F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

#4160
Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Şubat 2024, 22:47:54
Projenin bu derece yavaşlamasında asıl etken Türkiye'nin çıkarılması ise asıl o halde, ya elimize düşerler, yada proje iptal edilir.

Değil. Türkiye'nin dışlanması, hatalar silsilesinin ufacık bir parçası sadece. Olay şu: Hem donanmada, hem de karada lüzumundan fazla çeşitte uçak işlettiklerini fark ettiler. Ki gerçekten de öyle. "Tek bir baz model olsun ve bunun varyantları ile maliyetleri düşürelim" dediler. Ama dengeyi tutturamadılar. Harrier gibi, dikine inecek ve çok kısa mesafeden havalanacak bir varyantı (yani F-35B) projeye dahil etmek, projede yaptıkları ilk ve en öldürücü hatalarıydı. Maliyetleri asıl o karar uçurdu.

Bence yapmaları gereken şuydu: Navalize müşterek bir gövde tasarlanmalıydı. Ama varyantlarda, uçağın kanatlarıyla iniş takımları vs değişebilmeliydi. Sadece 2 varyantı olmalıydı uçağın: i) Hava kuvvetleri varyantı ve ii) Donanma varyantı. F-35B modeli olaya hiç dahil olmamalıydı. Yeni motora da gerek yoktu, P&W F119 motoru ile yetinebilirlerdi pekala.

İlla modern bir Harrier lazımsa, İngilizlere ar-ge parasını verip, lazım gelen yerde teknik destek de verebilirlerdi. Onlar da Harrier II ile ortaya çıkardı. Mesajı Paylaş

Ahımızı aldılar uçakları bi taraflarında patladı. Verin uçaklarımızı helalleşelim görün bakın F-35 projesi nasıl düzeliyor.  :P

Latife bir yana bu uçak baştan beri yanlış projelendirdi. 3 farklı görevi tek bir gövdede yapmaya çalışıp ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Keşke 3 farklı göreve 3 farklı uçak yapsalardı. Maliyeti bile daha az olurdu. Þu uçağa 20 yıldır harcanan para 500 Milyar $'ı geçmiştir. Ama hala sorunları bitmedi. Mesajı Paylaş

Maliyetler denince,

Artan fiyatlara rağmen üretici firma zarar ediyorsa ve bu üretim hızına yansıyorsa o zaman problem ciddidir.

Artan fiyatlara rağmen, üretici zarar etmiyorsa, ancak teknik zorluklar sebebiyle üretim hızı düşükse o zaman problem daha ciddidir.  Zira artan fiyatlara rağmen talep devam etmekteyken teknik zorlukların üretim hızını düşürmesi verimliliği de etkileyip, kısır döngü oluşturacaktır. Mesajı Paylaş

#4163
Alıntı yapılan: Archangel99 - 11 Şubat 2024, 00:35:29
Latife bir yana bu uçak baştan beri yanlış projelendirdi. 3 farklı görevi tek bir gövdede yapmaya çalışıp ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Keşke 3 farklı göreve 3 farklı uçak yapsalardı. Maliyeti bile daha az olurdu.

+1. Aynen öyle!

Bu aşamadan sonra proje nasıl kurtarılabilir? İflas eden şirketlere ne yapılıyorsa öyle yaparak! F-35B modelini, aklı 10 karış havadaki Hintlilere itelemekle işe başlamalılar, bence. "Radarını biz vereceğiz, motorunu siz birleştirin, gövdesini de siz üretin. Kullanım ve ihracat hakları da (Rusya hariç) sizindir. Þimdiye kadar satılanların bakım sorumluluğu da sizindir.", diyerek B modeli safrasından kurtulmalılar.

Bu itelemenin ( ;D ) ardından, kalan iki modelden hangi modelin üretimini bitireceklerine, oturup bir karar vermeleri lazım. Ben olsam C modelinden vaz geçerdim. Donanmaya daha uzun menzilli bir uçak lazım. Ardından da bizimle anlaşıp, A modeli ile yola devam etmeliler.

Ancaak, o kadar kibirliler ki, bence bu yolu seçmeyeceklerdir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 11 Şubat 2024, 00:51:00
Alıntı yapılan: Archangel99 - 11 Şubat 2024, 00:35:29
Latife bir yana bu uçak baştan beri yanlış projelendirdi. 3 farklı görevi tek bir gövdede yapmaya çalışıp ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Keşke 3 farklı göreve 3 farklı uçak yapsalardı. Maliyeti bile daha az olurdu.

+1. Aynen öyle!

Bu aşamadan sonra proje nasıl kurtarılabilir? İflas eden şirketlere ne yapılıyorsa öyle yaparak! F-35B modelini, aklı 10 karış havadaki Hintlilere itelemekle işe başlamalılar, bence. "Radarını biz vereceğiz, motorunu siz birleştirin, gövdesini de siz üretin. Kullanım ve ihracat hakları da (Rusya hariç) sizindir. Þimdiye kadar satılanların bakım sorumluluğu da sizindir.", diyerek B modeli safrasından kurtulmalılar.

Bu itelemenin ( ;D ) ardından, kalan iki modelden hangi modelin üretimini bitireceklerine, oturup bir karar vermeleri lazım. Ben olsam C modelinden vaz geçerdim. Donanmaya daha uzun menzilli bir uçak lazım. Ardından da bizimle anlaşıp, A modeli ile yola devam etmeliler.

Ancaak, o kadar kibirliler ki, bence bu yolu seçmeyeceklerdir.

Son cümlenize ithafen kongre ve Pentagon geri zekalılarla dolu olduğunu unutmayalım. Bunlarınki kibirlik değil artık  aptallık.

Dediğiniz gibi bu bey modeli faciaya benzer bir üretim olmuş. İngilizler 138 F 35 B Sparişnden 90 adetini iptal etmişler. Zannedersem ellerindeki kalan geri 48 adeti de onlara kalsa geri verecekler. Neyse bugünlük çaylar benden. Mesajı Paylaş

yunanlılar ne bok yiyeceklerini kara kara düşünüyorlardır şimdi Mesajı Paylaş

Kaan'ın geleceğini göz önüne alarak F-35 A isteseler de almayalım demiştim, buna karşın donanma için B modelinin alınabileceğini belirttim ancak asıl büyük problemler F-35 B'de diyorsunuz. Bu halde B modeli bizim için de sıkıntılı olacaktır.  Buna karşın Batı Donanmalarında VSTOL uçakları için yapılan bu kadar gemi varken, Harrier'e geri dönüş de mümkün değil ise gemiler uzun süre atıl kalabilir.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 11 Şubat 2024, 01:18:02
Kaan'ın geleceğini göz önüne alarak F-35 A isteseler de almayalım demiştim, buna karşın donanma için B modelinin alınabileceğini belirttim ancak asıl büyük problemler F-35 B'de diyorsunuz. Bu halde B modeli bizim için de sıkıntılı olacaktır.  Buna karşın Batı Donanmalarında VSTOL uçakları için yapılan bu kadar gemi varken, Harrier'e geri dönüş de mümkün değil ise gemiler uzun süre atıl kalabilir.
niye mümkün olmasın abd harrier i üretim hatlarıyla beraber satın almış bir ülke. açar hattı isteyene talep edene üretir satar Mesajı Paylaş

milenyum öncesi yıldız savaşları projesi ,milenyum sonrası f 35. abd tarihi boyunca dolandırıcılık hikayeleriyle dolu. kızılderililere ateş suyu verip topraklarını almasından millete işe yaramayan uçağı kakalamasına kadar Mesajı Paylaş

#4169
Haberi nasıl okuduğunuza göre anlamı değişir. Haberi doğru sayalım çıkartmamız gereken yorum şudur. Uçağın üretimi durdu çünkü uçağa çok talep yüzünden üretim kapasitesi ayda bir iki yerine çok daha büyük inşa edildi bu yüzdende parça sıkıntısında tesis duruyor idareden çalışamıyor. Günde on bin parça üretirsen tesis en küçük şeyde durur ama günde on tane üretirsen durmaz el yordamı işler devam eder hiç bir şey olmasa makineleri siler işçiler yine tesis yatmaz küçük kapasitede. Yani fabrika üretim uçağın talep görmesinden ötürü duruyor ayda iki tane üretilse durmazdı. Günde 5 kek üreten tesis durmaz ama günden on bin kek üreten tesis en küçük malzeme darboğazında siz bugün işe gelmeyin der patron yada işçiyi işten çıkarır binden 500 e üretim düşse işçi çıkartır iki kişilik iş yeri olsa günde üç beş kek üretse işler hiç durmaz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz