F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

ugurkarakaya25 ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

TF-X gelince acaba F-35 kadar iyi bir uçak olacak mı ? Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Commander hocam, güzel soru. Evet bu konuyu irdeleyelim yavaş yavsş. Mesajı Paylaş

öncelikle senin uçağın. istediğin kadar üretebileceksin , istediğin kadar uçuracak ,istediğin operasyonu yapabilecek ,istediğine satabilecek, istediğin mühimmatı takıp çıkarabileceksin . istediğin kadar güncelleştirme yapabilecek ,yazılım ve donanımıyla oynayabileceksin, hiçbir bilgisini kimseyle paylaşmak zorunda kalmayacaksın. eğer karşı taraf pakt üyesi bile olsa seni engelleyebilecek kimse olmayacak. sadece bu maddeler bile f 35 ten kat kat daha değerli ve önemli Mesajı Paylaş

#3013
Sn selçukkoçak'ın dediği doğru.
Tfx bizim malımız. İyisiyle kötüsüyle bizim.
Sn Kotil'in yalancısı olursak; tfx, f35 ile f22 arası bir uçak olacak demişti. F35'in birçok parçasını yaptık. Pilotlarımız uçurdu, eğitim aldılar. Ne yapıp yapamayacağını iyi biliyoruz. Herhalde Sn Kotil iki uçak arası olacak derken boş konuşmuyordur!
Sadece uçağın sahibi olmak o uçağı iyi yapmaz. Teknik olarakta uçağın performanslı olması gerekir.
Motor işini hallederlersek dediği olur. Ben eminim. Asıl sorun motor. F110ge129'la bu uçak f35'in yarısı olamaz. F15'in biraz hallicesi olur. Onun için RR ile anlaşıp motoru geliştirmemiz lazım. Zaman geçiyor! Daha sonra herbiri 35000+lbf lik iki motoru kendimiz yapar takarız. (Bilhassa RR'den alacağımız tüyolarla) Mesajı Paylaş

Esas soru şu; bir motoru stealth yapan özellik ne?

Stealth bir uçakta kullanılabilmesi için motorun hangi özelliklere sahip olması gerekir?

Forumda tartışılmıştı , F-110 motoru da uçağın dizaynı eğer iyi olursa stealth özellikler taşıyabilir mi? Mesajı Paylaş

#3015
Zamanında F-35'i seçmemiz gayet normaldi. Her zaman batının geliştirdiği bir uçağı tercih ettiğimiz için, zaten ortağı olduğumuz ve alabileceğimiz en gelişmiş uçak olduğu için tabi ki F-35'i seçecektik. Þu an ABD F-35'i bize vereceğini açıklasın, eleştiride bulunanların çoğu yine uçağı yere göğe sığdıramayacaklardır. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Şubat 2021, 07:25:09
Esas soru şu; bir motoru stealth yapan özellik ne?

Stealth bir uçakta kullanılabilmesi için motorun hangi özelliklere sahip olması gerekir?

Forumda tartışılmıştı , F-110 motoru da uçağın dizaynı eğer iyi olursa stealth özellikler taşıyabilir mi?

Dışarıya attığı "hava" daha soğuk olmalı. Ki termal izi az olsun. Meselenin özü bu. Mesajı Paylaş

#3017
Termal izin dışında ayrıca, nozül yapısı, radar dalgalarını yansıtmamalı. Uçağın kuyruk yapısı motorun radar izini kapattığı kadar motordan da etkilenmemeli. Örneğin f35 25-30 dakikadan fazla after-burner kullandığı zaman nozül kenarındaki kanatçıklara hasar veriyor.
5inci nesil uçağın üzerindeki Aesa radarının gücüne ve elektronik donanımın elektrik harcamasına yetecek güçte motor lazım. Kuru itki olarak 22-27000lbf itki olacakki yüksek Super-cruise kabiliyeti olsun. Bu da 35-40000lbf itki gücünde motor demek. Böyle bir motorun da ısıl çıkışı ve ebadı ile radardan saklı olması zorlaşıyor. Büyük motorun büyük hava alıklarının olması lazım. Bu hava alıklarında oluşacak süpersonik akımlar ve alıkların geometrisi uçağın önden radar yansımasını etkiler. Özel alık mimari tasarımı gerektiriyor. 
Yukarıdaki zorlukları minimize edecek yapısal ebatta ve güçte bir motor olacakki uçağın radar izini düşük tutabileceksiniz.
Sn merzifonlu'nun dediği gibi en önemlisi nozül çıkış ısısı. Büyük motor da bu, zorlanmayacağı için daha düşük olacaktır.

F110GE132 32500lbf itki ile isterlere yakın motor. Bu motorda 35000+lbf lik potansiyel olduğunu söylüyor GE.  Fakir adamın stealth uçak motoru olur bu. Zaten TR Motorun da üzerinde tasarım yaptığı motor bu motara  yakın özelliklerde. Mesajı Paylaş

motorun egzos ısısını saklamanın bir yolu yoktur.1000 dereceden daha yüksek sıcaklıklarda sıcak hava püskürtmekte olan bir motorun ısısı gizlenemez ama gövde içindeki motorun yaydığı ısı gövde dışına yansıtılmayabilir.buda sadece egzos ısısının tespit edilebilirliği kalması demektir.özellikle yüksek irtifalarda hava ısısının çok düşük olduğu irtifalarda uçaklar gövde ısısını gizlemekte aşırı zorlanırlar.çalışan elektrik devreleri motor sürtünen parçalar felan dışarıya ben burdayım diye bağırmaktadır.özellikle ırst sistemli bir düşman uçağı için havai fişek atmakla eşdeğerdir bu durum.f 35 motor ısısı için yüksek seviyede yalıtım yapsada motor dışarıya çok fazla ısı kaçırmaktadır.hatta 3-4 uçakta uçuş sırasında gövdenin motor bölümünde yanıklar oluşmuş kaplama ve boyalar erimişti bir uçak havada alev almıştı ama güvenle inidirmişlerdi diye hatırlıyorum.f 35 motorları aşırı ısınmaya maaruz kalıyor.tek motorun dezavantajlarından biriside bu.f 22 de bu tarz sıkıntılar oluşmamıştı diye hatırlıyorum.çift motorun işini tek motora yaptırmaya kalkınca bu sonucun çıkması kaçınılmaz olmaktadır.motor bukadar çok ısıyla gövdeye zarar verirken yanma odasındaki paller ne yapsın.şu an motor revizyonu görüşülmekte.ve büyük ihtimalle bu uçağı erken alan tüm ülkelerdede aynı sıkıntılar yaşanacak.nozül yapısı f 35 ten çok f 22 de çok başarılıdır.seramik kaplamalar ile egzos ısısı sadece çıkışta tespit edilebilmektedir diye bilgi veriyorlardı.demekki gövde içinde muhteşem bir yalıtım yapılmış ve gövde ısıyı içeride tutmayı başarabilmişler.
yinede ıır sistemlerde yüksek hızlarda uçan bir uçağın hava ile yaptığı sürtünmeden dolayı ortaya çıkan ısı bile tespit edilebilmektedir.ısı güdümlü ıır başlıklı bir füze uçaklar için hala tehlikeli olacaktır Mesajı Paylaş

Uzayda ki uydular üzerinde bulunan ırst sistemleri ile uçakların varlığı zaten tespit edilebiliyor. Tabi tasnif ve sınıflandırma gibi işlemler bölgeye başka bir uçak gönderilerek yapılıyor. Bu sebepten dolayı Bence, iran da f36 ler ukrayna yolcu uçağına yakın uçup o uçağı düşürttüler. İran ın elinde iyi bir avcı jet olmadığı için uçak kaldırıp önleme yaptıramadılar.

İsrail liler yine aynı şeklde Suriyede de rus istihbarat uçağının etrafında dolanıp onu düşürtmüşlerdi.

Motor un ısısını düşürerek gizlenmek şu an için imkansız gibi. Güç arttıkça ısı artıyor, Isı arttıkça tespit edilme mesafesi artıyor. Artık hem yerdeki hss de hem de havada ki avcı uçakta ırst sistemleri var. eğer hava kapalı değilse bunlar jet motorlarını en az 50-60 km den görebilir. Tabi, irtifa arttıkça ortam ile motor ısısı farkı artacak ve daha uzaktan algılanacaktır.

Þu zamanki jet motorlarının çalışma şekli değişmedikçe ısıl iz azalmaz aksine güç isteri artıyor ısıl iz de artacaktır.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz