F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Şubat 2024, 13:07:32
Þu meşhur;

Bizim mühimmatları Amerikan mühimmatı sanıyor uçak her defasında aldatıyoruz lafı ..

Yada buna benzer laf forumlarda yazan Harzem şah adlı nick'e sahip şahıs'a ait idi...

Çok iyi hatırlıyorum...
Harzemşah camiyamızın saygıdeğer bir üyesidir ve verdiği bilgiler ciddiye alınmalıdır. Kariyerini bilseniz ne demek istediğimi bilirdiniz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bizim kaynak kodlarına sahip olduğumuz F16 kar sadece blok 30 lar mı? Yoksa blok 40 larin kaynak kodlarına da sahip miyiz? Mesajı Paylaş


O zaman özgür modernizasyonunu sadece blok30 lara yapabileceğiz, doğru mu anladım ki? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 01 Şubat 2024, 15:45:48
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Şubat 2024, 13:07:32
Þu meşhur;

Bizim mühimmatları Amerikan mühimmatı sanıyor uçak her defasında aldatıyoruz lafı ..

Yada buna benzer laf forumlarda yazan Harzem şah adlı nick'e sahip şahıs'a ait idi...

Çok iyi hatırlıyorum...
Harzemşah camiyamızın saygıdeğer bir üyesidir ve verdiği bilgiler ciddiye alınmalıdır. Kariyerini bilseniz ne demek istediğimi bilirdiniz

Öyle mi?

Olabilir

Aklıma atmaca gezgin ve bilinmiyen bir balistik füze ile ilgili bir yazısı geldi..

Deniz kuvvetleri komutanlığı nın 2012 -2014 arası gittiği Afrika gezisinde  G .Afrika açıklarında iceberg yada ice ile başlayan biryerde bazı füzeleri denediğimizi yazmıştı..

Aynı şekil G.afrikada demek standından ve savunma sanayi fuarı gibi bir organizasyondan bahsederken bizim burda bulunmayan Coca-Cola vanilla'dan bahsetmişti...

O gündür bugündür Coca cola vanilla'yı merak etmişimdir.

Ayrıca aynı kişiden mı bahsediyoruz bilmiyorum arasıra  fötr şapkalı yaşlı birinin resmini nickinde kullanırdı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: M.B.T - 01 Şubat 2024, 00:52:50
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Şubat 2024, 00:33:18
Sn Archangel Rüşvet ifadesi ağır gelmiş olabilir ama F16 modernizasyon başlığında Sn.Serkan1976 az çok tahmini bir rakam çıkarmıştı.

Onun hesabına göre yeni uçak,kitler ve ekstra podlar ve mühimmatlar ile fiyatı 8-13 milyar dolar arası...

Fakat kongrenin bildirdiği rakam 23 milyar dolar buna ben rüşvet demesemde bir diyet ödeme lafını kullanırım...

Bu rakam biz bu savunma sanayi gönülleri olarak takip ettiğimiz kadarı ile çok fazla ki ilk defa F16 alıcısı değiliz elimizde F16 ve üretimi ile modernizasyon bakım kabiliyeti var...

Kime sorsanız sorun buna bir rüşvet yada diyet ödeme şeklinde yaklaşır en azından ben o şekil yaklaşıyorum

Ha sonuç olarak değer mi? Verilir mi ?

Evet değer ve verilmeli çünkü elimiz muhtaç...
Bu 23 milyar dolars rusvetten ziyade bir daha abd ile uzun sure ugrasmamak icin depoyu agzina kadar doldurma parasi. Bir cok ucagin acil yedek parcaya ihtiyaci varmis.Ayrica artik agzimiz cok yandigi icin yedek parcalari cok uzun sureligine planlanip aliniyormus. Kaner kurt daki uzmanlar hem fikir bu konuda.

Uunutulmaması gerek bir husus da , ABD de ciddi bir enflasyon atağı geçirdi, (bizimkiyle pek kıyaslanamaz tabii o yüzden tam idrak edemiyoruz az geliyor bize) ama bir çok komponentin , hammaddenin ve Çin etkisiyle değerli madenlerin fiyatları çok ciddi oranda etkilendi, geçmişin 8-10 milyar dolarının bugünlerin 15-20 sine tekabül ettiğini düşünmek gerek. Mesajı Paylaş

F-35'te sıcaklık sorunu doğrulandı. Collins Aerospace, F-35 "Lightning II "deki önemli bir soğutma sorununu çözmek için 80kW soğutma sisteminin başarılı bir şekilde test edildiğini duyurdu.

RTX Corporation bünyesinde bulunan Collins Aerospace, Geliştirilmiş Güç ve Soğutma Sistemini (EPACS) başarıyla sergiledi. EPACS, ABD'nin F-35 filosundaki mevcut termal yönetim sisteminin yerini almak üzere geliştiriliyor. Cihaz çeşitli koşullarda 80 kW soğutma kapasitesi sergiliyor.



Yeni F-35 soğutma sistemi

Collins Aerospace Güç ve Kontroller Başkanı Henry Brooks, yaptığı açıklamada "Platformu yeni tehditlere karşı koyacak gelişmiş sistemlerle modernize etmek için önemli ölçüde geliştirilmiş bir soğutma kabiliyeti gerekiyor. EPACS, daha verimli termodinamik döngüsü sayesinde F-35'in ihtiyaç duyduğu daha fazla soğutmayı sağlayabilir ve uçağın ömrünü önümüzdeki on yıllar boyunca uzatmaya yardımcı olabilir" dedi.

ABD Hükümet Sorumluluk Ofisi'ne göre F-35'in ısı üreten uçak alt sistemlerinin soğutulmasından sorumlu olan mevcut güç ve termal yönetim sistemi (PTMS) aşırı kullanılıyor. Bu aşırı kullanım, motorun amaçlanan seviyelerin ötesinde çalışmasına neden olarak aşınma ve yıpranmayı artırıyor. Sonuç olarak, programın yaşam döngüsü maliyet tahmini şimdiden önemli ölçüde etkilenmiş durumda.



F-35 uçağının tasarımcıları elektronik aksamın en fazla 14 kW atık ısı üreteceğini varsaymışlardı. Ancak Hükümet Sorumluluk Ofisi tarafından Mayıs ayında yayınlanan bir rapora göre, Lockheed, on beş yıl önce Blok 3F F-35'in soğutma sisteminin yetersiz olduğunu keşfetti. Bunun için 14 kW yerine 32 kW'a kadar soğutma kapasitesi gerekiyordu. Lockheed, Pratt ve Honeywell bu açığı kapatmak amacıyla PTMS'yi motordan iki kat daha fazla hava çekecek şekilde ayarladı. Ancak bu durum tahrik sisteminin uzun ömürlülüğünü azalttı ve onarım maliyetlerinin artmasına neden oldu.

Yeterli soğutmanın olmaması, Blok 4 yükseltme programının bir parçası olarak daha güçlü elektronik ve sensörlerin eklenmesi nedeniyle daha da önemli hale geldi. Bu geliştirmeler, soğutma sisteminin 47 kW'a kadar atık ısıyı işlemesi talebini artırdı. Dahası, 2030'lar için planlanan sınıflandırılmış yükseltmeler, gereksinimi en az 62 kW'a, muhtemelen 80 kW'a kadar yükseltebilir. Dolayısıyla geliştirilen EPACS oldukça kritik bir bileşen.

Bu arada EPACS, entegrasyon ve operasyonel riski azaltmak ve mevcut F-35 varlıklarının değerini en üst düzeye çıkarmak için her üç platform varyantıyla da uyumlu yapıda. EPACS sayesinde planlanan yükseltmelerin bir parçası olarak platforma daha fazla görev sistemi eklemek mümkün olacak.

Süregelen F-35 tartışmaları

New York Times gazetesinde yayınlanan bir makale, gecikmeler, artan maliyetler ve teknik sorunlarla boğuşan Amerikan savaş uçağı programını anlatıyor.

Tabi şimdi böyle yazınca akıllara direkt F-35 geliyor ama öyle değil.

Yıllardır F-35 uçaklarının yazılım ve donanım sorunları nedeniyle eleştirildiğini gördük. Hatta F-35'lerin başarısız bir program olduğunu söyleyenler dahi var. Sahiden de F-35'ler uçan bir başarısızlık abidesi mi? Açıkçası bunu yorumlayabilecek teknik bilgim yok, ancak aranan cevabı vereceğini düşündüğüm bir uçak uzunca bir yıldır güvenilir bir şekilde uçuyor: F-16.

Gazetenin yazısı bundan onlarca yıl öncesine ait, 1977'den F-16 Fighting Falcon hakkında bir makale.



F-16 orijinal olarak çok uluslu bir savaş uçağıydı. Amerika Birleşik Devletleri tarafından Belçika, Danimarka, Hollanda ve Norveç'in ortaklığıyla geliştirilen avcı uçağı, F-5 Freedom Fighter ve F-104 Starfighter gibi eskiyen avcı uçaklarının yerini alacak çevik, hafif ve gündüz uçan bir avcı uçağı olarak tasarlanmıştı. Birim başına 6,091,000 dolar (enflasyona göre ayarlandığında 31.9 milyon $) olan bu fiyatın ucuz olması da bekleniyordu.

F-16'nın geçmişte yaşadığı sorunların birçoğu F-35'te gördüğümüz sorunları bizlere anımsatıyor. Makaleye göre, ABD Hava Kuvvetleri F-16'nın araştırma ve geliştirme maliyetlerinin 1986 yılına kadar yaklaşık 7 milyar dolar artarak 13.8 milyar dolara ulaşmasını bekliyordu. Enflasyona göre ayarlandığında bu rakam bugünün parasıyla 69 milyar dolar ediyor. Öte yandan F-35 Ar-Ge maliyetlerinin bugüne kadar 100 milyar doları aştığı tahmin edilmektedir.



2021 yılına gelindiğinde F-35'in maliyetinin neredeyse iki katına çıktığı söylendi; başlangıçta ilk 20 yıl için 233 milyar dolar olarak tahmin edilen projenin genel harcamaları aslında 416 milyar dolara ulaştı.

F-35 gibi F-16'nın sorunları da teknolojik sorunlardan ve tasarım zorluklarından kaynaklanıyordu. Aerodinamik açıdan dengesiz ancak yüksek manevra kabiliyetine sahip bir uçağın uçmasını sağlamak için bilgisayarlar tarafından ehlileştirildiği F-16'nın fly-by-wire mekanizması en nihayetinde çözülen pahalı bir sorundu. F-35 gibi F-16'nın da motoruyla ilgili sorunları vardı ve havadan karaya görev yapabilen, gerçek birçok rollü savaş uçağı isteyen ABD müttefiklerinin gönlünü almak için modifiye edilmesi gerekiyordu.

Yine de, bu iki uçak arasındaki sorunlar ne kadar benzer olsa da, kabul edilmeli ki F-35'in sorunları çok daha yoğun. Çok daha pahalı ve maliyetli. Ancak bunlar daha önce de yaşandı ve günümüzde geldiğimizde F-16'ların Türkiye'nin hava gücünün bel kemiği olduğunu görüyoruz. Ancak 1980'lere kadar F-15 kullanan pilotların F-16 için "hurda uçaklar" dediği söyleniyor. 1980'lerden itibaren yoğunlaşan iyileştirmelerin onları güvenilir hale getirdiği biliniyor.

https://www.donanimhaber.com/f-35-cok-mu-isiniyor-yeni-sogutma-cozumu-gelistirildi--173711 Mesajı Paylaş

416 milyar$ program maliyetini okuyunca aklıma mmu geldi.  :o Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 01 Şubat 2024, 15:45:48
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Şubat 2024, 13:07:32
Þu meşhur;

Bizim mühimmatları Amerikan mühimmatı sanıyor uçak her defasında aldatıyoruz lafı ..

Yada buna benzer laf forumlarda yazan Harzem şah adlı nick'e sahip şahıs'a ait idi...

Çok iyi hatırlıyorum...
Harzemşah camiyamızın saygıdeğer bir üyesidir ve verdiği bilgiler ciddiye alınmalıdır. Kariyerini bilseniz ne demek istediğimi bilirdiniz

Yıllarca seni savtera akademiye kabul etmeyen şahıs yani.
VLS ye laf edip de Harzemşahı övmek ne yaman çelişkidir Mesajı Paylaş

Yanlış hatırlamıyorsam Sakfor için gerekli bilgileri Putty kardeş vermedi. Ayrıca Harzemşah arkadaşımızı tanıyan birisi olarak net bir şekilde ifade edeyim. Harzemşah Putty' yi gayetle sevip takdir ediyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz