 2010, 14:00:56
Bu uzun bir süreç birkaç defa alım planlandı yıllara dağıldı bu süre içerisinde pilotlar Apache yi birinci seçenek olarak tercih ettiler ama yüksek fiyat nedeniyle karşılık bulmadı bu istek hatta forumlarda bizim pilotlarımız ABD hayranımı diye tartışılmıştı.

HDS'nin de belirttiği gibi ATAK I de seçilen Bell Helicopteri'n aracı olan King Cobraydı. Bizim ihitiyacımıza göre belirlenen kriterlere en uygun helikopterdi çünkü. Ancak bazı sorunlar nedeniyle anlaşma sağlanamadı.  Saldırı helikopteri ihalesinin bu kadar uzun yıllara yayılması acil olarak saldırı helikopterlerine sahip olmayı gerektirdi. Çünkü eldeki helikopter sayısı her geçen güz azalmaktaydı. Yine birinci seçenek Bell Helicopter'in aracıydı. Ancak aracın üterimi çoktan sonlandırılmış ve ABD ordusunun elindeki işgörür Süper Cobra helikopterleri de King Cobra seviyesine yükseltileceği için kimseye verilmiyordu. Bu durumda Acil olarak alabileceğimiz başka helikopter var mıydı? ATAK-II'nin gözdelerinden Denel'in Rooivalk'ı mesela zaten kaç uaçan aracı vardı ki! Aynı şey A-129 için de geçerli, Tıpkı Mi-28 ve Ka-50, Tiger helikopterlerinde de olduğu gibi. Geriye tek seçenek kalıyordu, bu son tercih de Apache helikopteriydi. Ancak onun da astarı yüzünden pahalı... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: boxer - 18 Ekim 2010, 14:00:56
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Ekim 2010, 22:50:48
Alıntı yapılan: boxer - 17 Ekim 2010, 14:29:30
TSK apache yi de istiyordu A-129 adı bile anılmıyordu.

Ne zaman?
Bu uzun bir süreç birkaç defa alım planlandı yıllara dağıldı bu süre içerisinde pilotlar Apache yi birinci seçenek olarak tercih ettiler ama yüksek fiyat nedeniyle karşılık bulmadı bu istek hatta forumlarda bizim pilotlarımız ABD hayranımı diye tartışılmıştı.

Pilotların apache'yi beğenmesi gayet doğal. Çünkü var olanın en güçlüsü o. Ancak... En güçlü demek en iyi demek değildir.
Askeri savaş araçları alımını pilotlar değil komutanlar yapar. Pilot olsam ben de apache isterim altıma. Ama Benim altıma apache veren komutan, bakım yapmaktan eldeki apachelerin ancak yarısını uçurabilir aynı anda. Sık arıza yapma oranı, kalkışta falan saçmasapan güç kayıpları yaşaması da cabası.
Bu, aynen hava kuvveterine F-16 alınma süreci gibidir. Aday olarak belirlenen iki uçak; F-16 ve F-18 denenmiş, pilotlar çift motorlu F-18'i doğal olarak F-16'dan daha çok beğenmiş, ancak diğer avantajları düşünülerek F-16 alınmıştır.
Bir benzerini de amerikan F-35 projesinde de görebiliriz. Dünyanın var olan en üstün savaş uçağı F-22'den 200 tane bile üretmeyen abd bunun yerine F-35 üretecek. Neden? Çünkü koskoca abd bile F-35'in nazını çekemiyor.

En güçlü her zaman en iyi değildir, bunu unutmayın. bu program er-geç, ucuz pahalı nasıl olursa olsun bitecek. Keşke biz birkaç tane aldıktan sonra çin'le falan anlaşıp bunu klonlayıp kendi sistemlerimizle benzer bir uçak üretsek... Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

F-35 AF03 Fort Worth hava üssünde bulunan elektromanyetik test odasında.





Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 27 Ekim 2010, 14:25:32
F-35 AF03 Fort Worth hava üssünde bulunan elektromanyetik test odasında.







Bilim kurgu filmi gibi  :o Mesajı Paylaş
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Resimdeki dikene benzer hatta diken diyelim ne işe yarıyor bunlar ? Odanın her tarafında var biri açıklama yapabilirmi acaba ? Mesajı Paylaş

#167
Onlar sünger esaslı EM dalga yutucular.Yansımasız odalarda genelde bu malzemeler kullanılırlar.En basit haliyle ,radyo dalgaları gönderilerek uçak veya test edilecek araç neyse  üzerindeki tüm elektronik sistemlerin uyumluluğunun test edilmesi olarak açıklanabilir.Bu tür testler ülkemizde de yapılmakta öyle über bir teknolojik kabiliyet falan değil.

Aşağıda Tübitak UEKA'nın bu konudaki çalışmalarını anlatan UEKA dergisinde yayınlanan bir makale bulunmakta.İstediğiniz bilgileri orada net olarak bulabilirsiniz.

Sayfa:50-60  ve 100-105
http://www.uekae.tubitak.gov.tr/uekae_content_files/flash/UEKAE_dergi_sayfa_flash/sayi_3/Default.html

http://www.uekae.tubitak.gov.tr/home.do?ot=1&sid=31
Mesajı Paylaş

avy Times sitesinden William H. McMichael imzalı araştırma, F-135 motorunun sürdürülen uçak gemilerinden yedek parça taşıma prosedürlerine ebat olarak uygun olmadığını ortaya koydu.

F135 motoru ABD Donanması için sorun yaratacağa benziyor. Sebebi ise ebatları.

Navy Times haber sitesinin yazarlarından William H. McMichael, F-135 motorunun hal-i hazırda uygulanan taşıma prosedürlerine uygun olmadığını ortaya koydu. ABD ordu yetkilileriyle de görüşen McMichael'in haberine göre F-135 motoru 5 parçaya kadar demonte edilebiliyor ve bu parçalardan en ağırı olan modül ise C-2 Greyhound'un kargo kapısından sığmıyor ve V-22 Osprey'lere de yüklenemiyor.

Bakım ya da kaza durumlarında yapılması gereken taşıma V-22 ya da MH-53E gibi helikopterle dışarıda asılı olmak suretiyle taşınmaya kalkarsa, bu defa iyi hava koşullarında alınabilecek mesafe ise 288 mil civarında. Konteyneriyle beraber 4,3 ton çeken modül, gemiler yoluyla bir tedarik zinciri kurmak ve bu yolla aktarmak için de oldukça ağır bir parça.

Her ne kadar araştırma daha çok F135 üzerine yapılmış olsa da F136'nın da benzer ölçü ve ağırlığa sahip olduğu vurgulanmadan geçilmemiş. Bu yüzden sözkonusu durumun rekabet üzerinde bir etkisi olacağı söylenemez.                                              http://www.savunmasanayi.net/f135-hesabi-carsiya-uymadi/f135-hesabi-carsiya-uymadi/ Mesajı Paylaş
Özgürlük için Pardus...

Geçitiğimiz hafta 2 Aralık 2010 tarihinde F-35A (CTOL) uçağının AF-3 ön seri prototipi 7. defa havalandı fakat bu sefer uçak ilk defa orijinal kamuflajıyla göklerde yerini alarak görüntülendi. Söz konusu kamuflaj boyalı fotoğrafın linki aşağıda yer almaktadır:
                                                                                                                                                                                                                                                http://www.savunmasanayi.net/kamuflaj-boyali-f-35a-af-3-goklerde/kamuflaj-boyali-f-35a-af-3-goklerde/ Mesajı Paylaş
Özgürlük için Pardus...


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz