F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

#3720
Dünyanın en iyi sensör füzyon ve deep strike uçağı lakin ABD'nin Odin ve alis gibi işletim sistemlerinden dolayı bizim işimize gelmiyecek olan uçak...

Daha doğrusu bağımsız bir şekilde operasyonel olarak kullanamıyacağımız uçak...

Yapmamız gereken tek şey İsrail'i eskisi gibi korumak abilik yapmak İsrail'i PYD ve Suriyede geniş topraklar elde etme mecburiyetine gerek olmadığını ikna etmek ,İran ve Araplara karşı korumak...daha sonra ABD'yi Suriye konusunda bize destek vermeye ikna etmek veya kabul ettirmek ondan sonra bu uçakların Türkiye'ye uğraması ve çıkarlarımızca kullanılması mümkün birde ABD'yi Yunanistan konusunda bizi desteklemeye zorlamak yada bu konuda ikna etmek...

Önceden Yunanistan TÜRKİYE dengesinde ABD bize hak verir daha fazla silaha sahip olmamızı sağlardı... Mesajı Paylaş

F-35 savaş uçağındaki artan soğutma ihtiyacı ve sorunları, 38 milyar dolarlık ekstra motor revizyonunu zorunlu kılabilir. Soğutma, termal iz yönetimi için kritik öneme sahip.

Hükümet denetçilerine göre Lockheed Martin firmasının F-35'i, radar ve diğer bileşenlerinin soğutulmasına yardımcı olmak için artan talepleri karşılamak üzere önümüzdeki yıllarda 38 milyar dolarlık ekstra motor revizyonuna ihtiyaç duyabilir.



Dünyanın en maliyetli silah sistemi olan F-35'in, 412 milyar dolarlık satın alma programına ilişkin yıllık raporunda ABD Hükümet Hesap Verebilirlik Ofisi (GAO)  Salı günü, "Soğutma sistemine aşırı görev yükleniyor ve motorun tasarım parametrelerinin ötesinde çalışmasını gerektiriyor. Ekstra ısı motordaki aşınmayı arttırıyor, ömrünü kısaltıyor ve bakım maliyetlerine 38 milyar dolar ekliyor." dedi.

Etkili bir çözüm bulunamazsa, motor revizyonları beklenenden daha erken gerçekleşebilir ve Pentagon'un 77 yıl boyunca F-35 filosunu işletmek ve bakımını yapmak için 1.3 trilyon dolarlık tahminine yeni bir yapılacaklar kalemi ekleyebilir.

Bloomberg'e göre; motor sorunu, uçağın tek motorundan gelen basıncı aktaran ve akışı diğer bileşenleri soğutmak üzere yönlendiren "güç ve termal yönetim sistemi" ile ilgili. Ne kadar fazla hava basıncı aktarılırsa motor o kadar yüksek bir sıcak ısıda çalışıyor.



GAO, Lockheed'in bir alt yüklenicisi tarafından yıllar önce tasarlanan spesifikasyonlara dayanan güç sisteminin, jetin giderek daha karmaşık hale gelen AESA Radar gibi aviyoniklerinin soğutma taleplerinin yanı sıra Blok 4 adı verilen mevcut bir yükseltme programı sırasında 2035 yılına kadar kurulmuş veya planlanan yeni yeteneklere ayak uyduramadığını söyledi.

GAO'nun yıllık raporu ayrıca Blok 4 yükseltmesinin maliyetinin, 1 milyar dolar daha artarak 16.5 milyar dolara çıktığını ve Lockheed'in 2022 uçak teslimatlarının yarısının geciktiğini açıklıyor.

Küresel İlgi

Lockheed için olumlu tarafı, F-35'in uluslararası profili hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Rusya'nın Ukrayna'yı işgalinden bu yana ve Çin ile artan gerginliklerin ortasında küresel ilgi arttı. Güney Kore daha fazla jet istediğini belirtti ve ABD Hava Kuvvetleri'nin iki F-35 birimi, Avrupa üzerinde caydırıcı devriye uçuşları yaptı. Dünya çapında on iki askeri birim, F-35'in operasyonel olduğunu ilan etti.

Hükümet Hesap Verebilirlik Ofisi raporunun yayınlanmasından önce soğutma sistemi sorunu sorulduğunda Lockheed yaptığı açıklamada, "Yeteneklerin müşteri ihtiyaçlarına göre olgunlaşmaya devam ettiğini ve bu gereksinimleri hesaba katmak ve desteklemek için çabalarının sürdüğünü" söyledi.

Lockheed, güç sistemi için orijinal tasarım şartnamelerinin Lockheed, Pratt & Whitney, General Electric Co, Rolls Royce Plc ve hükümet temsilcilerini içeren bir ekip tarafından yapıldığını söyledi.

GAO raporu yayınlanmadan önce ABD Savunma Bakanlığı'nın F-35 Program Ofisi yaptığı ayrı bir açıklamada, F-35 motorlarının başlangıçta tasarlandığından daha sıcak ısıda çalıştıkları için Blok 4 yükseltmeleri de dahil olmak üzere operasyonel ömürlerinin %20'ye kadar azalacağının tahmin edildiğini söyledi.

ABD Hava Kuvvetleri'nin F-35A modelindeki motorun önemli "sıcak bölümünün" belirlenen 2.000 uçuş saati yerine her 1.600 uçuş saatinde bir revizyona ihtiyaç duyacağı öngörülüyor. ABD Hava Kuvvetleri en büyük F-35 müşterisi konumunda bulunuyor.

Pentagon'un F-35 Program Ofisi, yeni bir "Motor Çekirdeği Yükseltmesi" ile 38 milyar dolarlık potansiyel etkiyi "en aza indirebileceğimizden zaten çok eminiz" dedi. Ayrıca, soğutma sistemini iyileştirmek için incelenmekte olan ve erken tasarım aşamasında olan birden fazla seçenek olduğu belirtildi. Her iki iyileştirmenin de 2030'ların başında uygulamaya konulması bekleniyor.

GAO'nun F-35 ile ilgili diğer bulguları:

- Pentagon, Aralık ayında bir uçuş sırasında meydana gelen ve teslimatın geçici olarak durmasına neden olan yüksek basınçlı yakıt tüpü arızasının temel nedenini belirlemek için çalışıyor.

- F-35 programı, yüklenici tasarım sorunlarından kaynaklanan arızalar arasındaki ortalama uçuş saatleri de dahil olmak üzere güvenilirlik ve bakım ölçütlerinin yaklaşık yarısını karşılamaktadır.

- Program, 2006 yılından bu yana emniyet ve güvenliği tehlikeye atacak "Kategori 1" eksikliklerini 277'den 5'e düşürme konusunda ilerleme kaydetmiştir.

- Þu anda Raytheon Technologies Corp. şirketinin bir birimi olan Pratt & Whitney, "uzun süredir devam eden bu sorunu ele almaya yönelik çok yıllı çabalara rağmen" 2022 yılında 127 adet F-135 motorundan yalnızca 4'ünü zamanında teslim etmiştir.

- Parça sıkıntısı "2022'de önemli ölçüde artmıştır ve Lockheed Martin üretim hattını etkileyen geç parçaları ele almak için adımlar atmaktadır."

https://www.savunmasanayist.com/f-35teki-sogutma-sorununun-faturasi-38-milyar-dolar/ Mesajı Paylaş

Ve bir güç hala GE motoruna hayır diyor. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar ben şunu anladım bana katılırımısınız

F35 tipi uçağı ABD gibi dev ve teknoloji merkezi ülke bile tek motorla sorunsuz biçimde tasarlayıp kullanamadı... Türlü türlü problemler ile karşılastı..

-Isı ve buna bağlı gövdede deformasyon
-Gerekli hız ve çevikliğe ulaşamama
-özellikle F35B ve özelinde motoru tam güçe ile çalıştıramama daha doğrusu oluşan basınç yanlış hatırlamıyorsam türbin bicaklarında problem oluşturuyordu .Buda özellikle dikey versiyon olan bu uçağı tam verim yada yükle kullanılamıyacağı anlamına geliyor

Bu aklımda kalan motor ile ilgili sıkıntılar...

Ama ABD gibi dev uygun bütçe ve zaman ile bunun üstesinden gelir...

Açık fikrimi belirteyim mı?

ABD ve batılı şirketler ama genellikle ABD bunu bilerek yapıyor sorunlu yada problemli ürünleri bilerek sorunları ile satıp ...

Daha sonra bu sorunları gidermek için hem kendi halkını hemde siyasi baskı ile sattığı uçaklar üzerinden para kazanmak ve havacılık sanayisini ihya etmek için....

Bu uçaklar için berbat diyen,olumsuz  bir rapor hazırlayan  ABD'li generalin bir anda tam törnistan u yapması gibi.. Zenci biriydi galiba...uçakların tam operasyonel olmamasından ve verilen görevleri tam yerine getirememisinden ki bu özellikle  uçağın tasarım amacı olan çok rollü görevlerden verim alınmaması ile ilgili bir rapordu yanlış hatırlamıyorsam..Sn.Selçuk koçak yayınlamış olabilir anımsayamadım.. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bu uçağı en aktif ve operasyonel olarak kullanan ülke takdir ederseniz İsrail'dir...

Arasıra burda İsrail'in F35'ler ile ilgili Suriye'de gerçekleştirdiği operasyonlar ile ilgili haberler paylaşılıyor...

Peki F35'lerle ilgili görüş ve düşünceleri neler bunlar ilgili yazı ve makale bulup Tükçe'ye çevirip paylaşabilir miyiz?

Çünkü bu uçağı herkes yerden yere vuruyor ama İsrail'den olumsuz görüş yok en operasyonel onlar kullandığı için bence görüşleri altın değerinde... Mesajı Paylaş

#3725
Tek motorlu uçak bir meydan okumadır sadece en iyilerin yapabileceği bir iştir. Ulaşılan motor teknolojisine göre en optimum altın oranda bir gram fazlası olmayan uçak yaparlar. F16 da böyle bir uçaktı onun F110 motoru da zamanında F135 motoru gibi teknolojik şahaneydi. Bu yüzden F35 i iki motorlu hayal edip ohhhhh rahat rahat tasarlamayı kullanmayı hayal etmeyin boşuna çünkü Amarika için uçak yapmak böyle bol kepçe ile tasarım kolaylığı değildir. F35 şu anda altın oranda bir uçaktır onu iki motorla yapmaya kalkınca uçağı büyütmek ağırlaştırmak daha çok motor ağırlığı daha çok hacim daha çok yakıt taşımak demektir. Yapmaya kalkınca ortaya Kore uçağıda değil TFX çıkar ancak dana kadar olmaya mahkum olur. Kore uçağı dahili istasyonu olmayan F18 gibi bir uçak anca boyutu öyle toparlayabildiler. F35 de olan her şey olsun ama çift motor olsun dedim mi ortaya TFX çıkar el mahkum. F35 de sorunlar var çünkü uçak limitlerde altın oranda bir tasarım elleri bizim kadar rahat değil kocaman gövde iki kat yakıt tankı koyarım hallerim kestirmeciliği süper gücün kitabında yok. İyi kötü TFX i yapabilen bizim gibi maharetli bir ülke için bile becermemiz imkansız olan F35 gibi bir uçakta Amarika sorunlar yaşıyor olacak tabi. Adamlar nasıl bir işin altından kalktılar görebiliyor muyuz acaba Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 31 Mayıs 2023, 01:46:12
Tek motorlu uçak bir meydan okumadır sadece en iyilerin yapabileceği bir iştir. Ulaşılan motor teknolojisine göre en optimum altın oranda bir gram fazlası olmayan uçak yaparlar. F16 da böyle bir uçaktı onun F110 motoru da zamanında F135 motoru gibi teknolojik şahaneydi. Bu yüzden F35 i iki motorlu hayal edip ohhhhh rahat rahat tasarlamayı kullanmayı hayal etmeyin boşuna çünkü Amarika için uçak yapmak böyle bol kepçe ile tasarım kolaylığı değildir. F35 şu anda altın oranda bir uçaktır onu iki motorla yapmaya kalkınca uçağı büyütmek ağırlaştırmak daha çok motor ağırlığı daha çok hacim daha çok yakıt taşımak demektir. Yapmaya kalkınca ortaya Kore uçağıda değil TFX çıkar ancak dana kadar olmaya mahkum olur. Kore uçağı dahili istasyonu olmayan F18 gibi bir uçak anca boyutu öyle toparlayabildiler. F35 de olan her şey olsun ama çift motor olsun dedim mi ortaya TFX çıkar el mahkum. F35 de sorunlar var çünkü uçak limitlerde altın oranda bir tasarım elleri bizim kadar rahat değil kocaman gövde iki kat yakıt tankı koyarım hallerim kestirmeciliği süper gücün kitabında yok. İyi kötü TFX i yapabilen bizim gibi maharetli bir ülke için bile becermemiz imkansız olan F35 gibi bir uçakta Amarika sorunlar yaşıyor olacak tabi. Adamlar nasıl bir işin altından kalktılar görebiliyor muyuz acaba

Söylediklerinizde haklısınız... Mesajı Paylaş

    Tei yardım teklif etsin. Karşılığında birşeyler alırız. Mesajı Paylaş

Allahın bildiğini ben kuldan niye inkar edeyim? Sevincimden dört köşe oldum kafalarında paralansın F-35. Her olumsuz haberde bir Kastamonu köçek dansı oynuyorum Mesajı Paylaş

Beter ol yankee... Gariban Türkiye'yi programdan atıp, 1 milyar 250 milyon dolarını hüpletip, bizim malımız uçakların üstüne yatarken iyiydi ama...  >:(

Oh bee.. bugün keyfim yerine geldi. Alma mazlumun ah'ını, çıkar aheste aheste... 38 milyar $ mıydı? ;D Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz